表紙:商用決済カード:米国市場の動向 (第13版)
市場調査レポート
商品コード
1519955

商用決済カード:米国市場の動向 (第13版)

Commercial Payment Cards: US Market Trends, 13th Edition


出版日
ページ情報
英文 90 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
商用決済カード:米国市場の動向 (第13版)
出版日: 2024年06月13日
発行: Packaged Facts
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

商用カードは米国をはじめ世界中で定番となっており、小切手や銀行振り込みといった従来の方法が徐々に廃止されて、より高度な決済カードへの移行が進んでいます。これらのカードは、支出管理システムと統合されることで、財務チームが不正リスクを大幅に削減し、支出指標を厳格に監視しながら、従業員により幅広い購買権限を委譲することを可能にします。

当レポートでは、商用カード決済業界の主要企業やプラットフォームのプロファイルを紹介しています。また、潜在的な市場成長を明らかにするとともに、バーチャルカードの普及を妨げる課題についても取り上げています。

当レポートでは、米国における商用決済カード市場の最新動向に光を当て、この決済方法の世界市場規模を評価しています。商用カードは決済カード業界で急成長を遂げているセグメントとして、業務におけるシームレスな統合と継続的なイノベーションを優先する財務部門によって支持されています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 世界の商用カードネットワーク市場

  • 概要
  • JCB
  • JCB、Fiservとの提携で欧州に進出
  • CHINA UNIONPAY
  • 金融サービスの国家管理により、決済業務が国家の計画に沿ったものになる
  • UNIONPAYは中国の経済成長戦略における重要な役割を担う
  • 国内経済の成長により、決済カードの数が増加
  • 一帯一路構想
  • 一帯一路と決済
  • DISCOVER FINANCIAL SERVICES
  • DISCOVER:強力な影響力を持つ小規模な発行体です
  • 最高レベルの顧客満足度
  • CAPITAL ONEによるDISCOVERの買収

第3章 米国の商用カード市場

  • 米国の商用カードの市場規模 (数量ベース)
    • 米国の商用カード市場の予測
  • 中小企業向けカード
  • 中小企業は運営費の資金調達にクレジットカードを利用
  • バーチャルカード
  • バーチャルカードが商用カード市場の成長を牽引
  • 正確な支払い、雇用主による管理、不正行為防止が導入を促進
  • バーチャルカード最高のRTP (リアルタイム決済)
  • バーチャルカードは買掛金処理に有益
  • バーチャルカード:ベンダーでの摩擦に対処する必要性
  • 大企業では複数の種類のカードが使用される
  • 政府向け商用カード
  • 給与カード
  • 最大の消費者カード発行会社は、最大の商用カード発行会社でもある

第4章 米国のカードネットワーク

  • 米国のネットワークの概要
  • VisaとMastercardの概要
  • Visa
  • VisaのB2B Connect
  • Visaの商業用ソリューション
    • B2B:Visaの2024年のVisaの戦略的優先事項
  • 200兆ドルの新たな資金流入機会への注目
  • 他者の取り組みから新たな収益源を構築する
  • Visaの銀行決済の導入
  • Visaの新しい「Visa Protect for A2A Payments」は、金融機関が検出できない詐欺行為の60%を検出
  • Conferma:バーチャルカード決済のために銀行・企業・デジタルウォレットをリンク
  • Mastercard
  • 商業エコシステムにおける決済のあらゆるタッチポイントをリンク
  • 中国がMastercardに門戸を開く
  • 商業用消費の成長:MastercardよりもVisaのほうが大きい
  • スムーズなバーチャルカード決済
  • 銀行は商用カードの売掛金管理を、優先プロジェクトに加える必要がある
  • Mastercard:TCH向けRTP決済ソフトウェアの独占的プロバイダー
  • Mastercard、POSと企業ERPにおける新たなフローを狙う
  • American Express
  • AmExが仮想 AmEx APIをフィンテックに公開
  • AmExは2兆6,000億米ドルの組み込みB2B取引量を目標に掲げる
  • Delta:AmExカード会員にとって「重要な価値の源」
  • 提携カードの取扱高
  • AmEx商業サービス
  • Disover
  • Disover、誤分類訴訟で加盟店への払い戻しに10億米ドルを充当

