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市場調査レポート
商品コード
1470721

掛け布団市場:地域別(北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024-2031年予測

Duvet Market by Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2031


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ページ情報
英文 300 Pages
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2~5営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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掛け布団市場:地域別(北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024-2031年予測
出版日: 2024年04月24日
発行: Persistence Market Research
ページ情報: 英文 300 Pages
納期: 2~5営業日
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概要

Persistence Market Research社の掛け布団市場レポートでは、市場力学、成長要因、課題、新興動向などを包括的に分析しています。2024年から2031年までの市場の軌跡に関するデータと統計を網羅し、掛け布団市場の現状と将来展望に関する洞察を提供します。

掛け布団の世界市場は、2024年の20億米ドルから2031年には25億8,000万米ドルへとCAGR3.2%で成長すると予測されます。

主な洞察

  • 推定市場規模(2024年):20億米ドル
  • 予測市場規模(2031年):25億8,000万米ドル
  • 世界市場成長率(CAGR 2024~2031):3.2%

掛け布団市場:調査範囲

掛け布団は、その暖かさ、快適さ、多用途性で知られる人気の寝具アクセサリーです。同市場は、多様な消費者の嗜好とニーズに応えるため、掛け布団のタイプ、サイズ、素材、デザインを幅広く網羅しています。本レポートでは、睡眠の質、寝室の美観、インテリアに対する消費者の関心の高まりなど、掛け布団の需要を支える主な要因について概説しています。さらに、天候の変化、可処分所得の増加、都市化の進展は、高級掛け布団やカスタマイズされた掛け布団製品の需要を促進し、市場の成長を促進します。

市場成長の促進要因:

市場の成長はいくつかの要因によって促進されます。まず、質の高い睡眠の重要性とそれが健康と幸福に与える影響に対する意識の高まりが、掛け布団、枕、マットレスなどの高級寝具製品に対する需要を促進しています。さらに、リモートワーク、在宅対策、ウェルネス重視のライフスタイルなどの要因に後押しされた、自宅での巣ごもりや繭のようなライフスタイル動向の変化が、掛け布団を含む居心地の良い快適な寝具付属品の需要を促進しています。さらに、ソーシャルメディア、家庭装飾の動向、インテリアデザインブログの影響力の高まりが、スタイリッシュでインスタ映えする寝具アンサンブルに対する消費者の関心を高め、市場の成長をさらに後押ししています。

市場抑制要因:

明るい見通しとは裏腹に、掛け布団市場はいくつかの課題に直面しています。経済の不確実性、原材料価格の変動、サプライチェーンの混乱は、掛け布団メーカー、特に中小企業の製造コストと利益率に影響を与える可能性があります。さらに、掛け布団、掛け布団、ウェイト毛布などの代替寝具製品との激しい競合は、市場への浸透やブランドの差別化に課題をもたらし、市場シェアや収益性に影響を与える可能性があります。さらに、掛け布団製品のアレルゲン、衛生面、メンテナンス要件に対する懸念が消費者の購買意思決定に影響を与え、代替寝具の需要を促進する可能性があります。

市場機会:

掛け布団市場には技術革新と差別化の大きな機会があります。メーカーは、温度調節機能、吸湿発散性、低アレルギー性素材など、消費者のニーズや嗜好に応じた高度な機能を備えた掛け布団製品の開発に注力することができます。さらに、サイズバリエーション、詰め物の種類、デザインモチーフなど、カスタマイズやパーソナライズのオプションにより、布団ブランドは消費者と関わり、ブランド・ロイヤルティを築くことができます。さらに、小売業者、eコマース・プラットフォーム、インテリア・デザイナーとの戦略的パートナーシップは、市場への浸透と新しい地域や顧客層への拡大を促進し、ブランドの認知度と売上成長を促進します。

本レポートで扱う主な質問

  • 2024年から2031年までの掛け布団市場の予想CAGRは?
  • 掛け布団市場の成長を促進する主な要因は何か?
  • 掛け布団市場で最大の市場シェアを占める素材は何か?
  • 掛け布団の世界市場における主要プレイヤーは?
  • 掛け布団市場で競合を維持するために主要企業はどのような戦略を採用しているか?

