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市場調査レポート
商品コード
1527049
包装用接着剤の世界市場:2024年~2031年Global Packaging Adhesives Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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包装用接着剤の世界市場:2024年~2031年 |
出版日: 2024年07月27日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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包装用接着剤市場は予測期間(2024-2031年)にCAGR 5.5%で成長すると予測されます。eコマースの台頭により、消費者は安全で耐久性があり効率的なソリューションを好むため、包装用接着剤の需要が増加しています。持続可能性の動向と技術の進歩が市場成長の主な促進要因であり、水性接着剤の人気が高まっています。
市場力学
接着剤技術の革新
包装材料の性能と持続可能性は、無溶剤や水性ソリューションを含む接着剤技術の技術進歩によって向上しています。例えば、フロー・マテリアルズは2024年4月、持続可能性に焦点を当てた、フレキシブル・パッケージング・コンバーター向けの無溶剤・水性接着剤ソリューションの新シリーズを発表しました。同社は英国、ドイツ、イタリアの顧客と協力し、供給パフォーマンスを向上させています。さらに、天然ゴム粘着剤と持続可能な森林からのバッキングを使用した新しい紙テープを追加しました。
持続可能な開発と規制基準の強化
規制基準の高まりと持続可能なパッケージング・ソリューションに対する消費者の需要が、メーカーに環境に優しい接着剤の採用を促しています。例えば、2022年11月、Bostikはインドで、FMCG、製薬、物流業界における循環経済と高速ラベル変換をサポートする2つの新しいテープ・ラベル用接着剤、HM2060とHM2070を発表しました。HM2060は低表面エネルギー基材への耐性と粘着性を向上させています。
市場セグメンテーション
軟包装が最大セグメントとして台頭する見通し
このセグメントの成長を支える主な要因は、軽量で便利なパッケージング・ソリューションへの需要です。フレキシブル・パッケージング・アソシエーション(FPA)によると、2022年の米国フレキシブル・パッケージング業界の売上高は、2020年の348億米ドルから390億米ドルに増加すると予測されています。この業界セグメントは、印刷、ラミネート、コーティング、押出、袋/パウチ製造などの様々なプロセスを通じて、フレキシブル素材に付加価値を付けることに焦点を当てています。このセグメントの2021年の推定金額は、小売用ショッピングバッグ、消費者用保存袋、ゴミ袋を除いて295億米ドルです。軟包装は米国包装産業全体の1,846億米ドルの約20.0%を占め、段ボールに次いで2番目に大きいセグメントです。
ホットメルトサブセグメントが大きな市場シェアを占める
持続可能なパッケージング・ソリューションに対する意識と嗜好の高まりが、環境に優しい接着剤の需要増加を促しています。例えば、2023年4月、ダウとAvery Dennisonは、ポリオレフィンフィルムラベルとポリプロピレンまたはポリエチレン包装の機械的リサイクルを可能にする新しいホットメルトラベル接着剤ソリューションを開発しました。この革新的なソリューションはラベル市場で初めてのもので、RecyclassによってクラスBのHDPE着色ストリームリサイクル用に承認されています。
世界の包装用接着剤市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域別にさらに細分化されています。
北米地域における研究開発投資
革新的な研究開発を通じて接着剤の用途や配合を改善するための重要な提案は、この地域市場の発展に大きく貢献しています。例えば、2023年5月、Henkel は米国ブリッジウォーターに接着剤技術センターを開設し、プリンテッドエレクトロニクスやエンジニアリングウッドビルディングのような革新的なイノベーションを特徴としています。70,000 ft2のこのセンターは、戦略的パートナーや顧客にサービスを提供しています。
アジア太平洋が主要市場を占める
デジタル決済システムの普及により、オンラインショッピングを利用する消費者が増え、シームレスな取引が促進されています。インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)によると、2024年5月、インドのeコマース額は2020年に462億米ドルで、2026年には18.3%増の1,365億米ドルに成長すると予想されています。eコマース活動は、デジタル決済システムの利用とともに増加しています。この販売チャネルの勢いは着実に伸びていますが、COVID-19の大流行時に増幅されました。eコマース・チャネルを通じて製品を販売するためには、オンライン・プレゼンスと専用ウェブサイトを持つ代理店を持つことが有益な場合が多いです。eコマースは、インド政府が発行した競争法の対象となり、価格設定や流通に関する法律が施行されます。競争法違反を回避するため、米国企業はこのような条項を認識し、販売提携契約に関連条項を盛り込むべきだと思われます。
Packaging Adhesives Market Size, Share & Trends Analysis Report By Technology (Water-based, Solvent-based, and Hot-melt), by Application (Flexible Packaging, Folding Boxes and Cartons, Sealing, Labels and Tapes, Corrugated Packaging, and Others) Forecast Period (2024-2031)
Packaging adhesives market is anticipated to grow at a CAGR of 5.5% during the forecast period (2024-2031). The rise of e-commerce has increased the demand for packaging adhesives, as consumers prefer secure, durable, and efficient solutions. Sustainability trends and technological advancements are major promoters of market growth, with water-based adhesives becoming more popular.