第5章 企業支出カテゴリーの活用

  • 商用カードでのT&E (旅行・エンタテインメント) 支出
  • 世界のビジネス旅行の回復
  • 大手企業ユーザーのT&E支出
  • 航空会社の収益は回復し、2019年の水準にほぼ達する
  • 一貫したコミュニケーションがなければ、提携カードの関係は失われる可能性がある
  • 行動を喚起する提携クレジットカードの力
  • 旅行:ほぼ2019年の水準に戻る
    • ビジネス旅行の再開は続く
  • ホテル:T&Eの第二の柱
  • 2021年と2022年、レジャー旅行がホテル業界を危機から救った
  • ホテル業界は予想よりも早くパンデミックから回復
  • 誰が旅行に行くのか?
  • 共同ブランド関係
  • Hilton Worldwideの概要
  • Hilton Honorsの財務実績
  • フリートカードと燃料カードが、プロバイダーの成長のプラットフォームになる
  • Corpay (旧:FLEETCOR)
  • Corpayの車両決済
  • Corpayの事業決済
  • Corpayの宿泊決済
  • 論争の只中にあるCorpayの成長
  • FLEETCORの論争
  • WEX
  • WEXのモビリティ部門
  • WEXの企業決済
  • WEXのベネフィット部門
  • WEX Bankによる流動性・成長向け低コスト融資の提供
  • WEXの企業目標

第6章 商用カード事業における課題と解決策

  • 課題:ビジネス楽観主義の停滞が、商用カードの成長を圧迫
  • 成長のための市場機会
  • フィンテック:特定の問題に対する解決策の導入
  • American Express:事業用銀行口座を活用して、中小企業との関係を構築
  • フィンテックは伝統的な発行者に革新を迫っている
  • Ramp:カードと買掛金決済を標的とする
  • Rampの創設者:実績のある節約家
  • Rampの買収により企業のコスト削減が進む
  • 請求書の支出と経費
  • Brex:当初の顧客基盤を超える成長
  • 7年で評価額123億米ドルに到達
  • 国境を越えた従業員がイノベーションを刺激する
  • 課題
    • Visa/Mastercardの複占:クレジットカード競合法による問題視
  • バーチャルカード受容に際しての障害は、解消されなければならない
  • 課題か解決策か?リアルタイム決済
  • RTPは消費者と多くの企業にとって販売上の課題となっている
  • RTPの課題:クレジットカードに取って代わることは難しい
  • バーチャルカードにはRTPに欠けている属性がある
  • バーチャルカードは買掛金処理に有益
  • 課題:ベンダーにおけるバーチャルカードの摩擦に対処する必要がある
目次
Product Code: LA18867404

Commercial cards have become a staple in the United States and around the world, gradually phasing out traditional methods like checks and bank wires with their more advanced payment card versions. These cards, when integrated with spend management systems, allow finance teams to significantly reduce fraud risks and delegate purchasing authority to a broader range of employees, all while retaining stringent oversight on the spending parameters.

The latest edition of the Packaged Facts report, titled "Commercial Payment Cards: US Market Trends, 13th Edition," provides profiles of major entities and platforms within the commercial card payment industry. It highlights the potential market growth and also addresses the challenges that hinder the adoption of virtual cards.

This comprehensive report sheds light on the current trends of commercial payment cards within the U.S. market and evaluates the global market size for this payment method. As a segment experiencing swift growth within the payment card industry, commercial cards are championed by finance departments that prioritize seamless integration and continuous innovation in their operations.

Table of Content

CHAPTER 1: EXECUTIVE SUMMARY

  • SCOPE & METHODOLOGY
  • Scope
  • Methodology
  • MARKET OPPORTUNITY FOR COMMERCIAL CARDS
  • SMALL BUSINESS CARDS
  • FINTECHS USE NICHE EXPERTISE TO BUILD OUT MARKET PRESENCE
  • GLOBAL MARKET OF COMMERCIAL CARD NETWORKS
  • US COMMERCIAL CARD MARKET
  • US CARD NETWORKS
  • LEVERAGING CATEGORIES OF CORPORATE SPEND
  • CHALLENGES AND SOLUTIONS IN THE COMMERCIAL CARD BUSINESS