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

  • 市場範囲/分類
  • 市場の定義/範囲/制限

第3章 主要な市場動向

  • 市場に影響を与える主な動向
    • 高級掛け布団の人気が高まっている
    • 人口統計ターゲティング:特に子供用の掛け布団
    • 製品ポートフォリオにおける持続可能性と革新
    • 技術の進歩は加速し、スマート掛け布団が市場に登場
    • eコマースの販売チャネル再定義
    • 発展途上地域で急速に発展するホスピタリティ業界
    • その他
  • 製品イノベーションの動向
    • 多様な機能を備えた革新的な製品のイントロダクション
    • 顧客への付加価値
    • 製品デザインの進化
  • 掛け布団業界の将来展望
    • 成長を促進する要因
    • ブランドの流入
    • 革新的な流通とマーケティング戦略

第4章 世界の掛け布団市場の需要分析

  • 過去の市場規模('000ユニット)分析、2019-2023
  • 現在および将来の市場規模('000ユニット)予測、2024年~2031年
  • 前年比成長動向分析

第5章 世界の掛け布団市場- 価格分析

  • 材料タイプ別の地域別価格分析
  • 価格の内訳
    • メーカーレベルの価格設定
    • ディストリビューターレベルの価格設定
    • 小売レベルの価格設定
  • 世界平均価格分析ベンチマーク

第6章 世界の掛け布団市場の需要(金額および規模)分析

  • 過去の市場金額(米国)分析、2019-2023
  • 現在および将来の市場金額(百万米国)予測、2024~2031年
    • 前年比成長動向分析
    • 絶対的な$機会分析

第7章 市場背景

  • マクロ経済要因
  • 業界価値とサプライチェーン分析
  • 予測要因- 関連性と影響
  • 世界の掛け布団市場のPESTLE分析
  • 掛け布団市場の投資実現可能性マトリックス
  • ポーターの5つの力による世界の掛け布団市場の分析
  • 市場力学

第8章 世界の掛け布団市場分析、材料タイプ別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場規模(金額・数量)分析、2019年~2023年
  • 現在および将来の市場規模(金額・数量)分析と予測、2024-2031年
    • 自然
      • ダウン充填
      • 羽毛詰め
      • シルク
      • ウール
      • その他
    • 合成
      • ポリエステル
      • その他
  • 素材タイプ別の市場魅力度分析

第9章 世界の掛け布団市場分析、ベッドタイプ別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場規模(金額・数量)分析、2019年~2023年
  • 現在および将来の市場規模(金額・数量)分析と予測、2024-2031年
    • シングルベッド
    • ダブルベッド
    • クイーンサイズ
    • キングサイズ
  • ベッドタイプ別市場魅力度分析

第10章 世界の掛け布団市場分析、販売チャネル別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場規模(金額・数量)分析、2019年~2023年
  • 現在および将来の市場規模(金額・数量)分析と予測、2024-2031年
    • 卸売業者および販売業者
    • 近代的な取引
    • コンビニエンスストア
    • マルチブランドストア
    • 専門店
    • 独立系小規模店舗
    • オンライン小売業者
    • その他
  • 販売チャネル別市場魅力度分析

第11章 世界の掛け布団市場分析、最終用途別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場規模(金額・数量)分析、2019年~2023年
  • 現在および将来の市場規模(金額・数量)分析と予測、2024-2031年
    • 住宅
    • 商業
      • ホテル
      • 病院
      • その他
  • 最終用途別の市場魅力度分析

第12章 世界の掛け布団市場分析、地域別

  • イントロダクション
  • 過去の市場規模(金額・数量)分析、2019年~2023年
  • 現在の市場規模(金額・数量)分析と予測、2024-2031年
    • 北米
    • ラテンアメリカ
    • 欧州
    • 東アジア
    • 南アジア
    • オセアニア
    • 中東およびアフリカ(MEA)
  • 地域別市場魅力度分析

