表紙:電気自動車とスマートホーム
市場調査レポート
商品コード
1107252

電気自動車とスマートホーム

Electric Vehicles and the Smart Home

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 89 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
電気自動車とスマートホーム
出版日: 2022年07月29日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 89 Slides
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

要約

世界各国の政府、大手自動車メーカー、大手ハイテク企業がこぞって電気自動車に投資しているため、市場は成長の途上にあります。当レポートでは、電気自動車所有者の充電や使用習慣、非所有者の購入意向、購入の障壁など、電気自動車の普及について調査しています。また、コネクテッドカーやエネルギー貯蔵デバイスとしてのEVの活用に対する消費者の関心も分析しています。

アナリストの見解

"今後数年間は、エネルギーおよびコネクテッドテクノロジー業界の企業にとって、EVの台頭がそれぞれの業界や顧客層にどのような影響を与えるかを判断し、また自社のソリューションが新たな現実の一部となるための戦略を立てる、困難だが重要な時期となります。" - パークスアソシエイツ社シニアアナリスト、クリス・ホワイト

目次

エグゼクティブサマリー

  • 電気自動車の高い認知度
  • EV所有者の人口統計
  • EVオーナー体験
  • 場所別の月間EV充電回数
  • 技術親和性とEVへの関心の相関性
  • EVとスマートホームの採用の大きなクロスオーバー
  • 省エネのための住居改築
  • 電力会社が提供する特別なエネルギープログラムの利用
  • 電力会社がピーク時間帯終了まで、EV充電を遅らせることを調整、または許可

EVの自動車市場への参入

  • 所有車両の種類
  • プラグイン電気自動車の所有権
  • 車種別の車両保有権
  • 今後12か月以内に自動車を購入する可能性
  • 車両購入希望者の購入プロセス
  • 非所有者のEV購入への高い意向
  • 将来的にEVを購入する可能性
  • 全車両購入希望者の中で最も可能性の高いタイプ(2021年第4四半期)
  • 購入意向車種別のEV購入意向

EVの全体像と特徴

  • EVの高い認知度
  • 所有・購入意向別のEV認知度
  • アクティブな車両購入者別の高いEV認知度
  • 電気自動車独自技術の調査量
  • 将来的な車両タイプ別の高いEV認知度
  • 人口学的要因別の高いEV認知度
  • 男女別のEV認知度
  • 民族別のEV認知度
  • 非EV所有者の電気自動車に対する姿勢

EVの価値提案

  • 電気自動車の利点に関する知識
  • 今日の高度なEV機能の価値
  • 開発中のEV機能の価値
  • 電気自動車の「コネクティッド」機能の認知度
  • 電気自動車の価値 - 「コネクティッド」車両技術

現在のEV所有者

  • 人口および住宅要因別のEV所有率
  • 子持ち世帯別の所有車種
  • 世帯人数別の所有車種
  • 導入セグメント別の所有車種
  • EV所有者のスマートホームデバイス所有率
  • EV所有者のセキュリティシステムのオーナーシップ
  • EV所有者の省エネ行動セグメント
  • EV所有者の家庭用エネルギー機器所有率

EVオーナーの経験と展望

  • EVオーナーエクスペリエンス:ネットプロモータースコア
  • EVで運転タスクを実行する頻度
  • EV所有者の問題点:期待と現実
  • EV所有者のエネルギープログラムの認知度
  • EV所有者のエネルギープログラムの使用
  • EV所有者の以前に使用されたエネルギープログラム
  • EV特別企画の情報源チャンネル
  • 購入時にディーラーが提供する優先トピック

充電体験と傾向

  • 電気自動車の充電頻度:前年比
  • 電気自動車の長時間充電頻度
  • 電気自動車の充電頻度:場所別
  • 電気自動車の優先充電場所

無関心を理解する:購入インセンティブと阻害要因

  • EVを所有していない、または所有する予定の消費者向けの購入インセンティブ
  • EV購入インセンティブの定量化:充電ステーションの普及
  • EV購入インセンティブの定量化:減税
  • EV購入インセンティブの定量化:所得別減税
  • EV購入インセンティブの定量化:毎月の燃料節約
  • 電気自動車購入の阻害要因
  • 人種・民族別の電気自動車購入阻害要因
  • 男女別の電気自動車購入阻害要因
  • 所得別の電気自動車購入阻害要因
  • 子持ち世帯別の電気自動車購入阻害要因
  • 省エネ行動セグメント別の電気自動車購入阻害要因
  • 居住地域別の電気自動車購入阻害要因

購入希望者:EVを購入する可能性が高い消費者

  • EV購入希望者の所有車種
  • 所有車種別のV購入意向
  • EV所有者と購入希望者の間のテクノロジーへの親和性
  • スマートホームとセキュリティシステムの所有権
  • 電力会社がピーク時間帯終了まで、EV充電を遅らせることを調整、または許可
  • 省エネのための住居改築
  • 人口統計および住宅要因別のEV所有者および購入希望者セグメント

EV志向者が求める車の種類

  • 所得別購入希望者が好む車両のタイプ
  • EV所有者と購入意向セグメント別の購入意向車種
  • 子持ち世帯のEV購入希望者が好む車種
  • 居住地域別の購入意向車種

付録

目次

SYNOPSIS:

With governments around the globe, major car makers, and big tech all investing in electric vehicles, the market is primed for growth. This research measures adoption of EVs, including the charging and usage habits of owners, purchase intention for non-owners, and examines the barriers to buying. It also analyzes consumer interest in utilizing their EV as a connected car and as an energy storage device.

