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市場調査レポート
商品コード
1452948

感情コンピューティングの世界市場、2024-2031年

Global Affective Computing Market 2024-2031

出版日: | 発行: Orion Market Research | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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感情コンピューティングの世界市場、2024-2031年
出版日: 2024年02月06日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界の感情コンピューティング市場は、予測期間中(2024-2031年)にCAGR 26.2%の大幅な成長が見込まれています。感情コンピューティングとは、表情、ジェスチャー、言語など、人間の行動に関するデータを分析して感情情報を得る、コンピュータベースのソリューションの一群を指します。パーソナライズされた製品やサービスを提供するために人間の感情を読み取る必要性が高まっていることが、世界の感情コンピューティング市場の成長を促進する重要な要因となっています。しかし、データの安全性とセキュリティへの懸念が市場成長の主な制約になると推定されます。さらに、複数のシステムからのデータ集約と同期化も市場の大きな課題となっています。IoTとウェアラブルデバイスの進化は、世界市場の成長にとって大きな機会です。

技術進歩が世界市場を牽引

感情コンピューティングの分野で進行中の技術的進歩は、世界市場の成長を促進する重要な要因です。テキストアナリティクスの基盤は、関連する自動分類とデータ抽出ルール、センチメント分析などを備えた直交分類法で構成されています。テキストアナリティクスは複数の不正検知技術を開発しており、GPTシステムに適用することができます。これらの技術の統合は、市場成長に有利な機会を提供すると予想されます。Ontotextは2024年2月、テキストアナリティクスサービスの作成、評価、品質向上を容易にするオールインワン環境、Ontotext Metadata Studio(OMDS)3.7の即時提供を発表しました。OMDSは、すぐに使える迅速な自然言語処理(NLP)のプロトタイピングと開発を提供するため、企業は自社のドメイン知識に最適なテキストアナリティクスサービスを繰り返し作成することができます。

より良いカスタマーサービスを提供する必要性

大手小売企業やヘルスケア、電気通信事業者などが、主要顧客により良いカスタマーサービスを提供することに重点を置くようになっていることが、世界市場の成長を促進する重要な要因となっています。例えば、感情測定技術企業のAffectiva社は、ビデオ通話中の表情を分析し、顧客の反応や満足度を測定できるソフトウェアを提供しています。

小売・eコマースが世界市場で主要シェアを占める

世界の感情コンピューティング市場は、エンドユーザーに基づき、BFSI、ヘルスケア、自動車、小売&eコマース、IT&テレコム、その他(メディア&エンターテインメント)に細分化されます。エンドユーザー別では小売が大きなシェアを占めると予想されます。eコマースの普及に伴う小売企業の大規模なデジタル変革が、同分野の市場成長を促進する主要因となっています。複数のeコマース企業の出現に伴い、オンライン小売業者間の競合が増加しています。そのため、ユニリーバやペプシコなどの業界大手は、顧客の好みを特定してパーソナライズされた製品を提供するために感情コンピューティングを採用しています。さらに、感情分析の利用は、マーケティングインテリジェンス、顧客経験管理、競合情報、リスク管理などのアプリケーションで小売業者を支援します。例えば、アパレル小売店では、感情コンピューティングとセンサーキャプチャーデバイスは、アパレル小売業者やファッションハウスにとって、感情認識技術を通じて消費者の行動を理解し、あらゆる感情体験に適応するために、消費者のリアルタイムの反応を捉えるのに非常に役立ちます。

地域別展望

世界の感情コンピューティング市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されます。

アジア太平洋地域のデジタル化

アジア太平洋地域におけるデジタル化の進展は、同地域の市場成長に大きく貢献すると予想されます。同地域は、デジタルおよびコンピューター技術に関する特許の60.0%を占めており、20年前の40.0%から増加しました。製造業大国である中国は、産業用ロボットの導入において世界的に大きくリードしています。中国は唯一最大のロボットユーザーであり、市場の約30.0%を占めています。

北米が大きなシェアを占める

北米は、IBM、マイクロソフト、グーグルLLC、アップル社など主要な市場プレーヤーが存在するため、全地域の中で大きなシェアを占めています。さらに、この地域は、いくつかのAベースの技術新興企業の主要なハブであり、この地域市場の成長をさらに後押ししています。さらに、良好なビジネス環境と政府の支援政策が、クラウド技術を活用するための先進的な感情コンピューティング技術の活用を企業に促しています。さらに、この技術をすでに活用しているエンドユーザーの存在が、この地域の市場成長をさらに後押ししています。例えば、ニューヨーク市に本社を置く世界の保険会社MetLifeは、コンタクトセンターのエージェントを指導するために感情コンピューティングを活用しています。

