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市場調査レポート
商品コード
1684450

自動ブラインドとシェード市場:世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

Automated Blinds and Shades Market: Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032


出版日
ページ情報
英文 300 Pages
納期
2~5営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
自動ブラインドとシェード市場:世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年
出版日: 2025年03月14日
発行: Persistence Market Research
ページ情報: 英文 300 Pages
納期: 2~5営業日
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概要

Persistence Market Research社はこのほど、自動ブラインドとシェードの世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、市場促進要因・動向・機会・課題などの重要な市場力学を徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。この調査レポートは、2025年から2032年までの世界の自動ブラインドとシェード市場の予測成長軌道を概説する独占データと統計を掲載しています。

主な洞察

  • 自動ブラインドとシェードの市場規模(2025年):21億4,290万米ドル
  • 予測市場価値(2032年):52億9,660万米ドル
  • 世界市場成長率(2025年~2032年のCAGR):13.80%

自動ブラインドとシェード市場- 調査範囲:

自動ブラインドとシェードは、遠隔操作、音声作動、センサーベースの技術など、高度な制御機構と統合されたスマートな窓用カバーリングです。これらのソリューションは、住宅や商業空間の利便性、エネルギー効率、セキュリティを向上させる。市場は住宅所有者、オフィスビル、ホテル、ヘルスケア施設に対応しており、電動ローラーシェード、セルラーシェード、ベネチアンブラインド、ローマンシェードなどの製品を提供しています。市場成長の原動力は、スマートホーム技術の採用増加、エネルギー効率の高いウィンドウトリートメントの需要増加、IoT対応オートメーションの統合です。

市場促進要因:

世界の自動ブラインド・シェード市場は、消費者が利便性と生活体験の向上を求めるスマートホームオートメーションの傾向の高まりなど、いくつかの重要な要因によって推進されています。また、エネルギー効率規制や持続可能性への取り組みも、自動化されたウィンドウトリートメントが温度調節に貢献し、冷暖房コストを削減することから、需要を牽引しています。さらに、ワイヤレス通信の進歩や、アマゾンアレクサやグーグルアシスタントなどのAI駆動型ホームアシスタントが普及を促進しています。特にホテルや企業のオフィスでは、快適性と安全性の向上を求める商業部門の需要が高まっており、市場の拡大をさらに後押ししています。

市場抑制要因:

有望な成長が見込まれるもの、自動ブラインド・シェード市場は、初期コストの高さや既存のスマートホームエコシステムとの互換性の問題に関連する課題に直面しています。消費者は、設置やメンテナンスの複雑さを認識しているため、自動化ソリューションへの投資をためらう可能性があります。さらに、特にIoT接続機器では、サイバーセキュリティとデータプライバシーに関する懸念が潜在的な採用障壁となっています。セキュリティ機能の強化やユーザーフレンドリーな統合を通じてこうした懸念に対処することが、市場の持続的成長には不可欠です。

市場機会:

自動ブラインド・シェード市場は、技術の進歩、可処分所得の増加、商業用不動産での用途拡大により、大きな成長機会をもたらしています。太陽光発電ブラインド、AI主導の自動化、アプリ制御のカスタマイズオプションの統合は、市場の魅力を高める。さらに、都市化の進展と高級住宅ソリューションの需要は、メーカーにとって有利な道を作り出しています。ホームオートメーション企業やインテリアデザイナーとの戦略的パートナーシップは、持続可能で環境に優しい素材の革新と相まって、市場拡大を促進すると予想されます。

本レポートで扱う主な質問

  • 自動ブラインド・シェード市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
  • さまざまな住宅・商業分野で採用を促進している製品タイプと用途は何か?
  • 技術の進歩は自動ブラインドとシェード市場の競合情勢をどのように変えているか?
  • 市場に貢献している主要プレーヤーは誰か、市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているか?
  • 世界の自動ブラインド・シェード市場の新たな動向と将来性は?

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

  • 市場範囲/ 分類
  • 市場の定義/ 範囲/ 制限

第3章 主要な市場動向

  • 市場に影響を与える主な動向
    • モノのインターネットのトレンドの台頭- 設置者とユーザーに機器に対する独自の洞察と制御を提供します
    • リモート接続のイノベーション
    • スマートホームの統合と製品の手頃な価格のトレンド
    • スマートテクノロジーの導入拡大
    • 製品のプレミアム化につながるイノベーションとポートフォリオの拡張
    • 拡大する不動産業界-革新で活力にあふれた
    • その他
  • 製品イノベーション/開発動向
  • 世界の自動ブラインドおよびシェード市場、制御タイプ別(需要の%)
    • 音声コントロール
    • リモートコントロール
    • 壁スイッチ
    • ホームオートメーションシステム
    • 携帯電話、タブレット、スマートウォッチ

