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市場調査レポート
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1482410

モバイルデバイス管理(MDM)市場:製品タイプ別、エンドユーザー別、地域別 - 世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年~2032年の予測

Mobile Device Management Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2032

出版日: | 発行: Persistence Market Research | ページ情報: 英文 323 Pages | 納期: 2~5営業日

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モバイルデバイス管理(MDM)市場:製品タイプ別、エンドユーザー別、地域別 - 世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年~2032年の予測
出版日: 2024年05月14日
発行: Persistence Market Research
ページ情報: 英文 323 Pages
納期: 2~5営業日
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概要

Persistence Market Research社はこのほど、世界のモバイルデバイス管理市場の詳細な分析を発表し、主要な市場力学、成長促進要因・課題、新興動向の包括的な概要を提供しています。当レポートは、モバイルデバイス管理市場に関する貴重な洞察を提供し、2024年から2032年までの市場成長の軌跡を予測する独自のデータと統計を提示しています。

モバイルデバイス管理(MDM)市場は、2024年から2032年にかけて19%の年間平均成長率(CAGR)が予測され、大きな成長が見込まれています。2032年までに、同市場の評価額は408億米ドルに達すると予測されます。

主な洞察

モバイルデバイス管理市場のCAGR(2024~2032年):19%

モバイルデバイス管理市場価値(2024年):10億1,000万米ドル

モバイルデバイス管理市場価値(2032年):408億米ドル

MDM市場- レポート範囲:

本レポートでは、MDMソリューションの世界の普及を促進する様々な用途や技術的進歩について掘り下げています。市場促進要因、市場抑制要因、市場情勢を形成する機会など、市場力学を評価します。さらに、市場競争情報や主要企業が採用するビジネス戦略に関する戦略的考察も提供しています。

市場促進要因:

MDM市場は、企業におけるモバイルデバイスの普及、BYOD(Bring Your Own Device)動向の高まり、企業データの安全な管理ニーズなどの要因によって活性化しています。さらに、リモートワーク文化の高まりや、効率的なデバイス管理ソリューションへの需要も市場成長に寄与しています。

市場抑制要因:

成長が見込まれるもの、MDM市場には課題も存在します。これには、データセキュリティに関する懸念、プライバシー規制、多様なデバイスタイプやオペレーティングシステムとの互換性の問題などが含まれます。また、複雑であるという認識からMDMソリューションの導入に抵抗感があることも、市場拡大の妨げとなる可能性があります。

市場機会:

MDM市場には、技術革新と市場浸透のための有利な機会があります。コンテナ化、AI主導の分析、IoT統合など、MDM技術の継続的な進歩は、市場プレーヤーに有望な道を提供します。さらに、中小企業の拡大とニッチ産業の出現は、MDMソリューションの新たな市場を創出します。

本レポートで扱う主な質問

  • MDM市場の成長を促す主な要因は何か?
  • 技術の進歩はMDM市場の競合情勢をどのように変えているのか?
  • 世界のMDM市場で予想される主な市場動向と将来展望は?
  • MDM市場の主要企業は?

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

  • 市場範囲/ 分類
  • 市場の定義/ 範囲/ 制限

第3章 市場リスクと動向の評価

  • リスクアセスメント
    • COVID-19危機とモバイルデバイス管理市場への影響
    • 過去の危機と比較したCOVID-19の影響ベンチマーク
    • 市場金額への影響
    • 主要国による評価
    • 主要市場セグメント別の評価
    • サプライヤーへのアクションポイントと推奨事項
  • 市場に影響を与える主な動向
  • 処方と製品開発の動向

第4章 市場背景

  • 主要国別のモバイルデバイス管理市場
  • モバイルデバイス管理市場機会評価
  • 市場シナリオ予測
  • 投資実現可能性分析
  • 予測要因 - 関連性と影響
  • 市場力学

第5章 主要な成功要因

  • メーカーは浸透率が低いが成長率の高い市場に注力
  • セグメントの高い増分機会に賭ける
  • ピアベンチマーク

第6章 世界のモバイルデバイス管理市場の需要分析

  • 過去の市場分析(2019年~2023年)
  • 現在および将来の市場予測(2024年~2032年)
  • 前年比成長動向分析

第7章 世界のモバイルデバイス管理市場価値分析

  • 過去の市場価値分析(2019年~2023年)
  • 現在および将来の市場価値予測(2024年~2032年)
    • 前年比成長動向分析
    • 絶対額の機会分析

第8章 世界のモバイルデバイス管理市場分析:コンポーネント別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場価値と分析:コンポーネント別(2019年~2023年)
  • 現在および将来の市場価値と分析と予測:コンポーネント別(2024年~2032年)
    • ソリューション
    • サービス
    • コンポーネント別の市場魅力度分析

第9章 世界のモバイルデバイス管理市場分析:オペレーティングシステム別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場価値と分析:オペレーティングシステム別(2019年~2023年)
  • 現在および将来の市場価値と分析と予測:オペレーティングシステム別(2024年~2032年)
    • iOS
    • Android
    • Windows
    • MacOS
    • その他
  • オペレーティングシステム別の市場魅力度分析

