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市場調査レポート
商品コード
1463805

マイクロモビリティ・テレマティクスの世界市場:市場規模・シェア分析 - 動向、促進要因、競合情勢、将来予測 (2024年~2030年)

Micromobility Telematics Market Size & Share Analysis - Trends, Drivers, Competitive Landscape, and Forecasts (2024-2030)

出版日: | 発行: Prescient & Strategic Intelligence | ページ情報: 英文 220 Pages | 納期: 2~3営業日

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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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マイクロモビリティ・テレマティクスの世界市場:市場規模・シェア分析 - 動向、促進要因、競合情勢、将来予測 (2024年~2030年)
出版日: 2024年04月01日
発行: Prescient & Strategic Intelligence
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

主なハイライト

世界のマイクロモビリティ・テレマティクスの市場規模は、2023年の19億2,490万米ドルから、2030年には101億7,740万米ドルに達し、26.0%のCAGR以上で成長する見通しです。

ファーストマイルとラストマイルの移動に対するニーズの高まりが、業界の成長を後押しする大きな要因となっています。カーシェアリング、ライドヘイリング、その他の類似企業が提供するモビリティサービスは、効率的にファーストマイルとラストマイルの移動手段を提供するには非効率でした。

この業界で見られる主な動向は、大規模な資金調達の流入です。主要企業は多くの新興企業と相まって、多くのベンチャーキャピタルから投資を受けています。このような投資は、企業が世界のプレゼンスを高め、サービスや製品ポートフォリオを改善するために活用されています。

市場の洞察

バイクシェアリング・カテゴリーは、約2030年までに約45%のシェアを獲得し、45億米ドル以上の収益を創出する可能性が高いです。環境に対する意識の高まりがカテゴリー拡大の原動力となっています。

スクーター/オートバイ・カテゴリーは、今後数年間で、27.3%という最も速い速度で進歩する可能性が高いです。スクーター/オートバイ、特に電動スクーターは、その利便性の高さから、短距離の移動に適した選択肢としてユーザーの間で継続的に台頭しています。

GPSカテゴリーは2023年に約35%のシェアで業界をリードしました。GPSを搭載した自動車は、ユーザーやサービス・プロバイダーに正確な位置に関する情報を提供します。

組み込み型カテゴリーは、2023年の業界シェアで最大の約50%を占めました。この技術は、車両運行管理者に自動車の位置へのリアルタイムアクセスを提供し、車両運行管理者システムとのより大きなコミュニケーションを可能にするため、エンドユーザーに支持されています。

アジア太平洋は、2023年の業界への貢献が最も大きく、約55%のシェアでした。これは主に、この地域のテクノロジー新興企業への資金調達が多いためです。

中東・アフリカ市場は、今後数年間で27.4%以上という最も速いペースで成長すると思われます。その背景には、顧客嗜好の変化、コネクテッド技術の普及浸透、エコフレンドリーなソリューションを重視する政府の動きなどがあります。

当レポートでは、世界のマイクロモビリティ・テレマティクスの市場について分析し、市場の基本構造・最新情勢や主な促進・抑制要因、世界全体および地域別・主要国の市場規模の動向見通し (金額ベース、2017~2030年)、サービスの種類別・提供品目別・技術別・シェアリングの種類別の詳細動向、現在の市場競争の状況、主要企業のプロファイルなどを調査しております。

目次

第1章 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場指標

第5章 業界の展望

  • 市場力学
    • 動向
    • 促進要因
    • 抑制要因/課題
    • 促進要因/抑制要因の影響分析
  • 新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の影響
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 世界市場

  • 概要
  • 市場収益:サービスの種類別 (2017~2030年)
  • 市場収益:提供品目別 (2017~2030年)
  • 市場収益:技術別 (2017~2030年)
  • 市場収益:シェアリングの種類別 (2017~2030年)
  • 市場収益:地域別 (2017~2030年)

第7章 北米市場

  • 概要
  • 市場収益:サービスの種類別 (2017~2030年)
  • 市場収益:提供品目別 (2017~2030年)
  • 市場収益:技術別 (2017~2030年)
  • 市場収益:シェアリングの種類別 (2017~2030年)
  • 市場収益:国別 (2017~2030年)

第8章 欧州市場

第9章 アジア太平洋市場

第10章 ラテンアメリカ市場

第11章 中東・アフリカ市場

第12章 米国市場

  • 概要
  • 市場収益:サービスの種類別 (2017~2030年)
  • 市場収益:提供品目別 (2017~2030年)
  • 市場収益:技術別 (2017~2030年)
  • 市場収益:シェアリングの種類別 (2017~2030年)

