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市場調査レポート
商品コード
1519975
組立玩具(コンストラクショントイ)の世界市場:2024-2031年Global Construction Toys Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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組立玩具(コンストラクショントイ)の世界市場:2024-2031年 |
出版日: 2024年07月02日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
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組立玩具(コンストラクショントイ)市場は予測期間(2024-2031年)にCAGR 12.2%で成長すると予測されます。組立玩具は、創造的かつ教育的なプラットフォームであり、自由な遊びを促し、子供たちが想像力と創造力を駆使して様々な部品を使って構造物を作ることを可能にします。これらの玩具は、お城や宇宙船、レース場の建設など、想像力豊かな遊びのシナリオを思い起こさせることが多いです。組立玩具で構造物を作り、創造する過程では、問題解決、空間推理、巧緻性、工学の基本原理など、数多くの学習機会が得られます。
市場力学
認知発達への注目の高まり
組立玩具は、問題解決能力、空間推理、創造性を促進します。これらの玩具は、子どもたちに実験、設計、組み立てを促し、認知発達を促進します。組立玩具による子供の認知発達に親が注目する傾向が強まっていることが、世界の組立玩具市場の成長を促す主な要因となっています。
2023年3月、PlayMonster Group LLCとHasbro Inc.は共同で、PlayMonsterが2024年にPlayskoolブランド全体をその多様なポートフォリオに統合することを宣言しました。この戦略的な動きは、世界中の未就学児とその家族に革新的で再創造された古典的な遊び体験を提供することを目的とした、プレイモンスターの包括的な世界成長戦略の極めて重要な側面でした。
eコマースプラットフォームでの利用の拡大
オンラインショッピングの利便性により、親は幅広いブランドや小売業者から組立玩具を簡単に閲覧・購入することができます。このようなオンラインアクセスが市場の成長に寄与しています。2022年に実施されたYouGovの調査によると、アジア太平洋地域の保護者のほぼ5人に2人(45%)は、おもちゃやゲームをオンラインで購入する傾向があると回答しています。
市場セグメンテーション
レンガ・ブロックが最大セグメントとなる見通し
レンガ・ブロックのサブセグメントが市場の最大シェアを占めると予想されます。同分野を支える主な要因としては、創造性、問題解決力、自主的思考を育む、多目的で自由な遊びの形式が挙げられます。幼児向けのシンプルなセットから年長児向けの複雑なセットまで、幅広い年齢層に対応しています。
オンラインサブセグメントが最も高いCAGRを示す
オンラインプラットフォームの売上は、その利便性、アクセスのしやすさ、幅広い製品ラインアップにより増加しています。オンライン販売チャネルは、オンラインショッピングとオムニチャネル小売の採用増加により、組立玩具市場で最も急成長する可能性が高いです。
世界の組立玩具市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されます。
アジア太平洋地域が最も高いCAGRを示すと予測される
幼児教育、STEM教育への取り組み、文化的要因に対する保護者の関心の高まりが、この地域の市場成長を牽引しています。中国は組立玩具の主要メーカーのひとつです。この地域には複数のメーカーが存在し、ライセンス製品の人気が高まっていることが、この地域の市場成長をさらに後押ししています。この地域の可処分所得は増加しており、家庭は組立玩具のような非必需品により多くの予算を割り当てることができます。
Construction Toys Market Size, Share & Trends Analysis by Product (Bricks & Blocks, Tinker Toy, and Others), by Material (Wood, Polymer, Metal, and Others), by Distribution Channel (Hypermarkets & Supermarkets, Specialty Stores, Online, and Others) Forecast Period (2024-2031)
Construction toys market is anticipated to grow at a CAGR of 12.2% during the forecast period (2024-2031). Construction toys are a creative and educational platform that encourages open-ended play, allowing children to use their imagination and creativity to build structures using various components. These toys often inspire imaginative play scenarios, such as building castles, spaceships, or racetracks. The process of building and creating with construction toys offers numerous learning opportunities, such as problem-solving, spatial reasoning, fine motor skills, and basic engineering principles.
Market Dynamics
Growing focus on cognitive development
Construction toys promote problem-solving skills, spatial reasoning, and creativity. These toys encourage children to experiment, design, and build, fostering cognitive development. The growing focus of parents on the cognitive development of their child with construction toys is a key factor driving the growth of the global construction toys market.
In March 2023, PlayMonster Group LLC and Hasbro Inc. jointly declared that PlayMonster would be integrating the entire Playskool brand into its diverse portfolio in 2024. This strategic move was a pivotal aspect of PlayMonster's comprehensive global growth strategy, aimed at delivering innovative and reimagined classic play experiences to preschoolers and their families worldwide.
Growing availability on E-commerce platforms
The convenience of online shopping allows parents to easily browse and purchase construction toys from a wide range of brands and retailers. This online accessibility contributes to market growth. According to the YouGov survey conducted in 2022, nearly two in five parents from the Asia-Pacific region, comprising 45%, indicate that they are more likely to purchase toys and games online.
Market Segmentation
Bricks and Blocks is Projected to Emerge as the Largest Segment
The Bricks and Blocks sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factor supporting the segment includes a versatile and open-ended play format that fosters creativity, problem-solving, and independent thinking. They cater to a wide age range, with simple sets suitable for toddlers and complex sets for older children.
Online Sub-segment to Exhibit the Highest CAGR
Online platform sales have increased due to its convenience, accessibility, and wider product range. The online sales channel has the strongest potential for the fastest growth in the construction toy market, driven by the increasing adoption of online shopping and omnichannel retail.
The global construction toys market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Asia-Pacific is Anticipated to Exhibit the Highest CAGR
The growing emphasis of parents on early childhood education, STEM education initiatives, and cultural factors are driving the regional market growth. China is one of the major manufacturers of construction toys. The presence of several manufacturers across the region with the growing popularity of licensed products is further aiding the regional market growth. The region's growing disposable income allows families to allocate more budget towards non-essential items like construction toys.
The major companies serving the global construction toys market include The LEGO Group, Mattel, Inc., Spin Master Ltd., Hasbro Inc., and Learning Resources, Inc. among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and DEPLOYMENT development by applying strategies such as collaborations, mergers and acquisitions, and product launches to stay competitive in the marketplace. For instance, in July 2022, Mattel partnered with SpaceX to develop a line of toys and collectibles aimed at sparking children's interest in space exploration. The product line featured figures, plush toys, and building sets. This collaboration is built on Mattel's past work with Elon Musk on remote-controlled cars.