第10章 世界のモバイルデバイス管理市場分析:展開モード別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場価値と分析:展開モード別(2019年~2023年)
  • 現在および将来の市場価値と分析と予測:展開モード別(2024年~2032年)
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 展開モード別の市場魅力分析

第11章 世界のモバイルデバイス管理市場分析:組織規模別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場価値と分析:組織規模別(2019年~2023年)
  • 現在および将来の市場価値と分析と予測:組織規模別(2024年~2032年)
    • 中小企業
    • 大企業
  • 組織規模別の市場魅力度分析

第12章 世界のモバイルデバイス管理市場分析:業界別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場価値と分析:業界別(2019年~2023年)
  • 現在および将来の市場価値と分析と予測:業界別(2024年~2032年)
    • 銀行、金融サービス、保険
    • 通信
    • 小売
    • ヘルスケア
    • 教育
    • 輸送・物流
    • 政府および公共部門
    • 製造業と自動車
    • その他
  • 業界別の市場魅力度分析

第13章 世界のモバイルデバイス管理市場分析:地域別

  • イントロダクション
  • 過去の市場価値と分析:地域別(2019年~2023年)
  • 現在の市場価値と分析と予測:地域別(2024年~2032年)
    • 北米
    • ラテンアメリカ
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ(MEA)
  • 地域別の市場魅力度分析

第14章 北米のモバイルデバイス管理市場分析

第15章 ラテンアメリカのモバイルデバイス管理市場分析

第16章 欧州のモバイルデバイス管理市場分析

第17章 アジア太平洋地域のモバイルデバイス管理市場分析

第18章 中東・アフリカのモバイルデバイス管理市場分析

第19章 主要国のモバイルデバイス管理市場分析

  • イントロダクション
    • 主要国別の市場金額割合分析
    • 世界と国別の成長比較
  • 米国のモバイルデバイス管理市場分析
    • 市場分類による価値比率分析
    • 市場分類別の価値と分析および予測(2024年~2032年)
      • 展開モード別
      • コンポーネント別
      • オペレーティングシステム別
      • 組織規模別
      • 業界別
  • カナダのモバイルデバイス管理市場分析
    • 市場分類による価値比率分析
    • 市場分類別の価値と分析および予測(2024年~2032年)
      • 展開モード別
      • コンポーネント別
      • オペレーティングシステム別
      • 組織規模別
      • 業界別
  • メキシコのモバイルデバイス管理市場分析
    • 市場分類による価値比率分析
    • 市場分類別の価値と分析および予測(2024年~2032年)
      • 展開モード別
      • コンポーネント別
      • オペレーティングシステム別
      • 組織規模別
      • 業界別
  • ブラジルのモバイルデバイス管理市場分析
    • 市場分類による価値比率分析
    • 市場分類別の価値と分析および予測(2024年~2032年)
      • 展開モード別
      • コンポーネント別
      • オペレーティングシステム別
      • 組織規模別
      • 業界別
  • ドイツのモバイルデバイス管理市場分析
    • 市場分類による価値比率分析
    • 市場分類別の価値と分析および予測(2024年~2032年)
      • 展開モード別
      • コンポーネント別
      • オペレーティングシステム別
      • 組織規模別
      • 業界別
  • フランスのモバイルデバイス管理市場分析
    • 市場分類による価値比率分析
    • 市場分類別の価値と分析および予測(2024年~2032年)
      • 展開モード別
      • コンポーネント別
      • オペレーティングシステム別
      • 組織規模別
      • 業界別
  • イタリアのモバイルデバイス管理市場分析
    • 市場分類による価値比率分析
    • 市場分類別の価値と分析および予測(2024年~2032年)
      • 展開モード別
      • コンポーネント別
      • オペレーティングシステム別
      • 組織規模別
      • 業界別
  • ロシアのモバイルデバイス管理市場分析
    • 市場分類による価値比率分析
    • 市場分類別の価値と分析および予測(2024年~2032年)
      • 展開モード別
      • コンポーネント別
      • オペレーティングシステム別
      • 組織規模別
      • 業界別
  • 英国のモバイルデバイス管理市場分析
    • 市場分類による価値比率分析
    • 市場分類別の価値と分析および予測(2024年~2032年)
      • 展開モード別
      • コンポーネント別
      • オペレーティングシステム別
      • 組織規模別
      • 業界別
  • 中国のモバイルデバイス管理市場分析
    • 市場分類による価値比率分析
    • 市場分類別の価値と分析および予測(2024年~2032年)
      • 展開モード別
      • コンポーネント別
      • オペレーティングシステム別
      • 組織規模別
      • 業界別
  • 日本のモバイルデバイス管理市場分析
    • 市場分類による価値比率分析
    • 市場分類別の価値と分析および予測(2024年~2032年)
      • 展開モード別
      • コンポーネント別
      • オペレーティングシステム別
      • 組織規模別
      • 業界別
  • 韓国のモバイルデバイス管理市場分析
    • 市場分類による価値比率分析
    • 市場分類別の価値と分析および予測(2024年~2032年)
      • 展開モード別
      • コンポーネント別
      • オペレーティングシステム別
      • 組織規模別
      • 業界別
  • GCC諸国のモバイルデバイス管理市場分析
    • 市場分類による価値比率分析
    • 市場分類別の価値と分析および予測(2024年~2032年)
      • 展開モード別
      • コンポーネント別
      • オペレーティングシステム別
      • 組織規模別
      • 業界別
  • 南アフリカのモバイルデバイス管理市場分析
    • 市場分類による価値比率分析
    • 市場分類別の価値と分析および予測(2024年~2032年)
      • 展開モード別
      • コンポーネント別
      • オペレーティングシステム別
      • 組織規模別
      • 業界別
  • トルコのモバイルデバイス管理市場分析
    • 市場分類による価値比率分析
    • 市場分類別の価値と分析および予測(2024年~2032年)
      • 展開モード別
      • コンポーネント別
      • オペレーティングシステム別
      • 組織規模別
      • 業界別
    • 国内の競合情勢と企業の集中度

