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市場調査レポート
商品コード
1715263

グラフィックスダブルデータレート(GDDR)の世界市場(2025年~2035年)

Global Graphics Double Data Rate Market 2025-2035


出版日
ページ情報
英文 160 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=146.32円
グラフィックスダブルデータレート(GDDR)の世界市場(2025年~2035年)
出版日: 2025年04月05日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

グラフィックスダブルデータレート市場:製品タイプ別(GDDR3、GDDR4、GDDR5、GDDR6、GDDR6)、用途別(自律走行車、ゲーム、グラフィックデザイン、プロフェッショナルワークステーション、その他)市場規模、シェア、動向分析レポート:予測期間(2025年~2035年)

産業概要

グラフィックスダブルデータレート(GDDR)市場は、2024年に65億2,800万米ドルと評価され、2035年には157億8,800万米ドルに達し、予測期間(2025~2035年)のCAGRは8.4%で成長すると予測されています。GDDRは、グラフィックスカードで一般的に使用される高性能メモリです。標準的なダブルデータレート(DDR)メモリとは異なり、GDDRはグラフィックスレンダリングの並列処理需要に最適化されています。GDDRは高帯域幅を実現するように設計されており、最新のグラフィックス集約型アプリケーションで必要とされる膨大なデータの処理に最適です。ゲーム事業の成長、グラフィック技術の進歩、データセンターでの採用などが、グラフィックダブルデータレート市場成長の主な促進要因となっています。ゲーム、ビデオ編集、3Dレンダリングなどの作業に適しています。

市場力学

オンラインゲーム産業の拡大

ゲーム産業は世界経済を支配しています。ゲーム機を含むビデオゲーム、ゲーム機用ゲーム、パソコンなど他の機器用ゲームがこの市場の事業分野です。インドのオンラインゲーム産業は急成長しており、国の経済開発に大きく貢献するように構成されています。オンラインゲーム産業は、メディア・エンターテインメント(M&E)とアニメーション・視覚効果・ゲーム・コミック(AVGC)の2つの主要クリエイティブセクターで構成されています。映画撮影(改正)法案(2023年)、情報技術(仲介ガイドライン、デジタルメディア倫理規定)規則(2021年)、ケーブルおよびDTH部門におけるFDI限度額の強化など、メディア・エンターテインメント部門を促進するために、インド政府および州政府によってさまざまな取り組みが行われています。Invest Indiaによると、トランザクションベースのゲーム収入は2022年に2021年から21%増加しました。さらに、インドのゲームは過去5年間に国内/世界の投資家から28億米ドルを調達しました。GDDRメモリは、ゲーム分野で大量のグラフィックデータを処理する上で極めて重要な役割を果たしています。GPUとメモリ間の高速データ転送を可能にし、グラフィックスを多用するアプリケーションの実行を可能にします。

AIとMLアプリケーションへの需要の高まり

AIとMLは、自然言語処理から自動車分野まで幅広く応用される画期的な技術へと成熟しました。世界中の企業がAI対応ソリューションへの投資を開始しています。この投資の急増は、今後数年間の市場成長を激化させると思われます。2024年9月、マイクロソフトはメキシコでクラウドとAIインフラに13億米ドル相当の投資を行いました。これらのインフラには大量のコンピューティングパワーとメモリーが必要です。AIとMLの活動には高速メモリが不可欠であり、高速コンピューティングパワーの必要性が支配的なこの業界では、GDDR6メモリが果たす役割は大きいです。

市場セグメンテーション

  • 市場セグメンテーションでは、タイプ別に、アーティキュレーテッド、GDDR3、GDDR4、GDDR5、GDDR6、GDDR7に分類されます。
  • 用途別では、自律走行車、ゲーム、グラフィックデザイン、プロフェッショナルワークステーション、その他に区分されます。

GDDR7セグメントが最大の市場シェアを占める見通し

GDDR7は、GPU向けの次世代グラフィックスメモリです。GDDR7は、今後数年間にわたってさまざまな製品タイプに採用され、既存のGDDR6およびGDDR6Xソリューションの世代アップグレードを提供し、ゲームやその他の作業負荷における性能を向上させる。GDDR7は当初、最速のGDDR6メモリより60%、最速のGDDR6Xメモリより33%高い32GT/秒の速度でスタートする(ただし、これまで24GT/秒の速度を採用した製品はなかった)。サムスン電子などの開発企業は、24ギガビット(Gb)のGDDR71 DRAMを開発しました。業界最高の容量に加え、GDDR7は最速の速度を特徴とし、次世代アプリケーションに最適なソリューションとして位置づけられています。24Gb GDDR7は、グラフィックスカード、ゲーム機、自律走行など、従来のDRAM用途にとどまらず、データセンターやAIワークステーションなど、高性能なメモリソリューションを必要とする様々な分野で幅広く活用される予定です。

