表紙:ブロードバンドにおける新たな競合:5Gホームインターネットと光ファイバー
市場調査レポート
商品コード
1628909

ブロードバンドにおける新たな競合:5Gホームインターネットと光ファイバー

New Competition in Broadband: 5G Home Internet & Fiber


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ブロードバンドにおける新たな競合:5Gホームインターネットと光ファイバー
出版日: 2024年12月31日
発行: Parks Associates
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概要

米国市場における家庭用ブロードバンドの市場力学が変化しています。全米で競合が激化する中、インターネットサービスプロバイダーは加入者をいかに引き付け、維持し、新たな収入源を増やすかという新たな課題に直面しています。

サンプルビュー

本レポートでは、5Gホームインターネットと光ファイバーの展開が競合情勢に与える影響を調査するとともに、ACP (Affordable Connectivity Program) の終了が消費者の意思決定に与える影響を定量化しています。サービス品質に対する消費者の意識や認識の変化、テスト済みパッケージに対する支払い意欲、消費者のショッピングジャーニーを調査しています。

主な調査項目

  • 1.ACPの終了は消費者のブロードバンド導入にどの程度影響を与えているか?
  • 2.低価格ブロードバンドソリューションに対する消費者の需要は?
  • 3.5G、光ファイバー、衛星に対する消費者の認識はどのように変化しているか?
  • 4.消費者はどのような新しい付加価値サービスコンセプトに関心があるか?
  • 5.消費者はどのようにインターネットサービスプロバイダーを見つけ、評価するか?

目次

ビデオサービスエコシステム

有料テレビの定義と分類

エグゼクティブサマリー

  • ブロードバンドサービスに対する考え方:トレンド
  • 家庭用インターネットのアクセス方法別のNPS推移
  • 新たな付加価値サービスコンセプトに対する消費者の関心
  • 過去1年間に新しいインターネットプロバイダーを探した顧客
  • 新しいインターネットプロバイダーを探す経験:簡単さ vs 難しさ

ブロードバンドの利用動向

  • 家庭用インターネットプロバイダーの情勢:主要企業
  • 家庭用インターネットプロバイダー上位10社の市場シェア
  • 家庭用インターネット世帯におけるインターネットアクセス方法
  • 米国のインターネット世帯におけるモバイルネットワーク固定無線アクセス (5GおよびLTE) の推定導入率
  • インターネット支払い方法:居住形態別
  • 家庭用ブロードバンドサービスのダウンロード速度
  • 家庭用インターネットサービスのアップロード速度
  • スタンドアロンインターネットサービスのARPU:ダウンロード速度別
  • スタンドアロンインターネットサービスのARPU:アップロード速度別
  • スタンドアロンインターネットサービスの平均月間支出:バルク vs リテール
  • 家庭用インターネットサービスの数
  • 複数のホームインターネットサービスを導入する理由

ファイバー、5G、ギガビットサービス

  • 家庭用インターネットのNPS:アクセス方法別
  • 家庭用インターネットのNPSの推移:アクセス方法別
  • 光ファイバーや5Gインターネットサービスに対する考え方
  • 現在のネットワークタイプ別の意識
  • コンセプトテスト:5Gホームインターネットの魅力
  • 5Gホームインターネット導入の障壁:消費者が魅力を感じない理由
  • 家庭用インターネットのNPS:ダウンロード速度別
  • 家庭用インターネットのNPS:アップロード速度別
  • 速度を知る人々の間での対称型ギガビットと非対称型ギガビットの採用
  • 家庭用インターネットのNPS:対称ギガビット導入別
  • プロバイダーの切り替えの決定に影響を与える主な要因
  • 現在の家庭用インターネットサービスに関する認識
  • 現在のサービスプロバイダーのインターネットサービスに対する意識

サービスの問題

  • 家庭用インターネットサービスの問題
  • 家庭用インターネットサービスの問題:アクセス方法別
  • 家庭インターネットサービスに関するNPS (経験した問題別)
  • 付加価値サービスの導入
  • 家庭インターネット世帯におけるバンドルサービスの導入
  • 従来の家庭用インターネットサービスバンドル
  • バンドルサービスの導入動向
  • 自宅のインターネットにバンドルされたサービス
  • 付加価値サービスバンドルの動向
  • バンドルサービスがインターネットプロバイダーのNPSに与える影響
  • バンドルサービスとアクセス方法によるインターネットサービスのNPS
  • 現在のインターネットサービスのネットプロモータースコア:対称インターネット速度別
  • 家庭用インターネットにバンドルされているサービスの普及状況:アクセス方法別

付加価値サービスコンセプトのテスト

  • インターネットプロバイダーの新サービスへの関心
  • インターネットプロバイダーの新サービスへの関心:アクセス方法別
  • インターネットプロバイダーの新サービスへの関心:人口統計別

顧客の切り替えと期待

  • ブロードバンドサービスに対する考え方
  • 現在のブロードバンドサービスに対する考え方:プロバイダータイプ別
  • 過去1年間に新しいインターネットプロバイダーを探していた顧客
  • 家庭でのISPショッピング行動:アクセス方法別
  • 新しいインターネットプロバイダーを探す経験:簡単さ vs 難しさ
  • プロバイダー切り替えの意思別に見た、プロバイダー切り替えの決定に影響を与える主な要因
  • 新しいインターネットプロバイダーからの優先インターネットアクセスタイプ
  • 新しいインターネットプロバイダーからの優先アクセスタイプ:アクセス方法別

顧客支出とARPU

  • インターネットサービスARP:バンドルタイプ別:2024年 vs 2023年
  • 従来の有料テレビ/インターネットのバンドルホームインターネットサービスのARPU
  • 従来の無料テレビのバンドルホームインターネットサービスのARPU
  • 付加価値サービスを含む従来のバンドルインターネットサービスのARPU
  • VASのみのバンドルのインターネットサービスのARPU

付録

目次

SYNOPSIS:

The market dynamics for residential broadband in the US market are changing. As competition ramps up across the country, internet service providers face new questions around how to best attract and retain subscribers and grow additional revenue streams.