第20章 市場構造分析

  • 企業階層別市場分析
  • 市場集中
  • 主要企業の市場シェア分析
  • 市場プレゼンス分析

第21章 競合分析

  • 競合ダッシュボード
  • 競合ベンチマーク
  • 競合の詳細
    • VMware
    • Microsoft
    • IBM
    • Blackberry
    • Citrix
    • Google
    • Cisco
    • Samsung
    • Micro Focus
    • ZOHO
    • SolarWinds
    • SAP
    • Quest Software
    • Ivanti
    • Sophos
    • SOTI
    • Jamf
    • Qualys
    • Snow Software
    • Matrix 42
    • Rippling
    • 42Gears
    • ProMobi
    • Baramundi
    • Mitsogo Inc
    • Codeproof technologies
    • AppTec
    • Addigy
    • Kandji

第22章 前提と頭字語

第23章 調査手法

目次
Product Code: PMRREP33066

Persistence Market Research has recently published an in-depth analysis of the global Mobile Device Management Market, offering a comprehensive overview of key market dynamics, growth drivers, challenges, and emerging trends. This report provides valuable insights into the Mobile Device Management Market, presenting exclusive data and statistics that forecast the market's growth trajectory from 2024 to 2032.

The Mobile Device Management (MDM) market is poised for significant growth, with a promising Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 19% projected between 2024 and 2032. By 2032, the market is expected to reach a valuation of US$ 40.8 billion.

Key Insights:

Mobile Device Management Market CAGR (2024-2032) - 19%

Mobile Device Management Market Value (2024) - US$ 1.01 Bn

Mobile Device Management Market Value (2032) - US$ 40.8 Bn

MDM Market - Report Scope:

This report delves into the various applications and technological advancements driving the adoption of MDM solutions globally. It evaluates market dynamics, including drivers, restraints, and opportunities shaping the market landscape. Additionally, it offers strategic insights into competitive intelligence and business strategies adopted by key market players.

Market Growth Drivers:

The MDM market is fueled by factors such as the proliferation of mobile devices in enterprises, increasing BYOD (Bring Your Own Device) trends, and the need for secure management of corporate data. Moreover, the rise in remote work culture and the demand for efficient device management solutions contribute to market growth.

Market Restraints:

Despite growth prospects, challenges exist in the MDM market. These include concerns regarding data security, privacy regulations, and compatibility issues with diverse device types and operating systems. Additionally, resistance to adopting MDM solutions due to perceived complexities can hinder market expansion.

Market Opportunities:

The MDM market presents lucrative opportunities for innovation and market penetration. Continued advancements in MDM technologies, such as containerization, AI-driven analytics, and IoT integration, offer promising avenues for market players. Moreover, the expansion of SMEs and the emergence of niche industries create new markets for MDM solutions.

Key Questions Answered in the Report:

  • What are the primary factors driving the growth of the MDM market?
  • How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the MDM market?
  • What are the key market trends and future prospects anticipated in the global MDM market?
  • Who are the leading players in the MDM market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

The MDM market is fiercely competitive, with key players such as VMware, Microsoft, and IBM dominating. VMware is known for its robust security features and integration with virtualization technologies. Microsoft leverages its ecosystem of productivity tools, while IBM offers comprehensive solutions tailored to enterprise needs. Emerging players like Jamf focus on niche markets, such as Apple device management. Each competitor brings unique strengths and technological capabilities to the table, driving innovation and shaping the dynamic landscape of the MDM industry.

