デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1424962

治験用バイオレポジトリおよびアーカイブソリューションの世界市場:市場規模・シェア分析、製品別、相別、提供内容別- 産業需要予測 (~2030年)

Clinical Trial Biorepository & Archiving Solutions Market Size and Share Report by Product, Phase, Offering - Global Industry Demand Forecast to 2030

出版日: | 発行: Prescient & Strategic Intelligence | ページ情報: 英文 290 Pages | 納期: 2~3営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
治験用バイオレポジトリおよびアーカイブソリューションの世界市場:市場規模・シェア分析、製品別、相別、提供内容別- 産業需要予測 (~2030年)
出版日: 2023年12月01日
発行: Prescient & Strategic Intelligence
ページ情報: 英文 290 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の治験用バイオレポジトリおよびアーカイブソリューション市場は、2023年に39億8,520万米ドルの収益を上げ、8.2%のCAGRで成長して、2030年には69億1,660万米ドルに達すると予測されています。

このような市場の動向は、多種多様なサービスを提供する企業が増加していること、また必要なリソースを医薬品開発に集中できるよう、保管やその他のコールドチェーンプロセスをアウトソーシングする傾向が強まっていることに起因しています。

さらに、保管や輸送の技術は常に進歩しており、バイオ保管に関する規制ニーズやこの分野の現在の動向と相まって、費用・時間・労力の節約に大いに役立ちます。

治験用バイオレポジトリおよびアーカイブソリューション産業が急成長しているのは、試験室サンプルと情報管理を支援するために作られた複合的な試験室情報管理システムの機能を提供するソフトウェアを使用して、報告を合理化するために、データをコンパイルするための安価なデバイスの入手可能性が向上しているためです。

さらに、多面的なデータが治験中に作成され、そのような情報とすべてのバイオリポジトリ手順の管理は、このようなソフトウェアを不可欠にし、したがって、アーカイブソリューションのプロバイダーに機会を創出します。

相別 (フェーズ別) では、第III相のカテゴリーが2023年に45%と最大の収益シェアを占め、今後もその優位性を維持すると予想されています。これは、第III相の研究では、長期的な研究のためにかなりの数の検体やサンプルが使用されるという事実によるもので、治験用バイオレポジトリおよびアーカイブソリューションの需要増につながっています。

2023年には、北米地域が55%と最大のシェアを占め、今後も同地域の優位が続くと推定されます。これは主に、治験件数の増加、世界規模の市場リーダーの存在、同地域における先進的技術の使用によるものです。さらに、膨大な数のサービスプロバイダー、CRO、バイオ医薬品企業が存在することも、市場成長の可能性を高めています。

したがって、このような市場の動向は、多種多様なサービスを提供する企業数の増加や、保管やその他のコールドチェーンプロセスのアウトソーシング傾向の高まりによって、必要なリソースを医薬品開発に集中させることができるようになったためと考えられます。

当レポートでは、世界の治験用バイオレポジトリおよびアーカイブソリューションの市場について分析し、市場の基本構造・最新情勢や主な促進・抑制要因、世界全体および地域別・主要国の市場規模の動向見通し (金額ベース、2017~2030年)、製品別・相別 (フェーズ別)・提供内容別の詳細動向、現在の市場競争の状況、主要企業のプロファイルなどを調査しております。

目次

第1章 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場指標

第5章 業界の展望

  • 市場力学
    • 動向
    • 促進要因
    • 抑制要因/課題
    • 促進要因/抑制要因の影響分析
  • 新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の影響
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 世界市場

  • 概要
  • 市場収益:製品別 (2017~2030年)
  • 市場収益:相別 (2017~2030年)
  • 市場収益:提供内容別 (2017~2030年)
  • 市場収益:地域別 (2017~2030年)

第7章 北米市場

  • 概要
  • 市場収益:製品別 (2017~2030年)
  • 市場収益:相別 (2017~2030年)
  • 市場収益:提供内容別 (2017~2030年)
  • 市場収益:国別 (2017~2030年)

第8章 欧州市場

第9章 アジア太平洋市場

第10章 ラテンアメリカ市場

第11章 中東・アフリカ (MEA) 市場

第12章 米国市場

  • 概要
  • 市場収益:製品別 (2017~2030年)
  • 市場収益:相別 (2017~2030年)
  • 市場収益:提供内容別 (2017~2030年)