第13章 北米掛け布団市場分析

第14章 ラテンアメリカの掛け布団市場分析

第15章 欧州の掛け布団市場分析

第16章 南アジアの掛け布団市場分析

第17章 東アジアの掛け布団市場分析

第18章 オセアニア掛け布団市場分析

第19章 中東およびアフリカの掛け布団市場分析

第20章 国別掛け布団市場分析、2024-2031年

  • イントロダクション
  • 米国の掛け布団市場分析
  • カナダの掛け布団市場分析
  • メキシコの掛け布団市場分析
  • ブラジルの掛け布団市場分析
  • ドイツの掛け布団市場分析
  • イタリアの掛け布団市場分析
  • 英国の掛け布団市場分析
  • 中国の掛け布団市場分析
  • 日本の掛け布団市場分析
  • 韓国の掛け布団市場分析
  • インドの掛け布団市場分析
  • オーストラリアとニュージーランドの掛け布団市場分析
  • 南アフリカの掛け布団市場分析

第21章 市場構造分析

  • 企業階層別市場分析(掛け布団)
  • 市場集中
  • 主要企業の市場シェア分析
  • 市場プレゼンス分析

第22章 競合分析

  • 競合ダッシュボード
  • 競合による価格分析
  • 競合ベンチマーク
  • 競合の詳細
    • Sheela Foam Ltd.
    • Hanesbrands Inc.
    • John Cotton Group Ltd.
    • DYKON A/S
    • Hollander Sleep Products
    • The White Company
    • Slumberdown
    • Duvet Pillow &Linen Co.
    • Old Europe Duvet Company
    • Brooke+Wilde Limited
    • Other Players(As Requested)

第23章 使用される前提条件と頭字語

第24章 調査手法

目次
Product Code: PMRREP28507

The Duvet Market report by Persistence Market Research provides a comprehensive analysis of market dynamics, growth factors, challenges, and emerging trends. It covers data and statistics on the market's trajectory from 2024 to 2031, offering insights into the current state and future outlook of the Duvet Market.

The global duvet market is anticipated to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 3.2% from USD 2 billion in 2024 to USD 2.58 billion by 2031.

Key Insights:

  • Estimated Market Size (2024): USD 2 Billion
  • Projected Market Size (2031): USD 2.58 Billion
  • Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2031): 3.2%

Duvet Market - Report Scope:

Duvets are a popular bedding accessory known for their warmth, comfort, and versatility. The market encompasses a wide range of duvet types, sizes, materials, and designs to cater to diverse consumer preferences and needs. The report outlines key drivers behind the demand for duvets, including increasing consumer focus on sleep quality, bedroom aesthetics, and home decor. Moreover, changing weather patterns, rising disposable incomes, and growing urbanization drive market growth by fueling demand for premium and customized duvet products.

Market Growth Drivers:

The market's growth is propelled by several factors. Firstly, increasing awareness of the importance of quality sleep and its impact on health and well-being drives demand for premium bedding products such as duvets, pillows, and mattresses. Additionally, changing lifestyle trends, such as home nesting and cocooning, fueled by factors such as remote work, stay-at-home measures, and wellness-focused lifestyles, drive demand for cozy and comfortable bedding accessories, including duvets. Moreover, the growing influence of social media, home decor trends, and interior design blogs fosters consumer interest in stylish and Instagram-worthy bedding ensembles, further boosting market growth.

Market Restraints:

Despite the positive outlook, the Duvet Market faces certain challenges. Economic uncertainties, fluctuating raw material prices, and supply chain disruptions may impact manufacturing costs and profit margins for duvet manufacturers, particularly small and medium-sized enterprises (SMEs). Moreover, intense competition from alternative bedding products such as comforters, quilts, and weighted blankets may pose challenges to market penetration and brand differentiation, impacting market share and profitability. Additionally, concerns about allergens, hygiene, and maintenance requirements in duvet products may influence consumer purchasing decisions, driving demand for alternative bedding options.

Market Opportunities:

The Duvet Market offers significant opportunities for innovation and differentiation. Manufacturers can focus on developing duvet products with advanced features such as temperature regulation, moisture-wicking properties, and hypoallergenic materials, catering to specific consumer needs and preferences. Moreover, customization and personalization options, including size variations, fill types, and design motifs, enable duvet brands to engage with consumers and build brand loyalty. Furthermore, strategic partnerships with retailers, e-commerce platforms, and interior designers facilitate market penetration and expansion into new geographic regions and customer segments, driving brand visibility and sales growth.

