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市場調査レポート
商品コード
1539304

仮想ネットワーキング市場:世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024-2031年予測

Virtual Networking Market: Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2031


出版日
ページ情報
英文 300 Pages
納期
2~5営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.08円
仮想ネットワーキング市場:世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024-2031年予測
出版日: 2024年08月16日
発行: Persistence Market Research
ページ情報: 英文 300 Pages
納期: 2~5営業日
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  • 目次
概要

Persistence Market Research社はこのほど、世界の仮想ネットワーキング市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、新たな動向、機会、課題など、重要な市場力学を詳細に分析し、市場展望の詳細な理解を提供します。

主な洞察

  • 仮想ネットワーキング市場規模(2024E):426億米ドル
  • 予測市場規模(2031F):1,637億米ドル
  • 世界市場成長率(CAGR 2024~2031):16.1%

仮想ネットワーキング市場- レポート範囲:

仮想ネットワーキング・ソリューションは、現代の企業にとって不可欠な、拡張性と柔軟性に優れたネットワーク環境の構築を可能にする極めて重要な存在です。これらのソリューションは、ネットワークサービスの抽象化を可能にし、ネットワークインフラをより効率的に管理、最適化、保護する能力を組織に提供します。仮想ネットワーキング技術は、SDN(Software-Defined Networking)、NFV(Network Functions Virtualization)、VPN(Virtual Private Network)など幅広いアプリケーションを包含し、通信、IT・通信、金融などの業界のニーズに対応しています。クラウドベースのサービスに対する需要の増加、IoTデバイスの普及、さまざまな分野で進むデジタル変革により、市場は力強い成長を遂げています。

市場成長の促進要因:

世界の仮想ネットワーキング市場は、クラウド・コンピューティングの採用拡大や、拡張性と柔軟性に優れたネットワーキング・ソリューションのニーズなど、いくつかの重要な要因によって牽引されています。リモートワークへのシフトとデジタルインフラへの依存の高まりが、市場の成長をさらに後押ししています。さらに、SDNとNFV技術の進歩により、より効率的でコスト効率の高いネットワーク管理が可能になり、仮想ネットワーキングソリューションの需要が高まっています。また、5Gネットワークの導入が進み、接続デバイスの増加に対応する必要性が高まっていることも、市場拡大に大きく寄与しています。

市場の抑制要因:

仮想ネットワーキング市場は、その可能性にもかかわらず、セキュリティ上の懸念や仮想化ネットワークソリューションと既存インフラとの統合の複雑さといった課題に直面しています。データ・プライバシーの問題や強固なサイバーセキュリティ対策の必要性は、仮想ネットワーキング技術の普及を妨げる可能性があります。さらに、熟練した専門家の不足や、高度な仮想ネットワーキング・ソリューションの導入に必要な高額な初期投資が、市場成長の障壁となる可能性もあります。こうした課題に対処するには、セキュリティ、シームレスな統合機能、人材育成への投資に重点を置く必要があります。

市場機会:

仮想ネットワーキング市場は、技術の進歩とデジタルおよびクラウドベースのソリューションの採用増加により、大きな成長機会をもたらしています。AIや機械学習と仮想ネットワーキング技術の統合は、ネットワーク最適化、予知保全、自動ネットワーク管理の新たな可能性を引き出しています。5Gネットワークの拡大とエッジコンピューティングに対する需要の高まりは、仮想ネットワーキングにおけるイノベーションの新たな道を切り開いています。戦略的パートナーシップ、研究開発への投資、スケーラブルでセキュアなソリューション開拓は、こうした機会を活用し、将来の市場成長を促進する上で極めて重要です。

本レポートで扱う主な質問

  • 仮想ネットワーキング市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
  • 仮想ネットワーキングソリューションの採用をリードしている分野とアプリケーションは?
  • 技術の進歩は仮想ネットワーキング市場の競合情勢をどのように変えているか?
  • 仮想ネットワーキング市場の主要プレイヤーは誰で、競争力を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
  • 世界の仮想ネットワーキング市場の新たな動向と将来展望は?

