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市場調査レポート
商品コード
1484664

メンタルウェルネスの世界市場:市場規模・シェア分析 - 動向、促進要因、競合情勢、予測 (2024~2030年)

Mental Wellness Market Size & Share Analysis - Trends, Drivers, Competitive Landscape, and Forecasts (2024 -2030)


出版日
ページ情報
英文 250 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.94円
メンタルウェルネスの世界市場:市場規模・シェア分析 - 動向、促進要因、競合情勢、予測 (2024~2030年)
出版日: 2024年04月25日
発行: Prescient & Strategic Intelligence
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

市場概要

世界のメンタルウェルネス市場は、2023年に1,479億米ドルの収益を上げ、2024年から2030年にかけて6.6%のCAGRで推移し、2030年には2,298億米ドルの規模に達します。この背景には、スマートフォンの恒常的な利用、ネットワークの普及、メンタルヘルスに影響を与える健康関連の問題が人々に蔓延していることがあります。また、ストレス管理の意識の高まりや、人々のストレスの増大と連動した個別化医療も、市場にプラスの影響を与えています。

可処分所得の増加により、ユーザーのスマートフォン購入意欲が高まり、メンタルウェルネス用モバイルアプリのプロバイダーが急増しています。携帯電話の利用が増加し、それに伴ってアプリ市場でメンタルヘルス・アプリが急増する中、メンタルヘルス問題に取り組むためにデジタル技術とモバイル機器を採用したモバイルヘルス (mヘルス) 療法が急速に脚光を浴びています。

また、精神疾患に対する社会的認知が高まり、人権擁護やスティグマ除去のためのキャンペーンが展開された結果、世界規模でのメンタルウェルネス市場も発展しています。オンライン・カウンセリングプログラムやデイケアサービスが利用できるようになったことも、主な動機のひとつと考えられます。

主要な洞察

2023年には、うつ病カテゴリーが約25%と最大の市場シェアを占めました。これは、世界中でうつ病、不安症、自殺の症例が増加しているためです。

統合失調症は、2030年には第3位の売上シェアを占めると予測されています。ライフスタイルの変化により、この問題に直面する人が増えているため、状況の激しさは増しています。

過去数年間は、感覚・空間・睡眠カテゴリーが、過去数年間に最大の業界シェアを占めていました。また、予測期間中にCAGR 6.9%の大幅な伸びを示すと予測されています。

瞑想・マインドフルネスのカテゴリーが最も成長著しいです。予測期間中のCAGRは7%を見込みます。

脳を活性化させる栄養補助食品とボタニカルは第2位の収益源であり、2030年には40%のシェアを占め、約6.9%のCAGRで成長すると予測されています。

2023年には成人カテゴリーが最大の市場シェア (45%) を占めています。老人カテゴリーでは、特に介護施設での精神的ストレスの増幅により大きな成長が見られます。

地域別では北米が、2023年に55%の市場シェアを占めました。新興技術の普及とメンタルヘルス意識の高まりが後押ししています。

アジア太平洋地域は2024年から2030年にかけて、7.2%のCAGRで最も急成長します。同地域では、健康意識の向上と高度な医療インフラを通じて地域社会の健康を追求しています。また、政府はメンタルヘルス関連の投資を支援します。

当レポートでは、世界のメンタルウェルネスの市場について分析し、市場の基本構造・最新情勢や主な促進・抑制要因、世界全体および地域別・主要国の市場規模の動向見通し (金額ベース、2017~2030年)、疾患別・種類別・年齢層別の詳細動向、現在の市場競争の状況、主要企業のプロファイルなどを調査しております。

目次

第1章 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場指標

第5章 業界の展望

  • 市場力学
    • 動向
    • 促進要因
    • 抑制要因/課題
    • 促進要因/抑制要因の影響分析
  • 新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の影響
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 世界市場

  • 概要
  • 市場収益:疾患別 (2017~2030年)
  • 市場収益:種類別 (2017~2030年)
  • 市場収益:年齢層別 (2017~2030年)
  • 市場収益:地域別 (2017~2030年)

第7章 北米市場

  • 概要
  • 市場収益:疾患別 (2017~2030年)
  • 市場収益:種類別 (2017~2030年)
  • 市場収益:年齢層別 (2017~2030年)
  • 市場収益:国別 (2017~2030年)

第8章 欧州市場

第9章 アジア太平洋市場

第10章 ラテンアメリカ市場

第11章 中東・アフリカ市場

第12章 米国市場

  • 概要
  • 市場収益:疾患別 (2017~2030年)
  • 市場収益:種類別 (2017~2030年)
  • 市場収益:年齢層別 (2017~2030年)