Key Companies Profiled:

  • VMware
  • Microsoft
  • IBM
  • Blackberry
  • Citrix
  • Google
  • Cisco
  • Samsung
  • Micro Focus
  • ZOHO
  • SolarWinds
  • SAP
  • Quest Software
  • Ivanti
  • Sophos
  • SOTI
  • Jamf
  • Qualys
  • Snow Software
  • Matrix 42
  • Rippling
  • 42Gears
  • ProMobi
  • Baramundi
  • Mitsogo Inc
  • Codeproof technologies
  • AppTec
  • Addigy
  • Kandji

Mobile Device Management Market Segmentation:

By Component

  • Solution
  • Service

By Deployment Model

  • Cloud
  • On-premise

By Enterprise Size

  • Large Enterprises
  • Small & Medium Enterprises

By Industry vertical

  • BFSI
  • Healthcare
  • Government & Public Sector
  • IT & Telecom
  • Retail
  • Educational
  • Others

By Region

  • North America

U.S.

Canada

Mexico

  • Europe

UK

Germany

France

Italy

Rest of Europe

  • Asia-Pacific

China

Japan

India

South Korea

Rest of Asia-Pacific

  • LAMEA

Latin America

Middle East

Africa

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Global Market Outlook
  • 1.2. Summary of Statistics
  • 1.3. Key Market Characteristics & Attributes
  • 1.4. Fact.MR Analysis and Recommendations

2. Market Overview

  • 2.1. Market Coverage / Taxonomy
  • 2.2. Market Definition / Scope / Limitations

3. Market Risks and Trends Assessment

  • 3.1. Risk Assessment
    • 3.1.1. COVID-19 Crisis and Impact on Mobile Device Management Market
    • 3.1.2. COVID-19 Impact Benchmark with Previous Crisis
    • 3.1.3. Impact on Market Value (US$ Mn)
    • 3.1.4. Assessment by Key Countries
    • 3.1.5. Assessment by Key Market Segments
    • 3.1.6. Action Points and Recommendation for Suppliers
  • 3.2. Key Trends Impacting the Market
  • 3.3. Formulation and Product Development Trends

4. Market Background

  • 4.1. Mobile Device Management Market, by Key Countries
  • 4.2. Mobile Device Management Market Opportunity Assessment (US$ Mn)
    • 4.2.1. Total Available Market
    • 4.2.2. Serviceable Addressable Market
    • 4.2.3. Serviceable Obtainable Market
  • 4.3. Market Scenario Forecast
    • 4.3.1. Demand in optimistic Scenario
    • 4.3.2. Demand in Likely Scenario
    • 4.3.3. Demand in Conservative Scenario
  • 4.4. Investment Feasibility Analysis
    • 4.4.1. Investment in Established Markets
      • 4.4.1.1. In Short Term
      • 4.4.1.2. In Long Term
    • 4.4.2. Investment in Emerging Markets
      • 4.4.2.1. In Short Term
      • 4.4.2.2. In Long Term
  • 4.5. Forecast Factors - Relevance & Impact
    • 4.5.1. Top Companies Historical Growth
    • 4.5.2. Growth in Automation, By Country
    • 4.5.3. Mobile Device Management Market Adoption Rate, By Country
  • 4.6. Market Dynamics
    • 4.6.1. Market Driving Factors and Impact Assessment
    • 4.6.2. Prominent Market Challenges and Impact Assessment
    • 4.6.3. Mobile Device Management Market Opportunities
    • 4.6.4. Prominent Trends in the Global Market & Their Impact Assessment

5. Key Success Factors

  • 5.1. Manufacturers' Focus on Low Penetration High Growth Markets
  • 5.2. Banking on with Segments High Incremental Opportunity
  • 5.3. Peer Benchmarking

6. Global Mobile Device Management Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2032

  • 6.1. Historical Market Analysis, 2019-2023
  • 6.2. Current and Future Market Projections, 2024-2032
  • 6.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis

7. Global Mobile Device Management Market Value Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2032

  • 7.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
  • 7.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2032
    • 7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
    • 7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis

8. Global Mobile Device Management Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Component

  • 8.1. Introduction / Key Findings
  • 8.2. Historical Market Value (US$ Mn) and Analysis By Component, 2019-2023
  • 8.3. Current and Future Market Value (US$ Mn) and Analysis and Forecast By Component, 2024-2032
    • 8.3.1. Solution
      • 8.3.1.1. Device management
      • 8.3.1.2. Application Management
      • 8.3.1.3. Security Management
      • 8.3.1.4. Other solutions
    • 8.3.2. Services
      • 8.3.2.1. Professional services
        • 8.3.2.1.1. Consulting Services
        • 8.3.2.1.2. Implementation Services
        • 8.3.2.1.3. Support Services
      • 8.3.2.2. Managed services
  • 8.4. Market Attractiveness Analysis By Component

9. Global Mobile Device Management Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Operating System

  • 9.1. Introduction / Key Findings
  • 9.2. Historical Market Value (US$ Mn) and Analysis By Operating System, 2019-2023
  • 9.3. Current and Future Market Value (US$ Mn) and Analysis and Forecast By Operating System, 2024-2032
    • 9.3.1. iOS
    • 9.3.2. Android
    • 9.3.3. Windows
    • 9.3.4. MacOS
    • 9.3.5. Other Operating systems
  • 9.4. Market Attractiveness Analysis By Operating System