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

  • 市場範囲/ 分類
  • 市場の定義/ 範囲/ 制限

第3章 主要な市場動向

  • 市場に影響を与える主な動向
  • 仮想ネットワーキングのイノベーション/開発動向
  • 重要成功要因

第4章 仮想ネットワーキング、価格分析

  • サブスクリプションモデル別の価格分析
  • 平均価格ベンチマーク分析

第5章 COVID-19パンデミック危機の影響分析

  • COVID-19パンデミック危機がネットワーク仮想化市場に与える影響
  • 現在の経済予測と北米のGDPへの影響
  • COVID-19以前の市場成長分析
  • COVID-19後の市場影響分析
  • 回復シナリオ(短期・中期・長期)
  • 仮想ネットワーキングソリューションプロバイダー向けの重要なアクションポイント

第6章 市場構造分析

  • 企業階層別市場分析
  • 市場集中
  • 主要企業の市場シェア分析
  • 市場プレゼンス分析

第7章 世界の仮想ネットワーキング市場の需要(金額または規模)分析

  • 市場(金額)分析、2019~2023年
  • 市場(金額)予測、2024~2031年
    • 前年比成長動向分析
    • 絶対的収益機会

第8章 市場背景

  • マクロ経済要因
  • 予測要因- 関連性と影響
  • バリューチェーン
  • 市場力学

第9章 世界の仮想ネットワーキング市場分析:コンポーネント別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 市場規模(金額)分析、2019~2023年
  • 市場規模(金額)分析と予測、2024~2031年
    • ソリューション
      • 仮想マシン
      • 仮想ネットワーキングスイッチ
      • クラウド NAS(ネットワーク接続ストレージ)
      • 仮想 WAN最適化コントローラ
      • その他
    • サービス
      • プロフェッショナルサービス
        • ビジネスコンサルティングサービス
        • ネットワーク統合および最適化サービス
        • ネットワーク仮想化サービス
        • サポートとメンテナンス
      • マネージドネットワークサービス
  • コンポーネント別市場の魅力分析

第10章 世界の仮想ネットワーキング市場分析:企業規模別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 市場規模(金額)分析、2019~2023年
  • 市場規模(金額)分析と予測、2024~2031年
    • 中小企業
    • 大企業
  • 企業規模別市場の魅力分析

第11章 世界の仮想ネットワーキング市場分析:エンドユーザー別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 市場規模(金額)分析、2019~2023年
  • 市場規模(金額)分析と予測、2024~2031年
    • ネットワークサービスプロバイダー
    • 通信サービスプロバイダー
    • マネージドサービスプロバイダー
    • クラウドサービスプロバイダー
    • データセンタープロバイダー
    • 企業
      • BFSI
      • 製造業
      • 小売り
      • ヘルスケア
      • その他
  • エンドユーザー別市場の魅力分析

第12章 地域別世界の仮想ネットワーキング市場分析

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 市場規模(金額)分析、2019~2023年
  • 市場規模(金額)分析と予測、2024~2031年
    • 北米
    • ラテンアメリカ
    • 欧州
    • 東アジア
    • 南アジアおよび太平洋
    • 中東およびアフリカ(中東・アフリカ)
  • 地域別市場の魅力分析

第13章 北米の仮想ネットワーキング市場分析

第14章 ラテンアメリカの仮想ネットワーキング市場分析

第15章 欧州の仮想ネットワーキング市場分析

第16章 東アジアの仮想ネットワーキング市場分析

第17章 南アジアおよび太平洋地域の仮想ネットワーキング市場分析

第18章 中東およびアフリカの仮想ネットワーキング市場分析

第19章 主要国分析- 仮想ネットワーキング市場分析

  • 米国市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • カナダ市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • ブラジル市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • メキシコ市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • 英国市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • ドイツ市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • フランス市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • スペイン市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • イタリア市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • ベネルクス市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • ロシア市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • 中国市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • 日本市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • 韓国市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • インド市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • タイ市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • インドネシア市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • マレーシア市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • オーストラリア市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • ニュージーランド市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • GCC諸国市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • トルコ市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別
  • 南アフリカ市場
    • 市場分類別:市場規模(金額)動向分析と予測
      • コンポーネント別
      • 企業規模別
      • エンドユーザー別

第20章 競合分析

  • 競合ダッシュボード
  • 競合ベンチマーク
  • 競合による価格分析
  • 競合の詳細
    • Microsoft Corporation
    • IBM Corporation
    • Cisco Systems, Inc.
    • Silver Peak Systems
    • Huawei Technologies Co. Ltd.
    • VMware Inc.
    • Arista Networks, Inc.
    • Dell Technologies
    • Hewlett Packard Enterprise
    • Citrix Systems, Inc.

