表紙:マネージドWi-Fi:MDU (集合住宅) 居住者の需要と好み
市場調査レポート
商品コード
1565348

マネージドWi-Fi:MDU (集合住宅) 居住者の需要と好み

Managed Wi-Fi: MDU Resident Demand and Preferences


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マネージドWi-Fi:MDU (集合住宅) 居住者の需要と好み
出版日: 2024年10月04日
発行: Parks Associates
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概要

集合住宅では、居住者を惹きつけ、維持し、新たな継続的収益源を生み出すために、新たな設備に目を向けています。高速インターネットとWi-Fiは、集合住宅でもっとも需要の高い設備の2つであり、物件が差別化できる重要な分野です。

インフォグラフィックス

本レポートでは、マネージドWi-Fiおよびバルクインターネットに対するMDU居住者の認識と導入状況を調査し、これらのサービスに対する需要、追加設備バンドルに対する関心を調査しています。本調査は、米国インターネット世帯8,004世帯を対象としたパークスアソシエイツの2024年第2四半期調査から得られたものです。本調査は、年齢、所得、性別、学歴のクォータ制により、米国のインターネット世帯を人口統計学的に代表するものです。

質問項目

  • 1.集合住宅におけるバルクおよびマネージドWi-Fi導入の状況
  • 2.入居者のバルクインターネットおよびWi-Fiに対する満足・不満足の要因
  • 3.バルクおよびマネージドWi-Fiに対する入居者の関心と他の設備との比較
  • 4.居住者の好み:バルクインターネットサービス vs リテールインターネットサービス
  • 5.消費者が報告した支出の違い:バルクインターネットサービス vs リテールインターネットサービス

目次

エグゼクティブサマリー

  • 集合住宅コミュニティにおけるWi-Fi資産のアベイラビリティ
  • Wi-Fiネットワークにアクセスできる場所
  • 集合住宅コミュニティにおけるバルクインターネット:2022年 vs 2024年
  • アパートメントとコンドミニアムのバルク導入:2022年 vs 2024年
  • 新しい家を探す際のインターネットと接続性の検討:2022年 vs 2024年
  • 主要な設備
  • 賃貸/購入住宅を探す際の重要性
  • 集合住宅居住者向けモバイルアプリの提供
  • 集合住宅居住者によるホームセキュリティの導入
  • 居住者が調達したデバイス vs 物件が提供するデバイス
  • MDU設備のユーザーエクスペリエンスに対する満足度:2022年 vs 2024年

集合住宅居住者のインターネット導入モデル

  • インターネット支払い方法:居住形態別
  • インターネット導入のドリルダウン:建物タイプ別
  • インターネット導入のドリルダウン:居住者世帯収入別
  • 平均月間インターネット単独支出:バルク vs リテール

集合住宅コミュニティにおけるWi-Fiアクセシビリティ

  • MDUコミュニティにおけるWi-Fiのアベイラビリティ
  • ローミング手法
  • Wi-Fiネットワークにアクセスできる場所
  • コミュニティでの施設内Wi-Fiのアベイラビリティ:インターネットモデル別
  • 施設内Wi-Fiのアベイラビリティ:建物タイプ別

接続プロセス:居住者とゲスト

  • 集合住宅における居住者のインターネットオンボーディング
  • ゲストによるWi-Fiの利用
  • ゲストアクセスWi-Fiの方式
  • バルクインターネット居住者オンボーディング
  • バルクインターネット:ゲストアクセスWi-Fi方式

Wi-Fi接続デバイス

  • 集合住宅居住者におけるテスト済み設備の普及率
  • 居住者調達デバイス vs 物件提供デバイス
  • テスト済み設備の普及
  • テスト済み設備と施設のWi-Fiの重複
  • 施設が提供するスマートホームデバイス
  • パッケージ内のテスト済みデバイスの数
  • オンラインビデオ、オーディオ、ゲームにアクセスするためのコネクテッドデバイスの日常的な使用
  • デジタルコンテンツ/タスクに費やした平均時間数:世帯人数別

ホームインターネットに対する住民の意識

  • リテールモデルとバルクインターネットモデルの好み:コンセプトテスト
  • 新しい家を探す際のインターネットと接続性の検討:2022年 vs 2024年
  • バルクインターネット顧客の意識:2022年 vs 2024年
  • 物件提供インターネットの設定の好み:コンセプトテスト
  • 物件提供インターネットの設定の好み:回答者の年齢別
  • 接続デバイスのセットアップの好み:コンセプトテスト
  • ホームコネクティビティデバイスの設定の好み:回答者の年齢別

居住者の要望:Wi-Fiとその他の設備

  • 集合住宅居住者にとって将来の住まいにもっとも重要な要素
  • 将来の住まいを決めるもっとも重要な要素:アパートメント居住者 vs コンドミニアム居住者
  • 集合住宅居住者による施設内Wi-Fiとバルクインターネットの導入
  • バルクサービスまたは施設内Wi-Fiを利用するMDU居住者の優先事項
  • 集合住宅居住者に提供されるアプリケーション
  • 集合住宅居住者によるホームセキュリティの導入
  • 不動産アプリが提供する機能:不動産ブランド vs サードパーティ

居住者満足度とネットプロモータースコア (NPS)

  • MDU設備:ユーザーエクスペリエンス
  • MDU設備のユーザーエクスペリエンスに対する満足度の高さ:回答者年齢別
  • MDU設備のユーザーエクスペリエンスに対する高い満足度:2022年 vs 2024年
  • 居住者の視点:自宅のインターネット満足度の促進要因
  • 居住者の視点:バルクインターネット
  • 居住者の視点:コミュニティWi-Fi満足度の促進要因
  • 居住者の視点:物件提供のスマートデバイスの満足度の促進要因

付録

目次

SYNOPSIS:

Multifamily properties are turning to new amenities to attract and retain residents and to generate new ongoing revenue streams. High-speed internet and Wi-Fi are two of the most in-demand amenities in multifamily properties and key areas where properties can differentiate themselves.

