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市場調査レポート
商品コード
1715259

コバルトの世界市場 (2025~2035年)

Global Cobalt Market 2025-2035


出版日
ページ情報
英文 175 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.08円
コバルトの世界市場 (2025~2035年)
出版日: 2025年03月05日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 175 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

コバルトの市場規模・シェア・動向分析分析:供給源別(一次コバルト供給源、二次コバルト供給源)、形状別(金属コバルト、酸化コバルト、コバルト粉末、コバルト合金、コバルト塩)、エンドユーザー別(自動車、エネルギー・電力、航空宇宙・防衛、エレクトロニクス、産業、ヘルスケア、その他)予測期間(2025-2035年)

産業概要

コバルト市場は2024年に220ktに達し、予測期間(2025-2035年)のCAGRは8.3%で成長すると予測されます。Cobalt Instituteによると、コバルト需要は2023年に約200 ktに達し、前年比10%増で2016年から倍増しています。現在、電池が市場の73%を占め、総需要増加の93%を牽引しています。EVだけで45%(90 kt)を占め、前年比23%増となります。第2位(26%)の携帯用電子機器の需要は前年同期比2.4%減の5万2,000トン弱です。電気自動車用バッテリー、再生可能エネルギー貯蔵、その他の新しい産業・航空宇宙用途へのコバルト金属採用の増加が市場の成長を推進しています。

  • 電池用途はコバルト需要の73%を消費し、市場拡大の主因となっています。コバルトは、EV、ポータブル電子機器、エネルギー貯蔵システム(ESS)からの新たな需要のリチウムイオン電池に利用される、いくつかの主要な正極化学物質において、依然として重要な元素です。
  • コバルト需要の24%は依然として電池以外の用途に支えられており、主に航空宇宙用途の超合金がその9%を占めています。航空宇宙産業は、2023年にコバイド崩壊後の予想以上の早い回復を維持し、コバルト最大の非電池用途の需要を下支えしています。

市場力学

コバルトリサイクルの採用拡大

環境と社会的圧力の高まりを受けて、企業はコバルトのリサイクル技術に多額の投資を行っています。使用済み電池からコバルトを抽出するため、より高度なリサイクル技術が開発され、主要供給源への依存度が低下しています。コバルトの採掘と探査に携わる企業への投資は、コバルト生産に直結します。政府や企業幹部は、コバルトが将来も産業用として十分に利用可能であることを保証するため、循環経済構想に取り組んでいます。

コバルト抽出技術の開発が進む

環境への影響を最小限に抑えながら採掘・精製プロセスからのコバルト抽出効率を高めることで、環境に優しい浸出や廃棄物を減らす方法を取り入れるなど、持続可能な採掘の原則を採用する企業が増えています。深海コバルトは、試験的な海底採掘事業が地上での採掘源を補完する形で、さらに研究が進んでいます。二酸化硫黄(SO2)ガス浸出のような新しい溶解プロセスの適用により、鉱石や精鉱からコバルトを分離する革新的な技術は、コバルト抽出に変化をもたらしました。浸出はコバルト抽出における重要な段階であり、化学薬品を使用して鉱石や精鉱から貴重な金属を溶解します。

市場セグメンテーション

  • 供給源別では、市場は一次コバルト供給源と二次コバルト供給源に区分されます。
  • 形状別では、市場はコバルト金属、酸化コバルト、コバルト粉末、コバルト合金、コバルト塩(硫酸コバルト、塩化コバルト)に区分されます。
  • エンドユーザー別では、自動車、エネルギー・電力、航空宇宙・防衛、エレクトロニクス、産業、ヘルスケア、その他(医療)に区分されます。

金属コバルトセグメントが最大シェアで市場をリードする

コバルト市場は、金属コバルトの需要増加により急成長しています。産業界はコバルト金属を使用することの重要性を発見しつつあり、革新的な開発によって維持できる主要部品の耐久性と性能を提供しています。コバルトはまた、再生可能エネルギー用途の高級磁石の製造にもますます使用されるようになっています。エネルギー貯蔵製品へのコバルトの需要は、よりクリーンな代替エネルギーの創出に注力することによって急激に増加しています。さらに、電子機器や精密機器製造におけるコバルトの役割も、この産業の成長に貢献しています。