グラフィックデザイン分野が大きな市場シェアを占める見込み

グラフィックデザイン分野は、さまざまなプラットフォームで高度なビジュアルコンテンツ制作の需要が高まっていることから、世界のGDDR市場でかなりのシェアを占めると予想されます。エンターテインメント、メディア、広告などの業界は進化を続けており、グラフィックデザイナーは高解像度の画像、アニメーション、3Dモデルをレンダリングするために強力なハードウェアを管理する必要があります。GDDRメモリはこのような要件に適しており、特にハイエンドのGDDR6は、グラフィック集約的なタスクに不可欠な高速データ転送能力とともに、高い帯域幅を提供します。また、デジタルメディアプロジェクトの複雑性の高まりとともに、プロフェッショナルワークステーションに高性能GPUが採用されていることも、市場促進要因となっています。

地域別展望

世界のグラフィックスダブルデータレート市場は、北米(米国とカナダ)、欧州(英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、ロシア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、オーストラリア、ニュージーランド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、中南米)に分類されます。

アジア太平洋地域はグラフィックスダブルデータ・レート市場で大きなCAGRで成長する見込み

全地域の中でもアジア太平洋地域は、電子機器製造業が堅調で、スマートフォン、先端ロボット、ゲーム機、その他のデジタル機器へのGDDR採用が増加していることから、成長が見込まれています。国際貿易庁によると、日本は主要メーカーとロボット企業を擁します。2022年には、世界の全産業用ロボットの45%が日本の企業によって最初に生産または設計されました。日本のメーカーによる産業用ロボットの受注額は、2022年に過去最高の73億5,000万米ドルに達し、2021年から1.6%増加しました。物流、食品、医薬品などの分野で、包装や輸送に自動化を採用するシフトが進んでいます。日本では2021年、人間1万人あたり631台のロボットが製造部門で働いていました。これに対し米国は、人間1万人あたり274台のロボットを導入しています。

最近の動向

  • は2024年6月、業界最高のビット密度を持つ次世代GDDR7グラフィックスメモリのサンプル出荷を発表しました。マイクロンの1B(1ベータ)DRAM技術と革新的なアーキテクチャを活用したMicron GDDR7は、消費電力を最適化した設計で32Gb/秒の高性能メモリを実現します。
  • 2024年6月、サムスン電子とSKハイニックスは、マイクロンとともに次世代グラフィックスダブルデータレート(GDDR)7の量産開始を計画しており、高帯域幅メモリ(HBM)市場の戦場を拡大します。GDDRはノートパソコンやゲーム機などのグラフィックカードに多く採用されています。

目次

第1章 レポートサマリー

  • 現在の産業分析と成長の可能性
  • グラフィックスダブルデータレートの世界市場売上分析:タイプ別|用途別
  • グラフィックスダブルデータレート市場上位国の販売実績
  • 調査手法
  • 1次調査アプローチ
  • 2次調査アプローチ
  • 市場スナップショット

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリストの洞察と現在の市場動向
    • 主要グラフィックスダブルデータレート業界動向
    • 市場推奨事項
  • グラフィックスダブルデータレート市場のポーターのファイブフォース分析
    • 競争企業間の敵対関係
    • 新規参入業者の脅威
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 代替品の脅威

第3章 市場の決定要因

  • 市場促進要因
    • 世界のグラフィックスダブルデータレート市場の促進要因:影響分析
  • 市場のペインポイントと課題
    • 世界のグラフィックスダブルデータレート市場の抑制要因:影響分析
  • 市場機会

第4章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード:グラフィックスダブルデータレート市場の売上高とメーカー別シェア
  • グラフィックスダブルデータレート製品比較分析
  • 主要企業ランキングマトリックス
  • 主要企業分析
    • Advanced Micro Devices, Inc.
    • Micron Technology, Inc.
    • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • Rambus
  • 主要企業の主要成功戦略
    • 合併と買収
    • 製品発売
    • パートナーシップとコラボレーション

