![]() |
市場調査レポート
商品コード
1505181
MICE(ミーティング、インセンティブ、コンベンション、エキシビション)の世界市場:2024年~2031年Global MICE (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions) Market 2024-2031 |
||||||
カスタマイズ可能
|
MICE(ミーティング、インセンティブ、コンベンション、エキシビション)の世界市場:2024年~2031年 |
出版日: 2024年06月24日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
|
MICE市場は予測期間(2024-2031年)にCAGR 8.9%で成長すると予測されます。MICE産業は、専門的、ビジネス的、文化的、学術的な様々な目的を達成するために開催される会議、カンファレンス、展示会、その他関連イベントを管理・提供する主催者やサプライヤーで構成されています。MICE産業の活動は、企業、都市、デスティネーション、その他の対象領域の将来の成長において重要な役割を果たします。MICEイベントの主催者はまた、ショーディスプレイ、誘導看板、バナー、キオスク/展示スペース、イベント写真、AV/技術制作、イベントマーケティング&スポンサーシップ管理、団体航空券のフルフィルメント、現場でのイベントロジスティクスと人材派遣、サプライヤー管理、バーチャルミーティング、リスク管理サービスなどのクリエイティブなサービスも提供しています。
市場力学
旅行決済のデジタル化がMICE市場の成長を牽引
世界中のほとんどの分野でデジタル化が進む中、MICE市場もこの動向を活用しています。世界のビジネスの拡大により、出張が増加しています。国内外への出張者数も増加しています。決済のデジタル化により、出張プランの予約・決済は企業にとって容易になった。
しかし、バーチャル決済などのオプションが利用できるため、企業はより安全な方法で決済を行うことができます。バーチャル決済は、ホテルの部屋代金の支払いなど、個人の使用や特定の目的のために生成されるため、悪用されることはないです。また、盗難の脅威も軽減されます。さらに、支出データがオンラインで自動的に収集されるため、組織が必要とする書類の数を削減するのにも役立ちます。したがって、旅行決済のデジタル化の高まりは、予測期間中の世界市場の開拓を後押しすると思われます。
展示会主催者によるジオクローニングの採用が市場を牽引
世界的に、展示会主催者によるジオクローニングの採用が市場を牽引しています。ジオクローニングは、国内外の観客とつながるために、主催者や出展者によって研究されている戦略です。ジオクローニングの背景にある考え方は、世界のさまざまな地域で有名な展示会やイベントブランドを複製することです。RELXの一部門であるリードエグジビションは、EuroBLECH、RAILTEX、PSE Europeなどのブランドでジオクローニングを実施し、業界の成長に貢献しています。
市場セグメンテーション
ミーティングが最大セグメントとなる見通し
市場セグメンテーション市場は、ミーティング分野が最大のシェアを占めると予測されています。ミーティングとは、複数の人が1つの場所に集まって議論したり、特定の作業を行ったりすることを指す広義の言葉です。ミーティングは、さまざまな目的に役立つプラットフォームを提供します。例えば、ミーティングはアイデアの共有、意思決定、チームビルディングを促進し、職場での孤独感の軽減にも役立ちます。自由でオープンな情報、アイデア、洞察の交換を通じて、迅速な問題解決につながります。ミーティングは、信頼関係を築き、コミュニケーションを強化し、仕事の生産性と効率を向上させるのに役立ちます。ミーティングは組織のあらゆるレベルで実施できます。会議は知識を集め、共有する手段です。MICEは会議の代名詞であり、しばしば「会議産業」と呼ばれ、世界市場におけるこの分野の優位性と重要性を示しています。
韓国観光公社と仁川広域市が後援し、文化体育観光部が主催する韓国MICEエキスポ2023は、松島コンベンシアで成功裏に幕を閉じた。韓国MICE協会と仁川観光公社が主催しました。「今年で24回目を迎えるKOREA MICE EXPOは、韓国MICEセクターのトップB2Bイベントです。今年は3,500人を超えるMICE関係者が来場し、政府の支援による民間主導の取り組みに移行したことで、団体や企業の参加が増えています。会期中の出展者数は450社、代表企業数は265社で、そのほとんどが地方の旅行会社でした。さらに、24カ国から150人以上の国内外のバイヤーが参加しました。
世界のMICE市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域別にさらに細分化されています。
欧州が主要市場シェアを占める
すべての地域の中で、欧州地域は2022年に世界のMICE産業を支配し、MICE産業予測期間中もその優位性を維持すると予想されます。欧州は、国際的な協会のコンファレンスの誘致に大成功を収めており、上位の都市や国の半数以上が国際的な協会のコンファレンスの開催地として選ばれています。英国とドイツは、欧州のMICE産業の投資先として上位を占めています。さらに、オンライン予約の動向の増加により、市場は成長を遂げています。欧州ではMICEイベントの浸透が進むにつれ、リゾート地ではMICEに特化したホテルの立地やサービスへの対応が進んでいます。このようなホテル運営の多様化は、MICE予約に大きなメリットをもたらします。欧州の企業は、経済や労働力の状況の変化に対応するため、企業の出張方針を見直し、新しい経費テクノロジーを導入しています。例えば、ホテル、欧州ツアー、地上サービスを提供するEurope Incoming社は、MICEに特化したツアー予約を提供しています。
世界のMICE市場に参入している主要企業には、ATPI Ltd.、Conference Care.、Meetings and Incentives Worldwide, Inc.、One10, LLCなどがあります。市場競争力を維持するため、各社は提携、合併、買収などの戦略を駆使し、事業拡大や製品開拓にますます力を注いでいます。例えば、2022年3月、バンガロール州首相は、2022/23年度予算を発表し、バンガロールのビジネス、ITの中心地としての優位性、技術、交通、空路のインフラ整備を活用し、バンガロールを国のMICE(Meeting, Incentive, Conferences, and Exhibitions)ハブにアップグレードすることを発表しました。
Global MICE (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions) Market Size, Share & Trends Analysis Report by Event Type (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions), Forecast Period (2024-2031)
MICE market is anticipated to grow at a CAGR of 8.9% during the forecast period (2024-2031). The MICE industry consists of organizers and suppliers that manage and deliver meetings, conferences, exhibitions, and other related events held to achieve a range of professional, business, cultural, or academic objectives. The activities of the MICE industry play a key role in the future growth of businesses, cities, destinations, and other covered spectrums. Organizers of MICE events also provide other creative services that include show displays, directional signage, banners, kiosks/exhibit space, event photography, AV/technical production, event marketing & sponsorship management, group air fulfillment, on-site event logistics and staffing, supplier management, virtual meetings, and risk management services.