第13章 カナダ市場

第14章 ドイツ市場

第15章 フランス市場

第16章 英国市場

第17章 イタリア市場

第18章 スペイン市場

第19章 日本市場

第20章 中国市場

第21章 インド市場

第22章 オーストラリア市場

第23章 韓国市場

第24章 ブラジル市場

第25章 メキシコ市場

第26章 サウジアラビア市場

第27章 南アフリカ市場

第28章 アラブ首長国連邦 (UAE) 市場

第29章 競合情勢

  • 市場参入企業とその提供提供内容の一覧
  • 主要企業の競合ベンチマーク
  • 主要企業の製品ベンチマーク
  • 最近の戦略展開状況

第30章 企業プロファイル

  • Azenta Life Sciences
  • Thermo Fisher Scientific Inc.
  • Precision Medicine Group LLC
  • Medpace Inc.
  • Labcorp Drug Development
  • American Type Culture Collection
  • IQVIA Inc.
  • LabConnect Inc.

第31章 付録

目次
Product Code: 12783

In 2023, the global clinical trial biorepository & archiving solutions market generated revenue of USD 3,985.2 million, which is expected to grow at a compound annual growth rate of 8.2% to reach USD 6,916.6 million by 2030.

This growth of the market can be credited to the rising count of companies offering an extensive variety of services and the growing trend of outsourcing storage and other cold-chain processes so that the essential resources can concentrate more on medicinal development.

Furthermore, storage and transport techs are constantly advancing, which, combined with the l regulatory needs on bio-storage and the present trends in this space, can enormously help in saving money, time, and effort.

The clinical trial biorepository & archiving solutions industry is rising quickly because of the improvement in the obtainability of less expensive devices to compile data, for streamline reporting, using software that provides the functionality of a combined laboratory information management system made to aid in managing laboratory samples and information.

Furthermore, multifaceted data is created during trials, and the managing of such information and all the biorepository procedures makes such software essential, therefore creating an opportunity for the providers of archiving solutions.

On the basis of phase, the phase III category accounted for the largest revenue share, of 45%, in 2023, and it is further expected to maintain its dominance in the future. It is due to the fact that a significant number of specimens and samples are used by Phase III studies for long-term research, leading to increased demand for biorepository and archive solutions from clinical trials.

In phase III of the clinical trial process, researchers and scientists will evaluate the efficacy and safety of novel treatments. The number of patients participating for a long time is very high among the majority of phase III clinical studies. Besides that, because of the high number of people involved for a long time, this stage is more likely to be affected by short- and long-term side effects.

In 2023, the North American region dominated the clinical trial biorepository & archiving solutions market with the largest share of 55%, and the region is also estimated to continue with the dominance in the future. This is mainly because of the rising number of clinical trials, the presence of global market leaders, and the usage of progressive techs in the region. Furthermore, the presence of a huge count of service providers, CROs, and biopharmaceutical businesses enhances the market growth potential.

Hence, this growth of the market can be credited to the rising count of companies offering an extensive variety of services and the growing trend of the outsourcing of storage and other cold-chain processes, so that the essential resources can concentrate more on medicinal development.

Top Providers of Clinical Trial Biorepository & Archiving Solutions Are:

Azenta US Inc.

Thermo Fisher Scientific Inc.

Precision Medicine Group LLC

Medpace Inc.

Labcorp Drug Development

American Type Culture Collection

IQVIA Inc.

LabConnect Inc.

Table of Contents

Chapter 1. Research Scope

  • 1.1. Research Objectives
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Analysis Period
  • 1.4. Market Size Breakdown by Segments
    • 1.4.1. Market size breakdown, by product
    • 1.4.2. Market size breakdown, by phase
    • 1.4.3. Market size breakdown, by offering
    • 1.4.4. Market size breakdown, by region
    • 1.4.5. Market size breakdown, by country
  • 1.5. Market Data Reporting Unit
    • 1.5.1. Value
  • 1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