政府の規制もこの市場で重要な役割を果たしています。例えば、米国国土安全保障省(DHS)は2023年9月、顔認識や顔キャプチャ技術を含む人工知能(AI)技術の使用と取得に関する新たな方針を発表しました。新方針は、AI技術の取得と使用、顔認識と顔キャプチャ技術の使用という2つの分野に焦点を当てています。

目次

第1章 レポート概要

  • 業界の現状分析と成長ポテンシャルの展望
  • 調査方法とツール
  • 市場内訳
    • セグメント別
    • 地域別

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリストの洞察と現在の市場動向
    • 主な調査結果
    • 推奨事項
    • 結論

第3章 競合情勢

  • 主要企業分析
  • Affectiva Inc.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Element Human Ltd.
    • 会社概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Kairos AR Inc.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Nuance Communications Inc.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • 主要戦略分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 感情コンピューティングの世界市場:コンポーネント別
    • ハードウェア
      • カメラ
      • センサー
      • ストレージデバイス・プロセッサー
    • ソフトウェア
      • アナリティクスソフトウェア
      • エンタープライズソフトウェア
      • 顔認識
      • ジェスチャー認識
      • 音声認識
  • 感情コンピューティングの世界市場:エンドユーザー別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • 自動車
    • 小売・eコマース
    • IT・通信
    • その他(メディア・エンターテインメント)

第5章 地域分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第6章 企業プロファイル

  • Amazon Web Services, Inc.
  • Apple Inc.
  • AT&T Inc.
  • Fulcrum Biometrics, LLC
  • Google Inc.
  • LumenVox, LLC
  • Microsoft Corp.
  • Ozonetel Communications Pvt Ltd.
  • Raytheon Co.
  • Selvas AI Inc.
  • Sensory Inc.
  • Sonix, Inc.
  • Uniphore Software Systems Pvt. Ltd.
  • ValidSoft
  • Verint Systems Inc.
  • Voice Biometrics Group
図表

LIST OF TABLES

  • 1.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COMPONENT, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 2.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTING HARDWARE MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 3.GLOBALAFFECTIVE COMPUTING SOFTWARE MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 4.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END-USER, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 5.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTINGIN BFSI MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 6.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTINGIN HEALTHCAREMARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 7.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTINGIN AUTOMOTIVE MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 8.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTINGIN RETAIL & E-COMMERCE MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 9.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTINGIN IT & TELECOM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 10.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTINGIN OTHER END-USERSMARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 11.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 12.NORTH AMERICAN AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 13.NORTH AMERICAN AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COMPONENT, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 14.NORTH AMERICAN AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END-USER, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 15.EUROPEAN AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 16. EUROPEAN AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COMPONENT, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 17.EUROPEAN AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END-USER, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 18.ASIA-PACIFIC AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 19.ASIA-PACIFIC AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COMPONENT, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 20.ASIA-PACIFIC AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END-USER, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 21.REST OF THE WORLD AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BYREGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 22.REST OF THE WORLD AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COMPONENT, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 23.REST OF THE WORLD AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END-USER, 2023-2031 ($ MILLION)

LIST OF FIGURES

  • 1.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COMPONENT, 2023 VS 2031 (%)
  • 2.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTING HARDWARE MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 3.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTING SOFTWARE MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 4.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END-USER, 2023 VS 2031 (%)
  • 5.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTINGIN BFSI MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 6.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTING IN HEALTHCARE MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 7.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTINGIN AUTOMOTIVE MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 8.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTINGIN RETAIL & E-COMMERCE MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 9.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTINGIN IT & TELECOM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 10.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTINGIN OTHER END-USERSMARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 11.GLOBAL AFFECTIVE COMPUTING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 12.US AFFECTIVE COMPUTING MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 13.CANADA AFFECTIVE COMPUTING MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 14.UK AFFECTIVE COMPUTING MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 15.FRANCE AFFECTIVE COMPUTING MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 16.GERMANY AFFECTIVE COMPUTING MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 17.ITALY AFFECTIVE COMPUTING MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 18.SPAIN AFFECTIVE COMPUTING MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 19.REST OF EUROPE AFFECTIVE COMPUTING MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 20.INDIA AFFECTIVE COMPUTING MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 21.CHINA AFFECTIVE COMPUTING MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 22.JAPAN AFFECTIVE COMPUTING MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 23.SOUTH KOREA AFFECTIVE COMPUTING MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 24.REST OF ASIA-PACIFIC AFFECTIVE COMPUTING MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 25.LATIN AMERICA AFFECTIVE COMPUTING MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 26.THE MIDDLE EAST & AFRICA AFFECTIVE COMPUTING MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
目次
Product Code: OMR2028184