10. Global Mobile Device Management Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032,By Deployment Mode

  • 10.1. Introduction / Key Findings
  • 10.2. Historical Market Value (US$ Mn) and Analysis By Deployment Mode, 2019-2023
  • 10.3. Current and Future Market Value (US$ Mn) and Analysis and Forecast By Deployment Mode, 2024-2032
    • 10.3.1. On-Premises
    • 10.3.2. Cloud
  • 10.4. Market Attractiveness Analysis By Deployment Mode

11. Global Mobile Device Management Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Organisation Size

  • 11.1. Introduction / Key Findings
  • 11.2. Historical Market Value (US$ Mn) and Analysis By Organisation Size, 2019-2023
  • 11.3. Current and Future Market Value (US$ Mn) and Analysis and Forecast By Organisation Size, 2024-2032
    • 11.3.1. Small and Medium Enterprises
    • 11.3.2. Large Enterprises
  • 11.4. Market Attractiveness Analysis By Organisation Size

12. Global Mobile Device Management Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Vertical

  • 12.1. Introduction / Key Findings
  • 12.2. Historical Market Value (US$ Mn) and Analysis By Vertical, 2019-2023
  • 12.3. Current and Future Market Value (US$ Mn) and Analysis and Forecast By Vertical, 2024-2032
    • 12.3.1. Banking, Financial Services and Insurance
    • 12.3.2. Telecom
    • 12.3.3. Retail
    • 12.3.4. Healthcare
    • 12.3.5. Education
    • 12.3.6. Transport and Logistics
    • 12.3.7. Government and Public Sector
    • 12.3.8. Manufacturing and Automotive
    • 12.3.9. Others
  • 12.4. Market Attractiveness Analysis By Vertical

13. Global Mobile Device Management Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Region

  • 13.1. Introduction
  • 13.2. Historical Market Value (US$ Mn) and Analysis By Region, 2019-2023
  • 13.3. Current Market Size (US$ Mn) & Analysis and Forecast By Region, 2024-2032
    • 13.3.1. North America
    • 13.3.2. Latin America
    • 13.3.3. Europe
    • 13.3.4. Asia Pacific
    • 13.3.5. Middle East and Africa (MEA)
  • 13.4. Market Attractiveness Analysis By Region

14. North America Mobile Device Management Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 14.1. Introduction
  • 14.2. Pricing Analysis
  • 14.3. Historical Market Value (US$ Mn) and Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 14.4. Market Value (US$ Mn) & Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 14.4.1. By Country
      • 14.4.1.1. U.S.
      • 14.4.1.2. Canada
      • 14.4.1.3. Rest of North America
    • 14.4.2. By Deployment Mode
    • 14.4.3. By Component
    • 14.4.4. By Operating System
    • 14.4.5. By Organisation Size
    • 14.4.6. By Vertical
  • 14.5. Market Attractiveness Analysis
    • 14.5.1. By Country
    • 14.5.2. By Deployment Mode
    • 14.5.3. By Component
    • 14.5.4. By Operating System
    • 14.5.5. By Organisation Size
    • 14.5.6. By Vertical

15. Latin America Mobile Device Management Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 15.1. Introduction
  • 15.2. Pricing Analysis
  • 15.3. Historical Market Value (US$ Mn) and Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 15.4. Market Value (US$ Mn) & Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 15.4.1. By Country
      • 15.4.1.1. Brazil
      • 15.4.1.2. Mexico
      • 15.4.1.3. Rest of Latin America
    • 15.4.2. By Deployment Mode
    • 15.4.3. By Component
    • 15.4.4. By Operating System
    • 15.4.5. By Organisation Size
    • 15.4.6. By Vertical
  • 15.5. Market Attractiveness Analysis
    • 15.5.1. By Country
    • 15.5.2. By Deployment Mode
    • 15.5.3. By Component
    • 15.5.4. By Operating System
    • 15.5.5. By Organisation Size
    • 15.5.6. By Vertical

16. Europe Mobile Device Management Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 16.1. Introduction
  • 16.2. Pricing Analysis
  • 16.3. Historical Market Value (US$ Mn) and Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 16.4. Market Value (US$ Mn) & Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 16.4.1. By Country
      • 16.4.1.1. Germany
      • 16.4.1.2. France
      • 16.4.1.3. U.K.
      • 16.4.1.4. Italy
      • 16.4.1.5. Russia
      • 16.4.1.6. Rest of Europe
    • 16.4.2. By Deployment Mode
    • 16.4.3. By Component
    • 16.4.4. By Operating System
    • 16.4.5. By Organisation Size
    • 16.4.6. By Vertical
  • 16.5. Market Attractiveness Analysis
    • 16.5.1. By Country
    • 16.5.2. By Deployment Mode
    • 16.5.3. By Component
    • 16.5.4. By Operating System
    • 16.5.5. By Organisation Size
    • 16.5.6. By Vertical

