表紙:ブロードバンド:新たな需要とバンドルの機会
市場調査レポート
商品コード
1223514

ブロードバンド:新たな需要とバンドルの機会

Broadband: New Demands and Bundling Opportunities

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 60 Slides | 納期: 即日から翌営業日

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ブロードバンド:新たな需要とバンドルの機会
出版日: 2023年02月22日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 60 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

COVID-19危機をきっかけに、消費者のライフスタイルや仕事、娯楽のパターンが変化し、ブロードバンドサービスの市場が大きく変化しています。

当レポートでは、ブロードバンド市場について調査分析し、サービスやサービスのバンドル、サービスのARPU、ブロードバンドのアップグレードとダウングレード、米国の家庭における提供されたブロードバンド速度の認識などを評価しています。また、モバイルデータサービスも含めた、さまざまな消費者グループにおける認識も比較しています。

目次

調査手法と定義

バンドルとホームインターネットの定義

有料テレビの定義と分類

ビデオサービスエコシステム

エグゼクティブサマリー

  • 消費者向けブロードバンドバンドル
  • ネットプロモータースコアに対するバンドルの影響(2022年第3四半期)
  • ブロードバンドVASの採用
  • ブロードバンドVASビジネスモデル
  • ブロードバンドサービスに対する態度
  • もっとも影響力のあるVASバンドル
  • インターネットサービスプロバイダーのネットプロモータースコア:付加価値サブスクリプション数別

ブロードバンドの採用とバンドル

  • 米国の家庭におけるインターネットの普及
  • ホームインターネットアクセス:タイプ別
  • 従来のホームサービスパッケージの採用率(前年比)
  • ブロードバンドVASの採用
  • 従来のブロードバンドバンドルとVASバンドルの採用
  • ブロードバンドサービスのビジネスモデル

ブロードバンドバンドルと付加価値サービス

  • もっとも影響力のあるVASバンドル
  • ネットプロモータースコアに対するバンドルの影響(2022年第3四半期)
  • 従来のサービスバンドルのNPS(2022年第3四半期)
  • インターネットサービスプロバイダーのネットプロモータースコア:付加価値サブスクリプション数別
  • ブロードバンドVASの採用:インターネットサービスプロバイダー別
  • ブロードバンドVASビジネスモデル:サービスプロバイダー別

付加価値サービスへの関心

  • ブロードバンドVASビジネスモデル
  • ISPのスマートWi-Fiサービスの採用
  • ISPのスマートホームコントロールサービスの採用
  • ISPのペアレンタルコントロールサービスの採用
  • ISPのデータ利用管理サービスの採用
  • ネットワーク付加価値サービスへの関心
  • ネットワーク付加価値サービスへの高い関心:年代別
  • アドオンホームインターネットサービスへの高い関心:スマートホーム端末の保有台数別
  • 子どものいる家庭が経験する技術の問題

ブロードバンドの利用動向

  • ブロードバンドサービスに対する態度
  • 過去6か月間の固定ブロードバンドサービスの変更点
  • ブロードバンドサービスの変更に向けた高い意向
  • キャンセルに向かう理由
  • ホームインターネットサービスのダウンロード速度
  • ホームインターネットサービスのアップロード速度
  • コンセプトテスト:5G固定無線インターネットの魅力
  • ブロードバンドサービスを1Gbps超にアップグレードする可能性
  • インターネットサービスをアップグレードする理由

競合動向

  • 住宅ホームインターネットプロバイダー上位10社の市場シェア
  • 上位のホームインターネットサービスプロバイダーのネットプロモータースコア:動向
  • NPSに対するダウンリンクの影響
  • ブロードバンドサービスの変更の意図:サービスプロバイダー別
  • プロバイダーを切り替えるときに考慮される主な要因

ルーター/ゲートウェイの動向

  • ネットワークルーター所有者の間でのメッシュネットワークの採用
  • 5Gモバイルインターネットルーターの好ましい購入チャネル
目次

SYNOPSIS:

Changing consumer lifestyle, work, and entertainment patterns in the wake of the COVID-19 crisis have shifted the market for broadband services considerably. This study assesses adoption of services and service bundling, service ARPU, upgrades and downgrades of broadband, and perception of broadband speeds received among US households. It also compares perceptions among various groups of consumers, including those with mobile data services.

ANALYST INSIGHT:

"The residential internet space is more competitive than ever before, as fiber rollouts and 5G network buildouts pressure the market from both the high and low ends. Consumers are less willing to pay for the highest quality of service than they were during the height of the pandemic - ISPs must be prepared to increase the value of their offerings or risk growing churn." - Kristen Hanich, Research Director, Parks Associates.

Table of Contents

Survey Methodology and Definitions

Defining Bundles and Home Internet

Pay-TV Definitions and Categorization

Video Services Ecosystem

Executive Summary

  • Consumer Broadband Bundling
  • Bundling Impact on Net Promoter Score (Q3/22)
  • Broadband VAS Adoption
  • Broadband VAS Business Model
  • Attitudes Toward Broadband Service
  • Most Impactful VAS Bundles
  • Net Promotor Score of Internet Service Provider by Number of Value-Added Subscriptions

Broadband Adoption and Bundling

  • Internet Adoption in US Households
  • Home Internet Access by Type
  • Adoption of Traditional Home Service Packages YoY
  • Broadband VAS Adoption
  • Traditional Broadband Bundle vs VAS Bundle Adoption
  • Broadband Service Business Model

Broadband Bundling and Value-Added Services

  • Most Impactful VAS Bundles
  • Bundling Impact on Net Promoter Score (Q3/22)
  • NPS of Trad. Service Bundles (Q3/22)
  • Net Promoter Score of Internet Service Provider by Number of Value-Added Subscriptions
  • Broadband VAS Adoption by Internet Service Provider
  • Broadband VAS Business Model by Service Providers

Interest in Value-Added Services

  • Broadband VAS Business Model
  • Adoption of Smart Wi-Fi Service from ISP
  • Adoption of Smart Home Control Service from ISP
  • Adoption of Parental Control Service from ISP
  • Adoption of Data Use Management Service from ISP
  • Interest in Network Value-Added Services
  • High Interest in Network Value-Added Services by Age
  • High Interest in Add-On Home Internet Service by Number of Smart Home Devices Owned
  • Technical Problem Experienced by Household with Children

Broadband Usage Trends

  • Attitudes Toward Broadband Service
  • Changes to Fixed Broadband Service in Past 6 Months
  • High Intention to Make Changes to Broadband Services
  • Reason for Intention to Cancel
  • Download Speed of Home Internet Service
  • Upload Speed of Home Internet Service
  • Concept Testing: Appeal of 5G Fixed Wireless Internet
  • Likelihood of Upgrading Broadband Service to 1+ Gbps
  • Reasons For Upgrading Internet Service

Competitive Trends

  • Market Share of Top Ten Residential Home Internet Providers
  • Net Promoter Score of Top Home Internet Service Providers: Trending
  • Impact of Downlink on NPS
  • Intention to Make Changes to Broadband Services by Service Providers
  • Top Factors Considered When Switching Providers

Router/Gateway Trends

  • Mesh Network Adoption Among Network Router Owners
  • Preferred Purchase Channel for 5G Mobile Internet Router