第13章 カナダ市場

第14章 ドイツ市場

第15章 フランス市場

第16章 英国市場

第17章 イタリア市場

第18章 スペイン市場

第19章 日本市場

第20章 中国市場

第21章 インド市場

第22章 オーストラリア市場

第23章 韓国市場

第24章 ブラジル市場

第25章 メキシコ市場

第26章 サウジアラビア市場

第27章 南アフリカ市場

第28章 アラブ首長国連邦 (UAE) 市場

第29章 競合情勢

  • 市場参入企業とその提供品目の一覧
  • 主要企業の競合ベンチマーク
  • 主要企業の製品ベンチマーク
  • 最近の戦略展開状況

第30章 企業プロファイル

  • Bird Global Inc.
  • Conneqtech B.V.
  • Smoove plc
  • Vulog
  • SharingOS Inc.
  • INVERS GmbH
  • BABLE
  • Comodule OU
  • PBSC Urban Solutions
  • Neutron Holdings, Inc.
  • Dott
  • Helbiz Inc.

第31章 付録

目次
Product Code: 11865

Key Highlights

The micromobility telematics market was valued at USD 1,924.9 million in 2023, and it will increase to USD 10,177.4 million, powering at over 26.0% compound annual growth rate, by 2030.

The increasing need for first- and last-mile transport is a major factor boosting the industry growth. The mobility services offered by carsharing, ride-hailing, and various other similar companies have been ineffective in efficiently offering first- and last-mile transport.

Micromobility services provide choices for shorter distances, of less than 3.1 miles (5 km) per trip.

These services are generally provided through the station-less or dock-less model, which enables users to drop off the automobile at any location according to their suitability, which is further driving in first- and last-mile traveling.

A key trend being observed in this industry is the influx of large funding. Key companies, coupled with many startups, are getting investments from many venture capitalists.

VULOG SA, in January 2021, received an investment of USD 31 million from ETF Partners, Frog Capital, Ecotechnologies Fund, Bpifrance, Inven Capital, and European Investment Bank.

Such investments are being utilized by the companies to enhance their presence globally and improve their service and product portfolios.

Market Insights

The bike-sharing category is likely to be the largest contributor, with approximately 45% share, and generate over USD 4.5 billion in revenue by 2030. The increasing consciousness about the environment is driving the category expansion.

The scooter/motorcycle category is likely to advance at the fastest rate, of 27.3%, in the years to come. Because of their great convenience, scooters/motorcycles, particularly electric ones, are continuously emerging as a favored option among users for short-distance travel.

The GPS category led the industry in 2023, with approximately 35% share. Automobiles armed with GPS provide users and service providers with information regarding their exact location.

With most micromobility firms providing dockless services, GPS has become a major component of the overall ecosystem.

The embedded category accounted for the largest share of the industry in 2023, of approximately 50%. This technology is favored among end users because it offers fleet managers with real-time access to an automobile's locations and allows greater communication with fleet operator systems.

APAC was the largest contributor to the industry in 2023, with approximately 55% share. This is primarily because of the region's high funding in technology startups.

The APAC industry is led by China, South Korea, India, and Japan, because of the arrival of technology startups, which are generally focusing on solutions for dock-less bike sharing systems.

The MEA will propel at the fastest rate, of more than 27.4%, in the years to come. This is because of the shift in customer liking, rising acceptance of connected technologies, and shifting government emphasis toward eco-friendly solutions.

The rising need for shared mobility is because of the higher rate of vehicle utilization, which will further drive the growth of the industry in the years to come.

The micromobility telematics industry is highly fragmented, because of the presence of several global and domestic companies. The continuous arrival of new players is impacting the recognized as well as new service providers.

Table of Contents

Chapter 1. Research Scope

  • 1.1. Research Objectives
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Analysis Period
  • 1.4. Market Size Breakdown by Segments
    • 1.4.1. Market size breakdown, by service type
    • 1.4.2. Market size breakdown, by offering
    • 1.4.3. Market size breakdown, by technology
    • 1.4.4. Market size breakdown, by sharing type
    • 1.4.5. Market size breakdown, by region
    • 1.4.6. Market size breakdown, by country
  • 1.5. Market Data Reporting Unit
    • 1.5.1. Value
  • 1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

  • 2.1. Secondary Research
    • 2.1.1. Paid
    • 2.1.2. Unpaid
    • 2.1.3. P&S Intelligence database
  • 2.2. Primary Research
  • 2.3. Market Size Estimation
  • 2.4. Data Triangulation
  • 2.5. Currency Conversion Rates
  • 2.6. Assumptions for the Study
  • 2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Trends
    • 5.1.2. Drivers
    • 5.1.3. Restraints/challenges
    • 5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints
  • 5.2. Impact of COVID-19
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Bargaining power of buyers
    • 5.3.2. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.3. Threat of new entrants
    • 5.3.4. Intensity of rivalry
    • 5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 6.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 6.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 6.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)
  • 6.6. Market Revenue, by Region (2017-2030)