17. Asia Pacific Mobile Device Management Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 17.1. Introduction
  • 17.2. Pricing Analysis
  • 17.3. Historical Market Value (US$ Mn) and Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 17.4. Market Value (US$ Mn) & Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 17.4.1. By Country
      • 17.4.1.1. China
      • 17.4.1.2. Japan
      • 17.4.1.3. South Korea
      • 17.4.1.4. Rest of Asia Pacific
    • 17.4.2. By Deployment Mode
    • 17.4.3. By Component
    • 17.4.4. By Operating System
    • 17.4.5. By Organisation Size
    • 17.4.6. By Vertical
  • 17.5. Market Attractiveness Analysis
    • 17.5.1. By Country
    • 17.5.2. By Deployment Mode
    • 17.5.3. By Component
    • 17.5.4. By Operating System
    • 17.5.5. By Organisation Size
    • 17.5.6. By Vertical

18. Middle East and Africa Mobile Device Management Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 18.1. Introduction
  • 18.2. Pricing Analysis
  • 18.3. Historical Market Value (US$ Mn) and Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 18.4. Market Value (US$ Mn) & Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 18.4.1. By Country
      • 18.4.1.1. GCC Countries
      • 18.4.1.2. South Africa
      • 18.4.1.3. Turkey
      • 18.4.1.4. Rest of Middle East and Africa
    • 18.4.2. By Deployment Mode
    • 18.4.3. By Component
    • 18.4.4. By Operating System
    • 18.4.5. By Organisation Size
    • 18.4.6. By Vertical
  • 18.5. Market Attractiveness Analysis
    • 18.5.1. By Country
    • 18.5.2. By Deployment Mode
    • 18.5.3. By Component
    • 18.5.4. By Operating System
    • 18.5.5. By Organisation Size
    • 18.5.6. By Vertical

19. Key Countries Mobile Device Management Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 19.1. Introduction
    • 19.1.1. Market Value Proportion Analysis, By Key Countries
    • 19.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison
  • 19.2. US Mobile Device Management Market Analysis
    • 19.2.1. Value Proportion Analysis by Market Taxonomy
    • 19.2.2. Value & Analysis and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
      • 19.2.2.1. By Deployment Mode
      • 19.2.2.2. By Component
      • 19.2.2.3. By Operating System
      • 19.2.2.4. By Organisation Size
      • 19.2.2.5. By Vertical
  • 19.3. Canada Mobile Device Management Market Analysis
    • 19.3.1. Value Proportion Analysis by Market Taxonomy
    • 19.3.2. Value & Analysis and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
      • 19.3.2.1. By Deployment Mode
      • 19.3.2.2. By Component
      • 19.3.2.3. By Operating System
      • 19.3.2.4. By Organisation Size
      • 19.3.2.5. By Vertical
  • 19.4. Mexico Mobile Device Management Market Analysis
    • 19.4.1. Value Proportion Analysis by Market Taxonomy
    • 19.4.2. Value & Analysis and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
      • 19.4.2.1. By Deployment Mode
      • 19.4.2.2. By Component
      • 19.4.2.3. By Operating System
      • 19.4.2.4. By Organisation Size
      • 19.4.2.5. By Vertical
  • 19.5. Brazil Mobile Device Management Market Analysis
    • 19.5.1. Value Proportion Analysis by Market Taxonomy
    • 19.5.2. Value & Analysis and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
      • 19.5.2.1. By Deployment Mode
      • 19.5.2.2. By Component
      • 19.5.2.3. By Operating System
      • 19.5.2.4. By Organisation Size
      • 19.5.2.5. By Vertical
  • 19.6. Germany Mobile Device Management Market Analysis
    • 19.6.1. Value Proportion Analysis by Market Taxonomy
    • 19.6.2. Value & Analysis and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
      • 19.6.2.1. By Deployment Mode
      • 19.6.2.2. By Component
      • 19.6.2.3. By Operating System
      • 19.6.2.4. By Organisation Size
      • 19.6.2.5. By Vertical
  • 19.7. France Mobile Device Management Market Analysis