第21章 使用される前提条件と頭字語

第22章 調査手法

目次
Product Code: PMRREP14581

Persistence Market Research has recently unveiled a comprehensive report on the global Virtual Networking Market. This report provides an in-depth analysis of critical market dynamics, including driving factors, emerging trends, opportunities, and challenges, offering a detailed understanding of the market landscape.

Key Insights:

  • Virtual Networking Market Size (2024E): USD 42.6 Bn
  • Projected Market Value (2031F): USD 163.7 Bn
  • Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2031): 16.1%

Virtual Networking Market - Report Scope:

Virtual networking solutions are pivotal in enabling the creation of scalable and flexible network environments that are crucial for modern enterprises. These solutions allow the abstraction of network services, providing organizations with the ability to manage, optimize, and secure their network infrastructure more efficiently. Virtual networking technologies encompass a wide range of applications, including software-defined networking (SDN), network functions virtualization (NFV), and virtual private networks (VPNs), catering to the needs of industries such as telecommunications, IT, and finance. The market is experiencing robust growth due to the increasing demand for cloud-based services, the proliferation of IoT devices, and the ongoing digital transformation across various sectors.

Market Growth Drivers:

The global Virtual Networking Market is driven by several key factors, including the rising adoption of cloud computing and the need for scalable, flexible networking solutions. The shift towards remote work and the growing reliance on digital infrastructure are further propelling market growth. Additionally, advancements in SDN and NFV technologies are enabling more efficient and cost-effective network management, driving demand for virtual networking solutions. The increasing deployment of 5G networks and the need to support a growing number of connected devices are also significant contributors to the market's expansion.

Market Restraints:

Despite its potential, the Virtual Networking Market faces challenges such as security concerns and the complexity of integrating virtualized network solutions with existing infrastructure. Data privacy issues and the need for robust cybersecurity measures can hinder the widespread adoption of virtual networking technologies. Additionally, the lack of skilled professionals and the high initial investment required for deploying advanced virtual networking solutions can act as barriers to market growth. Addressing these challenges requires a focus on security, seamless integration capabilities, and investment in workforce development.

Market Opportunities:

The Virtual Networking Market presents significant growth opportunities driven by technological advancements and the increasing adoption of digital and cloud-based solutions. The integration of AI and machine learning with virtual networking technologies is unlocking new possibilities for network optimization, predictive maintenance, and automated network management. The expansion of 5G networks and the rising demand for edge computing are creating new avenues for innovation in virtual networking. Strategic partnerships, investments in R&D, and the development of scalable, secure solutions are crucial for capitalizing on these opportunities and driving future market growth.

Key Questions Answered in the Report:

  • What are the primary factors driving the growth of the Virtual Networking Market globally?
  • Which sectors and applications are leading the adoption of virtual networking solutions?
  • How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the Virtual Networking Market?
  • Who are the key players in the Virtual Networking Market, and what strategies are they employing to stay competitive?
  • What are the emerging trends and future prospects in the global Virtual Networking Market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global Virtual Networking Market, such as Cisco, VMware, and Huawei, focus on innovation, technological advancements, and strategic collaborations to gain a competitive edge. These companies invest heavily in R&D to develop cutting-edge solutions that offer enhanced network management, security, and integration capabilities. Partnerships with cloud service providers, telecom operators, and technology vendors facilitate market access and promote the adoption of virtual networking solutions. Emphasizing customer-centric approaches, robust security measures, and flexible deployment options are key strategies for maintaining market leadership in the dynamic Virtual Networking Market landscape.

Key Companies Profiled:

  • Microsoft Corporation
  • IBM Corporation
  • Cisco Systems, Inc.
  • Silver Peak Systems
  • Huawei Technologies Co. Ltd.
  • VMware Inc.
  • Arista Networks, Inc.
  • Dell Technologies
  • Hewlett Packard Enterprise
  • Citrix Systems, Inc.