エネルギーと電力:市場成長の主要セグメント

コバルト市場は、幅広い用途におけるエネルギー・電力セクターのコバルトへの依存度が高まっているため、上昇しています。高度なエネルギー貯蔵技術による、効率的で長持ちする持続可能なエネルギーソリューションの需要も増加しており、コバルトはそこで応用されています。コバルトは、大規模な電力貯蔵システムにおける電池化学の効率と寿命を改善し、その重要性を高めています。その他の促進要因としては、エネルギー密度と電池性能を向上させるための継続的な研究が挙げられます。再生可能エネルギー・プロジェクトへの政府や産業界の投資は、コバルト市場の成長をさらに後押ししています。

地域別展望

世界のコバルト市場は、北米(米国とカナダ)、欧州(英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、ロシア、その他欧州地域)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、オーストラリア、ニュージーランド、その他アジア太平洋)、世界のその他の地域(中東・アフリカ、中南米)に分けられます。

欧州の主要産業におけるコバルト需要の増加

コバルトの需要は、主に電気自動車と再生可能エネルギーに向けた欧州の推進により増加しています。コバルトの在庫は、防衛産業と航空宇宙産業における安定した高性能合金用途からの注文が続いています。コバルトの需要は、主に欧州連合(EU)の厳しい排ガス規制の結果として上昇し、バッテリー駆動の電気自動車の販売を後押ししています。国内電池生産への絶え間ない投資は、輸入を減らすことを目的としています。コバルト消費の革新は、高度な電池技術開発によっても推進されています。メーカーと鉱山会社の戦略的提携により、サプライチェーンも強化されています。

アジア太平洋が主要シェアで市場を独占

アジア太平洋のコバルト市場は、電気自動車とリチウムイオン電池の需要拡大に基づいて増加しています。中国、日本、韓国のトップ電池メーカーがコバルトの需要増につながっています。持続可能性とクリーンなエネルギー源の利用を達成するための政府による取り組みが、コバルトの需要を高めています。市場の拡大は、電子機器製造基盤の拡大と急速な工業化にも起因しています。地域のサプライチェーンは、コバルト精製とバッテリーリサイクルへの投資によってさらに強化されています。市場は、主要な電池メーカーの存在によって安定しています。地元での採掘事業を通じて、輸入への依存を減らすペースが加速しています。そのため、技術革新と消費の源として、コバルトにとって重要な中心地であり続けています。Cobalt InstituteのCobalt Market Report 2023によると、コバルトの最大の精製業者である中国は、2023年に140 ktの精製コバルトを生産し、その世界シェアを78.0%に増加させます。

最近の動向

  • 2024年4月、Electra Battery Materials Corp.は、ERGの水酸化コバルトを北米初のバッテリーグレード硫酸コバルト精製工場に長期供給する拘束力のある合意文書に調印したと発表しました。この契約は、バッテリーのサプライチェーンを陸上化し、外国の精製業者への依存を減らす努力を効果的にサポートするものです。
  • 2022年1月、グレンコアとマナジェムは、マナジェムのCTT湿式製錬所でリサイクルコバルト、ニッケル、リチウムからコバルトを生産するパートナーシップを締結しました。グレンコアは、カナダ(サドベリー)とノルウェー(ニッケルヴェルク)の事業所において、コバルトとニッケルを含む製品の調達とリサイクルにおいて長年培ってきた能力を活用し、コバルトを含む黒塊をCTT製油所に供給します。

目次

第1章 レポート概要

  • 現在の産業分析と成長ポテンシャルの展望
  • 世界のコバルト市場の販売分析:供給源別|形状別|エンドユーザー別(100万米ドル)
  • コバルト市場上位国の販売実績
  • 分析手法
  • 一次調査アプローチ
  • 二次調査アプローチ
  • 市場スナップショット

第2章 市場の概要と洞察

  • 分析範囲
  • アナリストの分析と現在の市場動向
    • コバルト産業の主要動向
    • 市場推奨事項
  • コバルト市場:ポーターのファイブフォース分析
    • 競争企業間の敵対関係
    • 新規参入業者の脅威
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 代替品の脅威