SAMPLE VIEW

This research examines the impact of 5G home internet and fiber rollouts on the competitive landscape, as well as quantifies the impact of the end of the Affordable Connectivity Program on consumer decision-making. It investigates changing consumer attitudes and perceptions of service quality, willingness to pay for tested packages, and the consumer shopping journey.

Key questions addressed:

  • 1. To what degree has the end of the ACP impacted consumer broadband adoption?
  • 2. What consumer demand exists for low-cost broadband solutions?
  • 3. How has consumer perception of 5G, fiber, and satellite evolved?
  • 4. What new value-added service concepts are consumers interested in?
  • 5. How do consumers find and evaluate prospective internet service providers?

ANALYST INSIGHT:

"Changing customer expectations are impacting interest in service bundles, with more price-sensitive consumers willing to go without in the search for the best deal. It is likely that 2025 will see an intensification of these trends, especially if the Universal Service Fund is impacted." - Kristen Hanich, Director of Research, Parks Associates.

Table of Contents

Video Services Ecosystem

Pay-TV Definitions and Categorization

Executive Summary

  • Attitudes Towards to Broadband Services: Trending
  • Trend of NPS for Home Internet by Access Method
  • Consumer Interest in New Value-Added Service Concepts
  • Customers Looking for New Internet Provider in the Past Year
  • Experience Looking for New Internet Provider: Ease vs Difficulty

Broadband Usage Trends

  • Residential Internet Provider Landscape: Top Players
  • Market Share of Top Ten Residential Home Internet Providers
  • Internet Access Method Among Home Internet Households
  • Estimated Adoption of Mobile Network Fixed Wireless Access (5G & LTE) Among US Internet Households
  • Home Internet Payment Method by Residence Type
  • Download Speed of Home Broadband Services
  • Upload Speed of Home Internet Services
  • ARPU of Standalone Internet Service by Download Speed
  • ARPU of Standalone Internet Service by Upload Speed
  • Average Monthly Spending of Standalone Internet Service: Bulk vs Retail
  • Number of Home Internet Services At Home
  • Reasons for Having Multiple Home Internet Services

Fiber, 5G, and Gigabit Service

  • Net Promoter Score of Home Internet by Access Method
  • Trend of NPS for Home Internet by Access Method
  • Attitudes Toward Fiber or 5G Internet Services
  • Attitudes By Current Network Type
  • Concept Testing: Appeal of 5G Home Internet
  • Barriers to Adopt 5G Home Internet: Why Consumers Don't Find It Appealing
  • NPS of Home Internet by Download Speed
  • NPS of Home Internet by Upload Speed
  • Adoption of Symmetrical vs. Non-Symmetrical Gigabit Among Those Who Know Speeds
  • NPS of Home Internet by Symmetrical Gigabit Adoption
  • Top Factors Influencing Decisions on Switching Providers
  • Perceptions of Current Home Internet Service
  • Attitudes Towards to Internet Service Among Current Service Providers

Service Problems

  • Problems with Home Internet Services
  • Problems with Home Internet Services by Access Method
  • NPS on Home Internet Services by Problems Experienced
  • Adoption of Value-Added Services
  • Bundled Service Adoption Among Home Internet Households
  • Traditional Home Internet Service Bundles
  • Trends in Bundled Service Adoption
  • Services Bundled With Home Internet
  • Trends in Value-Added Services Bundling
  • Impact of Bundled Services on NPS of Internet Provider
  • NPS of Internet Service by Bundled Services & Access Method
  • Net Promoter Score of Internet Services by Current Symmetric Internet Speeds
  • Adoption of Services Bundled With Home Internet by Access Method

Value-Added Service Concept Testing

  • Interest in New Service from Internet Providers
  • Interest in New Service from Internet Providers by Access Method
  • Interest in New Service from Internet Provider by Demographics

Customer Switching and Expectations

  • Attitudes Towards to Broadband Services
  • Attitudes Towards to Broadband Service By Current Provider Type
  • Customer Looking for New Internet Provider in the Past Year
  • ISP Shopping Behavior by Primary Access Method at Home
  • Experience Looking for New Internet Provider: Ease vs Difficulty
  • Top Factors Influencing Decisions on Switching Providers by Intention of Switching Provider
  • Preferred Internet Access Type from New Internet Provider
  • Preferred Access Type from New Internet Provider by Access Method

Customer Spending and ARPU

  • Internet Service ARPU - Bundle Types: 2024 vs 2023
  • Home Internet Service ARPU for Traditional Pay-TV/Internet Bundles
  • Home Internet Service ARPU for Traditional Non-Pay TV Bundles
  • Internet Service ARPU for Traditional Bundles Including Value-Added Services
  • Internet Service ARPU for VAS-Only Bundles

Appendix