ANALYST INSIGHT:

"The next few years represent a challenging but critical time for players in energy and connected technology industries to determine how the rise of EVs will impact their industries and customer segments, and strategies to ensure their solutions will be part of the new reality." - Chris White, Senior Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Executive Summary

  • High Familiarity with Electric Vehicles
  • EV Owner Demographics
  • EV Owner Experience
  • Monthly EV Charging Frequency by Type of Location
  • Tech Affinity Correlates with of EV Interest
  • Major Crossover Between EV and Smart Home Adoption
  • Modified Their Home for Energy Savings
  • Use Special Energy Programs Offered by Electricity Provider
  • Willingness to Adjust or Allow Utility to Delay EV Charging Until After Peak Periods

EVs Entering the Vehicle Market

  • Type of Vehicle Owned
  • Ownership of Plug-in Electric Vehicle
  • Vehicle Ownership by Types
  • Likelihood of Purchasing a Vehicle in Next 12 Months
  • Vehicle Intenders' Shopping Process
  • High Intention of Purchasing EV Among Non-Owners
  • Likelihood of Purchasing EV in the Future
  • Most Likely Type Among All Vehicle Intenders (Q4/2021)
  • EV Purchase Intention by Type of Vehicle Intend to Buy

Overall Perceptions of EVs and their Features

  • High Familiarity with Electric Vehicles
  • Familiarity with EVs by Car Ownership & Purchase Intention
  • High Familiarity with EVs by Active Vehicle Shoppers
  • Quantity of Research of Electric Vehicles Unique Technology
  • High EV Familiarity by Type of Future Vehicle
  • High Familiarity with EV by Demographic Factors
  • EV Familiarity by Gender
  • EV Familiarity by Ethnic Heritage
  • Attitudes Toward Electric Vehicles Among Non-EV Owners

The Value Proposition of EVs

  • Familiarity with Electric Vehicle Benefits
  • Value of Advanced EV Features Today
  • Value of EV Features in Development
  • Familiarity with Electric Vehicles "Connected" Features
  • Valuable Features of Electric Vehicles - "Connected" Car Tech

Today's EV Owners

  • EV Ownership by Demographic and Housing Factors
  • Type of Vehicle Owned by Children at Home
  • Type of Vehicle Owned by Household Size
  • Type of Vehicle Owned by Adoption Segment
  • Smart Home Device Ownership by EV Ownership
  • Security System Ownership by EV Ownership
  • Energy Saving Actions Segments by EV Ownership
  • Home Energy Equipment Ownership by EV Ownership

EV Owner Experiences and Perspectives

  • EV Owner Experience: Net Promoter Score
  • Frequency of Performing Driving Tasks with an EV
  • EV Ownership Pain Points: Expectations vs. Reality
  • Energy Program Familiarity by EV Ownership
  • Energy Program Use by EV Ownership
  • Previously Used Energy Program by EV Ownership
  • Information Source Channel of EV Special Plan
  • Preferred Topic Provided by Dealers During Purchase

Charging Experiences and Preferences

  • Frequency of Charging Electric Vehicles, YoY
  • Electric Vehicles Long Time Charging Frequency
  • Electric Vehicles Charging Frequency by Locations
  • Preferred Charging Location of Electric Vehicles

Understanding the Disinterested: Purchase Incentives and Inhibitors

  • Purchase Incentives for Consumers Who Do Not Own Or Intend To Own an EV
  • Quantifying EV Purchase Incentives: Widespread Availability of Charging Stations
  • Quantifying EV Purchase Incentives: Tax Break
  • Quantifying EV Purchase Incentives: Tax Break by Income
  • Quantifying EV Purchase Incentives: Monthly Fuel Savings
  • Electric Vehicle Purchase Inhibitors
  • Electric Vehicle Purchase Inhibitors by Race or Ethnicity
  • Electric Vehicle Purchase Inhibitors by Gender
  • Electric Vehicle Purchase Inhibitors by Income
  • Electric Vehicle Purchase Inhibitors by Children at Home
  • Electric Vehicle Purchase Inhibitors by Energy Saving Action Segments
  • Electric Vehicle Purchase Inhibitors by Residency Area

Intenders: Consumers Likely to Buy an EV

  • Type of Vehicle Owned Among EV Intenders
  • EV Purchase Intention by Type of Vehicle Owned
  • Tech Affinity Among EV Owner & Intender Segments
  • Smart Home and Security System Ownership
  • Willingness to Adjust or Allow Utility to Delay EV Charging Until After Peak Periods
  • Modified Their Home for Energy Savings
  • EV Owner & Intender Segment by Demographic and Housing Factors

The Types of Vehicles EV-intenders Want

  • Type of Vehicle Preferred by EV Intenders Grouped by Income
  • Type of Car Intend to Buy by EV Owner & Intender Segment
  • Type of Vehicle Preferred by EV Intenders Grouped by Children at Home
  • Type of Car Intend to Buy by Residency Area

Appendix