第5章 市場セグメンテーション

  • グラフィックスダブルデータレートの世界市場:タイプ別
    • GDDR3
    • GDDR4
    • GDDR5
    • GDDR6
    • GDDR7
  • グラフィックスダブルデータレートの世界市場:用途別
    • 自律走行車
    • ゲーム
    • グラフィックデザイン
    • プロフェッショナルワークステーション
    • その他

第6章 地域分析

  • 北米のグラフィックスダブルデータレート市場の売上高分析:タイプ|用途|国別
  • 北米のマクロ経済要因
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州のグラフィックスダブルデータレート市場の売上分析:タイプ|用途|国別
  • 欧州のマクロ経済要因
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域のグラフィックダブルデータレート市場の売上高分析:タイプ|用途|国別
  • アジア太平洋地域のマクロ経済要因
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • インド
    • オーストラリアとニュージーランド
    • ASEAN諸国(タイ、インドネシア、ベトナム、シンガポール、その他)
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他地域のグラフィックスダブルデータレート市場売上高分析:タイプ|用途|国別
  • 世界のその他地域のマクロ経済要因
    • ラテンアメリカ
    • 中東およびアフリカ

第7章 企業プロファイル

  • Advanced Micro Devices, Inc.
  • ASUSTeK Computer Inc.
  • C&T Solution Inc.
  • Cadence Design Systems, Inc.
  • Dell Inc.
  • Galaxy Microsystems Ltd.
  • GIGA-BYTE Technology Co., Ltd.
  • Infineon Technologies AG
  • Intel Corp.
  • Mercury Systems, Inc.
  • Micron Technology, Inc.
  • Micro-Star INT'L CO., LTD.
  • Nanya Technology Corp.
  • NVIDIA Corp.
  • Rambus
  • Rockwell Automation Inc.
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • SAPPHIRE Technology Ltd.
  • SK Hynix
  • WINBOND ELECTRONICS CORP.
  • ZOTAC Technology Ltd.
図表

LIST OF TABLES

  • 1. Global Graphics Double Data Rate Market Research And Analysis By Type, 2024-2035 ($ Million)
  • 2. Global GDDR3 Market Research And Analysis By Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 3. Global GDDR4 Market Research And Analysis By Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 4. Global GDDR5 Market Research And Analysis By Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 5. Global GDDR6 Market Research And Analysis By Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 6. Global GDDR7 Market Research And Analysis By Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 7. Global Graphics Double Data Rate Market Research And Analysis By Application, 2024-2035 ($ Million)
  • 8. Global Graphics Double Data Rate For Autonomous Vehicles Market Research And Analysis By Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 9. Global Graphics Double Data Rate For Gaming Market Research And Analysis By Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 10. Global Graphics Double Data Rate For Graphic Design Market Research And Analysis By Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 11. Global Graphics Double Data Rate For Professional Workstations Market Research And Analysis By Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 12. Global Graphics Double Data Rate For Other Applications Market Research And Analysis By Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 13. Global Graphics Double Data Rate Market Research And Analysis By Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 14. North American Graphics Double Data Rate Market Research And Analysis By Country, 2024-2035 ($ Million)
  • 15. North American Graphics Double Data Rate Market Research And Analysis By Type, 2024-2035 ($ Million)
  • 16. North American Graphics Double Data Rate Market Research And Analysis By Application, 2024-2035 ($ Million)
  • 17. European Graphics Double Data Rate Market Research And Analysis By Country, 2024-2035 ($ Million)
  • 18. European Graphics Double Data Rate Market Research And Analysis By Type, 2024-2035 ($ Million)
  • 19. European Graphics Double Data Rate Market Research And Analysis By Application, 2024-2035 ($ Million)
  • 20. Asia-Pacific Graphics Double Data Rate Market Research And Analysis By Country, 2024-2035 ($ Million)
  • 21. Asia-Pacific Graphics Double Data Rate Market Research And Analysis By Type, 2024-2035 ($ Million)
  • 22. Asia-Pacific Graphics Double Data Rate Market Research And Analysis By Application, 2024-2035 ($ Million)
  • 23. Rest Of The World Graphics Double Data Rate Market Research And Analysis By Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 24. Rest Of The World Graphics Double Data Rate Market Research And Analysis By Type, 2024-2035 ($ Million)
  • 25. Rest Of The World Graphics Double Data Rate Market Research And Analysis By Application, 2024-2035 ($ Million)

