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市場調査レポート
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1441553

電気自動車:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Electric Cars - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 353 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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電気自動車:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 353 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の電気自動車市場規模は、2024年に5,200億米ドルと推定され、2029年までに1兆1,200億米ドルに達すると予想されており、予測期間(2024年から2029年)中に16.59%のCAGRで成長します。

世界の電気自動車- 市場

主なハイライト

  • 燃料タイプ別の最大のセグメント、BEV:世界の電動化の増加、新製品の発売、バッテリー自動車の認知度、奨励金などの政府の施策、および電気インフラの開発により、BEVの需要が高まっています。
  • 燃料タイプ別の最も急成長しているセグメント:燃料コストの上昇により、燃費の向上と航続距離の不安の問題がないため、消費者は電気自動車にシフトしています。PHEVは、世界の電気自動車市場で最も急速に成長しているセグメントです。
  • 国別最大の市場:中国は電気自動車の主要生産国であるため、世界の電気自動車市場で最大の国であり、政府の規範と奨励金が市場の成長を支援しています。
  • 国別最も急速に成長している市場:米国は、世界の電気自動車市場で最も急速に成長している国です。政府は内燃機関車を禁止する計画を立てており、政府が提供する奨励金により、消費者はeモビリティに移行しつつあります。

電気自動車市場の動向

スポーツユーティリティビークルは、サブボディタイプ別で最大のセグメントです。

  • 新型コロナウイルスのパンデミックによってもたらされた世界のチップ不足とサプライチェーンの混乱によって最も影響を受けている業界の1つが自動車セクターです。これによって、製造プロセスや生産された自動車を通じて、テスラが気候変動に貢献したとして批判を浴びることが止まらなかった。後者に関しては、欧州連合の自動車購入者が化石燃料で動く自動車の悪影響の軽減に貢献しているようです。
  • 昨年は新型コロナウイルスのパンデミックが世界の自動車市場に大きな影響を与えました。 2020年にCOVID-19の影響で渡航を制限する国が増えたため、自動車業界は多くの挫折を経験しました。 2020年には世界中で6,380万台の自動車が販売されました。 2021年には若干の回復が見込まれ、6,600万台の自動車が販売されると予想されます。トヨタとフォルクスワーゲン・グループはいずれも100万台以上の車の納入台数を削減しました。
  • 2021年には世界で約5,640万台の乗用車が販売され、前年比で5%近く増加しました。 2021年に地域最大の自動車市場は中国で、その販売台数は2,150万台弱だった。自動車技術は今後10年間で大きな変化を迎えるでしょう。 2030年までに世界の新車販売の約26%が電気自動車になると予想され、2022年までに推定5,800万台の新しい自動運転車が世界の車両に追加されると見込まれています。完成品が変わり始めます。これにより、自動車サプライヤー市場、特に自動車エレクトロニクス市場のさらなる細分化が可能になります。自動化と電動化は近い将来、自動車市場を確実に押し上げるでしょう。

地域別では欧州が最大のセグメントです。

  • 電気自動車の購入に対する消費者支出は、2020年に1,200億米ドルに増加しました。世界中の政府は電気自動車の販売促進に140億米ドル近くを費やし、主に欧州でのインセンティブの増加により、電気自動車の販売は2019年に25%増加しました。自動車用バッテリーの生産量は、2019年から33%増加して160 GWhとなり、そのコストは13%減少し、2020年には世界のバッテリーパックあたり平均137米ドル/kWhとなりました。世界政府の国家EV政策では、電気自動車を購入またはリースする際に、車両(EV)は、新車か中古車かにかかわらず、 促進要因は購入税と付加価値税の両方が免除されます。 EV所有者は、年間の道路交通保険料の支払いも免除されます。
  • 多くの政府政策は、一人当たり世界最大のプラグイン電気自動車保有台数を誇っており、電気自動車の購入にいくつかの魅力的なインセンティブを提供しています。たとえば、ノルウェーには現在16,000か所以上の充電ステーションがありますが、2011年にはわずか3,000か所でした。ノルウェー政府は、全世界で最も高い場所にある急速充電ステーションを含むすべての重要なルートに、50 kmごとに急速充電ステーションを設置しています。ノルウェーにおけるEV充電ステーションの将来性は有望であるようです。
  • 電気自動車には世界的に非常に魅力的なインセンティブがいくつかあります。全体として、多くの国がパリの気候政策目標に署名し、2030年までに温室効果ガス排出量を40%削減することを求めており、これは自動車政策によって後押しされています。 2030年までに完全にゼロエミッション車の販売を含む国家自動車目標は、2017年の国家交通計画によってすでに確立されています。ノルウェーはまた、2030年までに温室効果ガス排出量を少なくとも40%削減することを約束しています。これらの要因はすべて、予測期間中にノルウェーの電気自動車市場を押し上げます。