Key Questions Addressed in the Report:

  • What is the Expected CAGR of the Duvet Market from 2024 to 2031?
  • What are the Key Factors Driving the Growth of the Duvet Market?
  • Which Material Holds the Largest Market Share in the Duvet Market?
  • Who are the Key Players in the Global Duvet Market?
  • What Strategies are Adopted by Leading Companies to Stay Competitive in the Duvet Market?

Competitive Landscape and Business Strategies:

Key players in the Duvet Market include IKEA, Pacific Coast Feather Company, John Lewis & Partners, The White Company, and Brooklinen. These companies focus on product innovation, brand building, and marketing strategies to differentiate themselves in the market and gain a competitive edge. For instance, IKEA offers a wide range of duvet products with innovative designs, sustainable materials, and affordable prices, while Pacific Coast Feather Company specializes in premium down duvets with luxury features and superior craftsmanship. Market players also invest in sustainability initiatives, including eco-friendly materials, responsible sourcing practices, and recycling programs, to address growing consumer demand for sustainable bedding choices and reduce environmental impact.

Key Companies Profiled:

  • IKEA
  • Pacific Coast Feather Company
  • John Lewis & Partners
  • The White Company
  • Brooklinen

Duvet Market Segmentation:

Duvet Market by Material Type:

  • Natural Duvets
  • Down Filling
  • Feather Filling
  • Silk
  • Wool
  • Others
  • Synthetic Duvets
  • Polyester
  • Others

Duvet Market by Bed Type:

  • Single Bed
  • Double Bed
  • Queen Size
  • King Size

Duvet Market by End Use:

  • Residential
  • Commercial
  • Hotels
  • Hospitals
  • Others

Duvet Market by Sales Channel:

  • Wholesalers & Distributors
  • Modern Trade
  • Convenience Stores
  • Specialty Stores
  • Multi-brand Stores
  • Online Retailing
  • Independent Small Stores
  • Others

Duvet Market by Region:

  • North America Duvet Market
  • Latin America Duvet Market
  • Europe Duvet Market
  • East Asia Duvet Market
  • South Asia Duvet Market
  • Oceania Duvet Market
  • MEA Duvet Market

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Global Market Overview
  • 1.2. Summary of Key Statistics
  • 1.3. Summary of Key Findings
  • 1.4. Product Evolution Analysis
  • 1.5. PMR Analysis and Recommendations

2. Market Overview

  • 2.1. Market Coverage/Taxonomy
  • 2.2. Market Definition/Scope/Limitations

3. Key Market Trends

  • 3.1. Key Trends Impacting the Market
    • 3.1.1. Gaining Popularity of Luxury Duvets
    • 3.1.2. Demographic Targeting: Duvets Especially for Kids
    • 3.1.3. Sustainability and Innovation in Product Portfolio
    • 3.1.4. Technological Advancements On A High; Smart Duvets are in the Market
    • 3.1.5. E-Commerce is Redefining the Sales Channel
    • 3.1.6. Fast Pacing Hospitality Sector in Developing Regions
    • 3.1.7. Others (during the course of the study)
  • 3.2. Product Innovation Trends
    • 3.2.1. Introduction of Innovative Products with Multiple Features
    • 3.2.2. Added Value for Customer
    • 3.2.3. Evolution in Product Design
  • 3.3. Future Prospects of Duvet Industry
    • 3.3.1. Factors Fuelling Growth
    • 3.3.2. Influx of Brands
    • 3.3.3. Innovative Distribution & Marketing Strategies

4. Global Duvet Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2031

  • 4.1. Historical Market Volume ('000 Units) Analysis, 2019-2023
  • 4.2. Current and Future Market Volume ('000 Units) Projections, 2024-2031
  • 4.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis

5. Global Duvet Market - Pricing Analysis

  • 5.1. Regional Pricing Analysis By Material Type
  • 5.2. Pricing Break-up
    • 5.2.1. Manufacturer Level Pricing
    • 5.2.2. Distributor Level Pricing
    • 5.2.3. Retail Level Pricing
  • 5.3. Global Average Pricing Analysis Benchmark

6. Global Duvet Market Demand (in Value or Size in US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2031

  • 6.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
  • 6.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2031
    • 6.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
    • 6.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis

7. Market Background

  • 7.1. Macro-Economic Factors
    • 7.1.1. Global GDP Growth Outlook
    • 7.1.2. Global Consumer Spending Outlook
    • 7.1.3. GDP Growth Rate Analysis
    • 7.1.4. Global e-Commerce Industry Outlook
    • 7.1.5. Global Household Spending Outlook
    • 7.1.6. Income Group Population Overview
    • 7.1.7. Urbanization Growth Outlook
  • 7.2. Industry Value and Supply Chain Analysis
    • 7.2.1. Profit Margin Analysis at each sales point
    • 7.2.2. List & role of key participants
      • 7.2.2.1. Manufacturers
      • 7.2.2.2. Distributors/Retailers
      • 7.2.2.3. List of Private Label Brands
  • 7.3. Forecast Factors - Relevance & Impact
    • 7.3.1. Top Companies Historical Growth
    • 7.3.2. Global Industry Production Outlook
    • 7.3.3. Manufacturing Sector Gross Value Added
    • 7.3.4. Global Retail Sales Outlook
    • 7.3.5. Global Bedding Industry Outlook
  • 7.4. PESTLE Analysis of Global Duvet Market
  • 7.5. Investment Feasibility Matrix of Duvet Market
  • 7.6. Porter's Five Forces Analysis of Global Duvet Market
  • 7.7. Market Dynamics
    • 7.7.1. Drivers
    • 7.7.2. Restraints
    • 7.7.3. Opportunity Analysis

8. Global Duvet Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, By Material Type

  • 8.1. Introduction / Key Findings
  • 8.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume ('000 Units) Analysis By Material Type, 2019-2023
  • 8.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume ('000 Units) Analysis and Forecast By Material Type, 2024-2031
    • 8.3.1. Natural
      • 8.3.1.1. Down Filling
      • 8.3.1.2. Feather Filling
      • 8.3.1.3. Silk
      • 8.3.1.4. Wool
      • 8.3.1.5. Others
    • 8.3.2. Synthetic
      • 8.3.2.1. Polyester
      • 8.3.2.2. Others
  • 8.4. Market Attractiveness Analysis By Material Type

9. Global Duvet Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, by Bed Type

  • 9.1. Introduction / Key Findings
  • 9.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume ('000 Units) Analysis By Bed Type, 2019-2023
  • 9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume ('000 Units) Analysis and Forecast By Bed Type, 2024-2031
    • 9.3.1. Single Bed
    • 9.3.2. Double Bed
    • 9.3.3. Queen Size
    • 9.3.4. King Size
  • 9.4. Market Attractiveness Analysis By Bed Type

10. Global Duvet Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, by Sales Channel

  • 10.1. Introduction / Key Findings
  • 10.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume ('000 Units) Analysis By Sales Channel, 2019-2023
  • 10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume ('000 Units) Analysis and Forecast By Sales Channel, 2024-2031
    • 10.3.1. Wholesalers & Distributors
    • 10.3.2. Modern Trade
    • 10.3.3. Convenience Stores
    • 10.3.4. Multi-brand Stores
    • 10.3.5. Specialty Stores
    • 10.3.6. Independent Small Stores
    • 10.3.7. Online Retailers
    • 10.3.8. Others
  • 10.4. Market Attractiveness Analysis By Sales Channel

11. Global Duvet Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, by End Use

  • 11.1. Introduction / Key Findings
  • 11.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume ('000 Units) Analysis By End Use, 2019-2023
  • 11.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume ('000 Units) Analysis and Forecast By End Use, 2024-2031
    • 11.3.1. Residential
    • 11.3.2. Commercial
      • 11.3.2.1. Hotels
      • 11.3.2.2. Hospitals
      • 11.3.2.3. Others
  • 11.4. Market Attractiveness Analysis By End Use