CHAPTER 2: GLOBAL MARKET OF COMMERCIAL CARD NETWORKS

  • OVERVIEW
  • Table 2.1. Volume Processed by Largest Global Payment Networks, 2021-2023 ($ trillion)
  • Table 2.2. Global Commercial Card Volume, 2021-2023 ($ trillion)
  • Table 2.3. Global Commercial Card Volume, 2021-2027 ($ trillion)
  • JCB
  • JCB Dives into Europe with Fiserv Partnership
  • Table 2.4. JCB Annual Transaction Volume, 2021-2023 (JPY in trillion and USD in billion)
  • Table 2.5. JCB Cardholders, 2020-2023 (million card holders)
  • CHINA UNIONPAY
  • State Control of Financial Services Ensures Payments Align with Country's Agenda
  • UnionPay is a Key Player in China's Economic Growth Strategy
  • Growing Domestic Economy Boosts Number of Payment Cards
  • Table 2.6. Bankcards in China: Number, Value, and Number of Transactions, 2021-2023
    • Figure 2.1. UnionPay's Commercial Virtual Card Control Platform,
  • Belt and Road Initiative
  • Belt and Road and Payments
  • DISCOVER FINANCIAL SERVICES
  • Discover is a Small Issuer with a Mighty Reach
  • Highest Levels of Customer Satisfaction
  • Discover Acquisition by Capital One
  • Table 2.7. Discover Transaction Volume, Quarterly, Q1 2023-Q1 2024 ($ billions)

CHAPTER 3: US COMMERCIAL CARD MARKET

  • TOTAL US COMMERCIAL CARD VOLUME
  • Table 3.1. US Commercial Card Volumes by Network, 2021-2023 ($ billion)
    • US Commercial Card Forecast to
  • Table 3.2. Total US Commercial Card Volumes, 2021-2027 ($ billion)
  • Small Business Cards
  • Small Businesses Use Credit Cards to Finance Their Operating Costs
  • Table 3.3. Financing and Credit Products Sought by Small Businesses in the Prior 12 Months (percentage)
  • Virtual Cards
  • Virtual Cards Driving Growth of Commercial Card Market
  • Precise Payments, Employer Control and Fraud Resistance Drive Adoption
  • Virtual Cards Best RTP
  • Virtual Cards are Boon for Accounts Payables Process
  • Virtual Card Friction at Vendor Must Be Addressed
  • Large Organizations Use Multiple Types of Cards
  • Government Commercial Cards
  • Table 3.4. Federal Government's Spend on Credit Cards by Card Type, Fiscal 2023 ($ billion. million unit, and units)
  • Payroll Cards
  • Largest Consumer Card Issuers Are Also the Largest Commercial Card Issuers
  • Table 3.5. Credit Card Receivables, Largest Credit Card Issuers, 2021-2023 ($ billion)

CHAPTER 4: US CARD NETWORK

  • US NETWORK OVERVIEW
  • Visa & Mastercard Overview
  • Table 4.1. Side-by-Side Comparison of Visa and Mastercard Payment Volume, Quarterly, Q1 2023-Q1 2024 ($ billion)
  • Visa
  • Table 4.2. Visa Inc. Nominal Payments and Cash Volume for Consumer Credit, Consumer Debit, and Commercial Payments, 2021-2023 ($ trillion)
  • Table 4.3. Visa Commercial Nominal Payments, 2021-2023 ($ billion)
  • Visa B2B Connect
  • Table 4.4. Visa Inc. Network Volume, Number of Transactions and Cards in Force, 2021-2023
  • Visa Commercial Solutions
    • B2B is Strategic Priority for Visa in 2024 and
  • Focusing on $200 Trillion Opportunity for New Flows
  • Building New Revenue Streams from Others' Initiatives
  • Visa Introduces Pay by Bank
  • Visas new "Visa Protect for A2A Payments" Catches 60% of Fraud Attempts Undetected by FIs.
  • Conferma Links Banks, Corporations and Digital Wallets for Virtual Card Transactions
  • Mastercard
  • Table 4.5. Mastercard Transaction Volume, US and Worldwide, 2021-2023 ($ billion)
  • Linking Every Touchpoint for Payments in the Commercial Ecosystem
  • China Opens to Mastercard
    • Table 4.6. Mastercard GDV by Program Type and Cards in Force,
  • Commercial Product Growth is Greater at Visa than at Mastercard
  • Table 4.7. Mastercard Commercial Credit and Debit Cards, 2021-2023
  • Frictionless Virtual Card Payments
  • Banks Must Add Commercial Card AR Management to Their Roster of Priority Projects
  • Mastercard is Exclusive RTP Payment Software Provider to TCH
  • Mastercard Targeting New Flows at POS and Corporate ERP
  • American Express
  • Table 4.8. American Express Network Total Billed Business and Cards in Force, 2021-2023
  • AmEx is Opening Its Virtual AmEx APIs to Fintechs
  • AmEx Targets the $2.6 Trillion of Embedded B2B Transaction Volume
  • Delta is an "Important Source of Value" for AmEx Cardholders
  • Co-Branded Card Volumes
  • AmEx Commercial Services
  • Table 4.9. American Express Commercial Services Segments, Billed Business, Cards in Force and Average Card Member Spend, 2021-2023
  • Discover
  • Table 4.10. Discover Transaction Volume, YE 2021-2023
  • Discover Sets Aside $1 Billion for Merchant Reimbursements in Misclassification Action