第13章 カナダ市場

第14章 ドイツ市場

第15章 フランス市場

第16章 英国市場

第17章 イタリア市場

第18章 スペイン市場

第19章 日本市場

第20章 中国市場

第21章 インド市場

第22章 オーストラリア市場

第23章 韓国市場

第24章 ブラジル市場

第25章 メキシコ市場

第26章 サウジアラビア市場

第27章 南アフリカ市場

第28章 アラブ首長国連邦 (UAE) 市場

第29章 競合情勢

  • 市場参入企業とその提供品目の一覧
  • 主要企業の競合ベンチマーク
  • 主要企業の製品ベンチマーク
  • 最近の戦略的展開

第30章 企業プロファイル

  • Amare Global
  • SkillPath
  • Franklin Covey Co.
  • Headspace Inc.
  • CVS HEALTH
  • CuraLinc Healthcare
  • Fitbit
  • Wellsource Inc.
  • Virgin Pulse
  • Acadia Healthcare
  • Sevita

第31章 付録

目次
Product Code: 12467

Market Overview

The global mental wellness market generated revenue of USD 147.9 billion in 2023, and the market size will advance at a CAGR of 6.6% during 2024-2030, to reach USD 229.8 billion by 2030. This is probably because of the constant smartphone usage, development of network coverage, and prevalence of health-related issues among people that impact mental health. The increasing consciousness about stress management as well as personalized health care in tandem with the escalating stress people are going through also impacts the market positively.

The rising disposable income is empowering users to buy smartphones which brings about an upsurge in the number of mental wellness mobile application providers. With the increase in mobile phone usage and a corresponding surge in mental health apps on the app market, mobile health (mHealth) therapies that employ digital technologies and mobile devices to tackle mental health problems are gaining prominence quickly.

The growth in the number of operators of mental wellness programs is primarily driven by the rising sales of smartphones and improving people's understanding of these technologies. With the diffusion of smartphones, more users will be able to conveniently reach mental wellness services.

The market of mental well-being on a global scale is also developing as a result of the rising social recognition of mental diseases and the campaigns for upholding human rights and stigma removal. Online counseling programs and daycare services being available could be another main motivator.

Key Insights

In 2023, the depression category held the largest market share of around 25%.

This can be credited to the increasing cases of depression, anxiety, and suicide worldwide.

Depression distresses approximately 5% of adults worldwide.

Characteristics comprise insistent unhappiness, loss of curiosity, disrupted appetite and sleep, poor concentration, and tiredness.

Key reason for disability, significantly affecting daily functioning and fulfillment.

Schizophrenia is projected to hold the third-largest revenue share in 2030.

The intensity of the situation grows since more people are facing the issue due to the shift in lifestyles.

Increased prevalence in injection drug users (OPIOIDS, ALCOHOL) as their main vector for disease transmission.

Healthcare infrastructure has an integral role to play as it contributes to the growth of the market.

To be precise, bipolar disorder is second in the scale of implication in clinical terms.

Cases of infections rising through the sky and more and more improvements open the way to potential new cures.

Government programming, information campaigns as well as caregiver support are a priority.

In the past few years, the senses, spaces, & sleep category held the largest industry share.

The category is projected to witness a significant CAGR of 6.9% over the projection period.

Encompasses services, products, and designs focusing on senses and mind-body connection.

The meditation and mindfulness category is the fastest-growing.

Expect a CAGR of 7% during the forecast period.

Increasing need because of the growing occurrence of mental diseases.

Practices aid in self-regulation and awareness.

Brain-boosting nutraceuticals & botanicals rank as second-highest revenue generators.

Projected to hold a 40% share in 2030.

Growing at a CAGR of around 6.9%.

The adult category held the largest market share (45%) in 2023.

The geriatric category sees significant growth due to amplified emotional stress, especially in assisted-care facilities.

North America dominated with a 55% market share in 2023.

Fueled by the increasing prevalence of emerging technologies and growing mental health consciousness.

The large share of influential companies and expansion of mental well-being services to the market illustrates growth.

From 2024 to 2030 APAC region will be growing fastest with a CAGR of 7.2%.

In pursuit of community health through health awareness growth and advanced healthcare infrastructure.

Governments help with investments related to mental health.

