表紙:中小企業:コネクティビティおよびIoTのマーケットプレイス
市場調査レポート
商品コード
1366640

中小企業:コネクティビティおよびIoTのマーケットプレイス

SMBs: Marketplace for Connectivity and IoT

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
中小企業:コネクティビティおよびIoTのマーケットプレイス
出版日: 2023年09月30日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

中小企業では、入退室管理、エネルギー管理、従業員、在庫、建物を監視するツールに対するニーズが新たに高まっています。

クラウドベースのビデオ検証ソリューションによる新しいセキュリティアプリケーションやサービスは、中小企業に自社の業務の指標やリアルタイム分析への洞察を与えています。

中小企業が今年直面した市場からのプレッシャーから、エネルギーの管理と節約、また業務を合理化し、リスク管理と潜在的な保険料の節約を両立できる技術に新たな優先順位がつけられています。職場環境の変化により、ネットワークや増え続けるエンドユーザーデバイスの管理とセキュリティ確保が最優先課題となっており、中小企業は、Wi-Fi管理、ネットワークセキュリティ、その他の付加価値サービス(VAS)をISPに求めるようになっています。

当レポートでは、中小企業によるコネクティビティおよびIoT関連技術の導入動向を調査し、事業環境の変化によるニーズの変化、中小企業が直面している課題とそのソリューション、中小企業による技術・機能の優先順位などの分析をまとめています。

サンプルビュー

目次

調査調査手法

エグゼクティブサマリー

回答者/中小企業のプロファイル

  • 企業での現在の役割
  • 企業のITに関する意思決定における役割
  • 企業規模(従業員数)
  • 2022年の年間収益
  • サービスを受ける顧客の種類
  • サービスを受ける顧客の種類別の年間収益
  • 従業員が勤務する場所の種類
  • 事業所数

リモートワーク:課題と展望

  • 従業員の在宅勤務の頻度
  • 在宅勤務をする従業員の課題
  • 在宅勤務の課題:従業員の在宅勤務頻度別
  • 予想される将来のニーズ:リモートワークとビジネスプロパティ
  • 将来のリモートワークニーズの予測:従業員の在宅勤務頻度別
  • 顧客先での作業

ビジネスサービス:コミュニケーション・エンターテイメント・サポート

  • ITプロフェッショナルの数
  • IT人材数:企業規模別
  • ビジネスサービスのサブスクリプション
  • インターネットサービスプロバイダー
  • インターネットサービスの支払い
  • サービスプロバイダー
  • すべての中小企業のサービスサブスクリプションの月間平均支出額
  • 特定のサービスを提供する中小企業におけるサービスサブスクリプションの月間平均支出額
  • サービスサブスクリプションの月間平均支出額:企業規模別
  • ビジネスサービスの満足度
  • エンターテイメントサービスへの平均支出額:店舗数別
  • 携帯電話サービスの平均支出額:顧客タイプ別
  • 過去12か月のビジネスサービスへの支出の変化
  • ビジネスサービスへの支出の予想変化
  • ビジネスサービスへの支出の予想変化:企業規模別
  • 追加のビジネスサービスに加入する可能性

ディープダイブ:通信サービス

  • コミュニケーションサービス機能の魅力
  • コミュニケーションサービス機能の魅力:IT人材数別
  • 高度なビデオ会議サービスの1人当たりのコスト予測
  • 高度なビデオ会議サービスの1人当たりのコスト予測:事業所数別
  • ビデオ会議サービスの優先プロバイダー
  • ビデオ会議サービスの優先プロバイダー:拠点数別
  • ビデオ会議デバイスプロバイダーを好む理由

IoTデバイスの導入と使用

  • 事業所で使用されるネットワークの種類
  • IoT機器の導入
  • コネクテッドセキュリティとエネルギー管理デバイスの統合
  • コネクテッドセーフティとコネクテッドAVデバイスの統合
  • 物件オーナー・管理会社が提供する設備製品・システムTOP10
  • 設備のニーズへの対応度
  • エネルギー管理とコネクテッドセーフティデバイスのユーザーエクスペリエンス:事業所数別
  • 過去12か月のIoT機器への支出額
  • IoT機器への予想支出額
  • IoT機器への予想支出額:事業所数別
  • IoT機器への支出増加による経営懸念
  • コネクテッドセキュリティおよびエネルギー管理デバイスの使用予想
  • コネクテッドセーフティおよびコネクテッドAVデバイスの使用予想
  • セキュリティおよびエネルギー管理デバイスの使用予想:IT担当者数別
  • セキュリティおよびエネルギー管理デバイスの使用予想:事業所数別
  • セーフティ&コネクテッドAVデバイスの使用予測:事業所数別