  • 2.1. Secondary Research
    • 2.1.1. Paid
    • 2.1.2. Unpaid
    • 2.1.3. P&S Intelligence database
  • 2.2. Primary Research
  • 2.3. Market Size Estimation
  • 2.4. Data Triangulation
  • 2.5. Currency Conversion Rates
  • 2.6. Assumptions for the Study
  • 2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Trends
    • 5.1.2. Drivers
    • 5.1.3. Restraints/challenges
    • 5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints
  • 5.2. Impact of COVID-19
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Bargaining power of buyers
    • 5.3.2. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.3. Threat of new entrants
    • 5.3.4. Intensity of rivalry
    • 5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 6.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 6.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 6.5. Market Revenue, by Region (2017-2030)

Chapter 7. North America Market

  • 7.1. Overview
  • 7.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 7.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 7.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 7.5. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 8. Europe Market

  • 8.1. Overview
  • 8.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 8.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 8.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 8.5. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 9. APAC Market

  • 9.1. Overview
  • 9.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 9.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 9.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 9.5. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 10. LATAM Market

  • 10.1. Overview
  • 10.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 10.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 10.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 10.5. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 11. MEA Market

  • 11.1. Overview
  • 11.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 11.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 11.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 11.5. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 12. U.S. Market

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 12.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 12.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 13. Canada Market

  • 13.1. Overview
  • 13.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 13.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 13.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 14. Germany Market

  • 14.1. Overview
  • 14.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 14.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 14.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 15. France Market

  • 15.1. Overview
  • 15.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 15.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 15.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 16. U.K. Market

  • 16.1. Overview
  • 16.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 16.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 16.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 17. Italy Market

  • 17.1. Overview
  • 17.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 17.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 17.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 18. Spain Market

  • 18.1. Overview
  • 18.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 18.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 18.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 19. Japan Market

  • 19.1. Overview
  • 19.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 19.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 19.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 20. China Market

  • 20.1. Overview
  • 20.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 20.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 20.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 21. India Market

  • 21.1. Overview
  • 21.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 21.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 21.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 22. Australia Market

  • 22.1. Overview
  • 22.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 22.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 22.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 23. South Korea Market

  • 23.1. Overview
  • 23.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 23.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 23.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 24. Brazil Market

  • 24.1. Overview
  • 24.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 24.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 24.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 25. Mexico Market

  • 25.1. Overview
  • 25.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 25.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 25.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

  • 26.1. Overview
  • 26.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 26.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 26.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 27. South Africa Market

  • 27.1. Overview
  • 27.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 27.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 27.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

  • 28.1. Overview
  • 28.2. Market Revenue, by Product (2017-2030)
  • 28.3. Market Revenue, by Phase (2017-2030)
  • 28.4. Market Revenue, by Offering (2017-2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

  • 29.1. List of Market Players and their Offerings
  • 29.2. Competitive Benchmarking of Key Players
  • 29.3. Product Benchmarking of Key Players
  • 29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

  • 30.1. Azenta Life Sciences
    • 30.1.1. Business overview
    • 30.1.2. Product and service offerings
    • 30.1.3. Key financial summary
  • 30.2. Thermo Fisher Scientific Inc.
    • 30.2.1. Business overview
    • 30.2.2. Product and service offerings
    • 30.2.3. Key financial summary
  • 30.3. Precision Medicine Group LLC
    • 30.3.1. Business overview
    • 30.3.2. Product and service offerings
    • 30.3.3. Key financial summary
  • 30.4. Medpace Inc.
    • 30.4.1. Business overview
    • 30.4.2. Product and service offerings
    • 30.4.3. Key financial summary
  • 30.5. Labcorp Drug Development
    • 30.5.1. Business overview
    • 30.5.2. Product and service offerings
    • 30.5.3. Key financial summary
  • 30.6. American Type Culture Collection
    • 30.6.1. Business overview
    • 30.6.2. Product and service offerings
    • 30.6.3. Key financial summary
  • 30.7. IQVIA Inc.
    • 30.7.1. Business overview
    • 30.7.2. Product and service offerings
    • 30.7.3. Key financial summary
  • 30.8. LabConnect Inc.
    • 30.8.1. Business overview
    • 30.8.2. Product and service offerings
    • 30.8.3. Key financial summary

Chapter 31. Appendix

  • 31.1. Abbreviations
  • 31.2. Sources and References
  • 31.3. Related Reports