第3章 市場の決定要因

  • 市場促進要因
    • 世界のコバルト市場の促進要因:影響分析
  • 市場の問題点と課題
    • 世界のコバルト市場の抑制要因:影響分析
  • 市場機会

第4章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード:コバルト市場の売上高とメーカー別シェア
  • コバルト:製品別の比較分析
  • 主要企業のランキング・マトリックス
  • 主要企業の分析
    • CMOC Group Ltd.
    • Glencore plc
    • Nippon Chemical Industrial Co., Ltd.
    • PJSC MMC Norilsk Nickel
    • Umicore N.V.
  • 主要企業の主要成功戦略
    • 企業合併・買収 (M&A)
    • 製品上市
    • 事業提携・協力

第5章 世界のコバルト市場の販売分析:供給源別(100万米ドル)

  • コバルトの一次供給源
  • コバルトの二次供給源

第6章 世界のコバルト市場の販売分析:形状別(100万米ドル)

  • 金属コバルト
  • 酸化コバルト
  • コバルト粉末
  • コバルト合金
  • コバルト塩(硫酸コバルト、塩化コバルト)

第7章 世界のコバルト市場の販売分析:エンドユーザー別(100万米ドル)

  • 自動車
  • エネルギー・電力
  • 航空宇宙・防衛
  • エレクトロニクス
  • 産業用
  • ヘルスケア
  • その他(医療)

第8章 地域分析

  • 北米のコバルト市場の販売分析:供給源別|形状別|エンドユーザー別|国別(100万米ドル)
  • 北米のマクロ経済要因
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州のコバルト市場の販売分析:供給源別|形状別|エンドユーザー別|国別(100万米ドル)
  • 欧州のマクロ経済要因
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋のコバルト市場の販売分析:供給源別|形状別|エンドユーザー別|国別(100万米ドル)
  • アジア太平洋のマクロ経済要因
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • インド
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ASEAN諸国(タイ、インドネシア、ベトナム、シンガポール、その他)
    • その他アジア太平洋
  • 世界のその他の地域のコバルト市場の販売分析:供給源別|形状別|エンドユーザー別|国別(100万米ドル)
  • 世界のその他の地域のマクロ経済要因
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第9章 企業プロファイル

  • AMPERE INDUSTRIE SASU
  • Anglo American(AAL.L)
  • ATI, Inc.
  • Belmont Metals
  • Bluestone Metals and Chemicals
  • Chengdu Huarui Industrial Co., Ltd.
  • CMOC Group Ltd.
  • Fengchen Group Co., Ltd.
  • Ganfeng Lithium Group Co., Ltd.
  • Glencore plc
  • Hoganas AB
  • International Isotopes Inc.
  • Managem Group
  • NeoNickel
  • Nippon Chemical Industrial CO., LTD.
  • PJSC MMC Norilsk Nickel
  • Reade International Corp.
  • Sherritt International Corp.
  • Special Metals Corp.
  • Stanford Advanced Materials
  • The Shepherd Chemical Co.
  • Three Cobalt Pte. Ltd.
  • TOKUSHU KINZOKU EXCEL CO., LTD.
  • Umicore N.V.
  • United Performance Metals(UPM)
  • Vale S.A.
  • VDM Metals International GmbH
図表

