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市場調査レポート
商品コード
1527058
肉腫治療薬の世界市場:2024年~2031年Global Sarcoma Drug Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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肉腫治療薬の世界市場:2024年~2031年 |
出版日: 2024年07月29日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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肉腫治療薬市場は予測期間(2024-2031年)にCAGR 8.3%で成長すると予測されます。肉腫は、骨や脂肪、筋肉、血管、神経、深部皮膚組織、繊維組織などの軟部組織に発生するまれながんです。米国国立がん研究所によると、米国では年間約12,000例の軟部肉腫と3,000例の骨肉腫が診断されています。肉腫の罹患率と有病率の高さが、その治療オプションに対する需要を高め、世界の肉腫治療薬市場を牽引しています。しかし、これらの薬剤のコストが高いことが市場の成長を抑制する可能性があります。
市場力学
ヘルスケア支出の増加
北米を中心としたヘルスケア支出は、インフラの改善とがん治療に対する意識の高まりにより、市場を強化しています。米国医師会によると、2024年4月の米国の医療費は4.1%増の4兆4,000億米ドルに達し、国民1人当たり1万3,493米ドルに相当します。この成長率は、パンデミック前の2019年に観測された率と一致しています。パンデミックに対処するための政府支出は当初、国民医療費(NHE)の大幅な増加を引き起こしたが、2021年には医療財・サービスの利用が回復する一方で、これらの支出は減少しました。2022年までには、医療支出パターンはパンデミック以前の水準にほぼ戻りました。
肉腫治療研究費の増加
肉腫の研究および臨床試験市場は、政府および民間組織からの資金提供の増加によって強化されています。例えば、2024年3月、Lamassu Bio社はp53野生型肉腫の新しい治療薬SA53の開発で米国国立衛生研究所(NIH)と国立がん研究所(NCI)から205万米ドルの助成金を受けました。この資金提供により、新しいがん治療法の臨床試験への進展が期待されます。ラマス・バイオ社は、クリーブランド・クリニック・タウシッグがんセンターおよびクリーブランド・クリニック小児血液腫瘍科と共同で臨床試験を実施します。今後の臨床試験に向けて、SA53の安全な投与量を確立する予定です。
市場セグメンテーション
消化管間質腫瘍(GIST)サブセグメントが大きな市場シェアを占める
GIST症例の増加と診断技術の向上により、発見率が高まり、効果的な治療に対する需要が高まっています。米国食品医薬品局によると、FDAは2020年5月、キナーゼ阻害薬による治療を受けたことのある進行性消化管間質腫瘍の成人患者を対象にリプレチニブを承認しました。この薬剤は国際共同試験であるINVICTUSで評価され、129人の患者が対象で、病勢進行または許容できない毒性が認められるまでリプレチニブまたはプラセボが投与されました。主要評価項目は無増悪生存期間でした。
肉腫治療薬市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域別にさらに細分化されています。
北米が主要市場シェアを占める
肉腫症例の増加により、診断技術の向上と早期発見・早期介入に対する意識の向上が必要となっています。米国臨床腫瘍学会(ASCO)によると、2023年11月には米国で約13,400例の軟部肉腫が新たに発生し、そのうち7,400例が男児、6,000例が女児に罹患すると予測されています。さらに、この疾患による死亡者数は5,140人と推定され、2,720人が男性・男児、2,420人が女性・女児です。肉腫治療薬の開発に地域企業が多額の投資を行っていることが、地域市場の成長をさらに後押ししています。
Sarcoma Drug Market Size, Share & Trends Analysis Report by Treatment Type (Chemotherapy, Targeted Therapy, Immuno Therapy, and Others), by Disease Indication (Soft Tissue Sarcoma (STS), Bone Sarcoma, Gastrointestinal Stromal Tumors (GIST), and Kaposi Sarcoma) and by Distribution Channel (Hospital Pharmacy, Retail pharmacy, and Online Pharmacy) Forecast Period (2024-2031)
Sarcoma drug market is anticipated to grow at a CAGR of 8.3% during the forecast period (2024-2031). Sarcomas are rare cancers that develop in the bones and soft tissues, including fat, muscles, blood vessels, nerves, deep skin tissues, and fibrous tissues. According to the National Cancer Institute, about 12,000 cases of soft tissue sarcomas and 3,000 cases of bone sarcomas are diagnosed annually in the US. The high incidence and prevalence of sarcomas has driven the demand for its treatment options thereby driving the global sarcoma drugs market. However, the high cost of these drugs may restrain the market growth.
Market Dynamics
Increasing healthcare expenditure
Healthcare spending, especially in North America, is bolstering the market owing to improved infrastructure and increased awareness of cancer treatments. According to the American Medical Association, in April 2024, health spending in the US rose by 4.1% to reach $4.4 trillion, equivalent to $13,493 per capita. This growth rate is consistent with the rates observed in 2019 before the pandemic. Although government spending to address the pandemic initially caused significant increases in National Health Expenditures (NHE), these expenses declined in 2021, while the utilization of medical goods and services rebounded. By 2022, health spending patterns had largely returned to the pre-pandemic levels.
Increased funding for sarcoma treatment research
The market for sarcoma research and clinical trials is being bolstered by increased funding from both government and private organizations. For instance, in March 2024, Lamassu Bio received a $2.05 million grant from the US National Institutes of Health (NIH) and National Cancer Institute (NCI) for the development of SA53, a new therapeutic for p53 wild-type sarcomas. The funding will advance the progression of the new cancer treatment into clinical trials. Lamassu Bio will carry out the trial in partnership with the Cleveland Clinic Taussig Cancer Center and the Cleveland Clinic Children's Pediatric Hematology and Oncology Department. It will establish a safe dosage of SA53 for future trials.
Market Segmentation
Gastrointestinal Stromal Tumors (GIST) Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
The increasing number of GIST cases and improved diagnostic techniques are leading to higher detection rates and increased demand for effective treatments. According to the US Food and Drug Administration, in May 2020, the FDA approved ripretinib for adult patients with advanced gastrointestinal stromal tumors who have previously received treatment with kinase inhibitors. The drug was evaluated in an international trial, INVICTUS, which included 129 patients who received ripretinib or a placebo until disease progression or unacceptable toxicity. The major efficacy outcome measure was progression-free survival.
The sarcoma drug market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
North America Holds Major Market Share
The increase in sarcoma cases necessitates improved diagnostic techniques and increased awareness for early detection and intervention. According to the American Society of Clinical Oncology (ASCO), in November 2023, it is projected approximately 13,400 new cases of soft-tissue sarcoma in the US, with 7,400 affecting men and boys and 6,000 affecting women and girls. Additionally, it is estimated 5,140 fatalities from this disease, with 2,720 occurring among men and boys and 2,420 among women and girls. The high investment by regional players in the development of sarcoma drugs is further aiding the regional market growth.
The major companies serving the sarcoma drug market include Bayer AG, Eli Lilly and Co., Novartis AG, Merck & Co., Inc., and Pfizer Inc. among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers and acquisitions to stay competitive in the market.