ディープダイブ:コネクテッドセキュリティ

  • セキュリティシステム&専門監視サービスの導入
  • セキュリティシステムの時代
  • セキュリティシステム導入状況:事業所数別
  • 昨年発生した誤報の数
  • IoTセキュリティデバイスの導入
  • 防犯・監視カメラ導入:オフィスビル用
  • コネクテッドセキュリティソリューションを使用する理由
  • コネクテッドセキュリティデバイスを使用する理由:事業所数別
  • コネクテッドセキュリティデバイスを使用しない理由
  • コネクテッドセキュリティデバイスを使用しない理由:事業所数別
  • コネクテッドセキュリティ機能の魅力
  • コネクテッドセキュリティ機能の魅力:IT人材数別
  • コネクテッドセキュリティデバイスの購入を検討する際の主な検討事項
  • コネクテッドセキュリティデバイスで検討されるプロバイダー
  • コネクテッドセキュリティデバイスで検討されるプロバイダー:事業所数別
  • 特定のコネクテッドセキュリティデバイスプロバイダーを好む理由
  • 特定のコネクテッドセキュリティデバイスプロバイダーを好む理由:従業員数別

ディープダイブ:エネルギー管理

  • スマートエネルギーデバイスの導入
  • スマートエネルギーデバイスの導入:セキュリティシステム利用別
  • エネルギー管理デバイスを使用する理由
  • エネルギー管理デバイスの使用しない理由
  • エネルギーマネジメント機能の魅力
  • エネルギー管理デバイスの購入の主な検討事項
  • エネルギー管理デバイスの好みのプロバイダー
  • 好みのスマートエネルギー機器プロバイダーを選ぶ理由

ディープダイブ:コネクテッドセーフティ

  • スマートセーフティデバイスの導入
  • スマートスマートセーフティデバイスの導入:セキュリティシステム利用別
  • コネクテッドセーフティデバイスを使用する理由
  • コネクテッドセーフティデバイスの使用する理由:企業規模別
  • コネクテッドセーフティデバイスの使用の抑制要因
  • コネクテッドセーフティ機能の魅力
  • コネクテッドセーフティデバイスの購入を検討する際の主な検討事項
  • コネクテッドセーフティデバイスの優先プロバイダー
  • コネクテッドセーフティデバイスプロバイダーを好む理由
  • スマートセーフティデバイスのISPおよび小売業者を好む理由
  • スマートエネルギーデバイスプロバイダーを選ぶ理由

ディープダイブ:サポート&サイバーセキュリティ

  • 過去12か月間に発生した接続およびIoTの技術的問題
  • 接続およびIoTの技術的問題:事業所数別
  • 技術的問題を解決する主体
  • 技術的問題を解決する主体:IT人材数別
  • 外部技術サポートを受ける方法
  • コネクテッドシステムとベンダーに関するサイバーセキュリティの懸念
  • サイバーセキュリティに関する高い懸念:事業所数別
  • 昨年発生したサイバー攻撃の種類
  • サイバー攻撃の脅威を軽減するために講じられる措置
  • 在宅勤務中の従業員によりサイバー攻撃の脅威を軽減するために講じられた措置
  • 顧客の拠点でサイバー攻撃の脅威を軽減するための取り組み
  • 使用されるサイバーセキュリティサービス
  • 在宅勤務中の従業員が利用するサイバーセキュリティサービス
  • テクニカルサポートサービスの魅力
  • テクニカルサポートサービスの魅力:IT人材数別
  • 従業員1人当たりのサイバーセキュリティ&サポートサービスの予想コスト
  • 従業員1人当たりのサイバーセキュリティ&サポートサービスの予想コスト:事業所数別
  • 企業が加入する保険
  • 収益に応じて企業が負担する保険

不動産と事業概要

  • 事業所数:顧客層別
  • 建物の所有:従業員の勤務場所タイプ別
  • ビジネス拠点の規模
  • 平均出入口数
  • 出入口の種類
  • 事業所を訪問する非従業員の1日あたりの平均数
  • 保管資産の種類:従業員の勤務場所タイプ別
  • 公共料金の支払いモデル
  • 中小企業産業
  • 主要企業の所在地の地域

付録

目次

This research provides insight on technology adoption and needs among SMB owners, with a specific focus on connectivity, IoT devices, and services. It examines the changes taking place because of reduced budgets and broad-scale shifts to work from home.