電気自動車業界の概要

世界の電気自動車市場はかなり統合されており、上位5社が71.50%を占めています。この市場の主要企業は、BYD Motors Inc.、General Motors Company、Groupe Renault、Tesla Inc.、Volkswagen AG(アルファベット順)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 人口
  • GDP
  • CVP
  • インフレ率
  • 自動車ローンの金利
  • バッテリー価格(Kwhあたり)
  • 物流パフォーマンス指数
  • 電動化の影響
  • 新型XEVモデル発表
  • 充電ステーションの展開
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション

  • ボディタイプ
    • 乗用車
      • ハッチバック
      • 多目的車両
      • セダン
      • スポーツユーティリティビークル
  • 燃料タイプ
    • BEV
    • FCEV
    • HEV
    • PHEV
  • 地域
    • アフリカ
      • 南アフリカ
    • アジア太平洋
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • タイ
      • アジア太平洋地域のその他の地域
    • 欧州
      • オーストリア
      • ベルギー
      • チェコ共和国
      • デンマーク
      • エストニア
      • フランス
      • ドイツ
      • アイルランド
      • イタリア
      • ラトビア
      • リトアニア
      • ノルウェー
      • ポーランド
      • ロシア
      • スペイン
      • スウェーデン
      • 英国
      • 欧州のその他の地域
    • 中東
      • アラブ首長国連邦
      • その他MEA
    • 中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • 北米のその他の地域
    • 南米
      • ラテンアメリカのその他の地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル
    • BYD Motors Inc.
    • Daimler AG
    • Ford Motor Company
    • General Motors Company
    • Groupe Renault
    • Nissan Motor Company Ltd
    • Tesla Inc.
    • Toyota motor corporation
    • Volkswagen AG

第7章 CEOへの主戦略的な質問

第8章 付録

  • 世界な概要
    • 概要
    • ポーターのファイブ・フォース・フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(DRO)
  • 出典と参考文献
  • 表と図のリスト
  • 主な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93046

The Global Electric Cars Market size is estimated at USD 0.52 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.12 trillion by 2029, growing at a CAGR of 16.59% during the forecast period (2024-2029).

Global Electric Cars - Market

Key Highlights

  • Largest Segment by Fuel Type - BEV : Increase in global electrification, new product launches, awareness of battery vehicles, Government offerings, such as incentives, and electric infrastructure development are fueling demand for BEV.
  • Fastest-growing Segment by Fuel Type - FCEV : increasing fuel cost is shifting consumers to electric vehicles, due to Better fuel efficiency, and no range anxiety issues PHEV is the fastest-growing segment in electric vehicle market in globally.
  • Largest Country Market - Germany : China is the largest country in the global electric car market, as the country is the major producer of electric vehicles, government norms and incentives are aided to the growth of market.
  • Fastest Growing Country Market - Mexico : The United States is the fastest-growing country in the global electric cars market. Government plans to ban ICE vehicles and incentives offered by the government is shifting consumer to e-mobility.

Electric Cars Market Trends

Sports Utility Vehicle is the largest segment by Sub Body Type.

  • One of the industries most affected by the global chip shortages and supply chain disruptions brought on by the coronavirus pandemic is the automotive sector. This has not stopped Tesla from coming under fire for contributing to climate change, whether through the manufacturing process or the automobiles produced. Regarding the latter, European Union car buyers appear to be contributing to reducing the negative effects of fossil fuel-powered vehicles.
  • The past year has seen a substantial effect of the coronavirus pandemic on global auto markets. As more and more nations restricted travel due to COVID-19 in 2020, the automotive industry experienced a number of setbacks. In 2020, there were 63.8 million cars sold worldwide. A slight rebound is expected in 2021, with 66 million cars expected to be sold. Toyota and the Volkswagen Group both saw reductions in their deliveries of more than a million cars.
  • In 2021, approximately 56.4 million passenger cars were sold worldwide, representing a nearly 5% increase over the previous year. China had the largest regional automobile market in 2021, with slightly less than 21.5 million units. Automotive technology will undergo significant change in the next ten years. Around 26% of new automobile sales worldwide are expected to be electric vehicles by 2030, with an estimated 58 million new self-driving cars added to the global fleet by 2022. As a result of technological advancements, the types of components required to create the finished product begin to change. This allows for further segmentation of the automotive supplier market, particularly the automotive electronics market. Automation and electrification will surely boost the car market in the near future.