Global Affective Computing Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (Hardware and Software), and by End-User (BFSI, Healthcare, Automotive, Retail & E-Commerce, IT & Telecom, and Others) Forecast Period (2024-2031)

Global affective computing market is anticipated to grow at a significant CAGR of 26.2% during the forecast period (2024-2031).Affective computing refers to a class of computer-based solutions that analyze data about human behavior, such as facial expressions, gestures, and language, for its emotional information. The growing need to read human emotions to offer personalized products and services is a key factor driving the growth of the global affective computing market. However, data safety and security concern is estimated to be the major constraints for the market growth. Additionally, data aggregation and synchronization from multiple systems is another major challenge to the market. The evolution of IoT and wearable devices is a major opportunity for the growth of the global market.

Market Dynamics

Technological Advancements to Drive Global Market

The ongoing technological advancements in the field of affective computing are key factors driving the growth of the global market. The text analytics foundation consists of orthogonal taxonomies with associated auto categorization and data extraction rules, sentiment analysis, and more. Text analytics has developed multiple fraud detection techniques, and they can be applied to GPT systems. The integration of these technologies is anticipated to offer lucrative opportunities to market growth. In February 2024, Ontotext announced the immediate availability of Ontotext Metadata Studio (OMDS) 3.7, an all-in-one environment that facilitates the creation, evaluation, and quality improvement of text analytics services. This provides out-of-the-box, rapid natural language processing (NLP) prototyping and development so organizations can iteratively create a text analytics service that best serves their domain knowledge.

Need to Offer Better Customer Service

The growing focus of major retailers, healthcare & telecom providers among others on offering better customer service to their prime customers is a key factor driving the growth of the global market. For instance, Affectiva, an emotion measurement technology company, provides software that can analyze facial expressions during video calls to gauge customer reactions and satisfaction.

Market Segmentation

Our in-depth analysis of the global affective computing market includes the following segments by equipment type:

  • Based on components, the market is sub-segmented into hardware and software.
  • Based on hardware, the market is further segmented into cameras, sensors, devices, and processors.
  • Based on software, the market is further segmented into analytics software, enterprise software, facial recognition, gesture recognition, and speech recognition.
  • Based on end-user, the market is sub-segmented into BFSI, healthcare, automotive, retail & e-commerce, IT& telecom, and others.
  • Others include media and entertainment.

Retail & E-Commerce Holds Major Share in the Global Market

Based on the end-user, the global affective computing market is sub-segmented into BFSI, healthcare, automotive, retail & e-commerce, IT& telecom, and others (media & entertainment). Retail is expected to hold a major share based on end-users. A massive digital transformation among retail organizations owing to the increasing popularity of e-commerce is a key factor driving the segmental market growth. With the growth in the emergence of several e-commerce players, the competition among online retail has increased. Therefore, these industry players such as Unilever and Pepsico are adopting affective computing to identify the preferences of their customers to offer personalized products. Additionally, the use of emotion analytics facilitates retailers with applications that include marketing intelligence, customer experience management, competitive intelligence, and risk management. For instance, in apparel retail stores, affective computing and sensor-capturing devices can be very useful to apparel retailers and fashion houses to capture real-time responses of consumers understand their behavior through emotionally aware technologies and adapt themselves to a full range of emotional experiences.

Regional Outlook

The global affective computing market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

Digitalization in Asia-Pacific

The growing digitalization in Asia-Pacific is anticipated to contribute significantly to the regional market growth. The region accounted for 60.0% of patents in digital and computer technologies right before the pandemic, up from 40.0% two decades earlier. The manufacturing power-house enjoys a wide global lead in the installation of industrial robots. China is the single biggest robot user, accounting for some 30.0% of the market.

North America Holds Major Market Share

Among all the regions, North America holds a significant share owing to the presence of major market players such as IBM, Microsoft, Google LLC, and Apple, Inc. across the region. Additionally, this region is a major hub for several A-based technology start-ups which is further aiding to the regional market growth. Moreover, favorable business condition along with supporting government policies has encouraged enterprises to utilize advanced affective computing technologies for leveraging cloud technologies. Besides, the presence of several end-users that are already taking leverage of this technology is further driving the regional market growth. For instance, MetLife a global insurance company headquartered in New York City is taking leverage of affective computing for coaching contact center agents.

