![]() |
市場調査レポート
商品コード
1565747
スーパーアプリの世界市場:2024年~2031年Global Super App Market 2024-2031 |
||||||
カスタマイズ可能
|
スーパーアプリの世界市場:2024年~2031年 |
出版日: 2024年09月27日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
|
スーパーアプリ市場規模、シェア、動向分析レポート:プラットフォーム別(IOS、Android)、デバイス別(スマートフォン、タブレット)、用途別(金融サービス、交通・物流サービス、eコマース、ソーシャルメディア・メッセージング)予測期間(2024-2031年)
スーパーアプリ市場は予測期間(2024-2031年)にCAGR 26.6%で成長すると予測されます。スーパーアプリは、ユーザーの日常生活の様々な側面に対応し、幅広いサービスと機能性を提供する包括的なモバイルまたはウェブベースのプラットフォームです。これらのアプリは一元化されたハブとして機能し、ユーザーが複数の用途を使い分ける必要がなく、ワンストップ・ソリューションを提供します。世界のデジタル化の進展は、世界市場の成長を促す重要な要因となっています。
市場力学
進行中の技術的進歩
AIとMLはスーパーアプリ現象の中心であり、これらのプラットフォームがユーザーの嗜好を学習し、体験をパーソナライズし、適切なレコメンデーションを提供することを可能にします。クラウドコンピューティングは、多くのスーパーアプリのインフラを提供し、スケーラブルで柔軟かつコスト効率の高いデータストレージと処理を可能にします。ブロックチェーンの統合は、特にスーパーアプリのエコシステム内の金融取引のセキュリティと透明性を高める。これらの進歩は、スーパーアプリの機能性を向上させるだけでなく、ユニークな機能やサービスを開発することで差別化を図る企業の創造性に新たな道を開く。
活況を呈するeコマース業界
その手軽さと利便性から、デジタル決済ゲートウェイの採用が増加し、eコマースセクターが活性化しています。eコマースサービスを統合することで、スーパーアプリは便利なショッピング体験を提供します。ユーザーは複数のアプリを切り替えることなく、商品を閲覧し、価格を比較し、購入することができます。スーパーアプリには多くの場合、決済情報を安全に保存する電子財布が含まれています。より多くのユーザーがスーパーアプリを導入することで、企業はより幅広い顧客層から利益を得ることができ、最終的に高い収益を得ることができます。
市場セグメンテーション
デバイス別ではスマートフォンがスーパーアプリ市場を牽引
スマートフォンによる決済の利用が拡大していることが、同地域市場の高シェアに大きく貢献しています。スマートフォンはタブレットに比べてサイズが小さいため、持ち運びが容易です。さらに、ユーザーはメッセージの送受信や通話ができるため、スマートフォンはコミュニケーションにも適しています。2022年の世界のスマートフォンユーザー数は約66億人で、スマートフォンユーザー数では中国がトップであり、パンデミックによってデジタル化と新技術の採用が加速しました。スマートフォンでのスクリーンタイムが増加し、eコマースやオンデマンド・デリバリーなど、スーパーアプリが提供するサービスの需要が高まった。
世界のスーパーアプリ市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに区分されます。
アジア太平洋地域が世界市場で最大のシェアを占める
中国とインドがアジア太平洋地域の市場成長に顕著な貢献をしており、中国が最大の市場シェアを占め、インドはアジア太平洋地域で最も急成長している市場です。この成長を支えているのは、同地域全体で複数の用途へのスーパーアプリ技術の応用が拡大していることです。効果的なローカライゼーション戦略と、文化的、言語的、社会経済的なニュアンスの理解が、多様なアジア太平洋市場におけるスーパーアプリの成功の鍵です。アジア太平洋地域のスーパーアプリ市場は、この地域のダイナミックなデジタル環境の証であり、1つの用途がさまざまなサービスへのゲートウェイとして機能し、日常生活のさまざまな側面を合理化することでユーザー体験を再定義しています。
主要プレーヤーの展望
世界のスーパーアプリ市場でサービスを提供している主要企業には、Alipay、Gojek、WeChat、Grab、Paytmなどがあります。市場競争力を維持するために、提携、合併、買収などの戦略を適用することで、市場企業はますます事業拡大や製品開発に注力しています。例えば、2022年2月にはリライアンス・インダストリーズのジオマートがスーパーアプリ事業に参入し、タタのようなライバルを出し抜くことを目指しています。JioMartのスーパーアプリ分野への参入は、リライアンス・インダストリーズの広範なデジタル戦略の一環です。
Super App Market Size, Share & Trends Analysis Report by Platform (IOS, and Android), by Device (Smartphone, and Tablets), and by Application (Financial Services, Transportation & Logistic Services, E-commerce, and Social Media & Messaging) Forecast Period (2024-2031)
Super app market is anticipated to grow at a CAGR of 26.6% during the forecast period (2024-2031). A Super app is a comprehensive mobile or web-based platform that offers a wide range of services and functionalities, catering to various aspects of users' daily lives. These apps serve as a centralized hub, providing a one-stop solution for users rather than requiring them to use multiple separate applications. The growing digitalization globally is a key factor driving the global market growth.
Market Dynamics
Ongoing Technological Advancements
AI and ML are central to the super app phenomenon, enabling these platforms to learn user preferences, personalize experiences, and offer relevant recommendations. Cloud computing provides the infrastructure for many super apps, allowing for scalable, flexible, and cost-effective data storage and processing. The integration of blockchain enhances security and transparency, especially for financial transactions within the super app ecosystem. These advancements not only improve the functionality of super apps but also open new avenues for creativity as businesses differentiate themselves by developing unique features and services.
Booming E-commerce Industry
The increasing adoption of digital payment gateways, due to their ease and convenience, is propelling the eCommerce sector, which in turn fuels the demand for super apps. By integrating e-commerce services, super apps provide a convenient shopping experience. Users can browse products, compare prices, and make purchases without switching between multiple apps. Super apps often include electronic wallets that store payment information securely. As more users adopt super apps, businesses benefit from a broader customer base and ultimately generate higher revenue.
Market segmentation
Smartphones Lead the Way in the Super App Market in Device segments
The growing usage of smartphones to make payments has made significant contribution to the high share of the regional market. Smartphones are easily portable compared to tablets owing to their smaller size. Moreover, smartphones are a good option for communication, with the user able to send and receive messages and make calls. There were almost 6.6 billion smartphone users worldwide in 2022, with China leading in the number of smartphone users, the pandemic accelerated digitalization and the adoption of new technologies. Screen time on smartphones grew, and services offered by super apps, such as e-commerce and on-demand delivery, saw a rise in demand.
The global super app market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Asia-Pacific holds the largest market share in global market
China and India are notable contributors to the market growth in the region, with China holding the largest market share and India being the fastest-growing market in the Asia-Pacific region. This growth is supported by the increasing application of super app technology for several applications across the region. Effective localization strategies, and understanding cultural, linguistic, and socio-economic nuances, are key to the success of super apps in diverse Asia-Pacific markets. The super app market in Asia-Pacific is a testament to the region's dynamic digital landscape, where a single application serves as a gateway to an array of services, redefining user experiences by streamlining various aspects of daily life.
Major Player outlook
The major companies serving in the global super app market include Alipay, Gojek, WeChat, Grab, and Paytm among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive. For instance, in February 2022 Reliance Industries' JioMart is set to enter the super app business, aiming to outmaneuver rivals like Tata. JioMart's entry into the super app space is part of Reliance Industries' broader digital strategy.