    • 19.7.1. Value Proportion Analysis by Market Taxonomy
    • 19.7.2. Value & Analysis and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
      • 19.7.2.1. By Deployment Mode
      • 19.7.2.2. By Component
      • 19.7.2.3. By Operating System
      • 19.7.2.4. By Organisation Size
      • 19.7.2.5. By Vertical
  • 19.8. Italy Mobile Device Management Market Analysis
    • 19.8.1. Value Proportion Analysis by Market Taxonomy
    • 19.8.2. Value & Analysis and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
      • 19.8.2.1. By Deployment Mode
      • 19.8.2.2. By Component
      • 19.8.2.3. By Operating System
      • 19.8.2.4. By Organisation Size
      • 19.8.2.5. By Vertical
  • 19.9. Russia Mobile Device Management Market Analysis
    • 19.9.1. Value Proportion Analysis by Market Taxonomy
    • 19.9.2. Value & Analysis and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
      • 19.9.2.1. By Deployment Mode
      • 19.9.2.2. By Component
      • 19.9.2.3. By Operating System
      • 19.9.2.4. By Organisation Size
      • 19.9.2.5. By Vertical
  • 19.10. UK Mobile Device Management Market Analysis
    • 19.10.1. Value Proportion Analysis by Market Taxonomy
    • 19.10.2. Value & Analysis and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
      • 19.10.2.1. By Deployment Mode
      • 19.10.2.2. By Component
      • 19.10.2.3. By Operating System
      • 19.10.2.4. By Organisation Size
      • 19.10.2.5. By Vertical
  • 19.11. China Mobile Device Management Market Analysis
    • 19.11.1. Value Proportion Analysis by Market Taxonomy
    • 19.11.2. Value & Analysis and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
      • 19.11.2.1. By Deployment Mode
      • 19.11.2.2. By Component
      • 19.11.2.3. By Operating System
      • 19.11.2.4. By Organisation Size
      • 19.11.2.5. By Vertical
  • 19.12. Japan Mobile Device Management Market Analysis
    • 19.12.1. Value Proportion Analysis by Market Taxonomy
    • 19.12.2. Value & Analysis and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
      • 19.12.2.1. By Deployment Mode
      • 19.12.2.2. By Component
      • 19.12.2.3. By Operating System
      • 19.12.2.4. By Organisation Size
      • 19.12.2.5. By Vertical
  • 19.13. South Korea Mobile Device Management Market Analysis
    • 19.13.1. Value Proportion Analysis by Market Taxonomy
    • 19.13.2. Value & Analysis and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
      • 19.13.2.1. By Deployment Mode
      • 19.13.2.2. By Component
      • 19.13.2.3. By Operating System
      • 19.13.2.4. By Organisation Size
      • 19.13.2.5. By Vertical
  • 19.14. GCC Countries Mobile Device Management Market Analysis
    • 19.14.1. Value Proportion Analysis by Market Taxonomy
    • 19.14.2. Value & Analysis and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
      • 19.14.2.1. By Deployment Mode
      • 19.14.2.2. By Component
      • 19.14.2.3. By Operating System
      • 19.14.2.4. By Organisation Size
      • 19.14.2.5. By Vertical
  • 19.15. South Africa Mobile Device Management Market Analysis
    • 19.15.1. Value Proportion Analysis by Market Taxonomy
    • 19.15.2. Value & Analysis and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
      • 19.15.2.1. By Deployment Mode
      • 19.15.2.2. By Component
      • 19.15.2.3. By Operating System
      • 19.15.2.4. By Organisation Size
      • 19.15.2.5. By Vertical
  • 19.16. Turkey Mobile Device Management Market Analysis
    • 19.16.1. Value Proportion Analysis by Market Taxonomy
    • 19.16.2. Value & Analysis and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
      • 19.16.2.1. By Deployment Mode
      • 19.16.2.2. By Component
      • 19.16.2.3. By Operating System
      • 19.16.2.4. By Organisation Size
      • 19.16.2.5. By Vertical
    • 19.16.3. Competition Landscape and Player Concentration in the Country

