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市場調査レポート
商品コード
1452969
靴用消臭剤の世界市場:2024-2031年Global Shoe Deodorizer Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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靴用消臭剤の世界市場:2024-2031年 |
出版日: 2024年02月10日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の靴用消臭剤の市場規模、シェア、動向:製品別(抗菌殺虫剤、除菌剤、殺菌剤、消臭剤、防藻剤、その他)、エンドユーザー別(住宅用、商業用、産業用、自動車用)予測期間(2024-2031年)
靴用消臭剤の世界市場は、予測期間中(2024-2031年)にCAGR6.2%でかなりの成長が見込まれています。これは、糖尿病患者が神経障害や血行不良のために足の問題を経験する可能性が高く、感染症や合併症を予防するために靴用消臭剤を含む適切な足の衛生が必要であるという事実によるものです。2023年3月の国立衛生研究所によると、糖尿病(DM)は世界的に大きな健康脅威となっており、糖尿病性足潰瘍(DFU)は年間2,000万人に影響を及ぼしています。DFUは治療が複雑で、治癒までに数ヶ月から数年かかり、再発率も高いです。また、糖尿病患者の85%が下肢の切断を余儀なくされ、世界の身体障害につながっています。患者ケアを向上させるためには、DFU管理の障壁を理解することが不可欠です。
市場力学
靴用消臭剤の需要増加
靴の中の汗やバクテリアの蓄積は活動的な人の間で一般的であるため、運動量の増加により靴用消臭剤の需要が増加すると予想されます。スポーツ・フィットネス産業協会(SFIA)によると、2023年2月、2022年に少なくとも1つのスポーツ、フィットネスエクササイズ、屋外レクリエーション活動に参加するアメリカ人の数は、過去5年間を上回りました。同レポートによると、全アメリカ人の77.6%、2億3,690万人に相当する個人が、年間を通じて少なくとも1つの活動に従事し、2017年から9.2%、2021年から1.9%増加しました。
市場セグメンテーション
オンラインが最大のセグメントと予測される
靴用消臭剤市場は、流通チャネル別にオンラインとオフラインに細分化されます。このうち、オンライン市場が最大のシェアを占めると予想されます。オンラインプラットフォームを通じて靴用消臭剤へのアクセスが増加したことが、この市場セグメントの成長を促進する主な要因です。これらのプラットフォームを通じて世界的に幅広いブランド、処方、価格帯が提供されていることが、この市場セグメントの成長をさらに後押ししています。2022年3月のConsumers Internationalによると、eコマースの成長は近年目覚ましく、世界のeコマース小売売上高は2020年に推定4兆2,500億米ドルに達します。これは小売売上高全体に占める割合が大きく、2025年には4分の1近くにまで増加すると予測されています。COVID-19の流行はこの動向をさらに加速させ、世界の消費者の買い物行動に影響を与えています。興味深いことに、アジア太平洋、特に中国が世界のeコマース取引の主要な牽引役として台頭しており、総額の約62.0%を占めています。一方、欧州と北米を合わせたeコマース取引の割合は約35.0%です。
インソールのサブセグメントが大きな市場シェアを占める
消費者は、靴用消臭剤を含むパーソナルケア製品において、無害で自然な代替品を求めるようになっており、エッセンシャルオイルは健康志向の人々に人気のある選択肢です。その結果、抗菌ソリューションに対する需要が高まっており、それに応じて企業はこの需要の高まりに対応するために新しく革新的なソリューションを発表しています。例えば、2018年9月、Cosmetics LKはProbellefootcareブランドの靴用消臭パッチを発売しました。この無害な溶液には4つのエッセンシャルオイルが含まれており、バクテリアの成長を遅らせ、自然の森の香りを放ちます。
靴用消臭剤の世界市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋)、世界のその他の地域(中東・アフリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。
北米
アジア太平洋が急成長
全地域の中でアジア太平洋が最も高い成長を示すと予想されます。可処分所得の増加、足の衛生に対する選好の高まりが、靴用消臭剤などの製品への投資を促進しています。2023年7月に発表されたインドの消費経済に関する調査記事「People Research on India's Consumer Economy」によると、所得が50万インドルピーから300万インドルピーの中間層はインドで最も急成長している層であり、2031年までに1億6,500万人に達すると予想されています。この成長は、社会経済的プロファイルや都市化に影響を与え、ブームタウンや歴史的中心地では高い成長率を記録しています。中産階級と高所得者層の拡大は消費を再構築し、2030年までに約2兆7,000億米ドルの支出増をもたらします。貯蓄パターンも変化しており、中産階級の世帯では保険商品への支出が増加しています。
Global Shoe Deodorizer Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product(Antimicrobial pesticide, Sanitizer, Fungicide, Deodorizers, Algaestats, and Others),and by End-User (Residential, Commercial, Industrial, and Automotive)Forecast Period (2024-2031)
Global shoe deodorizer market is anticipated to grow at a considerable CAGR of 6.2% during the forecast period (2024-2031). for the growing incidence of diabetes has driven the demand for shoe deodorize. This is due to the fact that diabeteic people are more likely to experience foot issues owing to neuropathy and poor circulation, necessitating proper foot hygiene, including shoe deodorizers, to prevent infections and complications. According to the National Institute of Health (gov.) in March 2023, the diabetes mellitus (DM) poses a significant global health threat, with diabetic foot ulcers (DFU) affecting 20 million individual annually. The DFUs are complex to treat, take months or years to heal, and have high recurrence rates. They also contribute to 85% of diabetic patients requiring lower extremity amputation, leading to global disability. To improve patient care, it is essential to comprehend the barriers to DFU management.
Market Dynamics
Increasing demand for shoe deodorizers
The demand for shoe deodorizers is expected to rise owing to increased physical activity, as sweat and bacteria accumulation in shoes is common among active individuals. According to the Sports & Fitness Industry Association (SFIA), in February2023, the number of Americans participating in at least one sport, fitness exercise, or outdoor recreation activity in 2022 exceeded that of the previous five years. The report indicates that 77.6% of all Americans, equivalent to 236.9 million individual, engaged in at least one activity throughout the year, representing a 9.2% increase from 2017 and a 1.9% increase from 2021.
Market Segmentation
Online is Projected to Emerge as the Largest Segment
Based on the distribution channel, the shoe deodorizer market is sub-segmented into online, and offline. Among these, the online sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The increased accessibility to shoe deodorizers through online platform is a key factor driving the growth of this market segment.The wide range of brands, formulations, and price points globally across these platform is further aiding to the growth of this market segment. According to the Consumers International, in March 2022, the growth of e-commerce has been remarkable in recent years, with global e-commerce retail sales reaching an estimated $4.25 trillion in 2020. This represents a significant share of total retail sales, projected to rise to nearly a quarter by 2025. The COVID-19 pandemic has further accelerated this trend, impacting consumer shopping behavior globally. Interestingly, the Asia-Pacific region, particularly China, has emerged as the primary driver of global e-commerce transactions, accounting for approximately 62.0% of the total value. Meanwhile, Europe and North America combined contribute to around 35.0% of e-commerce transactions.
Insole Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
The consumers are increasingly seeking non-toxic, natural alternatives in personal care products, including shoe deodorizers, with essential oils being a popular choice for health-conscious individuals.As a result there is growing demand for anti-microbial solutions and accordingly companies are launching new and innovative solutions to meet this growing demands. For instance, in September 2018, Cosmetics LK has launched a shoe deodorant patch under its Probellefootcare brand, featured an anti-microbial solution released through a porous pouch. The non-toxic solution contains four essential oils, slowing bacteria growth and emitting a natural forest scent.
The global shoe deodorizer market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
North America
Asia-Pacific to Exhibit Fastest Growth
Among all the regions, Asia- Pacific is anticipated to exhibit highest growth. The growing disposable incomes, growing preference towards hygiene of legs has driven investment in products such as, shoe deodorizers. According to the article, People Research on India's Consumer Economy, in July 2023, the middle Class, with incomes between Rs 5 lakh and Rs 30 lakh, is India's fastest-growing segment, expected to reach 165 million by 2031. This growth affects socio-economic profiles and urbanization, with boom towns and historic centers experiencing higher growth rates. The expansion of the middle class and high-income segments is reshaping consumption, driving nearly $2.7 trillion in incremental spending by 2030. Saving patterns are additionally changing, with Middle Class households spending more on insurance products.
The major companies serving the global shoe deodorizer market include, ADIDAS AG,Procter & Gamble GmbH, Church & Dwight Co., Inc., Henkel AG & Co. KGaA, Inc., S. C. Johnson & Son, Inc. and others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in September 2018, Probelle Launched the First-Ever Shoe Deodorant Patch. The anti-microbial product for shoes. The patch, which adheres to the shoe's vamp, contains patchouli oil, fenugreek extract, thyme oil, and eucalyptus oil, emitting a natural forest scent.