Virtual Networking Market: Segmentation

Component

  • Solutions
  • Services
  • Enterprise Size
  • Small & Medium Enterprises
  • Large Enterprises

End User

  • Network Service Providers
  • Telecom Service Providers
  • Managed Service Providers
  • Cloud Service Providers
  • Data Centers Providers
  • Enterprises

Region

  • North America
  • Latin America
  • Europe
  • East Asia
  • South Asia & Pacific
  • Middle East and Africa

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. North America Market Outlook
  • 1.2. Demand Side Trends
  • 1.3. Supply Side Trends
  • 1.4. Analysis and Recommendations

2. Market Overview

  • 2.1. Market Coverage / Taxonomy
  • 2.2. Market Definition / Scope / Limitations

3. Key Market Trends

  • 3.1. Key Trends Impacting the Market
  • 3.2. Virtual Networking Innovation/ Development Trends
  • 3.3. Key Success Factors

4. Virtual Networking, Pricing Analysis

  • 4.1. Pricing Analysis, By Subscription Model
  • 4.2. Average Pricing Benchmarking Analysis

5. COVID-19 Pandemic Crisis Impact Analysis

  • 5.1. Impact of COVID-19 Pandemic Crisis on Network Virtualization Market
  • 5.2. Current Economic Projection and Probable Impact on North America GDP
  • 5.3. Pre-COVID-19 Market Growth Analysis
  • 5.4. Post-COVID-19 Market Impact Analysis
  • 5.5. Recovery Scenario (Short Term/Mid Term/Long Term)
  • 5.6. Key Action Pointers for Virtual Networking Solution Providers

6. Market Structure Analysis

  • 6.1. Market Analysis by Tier of Companies
  • 6.2. Market Concentration
  • 6.3. Market Share Analysis of Top Players
  • 6.4. Market Presence Analysis
    • 6.4.1. Regional Footprint by Players
    • 6.4.2. Product Footprint by Players
    • 6.4.3. Channel Footprint by Players

7. Global Virtual Networking Market Demand (in Value or Size in US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2031

  • 7.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
  • 7.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2031
    • 7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
    • 7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis

8. Market Background

  • 8.1. Macro-Economic Factors
    • 8.1.1. Region Wise GDP Growth Outlook
    • 8.1.2. Worldwide ICT Spending
    • 8.1.3. Regulation & Policies for Network Virtualization
  • 8.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
    • 8.2.1. Impact of COVID-19 Pandemic on North America Network Virtualization Market
    • 8.2.2. Top Virtual Networking Solution Providers Historical Growth
    • 8.2.3. Demand for IT Virtual Networking to solve IT Infrastructure Complexities
    • 8.2.4. Rising Adoption for Virtual Machines across Enterprises
    • 8.2.5. Demand for Business Agility across Service Providers
    • 8.2.6. WAN Optimization Service Trends
  • 8.3. Value Chain
  • 8.4. Market Dynamics
    • 8.4.1. Drivers
    • 8.4.2. Restraints
    • 8.4.3. Opportunity Analysis

9. Global Virtual Networking Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, By Component

  • 9.1. Introduction / Key Findings
  • 9.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Component, 2019-2023
  • 9.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Component, 2024-2031
    • 9.3.1. Solution
      • 9.3.1.1. Virtual Machines
      • 9.3.1.2. Virtual Network Switches
      • 9.3.1.3. Cloud NAS (Network Attached Storage)
      • 9.3.1.4. Virtual WAN Optimization Controllers
      • 9.3.1.5. Others
    • 9.3.2. Services
      • 9.3.2.1. Professional Services
        • 9.3.2.1.1. Business Consulting Services
        • 9.3.2.1.2. Network Integration & Optimization Services
        • 9.3.2.1.3. Network Virtualization Services
        • 9.3.2.1.4. Support & Maintenance
      • 9.3.2.2. Managed Network Services
  • 9.4. Market Attractiveness Analysis By Component

10. Global Virtual Networking Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, By Enterprise Size

  • 10.1. Introduction / Key Findings
  • 10.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Enterprise Size, 2019-2023
  • 10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
    • 10.3.1. Small & Medium Enterprises
    • 10.3.2. Large Enterprises
  • 10.4. Market Attractiveness Analysis By Enterprise Size

11. Global Virtual Networking Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, By End-user

  • 11.1. Introduction / Key Findings
  • 11.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By End-user, 2019-2023
  • 11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By End-user, 2024-2031
    • 11.3.1. Network Service Providers
    • 11.3.2. Telecom Service Providers
    • 11.3.3. Managed Service Providers
    • 11.3.4. Cloud Service Providers
    • 11.3.5. Data Centers Providers
    • 11.3.6. Enterprises
      • 11.3.6.1. BFSI
      • 11.3.6.2. Manufacturing
      • 11.3.6.3. Retail
      • 11.3.6.4. Healthcare
      • 11.3.6.5. Others
  • 11.4. Market Attractiveness Analysis By End-user