20. Market Structure Analysis

  • 20.1. Market Analysis by Tier of Companies
  • 20.2. Market Concentration
  • 20.3. Market Share Analysis of Top Players
  • 20.4. Market Presence Analysis
    • 20.4.1. By Regional footprint of Players
    • 20.4.2. Product footprint by Players

21. Competition Analysis

  • 21.1. Competition Dashboard
  • 21.2. Competition Benchmarking
  • 21.3. Competition Deep Dive
    • 21.3.1. VMware
      • 21.3.1.1. Overview
      • 21.3.1.2. Product Portfolio
      • 21.3.1.3. Sales Footprint
      • 21.3.1.4. Strategy Overview
    • 21.3.2. Microsoft
      • 21.3.2.1. Overview
      • 21.3.2.2. Product Portfolio
      • 21.3.2.3. Sales Footprint
      • 21.3.2.4. Strategy Overview
    • 21.3.3. IBM
      • 21.3.3.1. Overview
      • 21.3.3.2. Product Portfolio
      • 21.3.3.3. Sales Footprint
      • 21.3.3.4. Strategy Overview
    • 21.3.4. Blackberry
      • 21.3.4.1. Overview
      • 21.3.4.2. Product Portfolio
      • 21.3.4.3. Sales Footprint
      • 21.3.4.4. Strategy Overview
    • 21.3.5. Citrix
      • 21.3.5.1. Overview
      • 21.3.5.2. Product Portfolio
      • 21.3.5.3. Sales Footprint
      • 21.3.5.4. Strategy Overview
    • 21.3.6. Google
      • 21.3.6.1. Overview
      • 21.3.6.2. Product Portfolio
      • 21.3.6.3. Sales Footprint
      • 21.3.6.4. Strategy Overview
    • 21.3.7. Cisco
      • 21.3.7.1. Overview
      • 21.3.7.2. Product Portfolio
      • 21.3.7.3. Sales Footprint
      • 21.3.7.4. Strategy Overview
    • 21.3.8. Samsung
      • 21.3.8.1. Overview
      • 21.3.8.2. Product Portfolio
      • 21.3.8.3. Sales Footprint
      • 21.3.8.4. Strategy Overview
    • 21.3.9. Micro Focus
      • 21.3.9.1. Overview
      • 21.3.9.2. Product Portfolio
      • 21.3.9.3. Sales Footprint
      • 21.3.9.4. Strategy Overview
    • 21.3.10. ZOHO
      • 21.3.10.1. Overview
      • 21.3.10.2. Product Portfolio
      • 21.3.10.3. Sales Footprint
      • 21.3.10.4. Strategy Overview
    • 21.3.11. SolarWinds
      • 21.3.11.1. Overview
      • 21.3.11.2. Product Portfolio
      • 21.3.11.3. Sales Footprint
      • 21.3.11.4. Strategy Overview
    • 21.3.12. SAP
      • 21.3.12.1. Overview
      • 21.3.12.2. Product Portfolio
      • 21.3.12.3. Sales Footprint
      • 21.3.12.4. Strategy Overview
    • 21.3.13. Quest Software
      • 21.3.13.1. Overview
      • 21.3.13.2. Product Portfolio
      • 21.3.13.3. Sales Footprint
      • 21.3.13.4. Strategy Overview
    • 21.3.14. Ivanti
      • 21.3.14.1. Overview
      • 21.3.14.2. Product Portfolio
      • 21.3.14.3. Sales Footprint
      • 21.3.14.4. Strategy Overview
    • 21.3.15. Sophos
      • 21.3.15.1. Overview
      • 21.3.15.2. Product Portfolio
      • 21.3.15.3. Sales Footprint
      • 21.3.15.4. Strategy Overview
    • 21.3.16. SOTI
      • 21.3.16.1. Overview
      • 21.3.16.2. Product Portfolio
      • 21.3.16.3. Sales Footprint
      • 21.3.16.4. Strategy Overview
    • 21.3.17. Jamf
      • 21.3.17.1. Overview
      • 21.3.17.2. Product Portfolio
      • 21.3.17.3. Sales Footprint
      • 21.3.17.4. Strategy Overview
    • 21.3.18. Qualys
      • 21.3.18.1. Overview
      • 21.3.18.2. Product Portfolio
      • 21.3.18.3. Sales Footprint
      • 21.3.18.4. Strategy Overview
    • 21.3.19. Snow Software
      • 21.3.19.1. Overview
      • 21.3.19.2. Product Portfolio
      • 21.3.19.3. Sales Footprint
      • 21.3.19.4. Strategy Overview
    • 21.3.20. Matrix 42
      • 21.3.20.1. Overview
      • 21.3.20.2. Product Portfolio
      • 21.3.20.3. Sales Footprint
      • 21.3.20.4. Strategy Overview
    • 21.3.21. Rippling
      • 21.3.21.1. Overview
      • 21.3.21.2. Product Portfolio
      • 21.3.21.3. Sales Footprint
      • 21.3.21.4. Strategy Overview
    • 21.3.22. 42Gears
      • 21.3.22.1. Overview
      • 21.3.22.2. Product Portfolio
      • 21.3.22.3. Sales Footprint
      • 21.3.22.4. Strategy Overview
    • 21.3.23. ProMobi
      • 21.3.23.1. Overview
      • 21.3.23.2. Product Portfolio
      • 21.3.23.3. Sales Footprint
      • 21.3.23.4. Strategy Overview
    • 21.3.24. Baramundi
      • 21.3.24.1. Overview
      • 21.3.24.2. Product Portfolio
      • 21.3.24.3. Sales Footprint
      • 21.3.24.4. Strategy Overview
    • 21.3.25. Mitsogo Inc
      • 21.3.25.1. Overview
      • 21.3.25.2. Product Portfolio
      • 21.3.25.3. Sales Footprint
      • 21.3.25.4. Strategy Overview
    • 21.3.26. Codeproof technologies
      • 21.3.26.1. Overview
      • 21.3.26.2. Product Portfolio
      • 21.3.26.3. Sales Footprint
      • 21.3.26.4. Strategy Overview
    • 21.3.27. AppTec
      • 21.3.27.1. Overview
      • 21.3.27.2. Product Portfolio
      • 21.3.27.3. Sales Footprint
      • 21.3.27.4. Strategy Overview
    • 21.3.28. Addigy
      • 21.3.28.1. Overview
      • 21.3.28.2. Product Portfolio
      • 21.3.28.3. Sales Footprint
      • 21.3.28.4. Strategy Overview
    • 21.3.29. Kandji
      • 21.3.29.1. Overview
      • 21.3.29.2. Product Portfolio
      • 21.3.29.3. Sales Footprint
      • 21.3.29.4. Strategy Overview

22. Assumptions and Acronyms Used

23. Research Methodology