CHAPTER 5: LEVERAGING CATEGORIES OF CORPORATE SPEND

  • T&E COMMERCIAL CARD SPEND
  • Global Business Travel Rebounding
  • T&E Spending for Largest Corporate Users
    • Table 5.1. Largest Corporate Spenders on Travel and Entertainment,
  • Airline Revenues Have Rebounded; Almost Reaching 2019 Levels
  • Without Consistent Communication, Co-Branded Card Relationships Can Be Lost
  • The Power of Co-Branded Credit Cards to Drive Behavior
  • Table 5.2. Leisure and Business Traveler Co-Branded Airline Credit Card Owners Show Declining Use of Airline as Time Passed, 2016-2018
  • Travel - Almost Back to 2019 Levels
    • Return to Business Travel Continues in
  • HOTELS - THE SECOND CORNERSTONE OF T&E
  • In 2021 and 2022, Leisure Travel Brought Hotel Industry Back from the Brink
  • Hotel Industry Recovered from Pandemic More Quickly Than Anticipated
  • Who is Traveling?
  • Co-Branded Relationships
  • Overview of Hilton Worldwide
  • Financial Performance of Hilton Honors
  • Figure 5.1. Hilton Honors American Express Cards
  • Fleet and Fuel Cards Become Platforms for Providers' Growth
  • Corpay (formerly FLEETCOR)
  • Corpay Vehicle Payments
  • Corpay Business Payments
  • Corpay Lodging Payments
  • Table 5.3. Corpay Revenue by Segment, 2021-2023 ($ million)
  • Corpay Growth Comes Amidst Controversies
  • FLEETCOR Controversies
  • WEX
  • Table 5.4. WEX Total Revenues and Total Volume Processed, 2021-2023 ($ million)
  • WEX Mobility Segment
  • WEX Corporate Payments
  • WEX Benefits Segment
  • Table 5.5. WEX Revenues by Business Segment, 2022 and 2023 ($ million)
  • WEX Bank Provides Low-Cost Funds for Liquidity and Growth
  • WEX Corporate Goals

CHAPTER 6: CHALLENGES AND SOLUTIONS IN THE COMMERCIAL CARD BUSINESS

  • CHALLENGE: STASIS OF BUSINESS OPTIMISM STRAINS COMMERCIAL CARD GROWTH
  • Figure 6.1. Business Expectations of Sales Revenue Growth ($ billion)
  • MARKET OPPORTUNITIES FOR GROWTH
  • FINTECHS INTRODUCE SOLUTIONS TO SPECIFIC PROBLEMS
  • AMERICAN EXPRESS LEVERAGES BUSINESS BANKING ACCOUNT TO BRING SMALL BUSINESSES INTO A RELATIONSHIP
  • FINTECHS ARE FORCING TRADITIONAL ISSUERS TO INNOVATE
  • Ramp Targets Card and AP Spend
  • Ramp Founders are Proven Money Savers
  • Ramp Acquiring its Way to Saving Companies More Money
  • BILL Spend and Expense
  • Brex: Outgrowing its Original Customer Base
  • Seven Years to a Valuation of $12.3 Billion
  • Cross-border Employees Inspires Innovation
  • CHALLENGES
    • Visa/Mastercard Duopoly Challenged by the Credit Card Competition Act of
  • Virtual Card Acceptance Roadblocks Must Be Remedied
  • Challenge or Solution? Real Time Payments
  • RTPs are Challenging Sales for Consumers and Many Companies
  • Challenge for RTP: Credit Cards are Difficult to Supplant
  • Virtual Cards Have Attributes Missing from RTPs
  • Virtual Cards are Boon for Accounts Payables Process
  • Challenge: Virtual Card Friction at Vendor Must Be Addressed