12. Global Virtual Networking Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, by Region

  • 12.1. Introduction / Key Findings
  • 12.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Region, 2019-2023
  • 12.3. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Region, 2024-2031
    • 12.3.1. North America
    • 12.3.2. Latin America
    • 12.3.3. Europe
    • 12.3.4. East Asia
    • 12.3.5. South Asia and Pacific
    • 12.3.6. Middle East and Africa (MEA)
  • 12.4. Market Attractiveness Analysis By Region

13. North America Virtual Networking Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 13.1. Introduction / Key Findings
  • 13.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 13.3. Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 13.3.1. By Country
      • 13.3.1.1. U.S.
      • 13.3.1.2. Canada
    • 13.3.2. By Component
    • 13.3.3. By Enterprise Size
    • 13.3.4. By End-user
  • 13.4. Market Attractiveness Analysis
    • 13.4.1. By Country
    • 13.4.2. By Component
    • 13.4.3. By Enterprise Size
    • 13.4.4. By End-user
  • 13.5. Market Trends
  • 13.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 13.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis

14. Latin America Virtual Networking Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 14.1. Introduction / Key Findings
  • 14.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 14.3. Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 14.3.1. By Country
      • 14.3.1.1. Brazil
      • 14.3.1.2. Mexico
      • 14.3.1.3. Rest of Latin America
    • 14.3.2. By Component
    • 14.3.3. By Enterprise Size
    • 14.3.4. By End-user
  • 14.4. Market Attractiveness Analysis
    • 14.4.1. By Country
    • 14.4.2. By Component
    • 14.4.3. By Enterprise Size
    • 14.4.4. By End-user
  • 14.5. Market Trends
  • 14.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 14.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis

15. Europe Virtual Networking Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 15.1. Introduction / Key Findings
  • 15.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 15.3. Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 15.3.1. By Country
      • 15.3.1.1. UK
      • 15.3.1.2. France
      • 15.3.1.3. Germany
      • 15.3.1.4. Italy
      • 15.3.1.5. Spain
      • 15.3.1.6. BENELUX
      • 15.3.1.7. Russia
      • 15.3.1.8. Rest of Europe
    • 15.3.2. By Component
    • 15.3.3. By Enterprise Size
    • 15.3.4. By End-user
  • 15.4. Market Attractiveness Analysis
    • 15.4.1. By Country
    • 15.4.2. By Component
    • 15.4.3. By Enterprise Size
    • 15.4.4. By End-user
  • 15.5. Market Trends
  • 15.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 15.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis

16. East Asia Virtual Networking Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 16.1. Introduction / Key Findings
  • 16.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 16.3. Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 16.3.1. By Country
      • 16.3.1.1. China
      • 16.3.1.2. Japan
      • 16.3.1.3. South Korea
    • 16.3.2. By Component
    • 16.3.3. By Enterprise Size
    • 16.3.4. By End-user
  • 16.4. Market Attractiveness Analysis
    • 16.4.1. By Country
    • 16.4.2. By Component
    • 16.4.3. By Enterprise Size
    • 16.4.4. By End-user
  • 16.5. Market Trends
  • 16.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 16.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis

17. South Asia and Pacific Virtual Networking Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 17.1. Introduction / Key Findings
  • 17.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 17.3. Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 17.3.1. By Country
      • 17.3.1.1. India
      • 17.3.1.2. Thailand
      • 17.3.1.3. Indonesia
      • 17.3.1.4. Malaysia
      • 17.3.1.5. Oceania
      • 17.3.1.6. Rest of South Asia
    • 17.3.2. By Component
    • 17.3.3. By Enterprise Size
    • 17.3.4. By End-user
  • 17.4. Market Attractiveness Analysis
    • 17.4.1. By Country
    • 17.4.2. By Component
    • 17.4.3. By Enterprise Size
    • 17.4.4. By End-user
  • 17.5. Market Trends
  • 17.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 17.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis

18. Middle East and Africa Virtual Networking Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 18.1. Introduction / Key Findings
  • 18.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 18.3. Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 18.3.1. By Country
      • 18.3.1.1. GCC Countries
      • 18.3.1.2. Turkey
      • 18.3.1.3. Northern Africa
      • 18.3.1.4. South Africa
      • 18.3.1.5. Rest of Middle East and Africa
    • 18.3.2. By Component
    • 18.3.3. By Enterprise Size
    • 18.3.4. By End-user
  • 18.4. Market Attractiveness Analysis
    • 18.4.1. By Country
    • 18.4.2. By Component
    • 18.4.3. By Enterprise Size
    • 18.4.4. By End-user
  • 18.5. Market Trends
  • 18.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 18.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis

19. Key Country Analysis- Virtual Networking Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 19.1. U.S. Market
    • 19.1.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.1.1.1. By Component
      • 19.1.1.2. By Enterprise Size
      • 19.1.1.3. By End-user
  • 19.2. Canada Market
    • 19.2.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.2.1.1. By Component
      • 19.2.1.2. By Enterprise Size
      • 19.2.1.3. By End-user
  • 19.3. Brazil Market
    • 19.3.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.3.1.1. By Component
      • 19.3.1.2. By Enterprise Size
      • 19.3.1.3. By End-user
  • 19.4. Mexico Market
    • 19.4.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.4.1.1. By Component
      • 19.4.1.2. By Enterprise Size
      • 19.4.1.3. By End-user
  • 19.5. UK Market
    • 19.5.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.5.1.1. By Component
      • 19.5.1.2. By Enterprise Size
      • 19.5.1.3. By End-user
  • 19.6. Germany Market
    • 19.6.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.6.1.1. By Component
      • 19.6.1.2. By Enterprise Size
      • 19.6.1.3. By End-user
  • 19.7. France Market
    • 19.7.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.7.1.1. By Component
      • 19.7.1.2. By Enterprise Size
      • 19.7.1.3. By End-user
  • 19.8. Spain Market
    • 19.8.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.8.1.1. By Component
      • 19.8.1.2. By Enterprise Size
      • 19.8.1.3. By End-user
  • 19.9. Italy Market
    • 19.9.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.9.1.1. By Component
      • 19.9.1.2. By Enterprise Size
      • 19.9.1.3. By End-user
  • 19.10. BENELUX Market
    • 19.10.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.10.1.1. By Component
      • 19.10.1.2. By Enterprise Size
      • 19.10.1.3. By End-user
  • 19.11. Russia Market
    • 19.11.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.11.1.1. By Component
      • 19.11.1.2. By Enterprise Size
      • 19.11.1.3. By End-user
  • 19.12. China Market
    • 19.12.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.12.1.1. By Component
      • 19.12.1.2. By Enterprise Size
      • 19.12.1.3. By End-user
  • 19.13. Japan Market
    • 19.13.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.13.1.1. By Component
      • 19.13.1.2. By Enterprise Size
      • 19.13.1.3. By End-user
  • 19.14. South Korea Market
    • 19.14.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.14.1.1. By Component
      • 19.14.1.2. By Enterprise Size
      • 19.14.1.3. By End-user
  • 19.15. India Market
    • 19.15.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.15.1.1. By Component
      • 19.15.1.2. By Enterprise Size
      • 19.15.1.3. By End-user
  • 19.16. Thailand Market
    • 19.16.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.16.1.1. By Component
      • 19.16.1.2. By Enterprise Size
      • 19.16.1.3. By End-user
  • 19.17. Indonesia Market
    • 19.17.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.17.1.1. By Component
      • 19.17.1.2. By Enterprise Size
      • 19.17.1.3. By End-user
  • 19.18. Malaysia Market
    • 19.18.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.18.1.1. By Component
      • 19.18.1.2. By Enterprise Size
      • 19.18.1.3. By End-user
  • 19.19. Australia Market
    • 19.19.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.19.1.1. By Component
      • 19.19.1.2. By Enterprise Size
      • 19.19.1.3. By End-user
  • 19.20. New Zealand Market
    • 19.20.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.20.1.1. By Component
      • 19.20.1.2. By Enterprise Size
      • 19.20.1.3. By End-user
  • 19.21. GCC Countries Market
    • 19.21.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.21.1.1. By Component
      • 19.21.1.2. By Enterprise Size
      • 19.21.1.3. By End-user
  • 19.22. Turkey Market
    • 19.22.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.22.1.1. By Component
      • 19.22.1.2. By Enterprise Size
      • 19.22.1.3. By End-user
  • 19.23. South Africa Market
    • 19.23.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
      • 19.23.1.1. By Component
      • 19.23.1.2. By Enterprise Size
      • 19.23.1.3. By End-user