第4章 世界の自動ブラインドとシェード市場の需要分析

  • 過去の市場数量分析、2019~2024年
  • 現在および将来の市場規模予測、2025~2032年
  • 前年比成長動向分析

第5章 世界の自動ブラインドとシェード市場- 価格分析

  • 製品タイプの地域レベルの価格分析
  • 価格の内訳
    • メーカーレベルの価格設定
    • ディストリビューターレベルの価格設定
  • 平均価格分析ベンチマーク

第6章 世界の自動ブラインドとシェード市場の需要(価値または規模)分析

  • 過去の市場金額分析、2019~2024年
  • 現在および将来の市場金額予測、2025~2032年
    • 前年比成長動向分析
    • 絶対的収益機会分析

第7章 市場背景

  • マクロ経済要因
  • 予測要因- 関連性と影響
  • 自動ブラインドとシェード市場のPESTLE分析
  • 自動ブラインドおよびシェード市場の投資実現可能性マトリックス
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場力学

第8章 世界の自動ブラインドとシェード市場の見通し、2019~2032年、製品タイプ

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場規模と数量分析、製品タイプ別、2019~2024年
  • 現在および将来の市場規模と数量の分析と予測、製品タイプ別、2025~2032年
    • 全自動
    • 半自動
  • 市場の魅力分析:製品タイプ別

第9章 世界の自動ブラインドとシェード市場の見通し、2019~2032年、用途別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場規模と数量分析、用途別、2019~2024年
  • 現在および将来の市場規模と数量の分析と予測、用途別、2025~2032年
    • ドア
  • 市場の魅力分析:用途別

第10章 世界の自動ブラインドとシェード市場の見通し、2019~2032年、設置別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場規模と数量分析、設置別、2019~2024年
  • 現在および将来の市場規模と数量の分析と予測、設置別、2025~2032年
    • 新規
    • 改造
  • 市場の魅力分析:設置別

第11章 世界の自動ブラインドとシェード市場の見通し、2019~2032年、最終用途別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場規模と数量分析、最終用途別、2019~2024年
  • 現在および将来の市場規模と数量の分析と予測、最終用途別、2025~2032年
    • 住宅
      • アパート
      • 個人住宅(ヴィラ、ルーハウス、バンガローなど)
    • コマーシャル
      • 小売り
      • ホスピタリティ、レジャー、エンターテイメント
      • オフィス
      • ヘルスケア
      • 教育機関
      • その他
  • 市場の魅力分析:最終用途別

第12章 世界の自動ブラインドとシェード市場の見通し、2019~2032年、販売チャネル別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場規模と数量分析、販売チャネル別、2019~2024年
  • 現在および将来の市場規模と数量の分析と予測、販売チャネル別、2025~2032年
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • 専門店
    • 独立小売業者
    • オンライン販売
      • 企業ウェブサイト
      • サードパーティのオンライン販売
    • その他の販売チャネル
  • 市場の魅力分析:販売チャネル別

第13章 世界の自動ブラインドとシェード市場の見通し、2019~2032年、地域別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場規模と数量分析、地域別、2019~2024年
  • 現在および将来の市場規模と数量の分析と予測、地域別、2025~2032年
    • 北米
    • ラテンアメリカ
    • 欧州
    • 東アジア
    • 南アジア
    • オセアニア
    • 中東・アフリカ(MEA)
  • 市場の魅力分析:地域別

第14章 北米の自動ブラインドとシェード市場の見通し、2019~2032年

第15章 ラテンアメリカの自動ブラインドとシェード市場の見通し、2019~2032年

第16章 欧州の自動ブラインドとシェード市場の見通し、2019~2032年

第17章 東アジアの自動ブラインドとシェード市場の見通し、2019~2032年

第18章 南アジアの自動ブラインドとシェード市場の見通し、2019~2032年

第19章 オセアニアの自動ブラインドとシェード市場の見通し、2019~2032年

第20章 中東およびアフリカの自動ブラインドおよびシェード市場の見通し、2019~2032年

第21章 主要国の自動ブラインドとシェード市場分析、2025年

  • イントロダクション
  • 米国の自動ブラインドとシェード市場分析
  • カナダの自動ブラインドとシェード市場分析
  • メキシコの自動ブラインドとシェード市場分析
  • ブラジルの自動ブラインドとシェード市場分析
  • ドイツの自動ブラインドとシェード市場分析
  • イタリアの自動ブラインドとシェード市場分析
  • フランスの自動ブラインドとシェード市場分析
  • 英国の自動ブラインドとシェード市場分析
  • スペインの自動ブラインドとシェード市場分析
  • ロシアの自動ブラインドとシェード市場分析
  • 中国自動ブラインドとシェード市場分析
  • 日本における自動ブラインドとシェードの市場分析
  • 韓国の自動ブラインドとシェード市場分析
  • インドの自動ブラインドとシェード市場分析
  • ASEAN自動ブラインドおよびシェード市場分析
  • オーストラリアとニュージーランドの自動ブラインドとシェード市場分析
  • トルコの自動ブラインドとシェード市場分析
  • 南アフリカの自動ブラインドとシェード市場分析

