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市場調査レポート
商品コード
1522886
ウェアラブル:ヘルス&セーフティにおける進歩Wearables: Advances in Health & Safety |
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| ウェアラブル:ヘルス&セーフティにおける進歩 |
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出版日: 2024年07月30日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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- 概要
- 目次
要約:
米国のインターネット世帯の半数近くがスマートウォッチやフィットネストラッカーを1つ以上所有しており、ウェアラブルの消費者普及率は過去最高を記録しています。デバイスメーカーは、訴求力を高めて未開発の市場に食い込むか、先進的な特徴と機能で既存ユーザーを取り込むか、次の戦略を慎重に検討する必要があります。本調査では、ヘルス&セーフティ部門における新たな進歩に注目しながら、ウェアラブル市場の現在の範囲を評価します。

主な調査項目
- 1.スマートウォッチ、フィットネストラッカー、ハイブリッドウォッチ、スマートジュエリーなどのウェアラブルプラットフォームの消費者普及率は?
- 2.過去数年間でブランド認知度はどのように変化したか?
- 3.指輪など、スマートジュエリーを含む新しいフォームファクターの需要は?
- 4.消費者はフィットネス加入や携帯電話接続などの新機能や利用可能なアドオンをどのように評価しているか?
- 5.顧客の購買行動の原動力は何か?
- 6.個人の安全機能・サービスに対する需要は?
当レポートでは、世界のウェアラブルの市場を調査し、スマートウォッチ、フィットネストラッカー、ハイブリッドウォッチなどのウェアラブルプラットフォームの消費者普及率、消費者によるブランド認知度、消費者による機能・フォームファクターなどの各種好み、各種機能への支払い意欲、使用例、安全性機能に対する需要などをまとめています。
目次
調査手法と定義
ウェアラブル市場の定義
エグゼクティブサマリー
- ウェアラブルの家庭への導入
- ウェアラブルブランドの採用:スマートウォッチ、フィットネストラッカー、GPSスポーツウォッチ
- スマートウォッチの所有
- 追加サブスクリプション
- スマートウォッチの購入意向
- 購入したスマートウォッチのブランド
- 今後6か月以内にウェアラブルデバイスを購入する意向
- ウェアラブル端末所有者の使用事例
- 緊急通報用デバイス/アプリを導入する理由
市場情勢
- ウェアラブルデバイス:米国のインターネット世帯における導入、購入、購入意向
- ウェアラブルデバイス:購入タイプ
- 消費者向け電子機器のネットプロモータースコア
- ウェアラブルデバイス:ネットプロモータースコア
- ウェアラブルデバイス所有者の人口統計内訳
米国のインターネット世帯におけるブランドの採用
- 米国のインターネット世帯によるウェアラブルブランドの採用
- スマートウォッチ世帯におけるブランド採用
- スマートウォッチNPS
- フィットネストラッカーを持つ世帯におけるブランドの採用
- フィットネストラッカーNPS
- GPSスポーツウォッチの家庭におけるブランド採用
- GPSスポーツウォッチNPS
- スマートリング世帯におけるブランド採用
機能への関心と支払い意欲
- ヘルス関連のウェアラブル機能に対する意識
- ウェアラブル購入希望者は、特定の機能を備えたモデル/ブランドに高い金額を支払う用意がある:医療機能とウェルネス機能
- ヘルス関連のウェアラブル機能に対する支払い意欲
- ウェアラブル端末を持つ世帯におけるプレミアムアプリやサービス
- ウェアラブルデバイスに対する満足度:有料アプリ・サービス
- アプリケーション統合:遠隔医療、セカンドスクリーン
- 米国のインターネット世帯での人気
- スマートウォッチ所有者と非所有者
- ウェアラブル製品の購入意向:単一製品 vs 複数製品
ウェアラブルの主な使用例
- リストウェアラブルの使用例
- ウェアラブル端末所有者の使用事例
- 推奨されるヘルスとウェルネス機能:スマートウォッチ、フィットネストラッカー、GPSスポーツウォッチ、ウェアラブルユーザー
- 推奨されるフィットネスおよびアウトドア機能:スマートウォッチ、フィットネストラッカー、GPSスポーツウォッチ、ウェアラブルユーザー
- 好まれる実用的な機能:スマートウォッチ、フィットネストラッカー、GPSスポーツウォッチ、ウェアラブルユーザー
- 推奨通信機能:スマートウォッチ、フィットネストラッカー、GPSスポーツウォッチ、ウェアラブルユーザー
- ウェアラブルに好まれるファッション特性:ユーザーインターフェイス、ベゼル、スタイル、時計バンド、形状、社会的設定
- スマートウォッチ制御機構
- スマートウォッチに接続する周辺機器
個人の安全性と緊急監視
- 緊急時に助けを求めるためのデバイス/アプリの使用
- 使用される緊急ソリューションの種類
- 緊急通報用デバイス/アプリを導入する理由
- 利用した緊急サービスの種類
- 試験済みの安全機能に対する支払い意欲
- 安全のための最新ウェアラブルの購入
- 安全関連のウェアラブル機能に対する意識
- 購入時に優先する安全機能
付録
SYNOPSIS:
Consumer adoption of wearables has hit an all-time high, with nearly half of US internet households owning one or more smart watches or fitness trackers. Device makers must carefully evaluate their next strategies - to widen appeal and break into the remaining untapped market, or to hone-in on existing users with advanced features and functionalities. This research evaluates the current scope of the wearables market, looking at new advances in health and safety.
Key questions addressed:
- 1. What is the consumer adoption of wearables platforms such as smart watches, fitness trackers, hybrid watches, and smart jewelry?
- 2. How has brand awareness and brand perception changed over the past several years?
- 3. What is the demand for new form factors, including smart jewelry such as rings?
- 4. How are consumers evaluating new features and available add-ons, such as fitness subscriptions and cellular connectivity?
- 5. What drives customer purchase behavior?
- 6. What is the demand for personal safety features and services?
ANALYST INSIGHT:
"Wearables adoption is following the pattern laid out by smartphones, coalescing around two major platforms - Apple and Google. Garmin is the largest independent brand remaining." - Kristen Hanich, Research Director, Parks Associates.
Table of Contents
Survey Methodology and Definitions
Defining the Wearables Market
Executive Summary
- Household Adoption of Wearables
- Adoption of Wearables Brands - Smart Watches, Fitness Trackers, GPS Sports Watches
- Smart Watch Ownership
- Additional Subscriptions
- Smart Watch Purchase Intention
- Brand of Smart Watch Purchased
- Intent to Purchase Wearables in Next 6 Months
- Use Cases Among Wearables Type Owners
- Reasons for Adopting a Device/App for Emergency Call
Market Landscape
- Wearable Devices: Adoption, Purchases, & Purchase Intention Among US Internet Households
- Wearable Devices: Purchase Type
- Net Promoter Score for Consumer Electronics Devices
- Wearable Devices: Net Promoter Score
- Demographic Breakdown of Wearable Device Owners
Brand Adoption Among US Internet Households
- Wearables Brand Adoption by US Internet Households
- Brand Adoption Among Smart Watch Households
- Smart Watch NPS
- Brand Adoption Among Fitness Tracker Households
- Fitness Tracker NPS
- Brand Adoption Among GPS Sports Watch Households
- GPS Sports Watch NPS
- Brand Adoption Among Smart Ring Households
Feature Interest and Willingness to Pay
- Attitudes Towards Health-Related Wearable Features
- Wearables Intenders Willing to Pay More for Model/Brand with Select Features: Medical Features and Wellness Features
- Willingness to Pay for Health-Related Wearable Features
- Premium Apps or Services Among Wearables Households
- Satisfaction for Wearable Device by Paid App or Service
- Application Integrations: Telehealth, Second Screens
- Appeal Among US Internet Households
- Smart Watch Owners vs. Non-Owners
- Wearable Purchase Intention: Single Product vs Multiple Products
Wearables Key Use Cases
- Use Cases for Wrist Wearables
- Use Cases Among Wearables Type Owners
- Preferred Health and Wellness Capabilities: Smart Watches, Fitness Trackers, GPS Sports Watches, Wearables Users
- Preferred Fitness and Outdoors Capabilities: Smart Watches, Fitness Trackers, GPS Sports Watches, Wearables Users
- Preferred Utilitarian Capabilities: Smart Watches, Fitness Trackers, GPS Sports Watches, Wearables Users
- Preferred Communications Capabilities: Smart Watches, Fitness Trackers, GPS Sports Watches, Wearables Users
- Preferred Fashion Characteristics for Wearables: User Interface, Bezels, Styling, Watch Bands, Shape, Social Setting
- Smart Watch Control Mechanism
- Peripherals Connected to Smart Watch
Personal Safety and Emergency Monitoring
- Use of Device/App to Call for Help in Case of Emergency
- Type of Emergency Solution Used
- Reasons for Adopting a Device/App for Emergency Call
- Type of Emergency Service Used
- Willingness to Pay for Tested Safety Features
- Purchased Current Wearable for Safety
- Attitudes Towards Safety-Related Wearable Features
- Preferred Safety Features When Purchasing