Europe is the largest segment by Region.

  • Consumer spending on electric car purchases increased to USD 120 billion in 2020. Governments worldwide spent nearly USD 14 billion to encourage the sales of electric vehicles, which increased by 25% in 2019, primarily due to increased incentives in Europe. The output of automotive batteries increased by 33% from 2019 to 160 GWh, and their cost decreased by 13% to an average of USD 137/kWh per battery pack globally in 2020. Worldwide government National EV Policy stipulates that when buying or leasing an electric vehicle (EV), whether new or used, drivers are exempt from both purchase tax and VAT. EV owners are also excluded from paying an annual road traffic insurance charge.
  • Many government policies boast the world's largest per capita fleet of plug-in electric cars and offer several enticing incentives for buying electric vehicles. For instance, there are currently more than 16,000 charging stations in Norway, up from just 3,000 in 2011. On all important routes, including the highest fast-charging station in the entire world, the Norwegian government has erected fast-charging stations every 50 km. EV charging stations appear to have a promising future in Norway.
  • There are several highly attractive incentives for electric vehicles globally. Overall, many countries signed Paris climate policy targets, which call for a 40% decrease in greenhouse gas emissions by 2030, which are supported by the automobile policy. National vehicle targets, including the sale of entirely zero-emission cars by 2030, were already established by the National Transport Plan in 2017. Norway has also committed to reducing greenhouse gas emissions by at least 40% by 2030. These factors are all expected to boost the Norwegian electric car market over the forecast period.

Electric Cars Industry Overview

The Global Electric Cars Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 71.50%. The major players in this market are BYD Motors Inc., General Motors Company, Groupe Renault, Tesla Inc. and Volkswagen AG (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 GDP
  • 4.3 CVP
  • 4.4 Inflation Rate
  • 4.5 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.6 Battery Price (per Kwh)
  • 4.7 Logistics Performance Index
  • 4.8 Electrification Impact
  • 4.9 New XEV Models Announced
  • 4.10 Charging Stations Deployment
  • 4.11 Regulatory Framework
  • 4.12 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Body Type
    • 5.1.1 Passenger Cars
      • 5.1.1.1 Hatchback
      • 5.1.1.2 Multi-purpose Vehicle
      • 5.1.1.3 Sedan
      • 5.1.1.4 Sports Utility Vehicle
  • 5.2 Fuel Type
    • 5.2.1 BEV
    • 5.2.2 FCEV
    • 5.2.3 HEV
    • 5.2.4 PHEV
  • 5.3 Region
    • 5.3.1 Africa
      • 5.3.1.1 South Africa
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 Australia
      • 5.3.2.2 China
      • 5.3.2.3 India
      • 5.3.2.4 Indonesia
      • 5.3.2.5 Japan
      • 5.3.2.6 Malaysia
      • 5.3.2.7 South Korea
      • 5.3.2.8 Thailand
      • 5.3.2.9 Rest-of-APAC
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Austria
      • 5.3.3.2 Belgium
      • 5.3.3.3 Czech Republic
      • 5.3.3.4 Denmark
      • 5.3.3.5 Estonia
      • 5.3.3.6 France
      • 5.3.3.7 Germany
      • 5.3.3.8 Ireland
      • 5.3.3.9 Italy
      • 5.3.3.10 Latvia
      • 5.3.3.11 Lithuania
      • 5.3.3.12 Norway
      • 5.3.3.13 Poland
      • 5.3.3.14 Russia
      • 5.3.3.15 Spain
      • 5.3.3.16 Sweden
      • 5.3.3.17 UK
      • 5.3.3.18 Rest-of-Europe
    • 5.3.4 Middle East
      • 5.3.4.1 UAE
      • 5.3.4.2 Rest-of-MEA
    • 5.3.5 Miidle East
    • 5.3.6 North America
      • 5.3.6.1 Canada
      • 5.3.6.2 Mexico
      • 5.3.6.3 US
      • 5.3.6.4 Rest-of-North America
    • 5.3.7 South America
      • 5.3.7.1 Rest-of-Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 BYD Motors Inc.
    • 6.4.2 Daimler AG
    • 6.4.3 Ford Motor Company
    • 6.4.4 General Motors Company
    • 6.4.5 Groupe Renault
    • 6.4.6 Nissan Motor Company Ltd
    • 6.4.7 Tesla Inc.
    • 6.4.8 Toyota motor corporation
    • 6.4.9 Volkswagen AG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR VEHICLES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms