市場調査レポート
商品コード
1452993
SEOツール(検索エンジン最適化ツール)の世界市場、2024-2031年Global Search Engine Optimization (SEO) Tools Market 2024-2031 |
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SEOツール(検索エンジン最適化ツール)の世界市場、2024-2031年 |
出版日: 2024年02月23日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 205 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のSEOツール(検索エンジン最適化ツール)市場は、予測期間中(2024-2031年)にCAGR 22.3%の大幅な成長が見込まれています。SEOツールは、リンク構築、キーワード調査、コンテンツ分析、バックリンクプロファイルに対応することで、検索エンジンの結果ページにおけるウェブサイトの可視性を高める。追加機能は、コンテンツを最適化し、パフォーマンスを分析し、研究開発のための詳細なデータを提供します。
継続的な最適化と適応性への需要の高まり
2023年2月のErulearning Solutions Pvt.Ltd.によると、検索エンジンの結果ページ(SERP)での視認性を向上させるためのコンテンツの最適化を促進することで、SEOツールはビジネスオーナーやマーケティング担当者にとって貴重な資産となり、トラフィックの促進、ブランド認知の向上、コンバージョン率の向上を支援します。さらに、SEOツールは、キーワード調査やバックリンク分析などのタスクを自動化し、ウェブサイトの可視性を高め、効果的な戦略を特定することで、時間の節約、パフォーマンス考察、競合優位性を提供します。
オンライン検索数の増加
世界的に、毎日の検索回数の増加は、企業にとってのオンライン可視性の重要性を浮き彫りにしています。その結果、企業がウェブサイトを最適化し、検索エンジンの結果におけるランキングを向上させようと努力する中で、SEOツールに対する需要が高まっています。Syspree社のデータによると、毎日35億回以上の検索が行われており、検索回数は毎年10%の割合で増加しています。市場の92%という圧倒的なシェアを誇るグーグルは、現在ライバルのヤフー!やビングをリードしています。これらの統計から、SEOが、さまざまな検索プラットフォームでユーザーを惹きつけ、注目を集めるために不可欠であることは明らかです。
大企業が最大のセグメントとなる見込み
SEOツール市場は、技術別に中小企業と大企業に細分化されます。中でも大企業向けが最大シェアを占めると予測されています。このセグメントの成長を支える主な要因には、中小企業とは対照的に豊富なリソース(金銭的および人的)が挙げられます。さらに、これらのツールを使用するためにスタッフを訓練し、より広範なクライアントにサービスを提供するために利用可能な、より多くのリソースを持っています。
コンテンツSEOサブセグメントがかなりの市場シェアを握る
検索エンジンの仕様に合わせて情報を最適化する技術は、コンテンツSEOとして知られています。キーワードで構成されたコンテンツを書き、写真や動画を最適化し、ユーザーの要望に応える質の高いコンテンツを制作します。コンテンツSEOによって検索エンジンページでのウェブサイトの認知度を高めることで、検索エンジンからの評価を高めることができます。
世界のSEOツール市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されます。
アジア太平洋地域は予測期間中最も高いCAGRを示すと予測される
すべての地域の中で、アジア太平洋地域は予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されています。この地域全体でデジタル化が進んでいることが、この地域の市場成長を促進する重要な要因となっています。
2023年6月のTimes of India紙によると、検索エンジン向けにウェブサイトを最適化するには、キーワード調査が不可欠です。SEOを強化するには、SpyFu、Google動向、KeywordTool.io、Semrushなどの無料ツールを利用しましょう。Semrushは競合調査やキーワード調査を管理し、デジタルマーケティング講座ではSEO戦術を徹底的に理解することができます。KeywordTool.ioでは無料のキーワード推薦を利用でき、Google動向では様々なテーマや言語の過去と現在の検索傾向を調べることができます。数多くの機能、レポートオプション、広告やコンテンツマーケティングの支援により、SpyFuは検索エンジン最適化業界ではよく知られた存在となっています。このような地域全体での取り組みが、地域市場の成長をさらに後押ししています。
Global Search Engine Optimization (SEO) Tools Market Size, Share & Trends Analysis Report by Application (SMEs and Large Enterprise), and by Product Type (Product Page SEO, Content SEO, Technical SEO, Social Media SEO, Local SEO, Voice Search SEO, and Others) Forecast Period (2024-2031)
Global SEO tool market is anticipated to grow at a significant CAGR of 22.3% during the forecast period (2024-2031). SEO tools boost website visibility in search engine results pages by addressing link building, keyword research, content analysis, and backlink profiles; additional features optimize content, analyze performance, and provide detailed data for development.
Market Dynamics
Growing demand for Continuous Optimization and Adaptability
The flexibility of SEO tools enables businesses to stay agile and responsive to evolving search engine algorithms, user behavior, and market dynamics by providing real-time data and insights.According to the Erulearning Solutions Pvt.,Ltd. in February 2023, by facilitating the optimization of content for improved visibility on search engine results pages (SERPs), SEO tools prove to be valuable assets for business owners and marketers, assisting them in driving traffic, enhancing brand recognition, and boosting conversion rates. Furthermore, SEO tools provide time savings, performance insights, and competitive advantage by automating tasks like keyword research and backlink analysis, enhancing website visibility, and identifying effective strategies.
A rising number of online searches
Globally, the growing number of daily searches highlights the importance of online visibility for businesses. As a result, there is a rising demand for SEO tools as companies strive to optimize their websites and improve their rankings in search engine results. According to data Syspree, there are over 3.5 billion searches generated each day, and the number of searches is increasing at a rate of 10% each year. Boasting a commanding 92% of the market, Google now leads its rivals Yahoo! and Bing. These statistics render it clear that search engine optimization (SEO) is essential for engaging users on different search platforms and grabbing their attention.
Market Segmentation
Large Enterprise is Projected to Emerge as the Largest Segment
Based on the technology, the SEO tools market is sub-segmented into SMEs, and large enterprise. Among these, the large enterprise sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factor supporting the segment's growth includes the comparative abundance of resources (monetary and human) in contrast with small enterprises. In addition, they have more resources that available to train staff members to use these tools and serve a wider range of clients.
Content SEO Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
The technique of optimizing information in accordance with search engine specifications is known as content SEO. It entails writing content that's comprised of keywords, optimizing photos and videos, and producing high-quality content that caters to user demands. Enhancing a website's visibility on search engine pages through content SEO can lead to a higher search engine rating.
The global SEO tools market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Asia-Pacific is Anticipated to Exhibit Highest CAGR During Forecast Period
Among all the regions, Asia-Pacific is anticipated to exhibit the highest CAGR during the forecast period. The growing digitalization across the region is a key factor to drive the regional market growth.
According to the Times of India, in June 2023, in order to optimize a website for search engines, keyword research is essential. Use free tools like SpyFu, Google Trends, KeywordTool.io, and Semrush to enhance your SEO. Semrush manages competitive and keyword research, and digital marketing courses offer a thorough understanding of SEO tactics. Free keyword recommendations are available from KeywordTool.io, and Google Trends allows users explore previous and current search trends for a variety of subjects and languages. As a result of its numerous capabilities, reporting options, and assistance for advertising and content marketing, SpyFu is a well-known name in the search engine optimization industry. Such initiatives across the region is further aiding to the regional market growth.
The major companies serving the global SEO tools market include Ahrefs Pte. Ltd.,Majestic-12 Ltd,SpyFu,SEMrushInc.,Yoast B.V., among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance in March 2022, Semrush has acquired Kompyte, marking its first venture into non-search and content marketing products, allowing it to upsell competitive intelligence tools.