第22章 市場構造分析

  • 企業階層別市場分析(自動ブラインドとシェード)
  • 主要企業の市場シェア分析
  • 市場プレゼンス分析

第23章 競合分析

  • 競合ダッシュボード
  • 競合ベンチマーク
  • 競合の詳細
    • Lutron Electronics, Inc.
    • IKEA
    • The Electric Blind Company
    • Home Franchise Concepts, LLC(Budget Blinds)
    • Axis Labs
    • Apollo Blinds
    • SOMA Smart Home
    • Springs Window Fashions
    • Tilt
    • Graber Blinds
    • OmniaBlinds
    • Hunter Douglas
    • Somfy
    • Bintronic Enterprise Co., Ltd.
    • Legrand
    • Others(On Request)

第24章 使用される仮定と頭字語

第25章 調査手法

目次
Product Code: PMRREP30915

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for automated blinds and shades. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure. This research publication presents exclusive data and statistics outlining the anticipated growth trajectory of the global automated blinds and shades market from 2025 to 2032.

Key Insights:

  • Automated Blinds and Shades Market Size (2025E): US$ 2,142.90 Mn
  • Projected Market Value (2032F): US$ 5,296.60 Mn
  • Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032):13.80%

Automated Blinds and Shades Market - Report Scope:

Automated blinds and shades are smart window coverings integrated with advanced control mechanisms, including remote-controlled, voice-activated, and sensor-based technologies. These solutions enhance convenience, energy efficiency, and security in residential and commercial spaces. The market caters to homeowners, office buildings, hotels, and healthcare facilities, offering products such as motorized roller shades, cellular shades, venetian blinds, and roman shades. Market growth is driven by increasing adoption of smart home technologies, rising demand for energy-efficient window treatments, and the integration of IoT-enabled automation.

Market Growth Drivers:

The global automated blinds and shades market is propelled by several key factors, including the growing trend of smart home automation, where consumers seek convenience and enhanced living experiences. Energy efficiency regulations and sustainability initiatives are also driving demand, as automated window treatments contribute to temperature regulation, reducing heating and cooling costs. Additionally, advancements in wireless communication and AI-driven home assistants, such as Amazon Alexa and Google Assistant, are fostering adoption. The rising commercial sector demand, particularly in hotels and corporate offices, for enhanced comfort and security further fuels market expansion.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the automated blinds and shades market faces challenges related to high initial costs and compatibility issues with existing smart home ecosystems. Consumers may hesitate to invest in automated solutions due to the perceived complexity of installation and maintenance. Moreover, concerns regarding cybersecurity and data privacy, especially with IoT-connected devices, pose potential adoption barriers. Addressing these concerns through enhanced security features and user-friendly integration is essential for sustained market growth.

Market Opportunities:

The automated blinds and shades market presents significant growth opportunities driven by technological advancements, increasing disposable incomes, and expanding applications in commercial real estate. The integration of solar-powered blinds, AI-driven automation, and app-controlled customization options enhances market appeal. Additionally, rising urbanization and demand for luxury home solutions create lucrative avenues for manufacturers. Strategic partnerships with home automation firms and interior designers, coupled with innovations in sustainable and eco-friendly materials, are expected to drive market expansion.

Key Questions Answered in the Report:

  • What are the primary factors driving the growth of the automated blinds and shades market globally?
  • Which product types and applications are driving adoption across different residential and commercial sectors?
  • How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the automated blinds and shades market?
  • Who are the key players contributing to the market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
  • What are the emerging trends and future prospects in the global automated blinds and shades market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global automated blinds and shades market, including Hunter Douglas, Somfy Systems, Lutron Electronics, and Graber, focus on innovation, smart integration, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in R&D to develop energy-efficient, voice-controlled, and AI-driven window treatments catering to modern consumer preferences. Collaborations with home automation firms, interior designers, and IoT technology providers facilitate market penetration and enhance customer experience. Furthermore, increased emphasis on sustainability, such as using recycled materials and solar-powered solutions, fosters long-term market growth and brand differentiation.

Key Companies Profiled:

  • Hunter Douglas
  • Somfy Systems
  • Lutron Electronics
  • Graber
  • Springs Window Fashions
  • Coulisse BV
  • Crestron Electronics
  • BTX Intelligent Fashion
  • MechoShade Systems
  • Nice S.p.A.