LIST OF TABLES

  • 1. Global Cobalt Market Research and Analysis by Source, 2024-2035 ($ Million)
  • 2. Global Primary Cobalt Sources Market Research and Analysis by Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 3. Global Secondary Cobalt Sources Market Research and Analysis by Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 4. Global Cobalt Market Research and Analysis by Form, 2024-2035 ($ Million)
  • 5. Global Cobalt Metal Market Research and Analysis by Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 6. Global Cobalt Oxide Market Research and Analysis by Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 7. Global Cobalt Powder Market Research and Analysis by Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 8. Global Cobalt Alloys Market Research and Analysis by Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 9. Global Cobalt Salts Market Research and Analysis by Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 10. Global Cobalt Market Research and Analysis by End-User, 2024-2035 ($ Million)
  • 11. Global Cobalt for Automotive Market Research and Analysis by Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 12. Global Cobalt for Energy & Power Market Research and Analysis by Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 13. Global Cobalt for Aerospace and Defense Market Research and Analysis by Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 14. Global Cobalt for Electronics Market Research and Analysis by Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 15. Global Cobalt for Industrial Market Research and Analysis by Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 16. Global Cobalt for Healthcare Market Research and Analysis by Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 17. Global Cobalt for Other End-User Market Research and Analysis by Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 18. Global Cobalt Market Research and Analysis by Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 19. North American Cobalt Market Research and Analysis by Country, 2024-2035 ($ Million)
  • 20. North American Cobalt Market Research and Analysis by Source, 2024-2035 ($ Million)
  • 21. North American Cobalt Market Research and Analysis by Form, 2024-2035 ($ Million)
  • 22. North American Cobalt Market Research and Analysis by End-User, 2024-2035 ($ Million)
  • 23. European Cobalt Market Research and Analysis by Country, 2024-2035 ($ Million)
  • 24. European Cobalt Market Research and Analysis by Source, 2024-2035 ($ Million)
  • 25. European Cobalt Market Research and Analysis by Form, 2024-2035 ($ Million)
  • 26. European Cobalt Market Research and Analysis by End-User, 2024-2035 ($ Million)
  • 27. Asia-Pacific Cobalt Market Research and Analysis by Country, 2024-2035 ($ Million)
  • 28. Asia-Pacific Cobalt Market Research and Analysis by Source, 2024-2035 ($ Million)
  • 29. Asia-Pacific Cobalt Market Research and Analysis by Form, 2024-2035 ($ Million)
  • 30. Asia-Pacific Cobalt Market Research and Analysis by End-User, 2024-2035 ($ Million)
  • 31. Rest Of the World Cobalt Market Research and Analysis by Region, 2024-2035 ($ Million)
  • 32. Rest Of the World Cobalt Market Research and Analysis by Source, 2024-2035 ($ Million)
  • 33. Rest Of the World Cobalt Market Research and Analysis by Form, 2024-2035 ($ Million)
  • 34. Rest Of the World Cobalt Market Research and Analysis by End-User, 2024-2035 ($ Million)

LIST OF FIGURES

  • 1. Global Cobalt Market Share by Source, 2024 Vs 2035 (%)
  • 2. Global Primary Cobalt Sources Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 3. Global Secondary Cobalt Sources Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 4. Global Cobalt Market Share by Form, 2024 Vs 2035 (%)
  • 5. Global Cobalt Metal Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 6. Global Cobalt Oxide Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 7. Global Cobalt Powder Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 8. Global Cobalt Alloys Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 9. Global Cobalt Salts Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 10. Global Cobalt Market Share by End-User, 2024 Vs 2035 (%)
  • 11. Global Cobalt for Automotive Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 12. Global Cobalt for Energy & Power Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 13. Global Cobalt for Aerospace and Defense Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 14. Global Cobalt for Electronics Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 15. Global Cobalt for Industrial Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 16. Global Cobalt for Healthcare Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 17. Global Cobalt for Other End-User Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 18. Global Cobalt Market Share by Region, 2024 Vs 2035 (%)
  • 19. US Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 20. Canada Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 21. UK Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 22. France Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 23. Germany Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 24. Italy Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 25. Spain Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 26. Russia Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 27. Rest Of Europe Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 28. India Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 29. China Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 30. Japan Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 31. South Korea Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 32. Australia and New Zealand Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 33. ASEAN Countries Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 34. Rest Of Asia-Pacific Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 35. Latin America Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
  • 36. Middle East and Africa Cobalt Market Size, 2024-2035 ($ Million)
目次
Product Code: OMR2028851

Cobalt Market Size, Share & Trends Analysis Report by Source (Primary Cobalt Sources and Secondary Cobalt Sources), by Form (Cobalt Metal, Cobalt Oxide, Cobalt Powder, Cobalt Alloys, and Cobalt Salts), and by End-User (Automotive, Energy and Power, Aerospace and Defense, Electronics, Industrial, Healthcare and Other) Forecast Period (2025-2035)

Industry Overview

Cobalt market reached 220 kt in 2024 and is anticipated to grow at a CAGR of 8.3% during the forecast period (2025-2035). According to the Cobalt Institute, cobalt demand reached approximately 200 kt in 2023, doubling since 2016 with 10% YoY growth. Batteries now dominate 73% of the market, driving 93% of total demand growth. EVs alone account for 45% (90 kt), growing 23% YOY. Portable electronics, the second largest sector (26%), saw demand drop 2.4% YoY to just under 52 kt. Increased cobalt metal adoption for electric vehicle batteries, renewable energy storage, and other new industrial and aerospace applications are propelling the growth of the market.