20. Competition Analysis

  • 20.1. Competition Dashboard
  • 20.2. Competition Benchmarking
  • 20.3. Pricing Analysis, by Competition
  • 20.4. Competition Deep Dive
    • 20.4.1. Microsoft Corporation
      • 20.4.1.1. Business Overview
      • 20.4.1.2. Product & Services Portfolio
      • 20.4.1.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 20.4.1.4. Sales Footprint
      • 20.4.1.5. Strategy Overview
        • 20.4.1.5.1. Marketing Strategy
        • 20.4.1.5.2. Product Strategy
        • 20.4.1.5.3. Channel Strategy
    • 20.4.2. IBM Corporation
      • 20.4.2.1. Business Overview
      • 20.4.2.2. Product & Services Portfolio
      • 20.4.2.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 20.4.2.4. Sales Footprint
      • 20.4.2.5. Strategy Overview
        • 20.4.2.5.1. Marketing Strategy
        • 20.4.2.5.2. Product Strategy
        • 20.4.2.5.3. Channel Strategy
    • 20.4.3. Cisco Systems, Inc.
      • 20.4.3.1. Business Overview
      • 20.4.3.2. Product & Services Portfolio
      • 20.4.3.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 20.4.3.4. Sales Footprint
      • 20.4.3.5. Strategy Overview
        • 20.4.3.5.1. Marketing Strategy
        • 20.4.3.5.2. Product Strategy
        • 20.4.3.5.3. Channel Strategy
    • 20.4.4. Silver Peak Systems
      • 20.4.4.1. Business Overview
      • 20.4.4.2. Product & Services Portfolio
      • 20.4.4.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 20.4.4.4. Sales Footprint
      • 20.4.4.5. Strategy Overview
        • 20.4.4.5.1. Marketing Strategy
        • 20.4.4.5.2. Product Strategy
        • 20.4.4.5.3. Channel Strategy
    • 20.4.5. Huawei Technologies Co. Ltd.
      • 20.4.5.1. Business Overview
      • 20.4.5.2. Product & Services Portfolio
      • 20.4.5.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 20.4.5.4. Sales Footprint
      • 20.4.5.5. Strategy Overview
        • 20.4.5.5.1. Marketing Strategy
        • 20.4.5.5.2. Product Strategy
        • 20.4.5.5.3. Channel Strategy
    • 20.4.6. VMware Inc.
      • 20.4.6.1. Business Overview
      • 20.4.6.2. Product & Services Portfolio
      • 20.4.6.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 20.4.6.4. Sales Footprint
      • 20.4.6.5. Strategy Overview
        • 20.4.6.5.1. Marketing Strategy
        • 20.4.6.5.2. Product Strategy
        • 20.4.6.5.3. Channel Strategy
    • 20.4.7. Arista Networks, Inc.
      • 20.4.7.1. Business Overview
      • 20.4.7.2. Product & Services Portfolio
      • 20.4.7.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 20.4.7.4. Sales Footprint
      • 20.4.7.5. Strategy Overview
        • 20.4.7.5.1. Marketing Strategy
        • 20.4.7.5.2. Product Strategy
        • 20.4.7.5.3. Channel Strategy
    • 20.4.8. Dell Technologies
      • 20.4.8.1. Business Overview
      • 20.4.8.2. Product & Services Portfolio
      • 20.4.8.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 20.4.8.4. Sales Footprint
      • 20.4.8.5. Strategy Overview
        • 20.4.8.5.1. Marketing Strategy
        • 20.4.8.5.2. Product Strategy
        • 20.4.8.5.3. Channel Strategy
    • 20.4.9. Hewlett Packard Enterprise
      • 20.4.9.1. Business Overview
      • 20.4.9.2. Product & Services Portfolio
      • 20.4.9.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 20.4.9.4. Sales Footprint
      • 20.4.9.5. Strategy Overview
        • 20.4.9.5.1. Marketing Strategy
        • 20.4.9.5.2. Product Strategy
        • 20.4.9.5.3. Channel Strategy
    • 20.4.10. Citrix Systems, Inc.
      • 20.4.10.1. Business Overview
      • 20.4.10.2. Product & Services Portfolio
      • 20.4.10.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 20.4.10.4. Sales Footprint
      • 20.4.10.5. Strategy Overview
        • 20.4.10.5.1. Marketing Strategy
        • 20.4.10.5.2. Product Strategy
        • 20.4.10.5.3. Channel Strategy

21. Assumptions and Acronyms Used

22. Research Methodology