INFOGRAPHICS

This study examines MDU residents' perceptions and adoption of managed Wi-Fi and bulk internet, demand for these services, and interest in additional amenity bundles. This study draws from Parks Associates' Q2 2024 survey of 8,004 U.S. internet households. The survey is demographically representative of US internet households, with quotas for age, income, gender, and educational attainment.

questions addressed:

  • 1. What is the landscape for bulk and managed Wi-Fi adoption in multifamily properties?
  • 2. What are the drivers of resident satisfaction and dissatisfaction with bulk internet and Wi-Fi?
  • 3. How does resident interest in bulk and managed Wi-Fi compare to other amenities?
  • 4. What is resident preference when it comes to bulk versus retail internet services?
  • 5. What is the difference in consumer-reported spending on bulk vs. retail internet services?

ANALYST INSIGHT:

"Residents that experience bulk internet service prefer it and deliberately search for communities that offer property-provided internet. However, many prospective residents may also be hesitant when faced with competitive retail services. Increasing service quality, the introduction of new and desired bundles, and a focus on the resident app experience help assuage concerns and deliver a differentiated experience." - Kristen Hanich, Research Director, Parks Associates.

Table of Contents

Executive Summary

  • Availability of Property Wi-Fi in Multifamily Communities
  • Locations for Accessing the Wi-Fi Network
  • Bulk Internet in Multifamily Communities: 2022 vs. 2024
  • Bulk Adoption in Apartments vs. Condos: 2022 vs. 2024
  • Internet and Connectivity Considerations When Searching for New Home: 2022 vs.2024
  • Top Amenities Among Those...
  • Importance When Looking for a Home to Rent/Buy Among Those...
  • Mobile App Availability for Multifamily Residents
  • Adoption of Home Security by Multifamily Residents
  • Resident-Procured vs. Property-Provided Devices
  • High Satisfaction with MDU Amenities User Experience 2022 vs.2024

Internet Adoption Models Among Multifamily Residents

  • Home Internet Payment Method by Residence Type
  • Internet Adoption Drilldown: By Building Type
  • Internet Adoption Drilldown: By Resident Household Income
  • Average Monthly Standalone Internet Spending: Bulk vs Retail

Wi-Fi Accessibility in Multifamily Communities

  • Availability of Wi-Fi in MDU Communities
  • Roaming Work Method
  • Locations for Accessing the Wi-Fi Network
  • Availability of Property Wi-Fi in Communities by Internet Model
  • Availability of Property Wi-Fi by Building Type

Connection Process: Residents and Guests

  • Resident Internet Onboarding in Multifamily Housing
  • Guest Use of Wi-Fi
  • Guest Access Wi-Fi Method
  • Bulk Internet Resident Onboarding
  • Bulk Internet: Guest Access Wi-Fi Method

Devices Connected to Wi-Fi

  • Penetration of Tested Amenities Among Multifamily Residents
  • Resident-Procured vs. Property-Provided Devices
  • Penetration of Tested Amenities
  • Overlap of Tested Amenities and Property Wi-Fi
  • Property Provided Smart Home Devices
  • Number of Tested Devices In Package
  • Daily Use of Connected Devices to Access Online Video, Audio, or Games
  • Mean Average Number of Hours Spent on Digital Content/Tasks by Head of Household

Resident Attitudes Towards Home Internet

  • Preference for Retail vs. Bulk Internet Models: Concept Testing
  • Internet and Connectivity Considerations When Searching for New Home: 2022 vs.2024
  • Attitudes Among Bulk Internet Customers: 2022 vs.2024
  • Preference for Property-Provided Internet Setup: Concept Testing
  • Preference on Property-Provided Internet Setup by Age of Respondents
  • Preference for Connectivity Device Setup: Concept Testing
  • Preference on Home Connectivity Device Setup by Age of Respondents

Resident Demands: Wi-Fi vs. Other Amenities

  • Most Important Factors for Future Home Among Multifamily Residents
  • Most Important Factors for Future Home: Apartment vs. Condo Residents
  • Adoption of Property Wi-Fi and Bulk Internet Among Multifamily Residents
  • Priorities of MDU Residents with Bulk Service or Property Wi-Fi
  • Applications Provided to Multifamily Residents
  • Adoption of Home Security by Multifamily Residents
  • Capabilities Offered by Property Apps: Property-Branded vs. Third-Party

Resident Satisfaction and Net Promoter Scores (NPS)

  • MDU Amenities: User Experience
  • High Satisfaction of MDU Amenities User Experience by Age of Respondents
  • High Satisfaction with MDU Amenities User Experience 2022 vs.2024
  • Resident Perspective: Drivers of Home Internet Satisfaction - "Why did you rate your home internet that way?"
  • Resident Perspective: Bulk Internet - "Why did you rate your home internet that way?"
  • Resident Perspective: Drivers of Community Wi-Fi Satisfaction - "Why did you rate your community's Wi-Fi that way?"
  • Resident Perspective: Drivers of Property-Provided Smart Device Satisfaction - "Why did you rate your property-provided smart devices that way?"

Appendix