Market Dynamics
The Digitalization of Travel Payments is Driving Growth in the MICE Market
With the increasing digitization in most sectors around the globe, the MICE market has taken advantage of this trend. The expansion of businesses globally is resulting in increasing business trips. There has been an increase in the number of travelers for domestic and international business trips. With the digitalization of payments, the booking and payment of travel plans have become easy for companies.
However, companies can carry out payments in a more secure manner due to the availability of options such as virtual payment options. Virtual payment cannot be misused as it is generated for individual use and specific purposes, such as paying for a hotel room. It also reduces the threat of theft. In addition, it helps to cut the number of documents an organization needs, since its expenditure data is automatically collected online. Hence, the rising digitization of travel payments will boost the development of the global market focus during the forecast period.
The Adoption of Geo-Cloning by Exhibition Organizers is Driving the Market
Globally, the adoption of geo-cloning by exhibition organizers is driving the market. Geo-cloning is a strategy being investigated by organizers and exhibitors to connect with audiences locally and internationally. The idea behind geo-cloning is to replicate well-known exhibition and event brands in different parts of the world. Reed Exhibitions, a division of RELX, successfully implements geo-cloning for brands, such as EuroBLECH, RAILTEX, and PSE Europe, which contributes to industry growth.
Market Segmentation
Meetings are Projected to Emerge as the Largest Segment
The meetings segment is expected to hold the largest share of the market. A meeting is a broad phrase for when several people join together in one location to discuss or do a certain task. Meetings offer a useful platform for many purposes. For instance, meetings facilitate idea-sharing, decision-making, and team-building and even help reduce feelings of isolation at work. They lead to quicker problem-solving through a free and open exchange of information, ideas, and insights. Meetings help establish trust, enhance communication, and improve productivity and efficiency of tasks. Meetings can take place at every level of the organization. Meetings are a means to gather and share knowledge. MICE is synonymous with meetings and is often referred to as the "meetings industry", indicating the dominance and importance of the segment in the global market.
The Korea MICE Expo 2023, supported by the Korea Tourism Organisation and Incheon Metropolitan City and hosted by the Ministry of Culture, Sports, and Tourism, was successfully wrapped up at Songdo Convensia. The Korea MICE Association and the Incheon Tourism Organisation organized the event. "KOREA MICE EXPO," in its 24th year, is the top B2B event for the Korean MICE sector. With over 3,500 MICE professionals in attendance this year, there has been a noticeable rise in engagement from organizations and companies as the expo transitions to a private sector-led effort supported by the government. 450 exhibitors during the show, representing 265 businesses, most of which were regional travel agencies. Additionally, more than 150 domestic and foreign buyers from 24 countries attended the event.
The global MICE market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Europe Holds Major Market Share
Among all the regions, Europe region dominated the global MICE industry in 2022 and is expected to sustain its dominance during the MICE Industry forecast period. On a positive note, Europe has been extremely successful in winning conferences of international associations with over half of its top cities and countries selected as destinations for international association conferences. The UK and Germany are the top investing pockets for the MICE industry in Europe. Moreover, the market is witnessing growth due to an increase in the trend of online booking. As the penetration of MICE events increases in Europe, resorts in the region are adapting to specialized MICE hotel locations and services. This diversification of hotel operations provides a greater advantage for MICE reservations. European companies have been reconsidering corporate travel policies and introducing new expense technologies to respond to shifting economic and workforce situations. For instance, Europe Incoming- a provider of hotels, European tours, and ground services offers specialized MICE tour bookings.
The major companies serving the global MICE market include ATPI Ltd., Conference Care., Meetings and Incentives Worldwide, Inc., and One10, LLC, among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in March 2022, presenting the budget for 2022/23, the Chief Minister of the State announced the upgradation of Bangalore into a Meeting, Incentive, Conferences, and Exhibitions (MICE) hub of the country by leveraging the city's advantages as a business capital, IT Capital as well as its developed infrastructure in technology, transport, and air connectivity.