Key Segments Covered in Automated Blinds and Shades Industry Research

By Product Type

  • Fully-automatic
  • Semi-automatic

By Application

  • Doors
  • Windows

By Installation

  • New
  • Retrofit

By End Use

  • Residential
  • Commercial

By Sales Channel

  • Hypermarkets/Supermarkets
  • Specialty Stores
  • Independent Retailers
  • Online Sales

By Region

  • North America
  • Latin America
  • Europe
  • East Asia
  • South Asia
  • Oceania
  • MEA

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Global Market Outlook
  • 1.2. Demand Side Trends
  • 1.3. Supply Side Trends
  • 1.4. Technology Roadmap
  • 1.5. PMR Analysis and Recommendations

2. Market Overview

  • 2.1. Market Coverage / Taxonomy
  • 2.2. Market Definition / Scope / Limitations

3. Key Market Trends

  • 3.1. Key Trends Impacting the Market
    • 3.1.1. Rise in Trend of Internet of Things- Provide Installers and Users A Unique Insight and Control Over The Equipment
    • 3.1.2. Innovations in Remote Connectivity
    • 3.1.3. Trend of Smart Home Integration and Product Affordability
    • 3.1.4. Growing Adoption of Smart Technologies
    • 3.1.5. Innovations and Portfolio Extensions Leading to Product Premiumization
    • 3.1.6. Expanding Real Estate Industry- Energetic With Innovation
    • 3.1.7. Other
  • 3.2. Product Innovation / Development Trends
  • 3.3. Global Automated Blinds and Shades Market, By Control Type (% of Demand)
    • 3.3.1. Voice Control
    • 3.3.2. Remote Control
    • 3.3.3. Wall Switch
    • 3.3.4. Home Automation System
    • 3.3.5. Phone, Tablet or Smart Watch

4. Global Automated Blinds and Shades Market Demand Analysis 2019-2024 and Forecast, 2025-2032

  • 4.1. Historical Market Volume (Units) Analysis, 2019-2024
  • 4.2. Current and Future Market Volume (Units) Projections, 2025-2032
  • 4.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis

5. Global Automated Blinds and Shades Market - Pricing Analysis

  • 5.1. Regional Level Pricing Analysis By Product Type
  • 5.2. Pricing Break-up
    • 5.2.1. Manufacturer Level Pricing
    • 5.2.2. Distributor Level Pricing
  • 5.3. Average Pricing Analysis Benchmark

6. Global Automated Blinds and Shades Market Demand (in Value or Size in US$ Mn) Analysis 2019-2024 and Forecast, 2025-2032

  • 6.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2024
  • 6.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2025-2032
    • 6.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
    • 6.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis

7. Market Background

  • 7.1. Macro-Economic Factors
    • 7.1.1. Consumer Spending Outlook
    • 7.1.2. GDP Growth Rate Analysis
    • 7.1.3. Commercial Real Estate Industry Outlook
    • 7.1.4. E-Commerce Industry Outlook
    • 7.1.5. Income Group Population Overview
    • 7.1.6. Global E-Commerce Industry Outlook
    • 7.1.7. Global Urbanization Overview
    • 7.1.8. Global Outbreak of Covid-19 Pandemic
    • 7.1.9. Global Economic Instability
    • 7.1.10. Home Improvement Product Market Outlook
    • 7.1.11. Global Growing Population and Income Level
    • 7.1.12. Global Income Group Population Overview
    • 7.1.13. Global Impact of Online Sales
  • 7.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
    • 7.2.1. Top Companies Historical Growth
    • 7.2.2. Smart Home Overview
    • 7.2.3. Green/LEED Buildings Market Overview
    • 7.2.4. Commercial Sector Outlook
    • 7.2.5. Industry Production Outlook
    • 7.2.6. Construction Industry Outlook
    • 7.2.7. Global Consumer Expenditure Growth
    • 7.2.8. Home Automation Solutions Market Overview
  • 7.3. PESTLE Analysis of Automated Blinds and Shades Market
  • 7.4. Investment Feasibility Matrix of Automated Blinds and Shades Market
  • 7.5. Porter's Five Force Analysis
  • 7.6. Market Dynamics
    • 7.6.1. Drivers
    • 7.6.2. Restraints
    • 7.6.3. Opportunity Analysis

8. Global Automated Blinds and Shades Market Outlook, 2019-2032, by Product Type

  • 8.1. Introduction / Key Findings
  • 8.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Product Type, 2019-2024
  • 8.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast By Product Type, 2025-2032
    • 8.3.1. Fully-automatic
    • 8.3.2. Semi-automatic
  • 8.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type