  • Battery applications consume 73% of cobalt demand and are the leading cause of market expansion. Cobalt is still a significant element in several of the leading cathode chemistries utilized in lithium-ion batteries in EVs, portable electronics and emerging demand from energy storage systems (ESS).
  • 24% of cobalt demand is still supported by non-battery uses with super alloys, mostly for aerospace usage, representing 9% of this proportion. The aerospace industry maintained a quicker-than-anticipated post-Covid recuperation in 2023, underpinning demand for cobalt's biggest non-battery usage.

Market Dynamics

Growing Adoption of Cobalt Recycling

Companies are making significant investments in cobalt recycling technologies owing to growing environmental and societal pressure. More advanced recycling techniques are being developed for the extraction of cobalt from spent batteries to lessen reliance on main supplies. Investing in firms involved in cobalt mining and exploration offers a direct link to cobalt production. Governments and business executives are working on circular economy initiatives to guarantee that cobalt remains sufficiently available for industrial use in the future.

Increasing Developments in Technologies for Cobalt Extraction

With the enhanced cobalt extraction efficiency from the mining and refining process with the minimum impact on the environment, more firms are embracing the principles of sustainable mining such as incorporating environmentally friendly leaching, and methods that reduce waste. Deep-sea cobalt is gaining even more studies where pilot seabed mining operations complement the extraction sources on the terrestrial body. The innovative techniques in separating cobalt from ores and concentrates owing to the application of new dissolution processes, such as sulfur dioxide (SO2) gas leaching, have changed cobalt extraction. Leaching is the key phase in cobalt extraction that involves the dissolution of valuable metals from ores or concentrates using chemical agents.

Market Segmentation

  • Based on the source, the market is segmented into primary cobalt sources and secondary cobalt sources.
  • Based on the form, the market is segmented into cobalt metal, cobalt oxide, cobalt powder, cobalt alloys, and cobalt salts (cobalt sulfate, cobalt chloride).
  • Based on the end-user, the market is segmented into automotive, energy and power, aerospace and defense, electronics, industrial, healthcare and other (medical).

Cobalt Metal Segment to Lead the Market with the Largest Share

The cobalt market is rapidly growing owing to increasing demand for the metal. Industries are discovering the importance of using cobalt metal offers the durability and performance of the key components that can be maintained through innovative development. Cobalt is also increasingly being used to make premium magnets for renewable energy applications. Its requirement for energy storage products has increased sharply owing to the focus on creating cleaner energy alternatives. Furthermore, cobalt's role in electronic and precision instrument manufacturing also contributed to the growth of this industry.

Energy and Power: A Key Segment in Market Growth

The cobalt market is rising owing to the increased dependence on it by the energy and power sectors in a wide array of applications. The demand for efficient and long-lasting sustainable energy solutions with advanced energy storage technologies has also increased, wherein cobalt finds its application. It improves efficiency and the lifespan of battery chemistry in a large-scale power storage system, making it important. Other drivers include ongoing research to improve energy density and battery performance. The investment of governments and industries in renewable energy projects has further movements in cobalt market growth.

Regional Outlook

The global cobalt market is further divided by geography, including North America (the US and Canada), Europe (the UK, Germany, France, Italy, Spain, Russia, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, Australia and New Zealand, ASEAN Countries, and the Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

Growing Demand for Cobalt in Europe Key Industries

The demand for cobalt is rising primarily result of Europe's push toward electric vehicles and renewable energy. Cobalt inventories continue to be ordered by stable high-performance alloy applications in the defense and aerospace industries. Demand for cobalt rises mostly as a result of the European Union's strict emission regulations, that boost sales of battery-powered electric cars. Constant investment in domestic battery production aims to reduce imports. Innovation in cobalt consumption is also being driven by advanced battery technology development. The supply chain is also getting stronger owing to strategic alliances between manufacturers and mining companies.