LIST OF FIGURES

  • 1. Global Graphics Double Data Rate Market Share by Type, 2024 Vs 2035 (%)
  • 2. Global GDDR3 Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 3. Global GDDR4 Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 4. Global GDDR5 Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 5. Global GDDR6 Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 6. Global GDDR7 Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 7. Global Graphics Double Data Rate Market Share by Application, 2024 Vs 2035 (%)
  • 8. Global Graphics Double Data Rate for Autonomous Vehicles Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 9. Global Graphics Double Data Rate for Gaming Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 10. Global Graphics Double Data Rate for Graphic Design Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 11. Global Graphics Double Data Rate for Professional Workstations Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 12. Global Graphics Double Data Rate for Others Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 13. Global Graphics Double Data Rate Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 14. US Graphics Double Data Rate Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 15. Canada Graphics Double Data Rate Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 16. UK Graphics Double Data Rate Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 17. France Graphics Double Data Rate Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 18. Germany Graphics Double Data Rate Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 19. Italy Graphics Double Data Rate Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 20. Spain Graphics Double Data Rate Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 21. Russia Graphics Double Data Rate Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 22. Rest Of Europe Graphics Double Data Rate Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 23. India Graphics Double Data Rate Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 24. China Graphics Double Data Rate Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 25. Japan Graphics Double Data Rate Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 26. South Korea Graphics Double Data Rate Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 27. Australia and New Zealand Graphics Double Data Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 28. ASEAN Economies Graphics Double Data Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 29. Rest Of Asia-Pacific Graphics Double Data Rate Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 30. Latin America Graphics Double Data Rate Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 31. Middle East And Africa Graphics Double Data Rate Market Size, 2024-2035 ($ Million)
目次
Product Code: OMR2028848

Graphics Double Data Rate Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product Type (GDDR3, GDDR4, GDDR5, GDDR6, GDDR6), and by Application (Autonomous Vehicles, Gaming, Graphic Design, Professional Workstations, Others) Forecast Period (2025-2035)

Industry Overview

Graphics double data rate (GDDR) market was valued at $6,528 million in 2024 and is projected to reach $15,788 million in 2035, growing at a CAGR of 8.4% during the forecast period (2025-2035). GDDR is a performance memory commonly used in graphics cards. Unlike standard double data rate (DDR) memory, GDDR is optimized for the parallel processing demands of graphics rendering. It's designed to deliver high bandwidth, making it ideal for handling the vast amount of data required by modern graphics-intensive applications. Growth in the gaming business, advancement in graphic technologies, adoption in data centers, are some of the major drivers for the graphics double data rate market growth. It is well suited for tasks such as gaming, video editing, and 3D rendering.

Market Dynamics

Expanding Online Gaming Industry

The gaming industry dominates the global economy. Video games including gaming consoles, games for those consoles, and games for other devices such as personal computers are areas of operation in this market. India's online gaming industry is growing rapidly and has been composed to contribute significantly to the nation's economic development. The online gaming industry consists of two major creative sectors Media & Entertainment (M&E) and Animation, Visual Effects, Gaming, and Comics (AVGC). Various initiatives are being taken by the Government of India and the State Governments to promote the Media and Entertainment sector, such as the Cinematograph (Amendment) Bill (2023), the Information Technology (Intermediary Guidelines, Digital Media Ethics Code) Rules (2021), enhanced FDI limits in cable and DTH sectors and others. According to Invest India, transaction-based game revenues increased by 21% in 2022 from 2021. Additionally, Indian gaming raised $2.8 billion from domestic/global investors in the last 5 years. GDDR memory plays a pivotal role in handling large amounts of graphical data in the gaming area. It enables fast data transfer between the GPU and memory, for running graphics-intensive applications.

Rising demand for AI and ML applications

AI and ML have matured into breakthrough technologies, which have wide applications from natural language processing to the automobile sector. Corporations globally have started to invest in AI-enabled solutions. This investment surge will intensify market growth over the next few years. In September 2024, Microsoft made an investment worth $1.3 billion in Mexico in cloud and AI infrastructure. These infrastructures need a large amount of computing power and memory. High-speed memory is critical for AI and ML activities, and GDDR6 memory has a significant role to play in this industry, where the need for high-speed computing power is predominant.