9. Global Automated Blinds and Shades Market Outlook, 2019-2032, by Application

  • 9.1. Introduction / Key Findings
  • 9.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Application, 2019-2024
  • 9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast By Application, 2025-2032
    • 9.3.1. Doors
    • 9.3.2. Window
  • 9.4. Market Attractiveness Analysis By Application

10. Global Automated Blinds and Shades Market Outlook, 2019-2032, by Installation

  • 10.1. Introduction / Key Findings
  • 10.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis by Installation, 2019-2024
  • 10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast by Installation, 2025-2032
    • 10.3.1. New
    • 10.3.2. Retrofit
  • 10.4. Market Attractiveness Analysis by Installation

11. Global Automated Blinds and Shades Market Outlook, 2019-2032, by End Use

  • 11.1. Introduction / Key Findings
  • 11.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By End Use, 2019-2024
  • 11.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast By End Use, 2025-2032
    • 11.3.1. Residential
      • 11.3.1.1. Apartment Buildings
      • 11.3.1.2. Individual Residences (Villas, Rou Houses, Bungalows, etc.)
    • 11.3.2. Commercial
      • 11.3.2.1. Retail
      • 11.3.2.2. Hospitality, Leisure and Entertainment
      • 11.3.2.3. Offices
      • 11.3.2.4. Healthcare
      • 11.3.2.5. Educational Institutions
      • 11.3.2.6. Others
  • 11.4. Market Attractiveness Analysis By Application

12. Global Automated Blinds and Shades Market Outlook, 2019-2032, by Sales Channel

  • 12.1. Introduction / Key Findings
  • 12.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Sales Channel, 2019-2024
  • 12.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast By Sales Channel, 2025-2032
    • 12.3.1. Hypermarkets/Supermarkets
    • 12.3.2. Specialty Retail Stores
    • 12.3.3. Independent Retailers
    • 12.3.4. Online Sales
      • 12.3.4.1. Company Website
      • 12.3.4.2. 3rd Party Online Sales
    • 12.3.5. Other Sales Channel
  • 12.4. Market Attractiveness Analysis By Sales Channel

13. Global Automated Blinds and Shades Market Outlook, 2019-2032, by Region

  • 13.1. Introduction / Key Findings
  • 13.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Region, 2019-2024
  • 13.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast By Region, 2025-2032
    • 13.3.1. North America
    • 13.3.2. Latin America
    • 13.3.3. Europe
    • 13.3.4. East Asia
    • 13.3.5. South Asia
    • 13.3.6. Oceania
    • 13.3.7. Middle East & Africa (MEA)
  • 13.4. Market Attractiveness Analysis By Region

14. North America Automated Blinds and Shades Market Outlook, 2019-2032

  • 14.1. Introduction
  • 14.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
  • 14.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
    • 14.3.1. By Country
      • 14.3.1.1. U.S.
      • 14.3.1.2. Canada
    • 14.3.2. By Product Type
    • 14.3.3. By Application
    • 14.3.4. By Installation
    • 14.3.5. By End Use
    • 14.3.6. By Sales Channel
  • 14.4. Market Attractiveness Analysis
    • 14.4.1. By Country
    • 14.4.2. By Product Type
    • 14.4.3. By Application
    • 14.4.4. By Installation
    • 14.4.5. By End Use
    • 14.4.6. By Sales Channel
  • 14.5. Market Trends
  • 14.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis

15. Latin America Automated Blinds and Shades Market Outlook, 2019-2032

  • 15.1. Introduction
  • 15.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
  • 15.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
    • 15.3.1. By Country
      • 15.3.1.1. Brazil
      • 15.3.1.2. Mexico
      • 15.3.1.3. Rest of Latin America
    • 15.3.2. By Product Type
    • 15.3.3. By Application
    • 15.3.4. By Installation
    • 15.3.5. By End Use
    • 15.3.6. By Sales Channel
  • 15.4. Market Attractiveness Analysis
    • 15.4.1. By Country
    • 15.4.2. By Product Type
    • 15.4.3. By Application
    • 15.4.4. By Installation
    • 15.4.5. By End Use
    • 15.4.6. By Sales Channel
  • 15.5. Market Trends
  • 15.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis

16. Europe Automated Blinds and Shades Market Outlook, 2019-2032

  • 16.1. Introduction
  • 16.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
  • 16.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
    • 16.3.1. By Country
      • 16.3.1.1. Germany
      • 16.3.1.2. U.K.
      • 16.3.1.3. Spain
      • 16.3.1.4. France
      • 16.3.1.5. Italy
      • 16.3.1.6. Rest of Europe
    • 16.3.2. By Product Type
    • 16.3.3. By Application
    • 16.3.4. By Installation
    • 16.3.5. By End Use
    • 16.3.6. By Sales Channel
  • 16.4. Market Attractiveness Analysis
    • 16.4.1. By Country
    • 16.4.2. By Product Type
    • 16.4.3. By Application
    • 16.4.4. By Installation
    • 16.4.5. By End Use
    • 16.4.6. By Sales Channel
  • 16.5. Market Trends
  • 16.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis

17. East Asia Automated Blinds and Shades Market Outlook, 2019-2032

  • 17.1. Introduction
  • 17.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
  • 17.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
    • 17.3.1. By Country
      • 17.3.1.1. China
      • 17.3.1.2. Japan
      • 17.3.1.3. South Korea
    • 17.3.2. By Product Type
    • 17.3.3. By Application
    • 17.3.4. By Installation
    • 17.3.5. By End Use
    • 17.3.6. By Sales Channel
  • 17.4. Market Attractiveness Analysis
    • 17.4.1. By Country
    • 17.4.2. By Product Type
    • 17.4.3. By Application
    • 17.4.4. By Installation
    • 17.4.5. By End Use
    • 17.4.6. By Sales Channel
  • 17.5. Market Trends
  • 17.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis

18. South Asia Automated Blinds and Shades Market Outlook, 2019-2032

  • 18.1. Introduction
  • 18.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
  • 18.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
    • 18.3.1. By Country
      • 18.3.1.1. India
      • 18.3.1.2. Thailand
      • 18.3.1.3. Indonesia
      • 18.3.1.4. Malaysia
      • 18.3.1.5. Rest of South Asia & Pacific
    • 18.3.2. By Product Type
    • 18.3.3. By Application
    • 18.3.4. By Installation
    • 18.3.5. By End Use
    • 18.3.6. By Sales Channel
  • 18.4. Market Attractiveness Analysis
    • 18.4.1. By Country
    • 18.4.2. By Product Type
    • 18.4.3. By Application
    • 18.4.4. By Installation
    • 18.4.5. By End Use
    • 18.4.6. By Sales Channel
  • 18.5. Market Trends
  • 18.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis

19. Oceania Automated Blinds and Shades Market Outlook, 2019-2032

  • 19.1. Introduction
  • 19.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
  • 19.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
    • 19.3.1. By Country
      • 19.3.1.1. Australia
      • 19.3.1.2. New Zealand
    • 19.3.2. By Product Type
    • 19.3.3. By Application
    • 19.3.4. By Installation
    • 19.3.5. By End Use
    • 19.3.6. By Sales Channel
  • 19.4. Market Attractiveness Analysis
    • 19.4.1. By Country
    • 19.4.2. By Product Type
    • 19.4.3. By Application
    • 19.4.4. By Installation
    • 19.4.5. By End Use
    • 19.4.6. By Sales Channel
  • 19.5. Market Trends
  • 19.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis

20. Middle East & Africa Automated Blinds and Shades Market Outlook, 2019-2032

  • 20.1. Introduction
  • 20.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
  • 20.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
    • 20.3.1. By Country
      • 20.3.1.1. GCC Countries
      • 20.3.1.2. Northern Africa
      • 20.3.1.3. South Africa
      • 20.3.1.4. Rest of MEA
    • 20.3.2. By Product Type
    • 20.3.3. By Application
    • 20.3.4. By Installation
    • 20.3.5. By End Use
    • 20.3.6. By Sales Channel
  • 20.4. Market Attractiveness Analysis
    • 20.4.1. By Country
    • 20.4.2. By Product Type
    • 20.4.3. By Application
    • 20.4.4. By Installation
    • 20.4.5. By End Use
    • 20.4.6. By Sales Channel
  • 20.5. Market Trends
  • 20.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis

21. Key Countries Automated Blinds and Shades Market Analysis, 2025

  • 21.1. Introduction
    • 21.1.1. Market Value Proportion Analysis, By Key Countries
    • 21.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison
  • 21.2. U.S. Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.2.1. By Product Type
    • 21.2.2. By Application
    • 21.2.3. By Installation
    • 21.2.4. By End Use
    • 21.2.5. By Sales Channel
  • 21.3. Canada Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.3.1. By Product Type
    • 21.3.2. By Application
    • 21.3.3. By Installation
    • 21.3.4. By End Use
    • 21.3.5. By Sales Channel
  • 21.4. Mexico Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.4.1. By Product Type
    • 21.4.2. By Application
    • 21.4.3. By Installation
    • 21.4.4. By End Use
    • 21.4.5. By Sales Channel
  • 21.5. Brazil Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.5.1. By Product Type
    • 21.5.2. By Application
    • 21.5.3. By Installation
    • 21.5.4. By End Use
    • 21.5.5. By Sales Channel
  • 21.6. Germany Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.6.1. By Product Type
    • 21.6.2. By Application
    • 21.6.3. By Installation
    • 21.6.4. By End Use
    • 21.6.5. By Sales Channel
  • 21.7. Italy Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.7.1. By Product Type
    • 21.7.2. By Application
    • 21.7.3. By Installation
    • 21.7.4. By End Use
    • 21.7.5. By Sales Channel
  • 21.8. France Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.8.1. By Product Type
    • 21.8.2. By Application
    • 21.8.3. By Installation
    • 21.8.4. By End Use
    • 21.8.5. By Sales Channel
  • 21.9. U.K. Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.9.1. By Product Type
    • 21.9.2. By Application
    • 21.9.3. By Installation
    • 21.9.4. By End Use
    • 21.9.5. By Sales Channel
  • 21.10. Spain Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.10.1. By Product Type
    • 21.10.2. By Application
    • 21.10.3. By Installation
    • 21.10.4. By End Use
    • 21.10.5. By Sales Channel
  • 21.11. Russia Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.11.1. By Product Type
    • 21.11.2. By Application
    • 21.11.3. By Installation
    • 21.11.4. By End Use
    • 21.11.5. By Sales Channel
  • 21.12. China Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.12.1. By Product Type
    • 21.12.2. By Application
    • 21.12.3. By Installation
    • 21.12.4. By End Use
    • 21.12.5. By Sales Channel
  • 21.13. Japan Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.13.1. By Product Type
    • 21.13.2. By Application
    • 21.13.3. By Installation
    • 21.13.4. By End Use
    • 21.13.5. By Sales Channel
  • 21.14. S. Korea Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.14.1. By Product Type
    • 21.14.2. By Application
    • 21.14.3. By Installation
    • 21.14.4. By End Use
    • 21.14.5. By Sales Channel
  • 21.15. India Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.15.1. By Product Type
    • 21.15.2. By Application
    • 21.15.3. By Installation
    • 21.15.4. By End Use
    • 21.15.5. By Sales Channel
  • 21.16. ASEAN Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.16.1. By Product Type
    • 21.16.2. By Application
    • 21.16.3. By Installation
    • 21.16.4. By End Use
    • 21.16.5. By Sales Channel
  • 21.17. Australia and New Zealand Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.17.1. By Product Type
    • 21.17.2. By Application
    • 21.17.3. By Installation
    • 21.17.4. By End Use
    • 21.17.5. By Sales Channel
  • 21.18. Turkey Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.18.1. By Product Type
    • 21.18.2. By Application
    • 21.18.3. By Installation
    • 21.18.4. By End Use
    • 21.18.5. By Sales Channel
  • 21.19. South Africa Automated Blinds and Shades Market Analysis
    • 21.19.1. By Product Type
    • 21.19.2. By Application
    • 21.19.3. By Installation
    • 21.19.4. By End Use
    • 21.19.5. By Sales Channel

22. Market Structure Analysis

  • 22.1. Market Analysis by Tier of Companies (Automated Blinds and Shades)
  • 22.2. Market Share Analysis of Top Players
  • 22.3. Market Presence Analysis
    • 22.3.1. By Regional Foot Print of Players
    • 22.3.2. Product Foot Print by Players