Asia-Pacific Region Dominates the Market with Major Share

The Asia-Pacific market for cobalt is increasing based on the enhanced demand for electric automobiles and lithium-ion batteries. Top battery manufacturers in China, Japan, and South Korea have led to higher demand for it. Efforts by the Government to achieve the sustainability and usage of clean sources of energy to enhance the requirements. The market's expansion can also be attributed to the growing electronics manufacturing base and rapid industrialization. The regional supply chain is being further strengthened by the investments made in cobalt refinement and battery recycling. The market is stabilized by the substantial presence of main battery producers. Through local mining operations, the pace of reducing reliance on imports is accelerating. Therefore, it remains a vital center for cobalt as a source of innovation and consumption. According to the Cobalt Institute, Cobalt Market Report 2023, China, the largest refiner of cobalt, produced 140 kt of refined cobalt in 2023, increasing its global share to 78.0%.

Market Players Outlook

The major companies operating in the global cobalt market include CMOC Group Ltd., Glencore plc, Nippon Chemical Industrial CO., LTD., PJSC MMC Norilsk Nickel, and Umicore N.V., among others. Market players are leveraging partnerships, collaborations, mergers and acquisition strategies for business expansion and innovative product development to maintain their market positioning.

Recent Developments

  • In April 2024, Electra Battery Materials Corp. announced that they had signed a binding letter of intent for a long-term supply of ERG's cobalt hydroxide to North America's first battery-grade cobalt sulfate refinery. The agreement effectively supports efforts to onshore the battery supply chain and reduce reliance on foreign refiners.
  • In January 2022, Glencore and Managem entered into a partnership to produce Cobalt from recycled cobalt, nickel, and lithium at Managem's CTT Hydrometallurgical Refinery. Glencore leverages its long-established ability in sourcing and recycling cobalt and nickel-bearing products at its Canadian (Sudbury) and Norwegian (Nikkelverk) operations to supply cobalt-containing black mass to the CTT refinery.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2024 and forecast to 2035.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global cobalt market. Based on the availability of data, information related to new products, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1. Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • Global Cobalt Market Sales Analysis - Source | Form| End-User ($ Million)
  • Cobalt Market Sales Performance of Top Countries
  • 1.1. Research Methodology
  • Primary Research Approach
  • Secondary Research Approach
  • 1.2. Market Snapshot

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Study
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Cobalt Industry Trends
    • 2.2.2. Market Recommendations
  • 2.3. Porter's Five Forces Analysis for the Cobalt Market
    • 2.3.1. Competitive Rivalry
    • 2.3.2. Threat of New Entrants
    • 2.3.3. Bargaining Power of Suppliers
    • 2.3.4. Bargaining Power of Buyers
    • 2.3.5. Threat of Substitutes

3. Market Determinants

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Drivers For Global Cobalt Market: Impact Analysis
  • 3.2. Market Pain Points and Challenges
    • 3.2.1. Restraints For Global Cobalt Market: Impact Analysis
  • 3.3. Market Opportunities

4. Competitive Landscape

  • 4.1. Competitive Dashboard - Cobalt Market Revenue and Share by Manufacturers
  • Cobalt Product Comparison Analysis
  • Top Market Player Ranking Matrix
  • 4.2. Key Company Analysis
    • 4.2.1. CMOC Group Ltd.
      • 4.2.1.1. Overview
      • 4.2.1.2. Product Portfolio
      • 4.2.1.3. Financial Analysis (Subject to Data Availability)
      • 4.2.1.4. SWOT Analysis
      • 4.2.1.5. Business Strategy
    • 4.2.2. Glencore plc
      • 4.2.2.1. Overview
      • 4.2.2.2. Product Portfolio
      • 4.2.2.3. Financial Analysis (Subject to Data Availability)
      • 4.2.2.4. SWOT Analysis
      • 4.2.2.5. Business Strategy
    • 4.2.3. Nippon Chemical Industrial Co., Ltd.
      • 4.2.3.1. Overview
      • 4.2.3.2. Product Portfolio
      • 4.2.3.3. Financial Analysis (Subject to Data Availability)
      • 4.2.3.4. SWOT Analysis
      • 4.2.3.5. Business Strategy
    • 4.2.4. PJSC MMC Norilsk Nickel
      • 4.2.4.1. Overview
      • 4.2.4.2. Product Portfolio
      • 4.2.4.3. Financial Analysis (Subject to Data Availability)
      • 4.2.4.4. SWOT Analysis
      • 4.2.4.5. Business Strategy
    • 4.2.5. Umicore N.V.
      • 4.2.5.1. Overview
      • 4.2.5.2. Product Portfolio
      • 4.2.5.3. Financial Analysis (Subject to Data Availability)
      • 4.2.5.4. SWOT Analysis
      • 4.2.5.5. Business Strategy
  • 4.3. Top Winning Strategies by Market Players
    • 4.3.1. Merger and Acquisition
    • 4.3.2. Product Launch
    • 4.3.3. Partnership And Collaboration