12. Global Duvet Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, by Region

  • 12.1. Introduction
  • 12.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume ('000 Units) Analysis By Region, 2019-2023
  • 12.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume ('000 Units) Analysis and Forecast By Region, 2024-2031
    • 12.3.1. North America
    • 12.3.2. Latin America
    • 12.3.3. Europe
    • 12.3.4. East Asia
    • 12.3.5. South Asia
    • 12.3.6. Oceania
    • 12.3.7. Middle East and Africa (MEA)
  • 12.4. Market Attractiveness Analysis By Region

13. North America Duvet Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 13.1. Introduction
  • 13.2. Pricing Analysis
  • 13.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 13.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 13.4.1. By Country
      • 13.4.1.1. U.S.
      • 13.4.1.2. Canada
    • 13.4.2. By Material Type
    • 13.4.3. By Bed Type
    • 13.4.4. By Sales Channel
    • 13.4.5. By End Use
  • 13.5. Market Attractiveness Analysis
    • 13.5.1. By Country
    • 13.5.2. By Material Type
    • 13.5.3. By Bed Type
    • 13.5.4. By Sales Channel
    • 13.5.5. By End Use

14. Latin America Duvet Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 14.1. Introduction
  • 14.2. Pricing Analysis
  • 14.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 14.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 14.4.1. By Country
      • 14.4.1.1. Brazil
      • 14.4.1.2. Mexico
      • 14.4.1.3. Rest of Latin America
    • 14.4.2. By Material Type
    • 14.4.3. By Bed Type
    • 14.4.4. By Sales Channel
    • 14.4.5. By End Use
  • 14.5. Market Attractiveness Analysis
    • 14.5.1. By Country
    • 14.5.2. By Material Type
    • 14.5.3. By Bed Type
    • 14.5.4. By Sales Channel
    • 14.5.5. By End Use

15. Europe Duvet Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 15.1. Introduction
  • 15.2. Pricing Analysis
  • 15.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 15.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 15.4.1. By Country
      • 15.4.1.1. Germany
      • 15.4.1.2. Italy
      • 15.4.1.3. France
      • 15.4.1.4. U.K.
      • 15.4.1.5. Spain
      • 15.4.1.6. Rest of Europe
    • 15.4.2. By Material Type
    • 15.4.3. By Bed Type
    • 15.4.4. By Sales Channel
    • 15.4.5. By End Use
  • 15.5. Market Attractiveness Analysis
    • 15.5.1. By Country
    • 15.5.2. By Material Type
    • 15.5.3. By Bed Type
    • 15.5.4. By Sales Channel
    • 15.5.5. By End Use

16. South Asia Duvet Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 16.1. Introduction
  • 16.2. Pricing Analysis
  • 16.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 16.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 16.4.1. By Country
      • 16.4.1.1. India
      • 16.4.1.2. Thailand
      • 16.4.1.3. Indonesia
      • 16.4.1.4. Malaysia
      • 16.4.1.5. Rest of South Asia
    • 16.4.2. By Material Type
    • 16.4.3. By Bed Type
    • 16.4.4. By Sales Channel
    • 16.4.5. By End Use
  • 16.5. Market Attractiveness Analysis
    • 16.5.1. By Country
    • 16.5.2. By Material Type
    • 16.5.3. By Bed Type
    • 16.5.4. By Sales Channel
    • 16.5.5. By End Use

17. East Asia Duvet Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 17.1. Introduction
  • 17.2. Pricing Analysis
  • 17.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 17.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 17.4.1. By Country
      • 17.4.1.1. China
      • 17.4.1.2. Japan
      • 17.4.1.3. South Korea
    • 17.4.2. By Material Type
    • 17.4.3. By Bed Type
    • 17.4.4. By Sales Channel
    • 17.4.5. By End Use
  • 17.5. Market Attractiveness Analysis
    • 17.5.1. By Country
    • 17.5.2. By Material Type
    • 17.5.3. By Bed Type
    • 17.5.4. By Sales Channel
    • 17.5.5. By End Use