Market Segmentation

  • Based on the type, the market is segmented into articulated, GDDR3, GDDR4, GDDR5, GDDR6, and GDDR7.
  • Based on the Application, the market is segmented into autonomous vehicles, gaming, graphic design, professional workstations, and others.

The GDDR7 Segment is projected to Hold the Largest Market Share

GDDR7 is the next generation of graphics memory for GPUs. It will be used in a variety of products over the coming years, providing a generational upgrade over the existing GDDR6 and GDDR6X solutions, which then boosts performance in gaming and other types of workloads. GDDR7 will initially start at speeds of 32 GT/s, 60% higher than the fastest GDDR6 memory, and 33% higher than the fastest GDDR6X memory (though no products ever used 24 GT/s speeds). Companies such as Samsung Electronics developed the 24-gigabit (Gb) GDDR71 DRAM. In addition to the industry's highest capacity, the GDDR7 features the fastest speed, positioning itself as the optimum solution for next-generation applications. The 24Gb GDDR7 will be widely utilized in various fields that require high-performance memory solutions, such as data centers and AI workstations, extending beyond the traditional applications of DRAM in graphics cards, gaming consoles, and autonomous driving.

Graphic Design Segment to Hold a Considerable Market Share

The graphic design segment is expected to hold a considerable share of the global GDDR market, owing to the growing demand for advanced visual content creation across various platforms. Industries such as entertainment, media, and advertising continue their evolution, and powerful hardware must be managed by graphic designers to render high-resolution images, animations, and 3D models. GDDR memory is well suited for such requirements, especially the high-end GDDR6 offering high bandwidth along with the fast data transfer capability essential for graphic-intensive tasks. The adoption of high-performance GPUs in professional workstations along with rising complexity in digital media projects also leads to a prime driver for this market.

Regional Outlook

The global graphics double data rate market is further divided by geography, including North America (the US and Canada), Europe (the UK, Germany, France, Italy, Spain, Russia, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, Australia and New Zealand, ASEAN Countries, and the Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

The Asia-Pacific Region is Expected to Grow at a Significant CAGR in the Graphics Double Data Rate Market

Among all regions, the Asia-Pacific region is anticipated to grow, owing to its robust electronics manufacturing sector and increasing adoption of GDDR in smartphones, advanced robotics, gaming consoles, and other digital devices. According to the International Trade Administration, Japan has the leading manufacturers and robotics companies. In 2022, 45% of all industrial robots globally were initially produced or designed by companies in Japan. Orders for industrial robots from Japanese manufacturers hit a record $7.35 billion in 2022, up 1.6% from 2021. The shift toward adopting automation for packaging and transport has been growing in fields such as logistics, food, and pharmaceuticals. Japan had 631 robots working in the manufacturing sector for every 10,000 humans in 2021. By comparison, the US had 274 robots for every 10,000 humans.

Market Players Outlook

The major companies serving the graphics double data rate market include Samsung Electronics, Micron Technology, Inc., Advanced Micro Devices, Inc. Rockwell Automation Inc., Rambus NVIDIA Corp., and others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers and acquisitions to stay competitive in the market.

Recent Developments

  • In June 2024, Micron Technology, Inc. announced the sampling of its next-generation GDDR7 graphics memory with the industry's highest bit density. Leveraging Micron's 1B (1-beta) DRAM technology and innovative architecture, Micron GDDR7 delivers 32 Gb/s high-performance memory in a power-optimized design.
  • In June 2024, Samsung Electronics and SK Hynix, along with Micron, planned to commence mass production of the next-generation Graphics Double Data Rate (GDDR) 7, expanding the battleground in the high bandwidth memory (HBM) market. GDDR is predominantly utilized in graphic cards for devices such as laptops and gaming consoles.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2024 and forecast to 2035.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global graphics double data rate market. Based on the availability of data, information related to new products, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1. Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • Global Graphics Double Data Rate Market Sales Analysis - Type| Application ($ Million)
  • Graphics Double Data Rate Market Sales Performance of Top Countries
  • 1.1. Research Methodology
  • Primary Research Approach
  • Secondary Research Approach
  • 1.2. Market Snapshot