5. Global Cobalt Market Sales Analysis by Source ($ Million)

  • 5.1. Primary Cobalt Sources
  • 5.2. Secondary Cobalt Sources

6. Global Cobalt Market Sales Analysis by Form ($ Million)

  • 6.1. Cobalt Metal
  • 6.2. Cobalt Oxide
  • 6.3. Cobalt Powder
  • 6.4. Cobalt Alloys
  • 6.5. Cobalt Salts (cobalt sulfate, cobalt chloride)

7. Global Cobalt Market Sales Analysis by End-User ($ Million)

  • 7.1. Automotive
  • 7.2. Energy and Power
  • 7.3. Aerospace and Defense
  • 7.4. Electronics
  • 7.5. Industrial
  • 7.6. Healthcare
  • 7.7. Other (Medical)

8. Regional Analysis

  • 8.1. North American Cobalt Market Sales Analysis - Source| Form| End-User |Country ($ Million)
  • Macroeconomic Factors for North America
    • 8.1.1. United States
    • 8.1.2. Canada
  • 8.2. European Cobalt Market Sales Analysis - Source| Form| End-User |Country ($ Million)
  • Macroeconomic Factors for Europe
    • 8.2.1. UK
    • 8.2.2. Germany
    • 8.2.3. Italy
    • 8.2.4. Spain
    • 8.2.5. France
    • 8.2.6. Russia
    • 8.2.7. Rest of Europe
  • 8.3. Asia-Pacific Cobalt Market Sales Analysis - Source| Form| End-User |Country ($ Million)
  • Macroeconomic Factors for Asia-Pacific
    • 8.3.1. China
    • 8.3.2. Japan
    • 8.3.3. South Korea
    • 8.3.4. India
    • 8.3.5. Australia & New Zealand
    • 8.3.6. ASEAN Countries (Thailand, Indonesia, Vietnam, Singapore, And Other)
    • 8.3.7. Rest of Asia-Pacific
  • 8.4. Rest of the World Cobalt Market Sales Analysis - Source| Form| End-User |Country ($ Million)
  • Macroeconomic Factors for the Rest of the World
    • 8.4.1. Latin America
    • 8.4.2. Middle East and Africa