SAMPLE VIEW

Small-to-medium businesses (SMBs) have a new and heightened need for access control, energy management, and tools to monitor their staff, inventory, and buildings.

New security applications and services stemming from cloud-based and video verification solutions give SMBs insight into the metrics and real-time analytics of their operations.

The market pressures SMBs have faced this year place new priorities on energy management and savings and technologies that can streamline operations and combine risk-management with potential insurance savings. The changing work environment means that managing and securing their networks, and their ever-growing portfolio of end-user devices, are top priorities. SMBs are increasingly turning to ISPs for Wi-Fi management, network security, and other value-added services (VAS).

Key questions:

  • How is the current business environment impacting SMB spending on communication, security, entertainment, IT, and energy services?
  • What new business services are SMBs most interested in acquiring?
  • What is adoption of IoT solutions, and what is driving adoption?
  • Who are SMBs' preferred providers of business services and IoT solutions?
  • How do remote work and return-to-office trends impact SMB demand for business services, including IT and cyber security solutions?

Table of Contents

Survey Methodology

Executive Summary

  • SMB Business Concerns
  • SMB Spending on IoT Equipment Over the Last 12 Months
  • Top Drivers of SMB Interest in IoT Devices
  • Expected Spending Increase on IoT Equipment by Number of Business Locations
  • Inhibitors to Using Connected Security Devices
  • SMB Spending on Business Services
  • % of SMBs Without Service Likely to Subscribe in Next 12 Months
  • Providers Considered for Connected Solutions

Respondent/SMB Profile

  • Current Role at the Company
  • Role in Company IT Decisions
  • Company Size (# of Employees)
  • Annual Revenues in 2022
  • Type of Customers Served
  • Annual Revenues by Type of Customers Served
  • Type of Location Where Employees Work
  • Number of Locations Where Business Operates

Remote Work: Challenges and Outlook

  • Frequency of Employees Working from Home
  • Challenges of Employees Working from Home
  • Challenges of Employees Working from Home by Frequency of Employees Working from Home
  • Anticipated Future Needs: Remote Work & Business Properties
  • Anticipated Future Need for Remote Work by Frequency of Employees Working from Home
  • Anticipated Future Need for Work at Customer's Locations by Working at Customer's Location

Business Services: Communication, Entertainment, Support

  • Number of IT Professionals
  • Number of IT Personnel by Company Size
  • Business Service Subscriptions
  • Internet Service Providers
  • Internet Service Payment
  • Service Providers
  • Average Monthly Spending on Service Subscriptions Among All SMBs
  • Average Monthly Spending on Service Subscriptions Among SMBs with Specified Service
  • Average Monthly Spending on Service Subscriptions by Company Size
  • Satisfaction with Business Service
  • Average Spending on Entertainment Services by Number of Locations
  • Average Spending on Mobile Phone Service by Type of Customers Served
  • Change in Spending on Business Service Over the Last 12 Months
  • Anticipated Change in Spending on Business Services
  • Anticipated Change in Spending on Business Services by Company Size
  • Likelihood of Subscribing to Additional Business Services

Deep Dive: Communication Services

  • Appeal of Communication Service Features
  • Appeal of Communication Service Features by Number of IT Personnel
  • Anticipated Cost per Person for Advanced Video Conferencing Services
  • Anticipated Cost per Person for Advanced Video Conferencing Services by Number of Business Locations
  • Preferred Provider for Video Conferencing Services
  • Preferred Provider for Video Conferencing Services by Number of Business Locations
  • Reasons for Preferring Video Conferencing Device Provider

IoT Device Adoption and Use

  • Type of Network Used in Business Location
  • IoT Equipment Adoption
  • Connected Security & Energy Management Device Integration
  • Connected Safety & Connected AV Device Integration
  • Top 10 Equipment Products/Systems Provided by Property Owners/Management Company
  • Equipment Products/Systems Provided by Property Owners/Management Company, Cont'd
  • The Degree to which Equipment Meets Needs
  • Energy Management & Connected Safety Devices User Experience by Number of Business Locations
  • Spending on IoT Equipment Over the Last 12 Months
  • Expected Expenditure on IoT Equipment
  • Expected Spending Increase on IoT Equipment by Number of Business Locations
  • Business Concerns by Expected Spending Increase on IoT Equipment
  • Anticipated Use of Connected Security & Energy Management Devices
  • Anticipated Use of Connected Safety & Connected AV Devices
  • Anticipated Use of Security & Energy Management Devices by Number of IT Personnel
  • Anticipated Use of Security & Energy Management Devices by Number of Business Locations
  • Anticipated Use of Safety & Connected AV Devices by Number of Business Locations

Deep Dive: Connected Security

  • Adoption of Security System & Professional Monitoring Service
  • Age of Security System
  • Security System Adoption by Number of Business Locations
  • Number of False Alarms Experienced Last Year
  • IoT Security Device Adoption
  • Security/Monitoring Camera Adoption by Use of Office Building
  • Reasons for Using Connected Security Solutions
  • Reasons for Using Connected Security Devices by Number of Business Locations
  • Inhibitors to Using Connected Security Devices
  • Inhibitors to Using of Connected Security Devices by Number of Business Locations
  • Appeal of Connected Security Features
  • Appeal of Connected Security Features by Number of IT Personnel
  • Top Purchase Consideration for Connected Security Devices
  • Providers Considered for Connected Security Devices
  • Provider Considered for Connected Security Devices by Number of Business Locations
  • Reasons for Preferring Connected Security Device Provider
  • Reasons for Preferring Connected Security Device Provider by Number of Employees

Deep Dive: Energy Management

  • Smart Energy Device Adoption
  • Smart Energy Device Adoption, by Security System Use
  • Reasons for Using Energy Management Devices
  • Inhibitors to Using Energy Management Devices
  • Appeal of Energy Management Features
  • Top Purchase Consideration for Energy Management Devices
  • Preferred Provider for Energy Management Devices
  • Reason for Preferring Provider of Smart Energy Equipment

Deep Dive: Connected Safety

  • Smart Safety Device Adoption
  • Smart Safety Device Adoption, by Security System Use
  • Reasons for Using Connected Safety Devices
  • Reasons for Using Connected Safety Device by Company Size
  • Inhibitors to Using Connected Safety Devices
  • Appeal of Connected Safety Features
  • Top Purchase Consideration for Connected Safety Devices
  • Preferred Providers for Connected Safety Devices
  • Reasons for Preferring Connected Safety Device Provider
  • Reason for Preferring ISP and Retailer for Smart Safety Equipment
  • Reason for Preferring Provider of Smart Energy Equipment

Deep Dive: Support & Cybersecurity

  • Connectivity & IoT Technical Problems Experienced in the Last 12 Months
  • Connectivity & IoT Technical Problems by Number of Business Locations
  • Party Solving Technical Problems
  • Party Solving Technical Problems by Number of IT Personnel
  • Method of Receiving Outside Technical Support
  • Cybersecurity Concerns About Connected Systems and Vendors
  • High Cybersecurity Concerns, by Number of Business Locations
  • Type of Cyber Attacks Experienced Last Year
  • Steps Taken to Reduce Threat of Cyber Attacks
  • Steps Taken to Reduce Threat of Cyber Attacks by Employees Working at Home
  • Steps Taken to Reduce Threat of Cyber Attacks by Working at Customers' Locations
  • Cybersecurity Services Used
  • Cybersecurity Services Used by Employees Working at Home
  • Appeal of Technical Support Services
  • Appeal of Technical Support Services by Number of IT Personnel
  • Expected Cost of Cybersecurity and Support Service per Employee
  • Expected Cost of Cybersecurity and Support Service per Employee by Number of Business Locations
  • Insurance Carried by Company
  • Insurance Carried by Company by Company Revenue

Real Estate and Business Profile

  • Number of Business Locations by Type of Customers Served
  • Ownership of Building by Type of Location Where Employees Work
  • Business Location Size (Sq. Ft.)
  • Average Number of Entrance/Exits
  • Type of Entrance/Exits
  • Average Daily Number of Non-Employees Visiting Business Location
  • Type of Assets Stored by Type of Location Where Employees Work
  • Payment Model For Utilities
  • SMB Industry
  • Region of Primary Company Location

Appendix