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Study
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Graphics Double Data Rate Industry Trends
    • 2.2.2. Market Recommendations
  • 2.3. Porter's Five Forces Analysis for the Graphics Double Data Rate Market
    • 2.3.1. Competitive Rivalry
    • 2.3.2. Threat of New Entrants
    • 2.3.3. Bargaining Power of Suppliers
    • 2.3.4. Bargaining Power of Buyers
    • 2.3.5. Threat of Substitutes

3. Market Determinants

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Drivers For Global Graphics Double Data Rate Market: Impact Analysis
  • 3.2. Market Pain Points and Challenges
    • 3.2.1. Restraints For Global Graphics Double Data Rate Market: Impact Analysis
  • 3.3. Market Opportunities

4. Competitive Landscape

  • 4.1. Competitive Dashboard - Graphics Double Data Rate Market Revenue and Share by Manufacturers
  • Graphics Double Data Rate Product Comparison Analysis
  • Top Market Player Ranking Matrix
  • 4.2. Key Company Analysis
    • 4.2.1. Advanced Micro Devices, Inc.
      • 4.2.1.1. Overview
      • 4.2.1.2. Product Portfolio
      • 4.2.1.3. Financial Analysis (Subject to Data Availability)
      • 4.2.1.4. SWOT Analysis
      • 4.2.1.5. Business Strategy
    • 4.2.2. Micron Technology, Inc.
      • 4.2.2.1. Overview
      • 4.2.2.2. Product Portfolio
      • 4.2.2.3. Financial Analysis (Subject to Data Availability)
      • 4.2.2.4. SWOT Analysis
      • 4.2.2.5. Business Strategy
    • 4.2.3. Samsung Electronics Co., Ltd.
      • 4.2.3.1. Overview
      • 4.2.3.2. Product Portfolio
      • 4.2.3.3. Financial Analysis (Subject to Data Availability)
      • 4.2.3.4. SWOT Analysis
      • 4.2.3.5. Business Strategy
    • 4.2.4. Rambus
      • 4.2.4.1. Overview
      • 4.2.4.2. Product Portfolio
      • 4.2.4.3. Financial Analysis (Subject to Data Availability)
      • 4.2.4.4. SWOT Analysis
      • 4.2.4.5. Business Strategy
  • 4.3. Top Winning Strategies by Market Players
    • 4.3.1. Merger and Acquisition
    • 4.3.2. Product Launch
    • 4.3.3. Partnership And Collaboration

5. Market Segmentation

  • 5.1. Global Graphics Double Data Rate Market by Type
    • 5.1.1. GDDR3
    • 5.1.2. GDDR4
    • 5.1.3. GDDR5
    • 5.1.4. GDDR6
    • 5.1.5. GDDR7
  • 5.2. Global Graphics Double Data Rate Market by Application
    • 5.2.1. Autonomous Vehicles
    • 5.2.2. Gaming
    • 5.2.3. Graphic Design
    • 5.2.4. Professional Workstations
    • 5.2.5. Others

6. Regional Analysis

  • 6.1. North American Graphics Double Data Rate Market Sales Analysis - Type| Application| Country ($ Million)
  • Macroeconomic Factors for North America
    • 6.1.1. United States
    • 6.1.2. Canada
  • 6.2. European Graphics Double Data Rate Market Sales Analysis - Type| Application| Country ($ Million)
  • Macroeconomic Factors for Europe
    • 6.2.1. UK
    • 6.2.2. Germany
    • 6.2.3. Italy
    • 6.2.4. Spain
    • 6.2.5. France
    • 6.2.6. Russia
    • 6.2.7. Rest of Europe
  • 6.3. Asia-Pacific Graphics Double Data Rate Market Sales Analysis - Type| Application| Country ($ Million)
  • Macroeconomic Factors for Asia-Pacific
    • 6.3.1. China
    • 6.3.2. Japan
    • 6.3.3. South Korea
    • 6.3.4. India
    • 6.3.5. Australia & New Zealand
    • 6.3.6. ASEAN Countries (Thailand, Indonesia, Vietnam, Singapore, And Other)
    • 6.3.7. Rest of Asia-Pacific
  • 6.4. Rest of the World Graphics Double Data Rate Market Sales Analysis - Type| Application| Country ($ Million)
  • Macroeconomic Factors for the Rest of the World
    • 6.4.1. Latin America
    • 6.4.2. Middle East and Africa