23. Competition Analysis

  • 23.1. Competition Dashboard
  • 23.2. Competition Benchmarking
  • 23.3. Competition Deep Dive
    • 23.3.1. Lutron Electronics, Inc.
      • 23.3.1.1. Overview
      • 23.3.1.2. Product Portfolio
      • 23.3.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.1.4. Sales Footprint
      • 23.3.1.5. Strategy Overview
        • 23.3.1.5.1. Marketing Strategy
        • 23.3.1.5.2. Product Strategy
        • 23.3.1.5.3. Channel Strategy
    • 23.3.2. IKEA
      • 23.3.2.1. Overview
      • 23.3.2.2. Product Portfolio
      • 23.3.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.2.4. Sales Footprint
      • 23.3.2.5. Strategy Overview
        • 23.3.2.5.1. Marketing Strategy
        • 23.3.2.5.2. Product Strategy
        • 23.3.2.5.3. Channel Strategy
    • 23.3.3. The Electric Blind Company
      • 23.3.3.1. Overview
      • 23.3.3.2. Product Portfolio
      • 23.3.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.3.4. Sales Footprint
      • 23.3.3.5. Strategy Overview
        • 23.3.3.5.1. Marketing Strategy
        • 23.3.3.5.2. Product Strategy
        • 23.3.3.5.3. Channel Strategy
    • 23.3.4. Home Franchise Concepts, LLC (Budget Blinds)
      • 23.3.4.1. Overview
      • 23.3.4.2. Product Portfolio
      • 23.3.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.4.4. Sales Footprint
      • 23.3.4.5. Strategy Overview
        • 23.3.4.5.1. Marketing Strategy
        • 23.3.4.5.2. Product Strategy
        • 23.3.4.5.3. Channel Strategy
    • 23.3.5. Axis Labs
      • 23.3.5.1. Overview
      • 23.3.5.2. Product Portfolio
      • 23.3.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.5.4. Sales Footprint
      • 23.3.5.5. Strategy Overview
        • 23.3.5.5.1. Marketing Strategy
        • 23.3.5.5.2. Product Strategy
        • 23.3.5.5.3. Channel Strategy
    • 23.3.6. Apollo Blinds
      • 23.3.6.1. Overview
      • 23.3.6.2. Product Portfolio
      • 23.3.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.6.4. Sales Footprint
      • 23.3.6.5. Strategy Overview
        • 23.3.6.5.1. Marketing Strategy
        • 23.3.6.5.2. Product Strategy
        • 23.3.6.5.3. Channel Strategy
    • 23.3.7. SOMA Smart Home
      • 23.3.7.1. Overview
      • 23.3.7.2. Product Portfolio
      • 23.3.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.7.4. Sales Footprint
      • 23.3.7.5. Strategy Overview
        • 23.3.7.5.1. Marketing Strategy
        • 23.3.7.5.2. Product Strategy
        • 23.3.7.5.3. Channel Strategy
    • 23.3.8. Springs Window Fashions
      • 23.3.8.1. Overview
      • 23.3.8.2. Product Portfolio
      • 23.3.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.8.4. Sales Footprint
      • 23.3.8.5. Strategy Overview
        • 23.3.8.5.1. Marketing Strategy
        • 23.3.8.5.2. Product Strategy
        • 23.3.8.5.3. Channel Strategy
    • 23.3.9. Tilt
      • 23.3.9.1. Overview
      • 23.3.9.2. Product Portfolio
      • 23.3.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.9.4. Sales Footprint
      • 23.3.9.5. Strategy Overview
        • 23.3.9.5.1. Marketing Strategy
        • 23.3.9.5.2. Product Strategy
        • 23.3.9.5.3. Channel Strategy
    • 23.3.10. Graber Blinds
      • 23.3.10.1. Overview
      • 23.3.10.2. Product Portfolio
      • 23.3.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.10.4. Sales Footprint
      • 23.3.10.5. Strategy Overview
        • 23.3.10.5.1. Marketing Strategy
        • 23.3.10.5.2. Product Strategy
        • 23.3.10.5.3. Channel Strategy
    • 23.3.11. OmniaBlinds
      • 23.3.11.1. Overview
      • 23.3.11.2. Product Portfolio
      • 23.3.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.11.4. Sales Footprint
      • 23.3.11.5. Strategy Overview
        • 23.3.11.5.1. Marketing Strategy
        • 23.3.11.5.2. Product Strategy
        • 23.3.11.5.3. Channel Strategy
    • 23.3.12. Hunter Douglas
      • 23.3.12.1. Overview
      • 23.3.12.2. Product Portfolio
      • 23.3.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.12.4. Sales Footprint
      • 23.3.12.5. Strategy Overview
        • 23.3.12.5.1. Marketing Strategy
        • 23.3.12.5.2. Product Strategy
        • 23.3.12.5.3. Channel Strategy
    • 23.3.13. Somfy
      • 23.3.13.1. Overview
      • 23.3.13.2. Product Portfolio
      • 23.3.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.13.4. Sales Footprint
      • 23.3.13.5. Strategy Overview
        • 23.3.13.5.1. Marketing Strategy
        • 23.3.13.5.2. Product Strategy
        • 23.3.13.5.3. Channel Strategy
    • 23.3.14. Bintronic Enterprise Co., Ltd.
      • 23.3.14.1. Overview
      • 23.3.14.2. Product Portfolio
      • 23.3.14.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.14.4. Sales Footprint
      • 23.3.14.5. Strategy Overview
        • 23.3.14.5.1. Marketing Strategy
        • 23.3.14.5.2. Product Strategy
        • 23.3.14.5.3. Channel Strategy
    • 23.3.15. Legrand
      • 23.3.15.1. Overview
      • 23.3.15.2. Product Portfolio
      • 23.3.15.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.15.4. Sales Footprint
      • 23.3.15.5. Strategy Overview
        • 23.3.15.5.1. Marketing Strategy
        • 23.3.15.5.2. Product Strategy
        • 23.3.15.5.3. Channel Strategy
    • 23.3.16. Others (On Request)
      • 23.3.16.1. Overview
      • 23.3.16.2. Product Portfolio
      • 23.3.16.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.16.4. Sales Footprint
      • 23.3.16.5. Strategy Overview
        • 23.3.16.5.1. Marketing Strategy
        • 23.3.16.5.2. Product Strategy
        • 23.3.16.5.3. Channel Strategy

24. Assumptions and Acronyms Used

25. Research Methodology