18. Oceania Duvet Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 18.1. Introduction
  • 18.2. Pricing Analysis
  • 18.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 18.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 18.4.1. By Country
      • 18.4.1.1. Australia
      • 18.4.1.2. New Zealand
    • 18.4.2. By Material Type
    • 18.4.3. By Bed Type
    • 18.4.4. By Sales Channel
    • 18.4.5. By End Use
  • 18.5. Market Attractiveness Analysis
    • 18.5.1. By Country
    • 18.5.2. By Material Type
    • 18.5.3. By Bed Type
    • 18.5.4. By Sales Channel
    • 18.5.5. By End Use

19. Middle East and Africa Duvet Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 19.1. Introduction
  • 19.2. Pricing Analysis
  • 19.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 19.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 19.4.1. By Country
      • 19.4.1.1. GCC Countries
      • 19.4.1.2. Northern Africa
      • 19.4.1.3. South Africa
      • 19.4.1.4. Rest of Middle East and Africa
    • 19.4.2. By Material Type
    • 19.4.3. By Bed Type
    • 19.4.4. By Sales Channel
    • 19.4.5. By End Use
  • 19.5. Market Attractiveness Analysis
    • 19.5.1. By Country
    • 19.5.2. By Material Type
    • 19.5.3. By Bed Type
    • 19.5.4. By Sales Channel
    • 19.5.5. By End Use

20. Country Wise Duvet Market Analysis 2024-2031

  • 20.1. Introduction
    • 20.1.1. Market Value Proportion Analysis, By Key Countries
    • 20.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison
  • 20.2. U.S. Duvet Market Analysis
    • 20.2.1. By Material Type
    • 20.2.2. By Bed Type
    • 20.2.3. By Sales Channel
    • 20.2.4. By End Use
  • 20.3. Canada Duvet Market Analysis
    • 20.3.1. By Material Type
    • 20.3.2. By Bed Type
    • 20.3.3. By Sales Channel
    • 20.3.4. By End Use
  • 20.4. Mexico Duvet Market Analysis
    • 20.4.1. By Material Type
    • 20.4.2. By Bed Type
    • 20.4.3. By Sales Channel
    • 20.4.4. By End Use
  • 20.5. Brazil Duvet Market Analysis
    • 20.5.1. By Material Type
    • 20.5.2. By Bed Type
    • 20.5.3. By Sales Channel
    • 20.5.4. By End Use
  • 20.6. Germany Duvet Market Analysis
    • 20.6.1. By Material Type
    • 20.6.2. By Bed Type
    • 20.6.3. By Sales Channel
    • 20.6.4. By End Use
  • 20.7. Italy Duvet Market Analysis
    • 20.7.1. By Material Type
    • 20.7.2. By Bed Type
    • 20.7.3. By Sales Channel
    • 20.7.4. By End Use
  • 20.8. U.K. Duvet Market Analysis
    • 20.8.1. By Material Type
    • 20.8.2. By Bed Type
    • 20.8.3. By Sales Channel
    • 20.8.4. By End Use
  • 20.9. China Duvet Market Analysis
    • 20.9.1. By Material Type
    • 20.9.2. By Bed Type
    • 20.9.3. By Sales Channel
    • 20.9.4. By End Use
  • 20.10. Japan Duvet Market Analysis
    • 20.10.1. By Material Type
    • 20.10.2. By Bed Type
    • 20.10.3. By Sales Channel
    • 20.10.4. By End Use
  • 20.11. S. Korea Duvet Market Analysis
    • 20.11.1. By Material Type
    • 20.11.2. By Bed Type
    • 20.11.3. By Sales Channel
    • 20.11.4. By End Use
  • 20.12. India Duvet Market Analysis
    • 20.12.1. By Material Type
    • 20.12.2. By Bed Type
    • 20.12.3. By Sales Channel
    • 20.12.4. By End Use
  • 20.13. Australia and New Zealand Duvet Market Analysis
    • 20.13.1. By Material Type
    • 20.13.2. By Bed Type
    • 20.13.3. By Sales Channel
    • 20.13.4. By End Use
  • 20.14. South Africa Duvet Market Analysis
    • 20.14.1. By Material Type
    • 20.14.2. By Bed Type
    • 20.14.3. By Sales Channel
    • 20.14.4. By End Use