Chapter 7. North America Market

  • 7.1. Overview
  • 7.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 7.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 7.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 7.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)
  • 7.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 8. Europe Market

  • 8.1. Overview
  • 8.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 8.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 8.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 8.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)
  • 8.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 9. APAC Market

  • 9.1. Overview
  • 9.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 9.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 9.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 9.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)
  • 9.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 10. LATAM Market

  • 10.1. Overview
  • 10.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 10.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 10.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 10.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)
  • 10.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 11. MEA Market

  • 11.1. Overview
  • 11.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 11.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 11.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 11.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)
  • 11.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 12. U.S. Market

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 12.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 12.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 12.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 13. Canada Market

  • 13.1. Overview
  • 13.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 13.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 13.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 13.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 14. Germany Market

  • 14.1. Overview
  • 14.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 14.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 14.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 14.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 15. France Market

  • 15.1. Overview
  • 15.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 15.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 15.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 15.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 16. U.K. Market

  • 16.1. Overview
  • 16.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 16.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 16.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 16.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 17. Italy Market

  • 17.1. Overview
  • 17.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 17.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 17.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 17.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 18. Spain Market

  • 18.1. Overview
  • 18.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 18.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 18.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 18.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 19. Japan Market

  • 19.1. Overview
  • 19.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 19.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 19.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 19.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 20. China Market

  • 20.1. Overview
  • 20.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 20.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 20.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 20.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 21. India Market

  • 21.1. Overview
  • 21.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 21.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 21.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 21.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 22. Australia Market

  • 22.1. Overview
  • 22.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 22.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 22.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 22.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 23. South Korea Market

  • 23.1. Overview
  • 23.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 23.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 23.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 23.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 24. Brazil Market

  • 24.1. Overview
  • 24.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 24.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 24.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 24.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 25. Mexico Market

  • 25.1. Overview
  • 25.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 25.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 25.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 25.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

  • 26.1. Overview
  • 26.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 26.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 26.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 26.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 27. South Africa Market

  • 27.1. Overview
  • 27.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 27.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 27.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 27.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

  • 28.1. Overview
  • 28.2. Market Revenue, by Service Type (2017-2030)
  • 28.3. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 28.4. Market Revenue, by Technology (2017-2030)
  • 28.5. Market Revenue, by Sharing Type (2017-2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

  • 29.1. List of Market Players and their Offerings
  • 29.2. Competitive Benchmarking of Key Players
  • 29.3. Product Benchmarking of Key Players
  • 29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

  • 30.1. Bird Global Inc.
    • 30.1.1. Business overview
    • 30.1.2. Product and service offerings
    • 30.1.3. Key financial summary
  • 30.2. Conneqtech B.V.
    • 30.2.1. Business overview
    • 30.2.2. Product and service offerings
    • 30.2.3. Key financial summary
  • 30.3. Smoove plc
    • 30.3.1. Business overview
    • 30.3.2. Product and service offerings
    • 30.3.3. Key financial summary
  • 30.4. Vulog
    • 30.4.1. Business overview
    • 30.4.2. Product and service offerings
    • 30.4.3. Key financial summary
  • 30.5. SharingOS Inc.
    • 30.5.1. Business overview
    • 30.5.2. Product and service offerings
    • 30.5.3. Key financial summary
  • 30.6. INVERS GmbH
    • 30.6.1. Business overview
    • 30.6.2. Product and service offerings
    • 30.6.3. Key financial summary
  • 30.7. BABLE
    • 30.7.1. Business overview
    • 30.7.2. Product and service offerings
    • 30.7.3. Key financial summary
  • 30.8. Comodule OU
    • 30.8.1. Business overview
    • 30.8.2. Product and service offerings
    • 30.8.3. Key financial summary
  • 30.9. PBSC Urban Solutions
    • 30.9.1. Business overview
    • 30.9.2. Product and service offerings
    • 30.9.3. Key financial summary
  • 30.10. Neutron Holdings, Inc.
    • 30.10.1. Business overview
    • 30.10.2. Product and service offerings
    • 30.10.3. Key financial summary
  • 30.11. Dott
    • 30.11.1. Business overview
    • 30.11.2. Product and service offerings
    • 30.11.3. Key financial summary
  • 30.12. Helbiz Inc.
    • 30.12.1. Business overview
    • 30.12.2. Product and service offerings
    • 30.12.3. Key financial summary

Chapter 31. Appendix

  • 31.1. Abbreviations
  • 31.2. Sources and References
  • 31.3. Related Reports