Market Dynamics
Innovations in Adhesive Technology
The performance and sustainability of packaging materials have been enhanced by technological advances in adhesive technology, which include solvent-free and water-based solutions. For instance, in April 2024, Flow Materials introduced a new range of solvent-free, water-based adhesive solutions for flexible packaging converters, focusing on sustainability. The company is working with customers in the UK, Germany, and Italy to improve supply performance. Additionally, it has added a new paper tape with natural rubber adhesive and backing from sustainable forestry.
Increased Sustainable Development and Regulatory Standards
The rise in regulatory standards and consumer demand for sustainable packaging solutions are driving manufacturers to adopt environmentally friendly adhesives. For instance, in November 2022, Bostik introduced two new tape and label adhesives in India, HM2060, and HM2070, to support the circular economy and high-speed label converting in FMCG, pharmaceutical, and logistics industries. HM2060 offers improved resistance and adhesion on low surface energy substrates.
Market Segmentation
Flexible Packaging is Projected to Emerge as the Largest Segment
The primary factor supporting the segment's growth includes the demand for lightweight and convenient packaging solutions. According to the Flexible Packaging Association (FPA), in 2022, the US flexible packaging industry is projected to experience growth, with estimated sales of $39.0 billion in 2021, up from $34.8 billion in 2020. This industry segment focuses on adding value to flexible materials through various processes such as printing, laminating, coating, extrusion, and bag/pouch manufacturing. The estimated value of this segment is $29.5 billion for 2021, excluding retail shopping bags, consumer storage bags, or trash bags. Flexible packaging accounts for approximately 20.0% of the total $184.6 billion US packaging industry, making it the second largest segment after corrugated paper.
Hot-melt Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
The increasing awareness and preference for sustainable packaging solutions are driving a rise in the demand for eco-friendly adhesives. For instance, in April 2023, Dow and Avery Dennison developed a new hotmelt label adhesive solution that allows mechanical recycling of polyolefin filmic labels and polypropylene or polyethylene packaging. This innovative solution is the first of its kind in the label market and is approved by Recyclass for HDPE colored stream recycling in Class B. The adhesive is based on Dow's AFFINITY GA Polymers.
The global packaging adhesives market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Research and Development Investments In North America Region
Significant proposals to improve adhesive uses and formulations through innovative research and development are a major contributor to the regional market growth. For instance, in May 2023, Henkel opened an adhesive technologies center in Bridgewater, the US, featuring innovative innovations like printed electronics and engineered wood building. The 70,000ft2 center serves strategic partners and customers.
Asia-Pacific Holds Major Market
The increasing use of digital payment systems has led to more consumers shopping online, facilitating seamless transactions. According to the India Brand Equity Foundation (IBEF), in May 2024, the value of Indian e-commerce was $46.2 billion in 2020 and is expected to grow by 18.3% to $136.5 billion by 2026. E-commerce activity is increasing, as is the use of digital payment systems. Momentum in this sales channel has been steadily growing but was amplified during the COVID-19 pandemic. It is often beneficial to have a distributor with an online presence and dedicated website, positioned to market your product via the e-commerce channel. E-commerce is subject to the Competition Act issued by the Indian government to enforce pricing and distribution laws. To avoid competition law violations, US companies should be aware of such provisions and include relevant clauses in distribution partnership agreements.
The major companies serving the packaging adhesives market include 3M Co., Arkema SA, Avery Dennison Corp., Bostik Ltd., and Henkel AG & Co. KGaA among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in May 2024, Arkema acquired Dow's flexible packaging laminating adhesives business, a leading producer of adhesives for the flexible packaging market, generating annual sales of around $250.0 million, offering high-quality solutions in food, medical, and industrial applications.