Table of Contents

Chapter 1. Research Scope

  • 1.1. Research Objectives
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Analysis Period
  • 1.4. Market Size Breakdown by Segments
    • 1.4.1. Market size breakdown, by disorder
    • 1.4.2. Market size breakdown, by type
    • 1.4.3. Market size breakdown, by age group
    • 1.4.4. Market size breakdown, by region
    • 1.4.5. Market size breakdown, by country
  • 1.5. Market Data Reporting Unit
    • 1.5.1. Value
  • 1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

  • 2.1. Secondary Research
    • 2.1.1. Paid
    • 2.1.2. Unpaid
    • 2.1.3. P&S Intelligence database
  • 2.2. Primary Research
  • 2.3. Market Size Estimation
  • 2.4. Data Triangulation
  • 2.5. Currency Conversion Rates
  • 2.6. Assumptions for the Study
  • 2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Trends
    • 5.1.2. Drivers
    • 5.1.3. Restraints/challenges
    • 5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints
  • 5.2. Impact of COVID-19
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Bargaining power of buyers
    • 5.3.2. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.3. Threat of new entrants
    • 5.3.4. Intensity of rivalry
    • 5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 6.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 6.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)
  • 6.5. Market Revenue, by Region (2017-2030)

Chapter 7. North America Market

  • 7.1. Overview
  • 7.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 7.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 7.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)
  • 7.5. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 8. Europe Market

  • 8.1. Overview
  • 8.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 8.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 8.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)
  • 8.5. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 9. APAC Market

  • 9.1. Overview
  • 9.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 9.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 9.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)
  • 9.5. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 10. LATAM Market

  • 10.1. Overview
  • 10.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 10.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 10.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)
  • 10.5. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 11. MEA Market

  • 11.1. Overview
  • 11.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 11.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 11.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)
  • 11.5. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 12. U.S. Market

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 12.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 12.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 13. Canada Market

  • 13.1. Overview
  • 13.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 13.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 13.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 14. Germany Market

  • 14.1. Overview
  • 14.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 14.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 14.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 15. France Market

  • 15.1. Overview
  • 15.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 15.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 15.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 16. U.K. Market

  • 16.1. Overview
  • 16.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 16.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 16.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 17. Italy Market

  • 17.1. Overview
  • 17.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 17.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 17.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 18. Spain Market

  • 18.1. Overview
  • 18.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 18.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 18.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 19. Japan Market

  • 19.1. Overview
  • 19.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 19.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 19.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 20. China Market

  • 20.1. Overview
  • 20.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 20.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 20.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 21. India Market

  • 21.1. Overview
  • 21.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 21.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 21.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 22. Australia Market

  • 22.1. Overview
  • 22.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 22.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 22.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 23. South Korea Market

  • 23.1. Overview
  • 23.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 23.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 23.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 24. Brazil Market

  • 24.1. Overview
  • 24.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 24.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 24.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 25. Mexico Market

  • 25.1. Overview
  • 25.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 25.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 25.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

  • 26.1. Overview
  • 26.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 26.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 26.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 27. South Africa Market

  • 27.1. Overview
  • 27.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 27.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 27.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

  • 28.1. Overview
  • 28.2. Market Revenue, by Disorder (2017-2030)
  • 28.3. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 28.4. Market Revenue, by Age Group (2017-2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

  • 29.1. List of Market Players and their Offerings
  • 29.2. Competitive Benchmarking of Key Players
  • 29.3. Product Benchmarking of Key Players
  • 29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

  • 30.1. Amare Global
    • 30.1.1. Business overview
    • 30.1.2. Product and service offerings
    • 30.1.3. Key financial summary
  • 30.2. SkillPath
    • 30.2.1. Business overview
    • 30.2.2. Product and service offerings
    • 30.2.3. Key financial summary
  • 30.3. Franklin Covey Co.
    • 30.3.1. Business overview
    • 30.3.2. Product and service offerings
    • 30.3.3. Key financial summary
  • 30.4. Headspace Inc.
    • 30.4.1. Business overview
    • 30.4.2. Product and service offerings
    • 30.4.3. Key financial summary
  • 30.5. CVS HEALTH
    • 30.5.1. Business overview
    • 30.5.2. Product and service offerings
    • 30.5.3. Key financial summary
  • 30.6. CuraLinc Healthcare
    • 30.6.1. Business overview
    • 30.6.2. Product and service offerings
    • 30.6.3. Key financial summary
  • 30.7. Fitbit
    • 30.7.1. Business overview
    • 30.7.2. Product and service offerings
    • 30.7.3. Key financial summary
  • 30.8. Wellsource Inc.
    • 30.8.1. Business overview
    • 30.8.2. Product and service offerings
    • 30.8.3. Key financial summary
  • 30.9. Virgin Pulse
    • 30.9.1. Business overview
    • 30.9.2. Product and service offerings
    • 30.9.3. Key financial summary
  • 30.10. Acadia Healthcare
    • 30.10.1. Business overview
    • 30.10.2. Product and service offerings
    • 30.10.3. Key financial summary
  • 30.11. Sevita
    • 30.11.1. Business overview
    • 30.11.2. Product and service offerings
    • 30.11.3. Key financial summary

Chapter 31. Appendix

  • 31.1. Abbreviations
  • 31.2. Sources and References
  • 31.3. Related Reports