7. Company Profiles

  • 7.1. Advanced Micro Devices, Inc.
    • 7.1.1. Quick Facts
    • 7.1.2. Company Overview
    • 7.1.3. Product Portfolio
    • 7.1.4. Business Strategies
  • 7.2. ASUSTeK Computer Inc.
    • 7.2.1. Quick Facts
    • 7.2.2. Company Overview
    • 7.2.3. Product Portfolio
    • 7.2.4. Business Strategies
  • 7.3. C&T Solution Inc.
    • 7.3.1. Quick Facts
    • 7.3.2. Company Overview
    • 7.3.3. Product Portfolio
    • 7.3.4. Business Strategies
  • 7.4. Cadence Design Systems, Inc.
    • 7.4.1. Quick Facts
    • 7.4.2. Company Overview
    • 7.4.3. Product Portfolio
    • 7.4.4. Business Strategies
  • 7.5. Dell Inc.
    • 7.5.1. Quick Facts
    • 7.5.2. Company Overview
    • 7.5.3. Product Portfolio
    • 7.5.4. Business Strategies
  • 7.6. Galaxy Microsystems Ltd.
    • 7.6.1. Quick Facts
    • 7.6.2. Company Overview
    • 7.6.3. Product Portfolio
    • 7.6.4. Business Strategies
  • 7.7. GIGA-BYTE Technology Co., Ltd.
    • 7.7.1. Quick Facts
    • 7.7.2. Company Overview
    • 7.7.3. Product Portfolio
    • 7.7.4. Business Strategies
  • 7.8. Infineon Technologies AG
    • 7.8.1. Quick Facts
    • 7.8.2. Company Overview
    • 7.8.3. Product Portfolio
    • 7.8.4. Business Strategies
  • 7.9. Intel Corp.
    • 7.9.1. Quick Facts
    • 7.9.2. Company Overview
    • 7.9.3. Product Portfolio
    • 7.9.4. Business Strategies
  • 7.10. Mercury Systems, Inc.
    • 7.10.1. Quick Facts
    • 7.10.2. Company Overview
    • 7.10.3. Product Portfolio
    • 7.10.4. Business Strategies
  • 7.11. Micron Technology, Inc.
    • 7.11.1. Quick Facts
    • 7.11.2. Company Overview
    • 7.11.3. Product Portfolio
    • 7.11.4. Business Strategies
  • 7.12. Micro-Star INT'L CO., LTD.
    • 7.12.1. Quick Facts
    • 7.12.2. Company Overview
    • 7.12.3. Product Portfolio
    • 7.12.4. Business Strategies
  • 7.13. Nanya Technology Corp.
    • 7.13.1. Quick Facts
    • 7.13.2. Company Overview
    • 7.13.3. Product Portfolio
    • 7.13.4. Business Strategies
  • 7.14. NVIDIA Corp.
    • 7.14.1. Quick Facts
    • 7.14.2. Company Overview
    • 7.14.3. Product Portfolio
    • 7.14.4. Business Strategies
  • 7.15. Rambus
    • 7.15.1. Quick Facts
    • 7.15.2. Company Overview
    • 7.15.3. Product Portfolio
    • 7.15.4. Business Strategies
  • 7.16. Rockwell Automation Inc.
    • 7.16.1. Quick Facts
    • 7.16.2. Company Overview
    • 7.16.3. Product Portfolio
    • 7.16.4. Business Strategies
  • 7.17. Samsung Electronics Co., Ltd.
    • 7.17.1. Quick Facts
    • 7.17.2. Company Overview
    • 7.17.3. Product Portfolio
    • 7.17.4. Business Strategies
  • 7.18. SAPPHIRE Technology Ltd.
    • 7.18.1. Quick Facts
    • 7.18.2. Company Overview
    • 7.18.3. Product Portfolio
    • 7.18.4. Business Strategies
  • 7.19. SK Hynix
    • 7.19.1. Quick Facts
    • 7.19.2. Company Overview
    • 7.19.3. Product Portfolio
    • 7.19.4. Business Strategies
  • 7.20. WINBOND ELECTRONICS CORP.
    • 7.20.1. Quick Facts
    • 7.20.2. Company Overview
    • 7.20.3. Product Portfolio
    • 7.20.4. Business Strategies
  • 7.21. ZOTAC Technology Ltd.
    • 7.21.1. Quick Facts
    • 7.21.2. Company Overview
    • 7.21.3. Product Portfolio
    • 7.21.4. Business Strategies