9. Company Profiles

  • 9.1. AMPERE INDUSTRIE SASU
    • 9.1.1. Quick Facts
    • 9.1.2. Company Overview
    • 9.1.3. Product Portfolio
    • 9.1.4. Business Strategies
  • 9.2. Anglo American (AAL.L)
    • 9.2.1. Quick Facts
    • 9.2.2. Company Overview
    • 9.2.3. Product Portfolio
    • 9.2.4. Business Strategies
  • 9.3. ATI, Inc.
    • 9.3.1. Quick Facts
    • 9.3.2. Company Overview
    • 9.3.3. Product Portfolio
    • 9.3.4. Business Strategies
  • 9.4. Belmont Metals
    • 9.4.1. Quick Facts
    • 9.4.2. Company Overview
    • 9.4.3. Product Portfolio
    • 9.4.4. Business Strategies
  • 9.5. Bluestone Metals and Chemicals
    • 9.5.1. Quick Facts
    • 9.5.2. Company Overview
    • 9.5.3. Product Portfolio
    • 9.5.4. Business Strategies
  • 9.6. Chengdu Huarui Industrial Co., Ltd.
    • 9.6.1. Quick Facts
    • 9.6.2. Company Overview
    • 9.6.3. Product Portfolio
    • 9.6.4. Business Strategies
  • 9.7. CMOC Group Ltd.
    • 9.7.1. Quick Facts
    • 9.7.2. Company Overview
    • 9.7.3. Product Portfolio
    • 9.7.4. Business Strategies
  • 9.8. Fengchen Group Co., Ltd.
    • 9.8.1. Quick Facts
    • 9.8.2. Company Overview
    • 9.8.3. Product Portfolio
    • 9.8.4. Business Strategies
  • 9.9. Ganfeng Lithium Group Co., Ltd.
    • 9.9.1. Quick Facts
    • 9.9.2. Company Overview
    • 9.9.3. Product Portfolio
    • 9.9.4. Business Strategies
  • 9.10. Glencore plc
    • 9.10.1. Quick Facts
    • 9.10.2. Company Overview
    • 9.10.3. Product Portfolio
    • 9.10.4. Business Strategies
  • 9.11. Hoganas AB
    • 9.11.1. Quick Facts
    • 9.11.2. Company Overview
    • 9.11.3. Product Portfolio
    • 9.11.4. Business Strategies
  • 9.12. International Isotopes Inc.
    • 9.12.1. Quick Facts
    • 9.12.2. Company Overview
    • 9.12.3. Product Portfolio
    • 9.12.4. Business Strategies
  • 9.13. Managem Group
    • 9.13.1. Quick Facts
    • 9.13.2. Company Overview
    • 9.13.3. Product Portfolio
    • 9.13.4. Business Strategies
  • 9.14. NeoNickel
    • 9.14.1. Quick Facts
    • 9.14.2. Company Overview
    • 9.14.3. Product Portfolio
    • 9.14.4. Business Strategies
  • 9.15. Nippon Chemical Industrial CO., LTD.
    • 9.15.1. Quick Facts
    • 9.15.2. Company Overview
    • 9.15.3. Product Portfolio
    • 9.15.4. Business Strategies
  • 9.16. PJSC MMC Norilsk Nickel
    • 9.16.1. Quick Facts
    • 9.16.2. Company Overview
    • 9.16.3. Product Portfolio
    • 9.16.4. Business Strategies
  • 9.17. Reade International Corp.
    • 9.17.1. Quick Facts
    • 9.17.2. Company Overview
    • 9.17.3. Product Portfolio
    • 9.17.4. Business Strategies
  • 9.18. Sherritt International Corp.
    • 9.18.1. Quick Facts
    • 9.18.2. Company Overview
    • 9.18.3. Product Portfolio
    • 9.18.4. Business Strategies
  • 9.19. Special Metals Corp.
    • 9.19.1. Quick Facts
    • 9.19.2. Company Overview
    • 9.19.3. Product Portfolio
    • 9.19.4. Business Strategies
  • 9.20. Stanford Advanced Materials
    • 9.20.1. Quick Facts
    • 9.20.2. Company Overview
    • 9.20.3. Product Portfolio
    • 9.20.4. Business Strategies
  • 9.21. The Shepherd Chemical Co.
    • 9.21.1. Quick Facts
    • 9.21.2. Company Overview
    • 9.21.3. Product Portfolio
    • 9.21.4. Business Strategies
  • 9.22. Three Cobalt Pte. Ltd.
    • 9.22.1. Quick Facts
    • 9.22.2. Company Overview
    • 9.22.3. Product Portfolio
    • 9.22.4. Business Strategies
  • 9.23. TOKUSHU KINZOKU EXCEL CO., LTD.
    • 9.23.1. Quick Facts
    • 9.23.2. Company Overview
    • 9.23.3. Product Portfolio
    • 9.23.4. Business Strategies
  • 9.24. Umicore N.V.
    • 9.24.1. Quick Facts
    • 9.24.2. Company Overview
    • 9.24.3. Product Portfolio
    • 9.24.4. Business Strategies
  • 9.25. United Performance Metals (UPM)
    • 9.25.1. Quick Facts
    • 9.25.2. Company Overview
    • 9.25.3. Product Portfolio
    • 9.25.4. Business Strategies
  • 9.26. Vale S.A.
    • 9.26.1. Quick Facts
    • 9.26.2. Company Overview
    • 9.26.3. Product Portfolio
    • 9.26.4. Business Strategies
  • 9.27. VDM Metals International GmbH
    • 9.27.1. Quick Facts
    • 9.27.2. Company Overview
    • 9.27.3. Product Portfolio
    • 9.27.4. Business Strategies