21. Market Structure Analysis

  • 21.1. Market Analysis by Tier of Companies (Duvet)
  • 21.2. Market Concentration
  • 21.3. Market Share Analysis of Top Players
  • 21.4. Market Presence Analysis
    • 21.4.1. By Regional footprint of Players
    • 21.4.2. Product foot print by Players
    • 21.4.3. Channel Foot Print by Players

22. Competition Analysis

  • 22.1. Competition Dashboard
  • 22.2. Pricing Analysis by Competition
  • 22.3. Competition Benchmarking
  • 22.4. Competition Deep Dive
    • 22.4.1. Sheela Foam Ltd.
      • 22.4.1.1. Overview
      • 22.4.1.2. Product Portfolio
      • 22.4.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.1.4. Sales Footprint
      • 22.4.1.5. Strategy Overview
        • 22.4.1.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.1.5.2. Product Strategy
        • 22.4.1.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.2. Hanesbrands Inc.
      • 22.4.2.1. Overview
      • 22.4.2.2. Product Portfolio
      • 22.4.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.2.4. Sales Footprint
      • 22.4.2.5. Strategy Overview
        • 22.4.2.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.2.5.2. Product Strategy
        • 22.4.2.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.3. John Cotton Group Ltd.
      • 22.4.3.1. Overview
      • 22.4.3.2. Product Portfolio
      • 22.4.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.3.4. Sales Footprint
      • 22.4.3.5. Strategy Overview
        • 22.4.3.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.3.5.2. Product Strategy
        • 22.4.3.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.4. DYKON A/S
      • 22.4.4.1. Overview
      • 22.4.4.2. Product Portfolio
      • 22.4.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.4.4. Sales Footprint
      • 22.4.4.5. Strategy Overview
        • 22.4.4.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.4.5.2. Product Strategy
        • 22.4.4.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.5. Hollander Sleep Products
      • 22.4.5.1. Overview
      • 22.4.5.2. Product Portfolio
      • 22.4.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.5.4. Sales Footprint
      • 22.4.5.5. Strategy Overview
        • 22.4.5.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.5.5.2. Product Strategy
        • 22.4.5.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.6. The White Company
      • 22.4.6.1. Overview
      • 22.4.6.2. Product Portfolio
      • 22.4.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.6.4. Sales Footprint
      • 22.4.6.5. Strategy Overview
        • 22.4.6.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.6.5.2. Product Strategy
        • 22.4.6.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.7. Slumberdown
      • 22.4.7.1. Overview
      • 22.4.7.2. Product Portfolio
      • 22.4.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.7.4. Sales Footprint
      • 22.4.7.5. Strategy Overview
        • 22.4.7.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.7.5.2. Product Strategy
        • 22.4.7.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.8. Duvet Pillow & Linen Co.
      • 22.4.8.1. Overview
      • 22.4.8.2. Product Portfolio
      • 22.4.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.8.4. Sales Footprint
      • 22.4.8.5. Strategy Overview
        • 22.4.8.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.8.5.2. Product Strategy
        • 22.4.8.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.9. Old Europe Duvet Company
      • 22.4.9.1. Overview
      • 22.4.9.2. Product Portfolio
      • 22.4.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.9.4. Sales Footprint
      • 22.4.9.5. Strategy Overview
        • 22.4.9.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.9.5.2. Product Strategy
        • 22.4.9.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.10. Brooke + Wilde Limited
      • 22.4.10.1. Overview
      • 22.4.10.2. Product Portfolio
      • 22.4.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.10.4. Sales Footprint
      • 22.4.10.5. Strategy Overview
        • 22.4.10.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.10.5.2. Product Strategy
        • 22.4.10.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.11. Other Players (As Requested)
      • 22.4.11.1. Overview
      • 22.4.11.2. Product Portfolio
      • 22.4.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.11.4. Sales Footprint
      • 22.4.11.5. Strategy Overview
        • 22.4.11.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.11.5.2. Product Strategy
        • 22.4.11.5.3. Channel Strategy

23. Assumptions and Acronyms Used

24. Research Methodology