Government regulation also plays an important role in this market. For instance, in September, 2023 the US Department of Homeland Security (DHS) announced new policies regarding its use and acquisition of artificial intelligence (AI) technologies, including facial recognition and face capture technologies. The new policies focus on two areas namely acquisition and use of AI technologies and use of facial recognition and face capture technologies.

Market Players Outlook

The major companies serving the global affective computing market include Affectiva Inc., Element Human Ltd., Kairos AR Inc., Nuance Communications, Inc., and Google LLC among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. Kouo, a pioneering product analytics company, announces the launch of its innovative AI-powered emotion analytics technology. Designed to assist strategy teams within organizations, Kouo empowers product teams to implement data-driven improvements that enhance key business metrics

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2023 and forecast to 2031.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global affective computing market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1.Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1.Research Methods and Tools
  • 1.2.Market Breakdown
    • 1.2.1.By Segments
    • 1.2.2.By Region

2.Market Overview and Insights

  • 2.1.Scope of the Report
  • 2.2.Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1.Key Findings
    • 2.2.2.Recommendations
    • 2.2.3.Conclusion

3.Competitive Landscape

  • 3.1.Key Company Analysis
  • 3.2.Affectiva Inc.
    • 3.2.1.Overview
    • 3.2.2.Financial Analysis
    • 3.2.3.SWOT Analysis
    • 3.2.4.Recent Developments
  • 3.3.Element Human Ltd.
    • 3.3.1.Overview
    • 3.3.2.Financial Analysis
    • 3.3.3.SWOT Analysis
    • 3.3.4.Recent Developments
  • 3.4.Kairos AR Inc.
    • 3.4.1.Overview
    • 3.4.2.Financial Analysis
    • 3.4.3.SWOT Analysis
    • 3.4.4.Recent Developments
  • 3.5.Nuance Communications Inc.
    • 3.5.1.Overview
    • 3.5.2.Financial Analysis
    • 3.5.3.SWOT Analysis
    • 3.5.4.Recent Developments
  • 3.6.Key Strategy Analysis

4.Market Segmentation

  • 4.1.Global Affective Computing Market by Component
    • 4.1.1.Hardware
      • 4.1.1.1.Cameras
      • 4.1.1.2.Sensors
      • 4.1.1.3.Storage Devices & Processors
    • 4.1.2.Software
      • 4.1.2.1.Analytics Software
      • 4.1.2.2.Enterprise Software
      • 4.1.2.3.Facial Recognition
      • 4.1.2.4.Gesture Recognition
      • 4.1.2.5.Speech Recognition
  • 4.2.Global Affective Computing Market by End-User
    • 4.2.1.BFSI
    • 4.2.2.Healthcare
    • 4.2.3.Automotive
    • 4.2.4.Retail & E-Commerce
    • 4.2.5.IT & Telecom
    • 4.2.6.Others (Media & Entertainment)

5.Regional Analysis

  • 5.1.North America
    • 5.1.1.United States
    • 5.1.2.Canada
  • 5.2.Europe
    • 5.2.1.UK
    • 5.2.2.Germany
    • 5.2.3.Italy
    • 5.2.4.Spain
    • 5.2.5.France
    • 5.2.6.Rest of Europe
  • 5.3.Asia-Pacific
    • 5.3.1.China
    • 5.3.2.India
    • 5.3.3.Japan
    • 5.3.4.South Korea
    • 5.3.5.Rest of Asia-Pacific
  • 5.4.Rest of the World

6.Company Profiles

  • 6.1.Amazon Web Services, Inc.
  • 6.2.Apple Inc.
  • 6.3.AT&T Inc.
  • 6.4.Fulcrum Biometrics, LLC
  • 6.5.Google Inc.
  • 6.6.LumenVox, LLC
  • 6.7.Microsoft Corp.
  • 6.8.Ozonetel Communications Pvt Ltd.
  • 6.9.Raytheon Co.
  • 6.10.Selvas AI Inc.
  • 6.11.Sensory Inc.
  • 6.12.Sonix, Inc.
  • 6.13.Uniphore Software Systems Pvt. Ltd.
  • 6.14.ValidSoft
  • 6.15.Verint Systems Inc.
  • 6.16.Voice Biometrics Group