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市場調査レポート
商品コード
1452934
PHM(Population Health Management)の世界市場、2024-2031年Global Population Health Management Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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PHM(Population Health Management)の世界市場、2024-2031年 |
出版日: 2024年02月03日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のPHM(Population Health Management)市場は、予測期間(2024-2031年)にCAGR 13.5%で成長すると予測されます。市場の成長は、人口の慢性疾患の増加と人口の健康管理の必要性が市場を牽引すると予測されることに起因しています。さらに、人口の健康管理の分野で組織によって取られる政策やイニシアチブの成長は、市場の成長に有利な条件を作り出しています。例えば、2023年1月、CalAIMのPHMプログラムが開始されました。これは、より長く健康的な生活を促進することにより、Medi-Cal加入者の健康アウトカムと公平性を改善することを目的としています。さらに、PHMプログラムは、個別化された介入、信頼構築、格差是正のための社会的健康要因の特定を通じて、医療受給者のケアニーズに対応することに重点を置いています。
エンドユーザーの中では、医療プロバイダーのサブセグメントが世界のPHM市場でかなりのシェアを占めると予測されます。このセグメントの成長は、バリューベースの医療プログラムに対する需要の高まりに起因しています。価値ベースのケアモデルに関する開発は、支払いが患者の転帰に依存するため、医療従事者が相互運用可能なソリューションを求める動機となります。価値ベースのケアは、統合データによって可能になった患者の転帰の測定と強化に大きく依存しています。例えば、2018年3月、DXCテクノロジーは、医療プロバイダー間の相互運用性を支援するために設計されたデジタルヘルスプラットフォームを発表しました。It Connectは医療ITシステムをリンクするクラウドベースのプラットフォームで、医療提供者が患者ケアの向上のために情報を共有できるようにします。新しいアプリケーションのための分析、相互運用性、APIを提供し、ネットワーク全体のデータを統合します。
世界のPHM市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されます。なかでもアジア太平洋地域は、医療費の増加や効率的な疾病管理技術に対する需要の高まりから、全世界で突出したシェアを占めると予想されています。
全地域の中で、北米地域は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予測されています。地域の成長は、HIVの慢性的な管理を改善するために実装されているPHMの採用が増加している需要に起因しています。2022年11月のイタリア国立衛生研究所(National institute of health(gov.))によると、イタリアの2つの地方衛生局で合計738人の症例が発見され、これは全人口の0.14%に相当し、予測された有病率と一致しています。これらの症例のうち、31人がHIVと糖尿病の両方と診断され、有病率は4.2%となった。これは全人口の有病率8%より低いです。この集団では、標準的なHIVフォローアップケアのために一般的に行われる検査を除いて、糖尿病の標準的ケアの遵守率は概して低かった。
Global Population Health Management Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (Software and Services), by Mode of Delivery (On-Premises and Cloud-Based), and by End-User (Introduction, Healthcare Providers, Healthcare Payers, and Others) Forecast Period (2024-2031)
The global population health management market is anticipated to grow at a CAGR of 13.5% during the forecast period (2024-2031). The market's growth is attributed to the growing chronic illness among population and need for managing health of population is anticipated to drive the market. Furthermore growing policies and initiatives taken by the organization in the field of population health management is creating favourable condition for the growth of the market. For instance, in January 2023, CalAIM's Population Health Management program, was launched it aimed to improve health outcomes and equity for Medi-Cal members by promoting longer, healthier lives. Furthermore, the PHM program focuses on addressing medical beneficiaries' care needs through personalized interventions, trust-building, and identifying social health drivers to reduce disparities.
The global population health management market is segmented on the component, mode of delivery, and end user. Based on the component, the market is sub-segmented into software and services. Based on the mode of delivery, the market is sub-segmented into on-premise and cloud-based. Furthermore, based on end-users, the market is sub-segmented into introduction healthcare providers, healthcare payers, and others. The cloud-based subcategory is expected to capture a significant portion of the market share within the mode of delivery segment. Cloud-based population health management suite enhances procedures through state-of-the-art data integration technologies and sophisticated analytics, thus allowing end-users to satisfy their population health management goals.
Among the end-users, the healthcare providers sub-segment is expected to hold a considerable share of the global population health management market. The segmental growth is attributed to the growing demand for value-based healthcare programs. The development concerning value-based care models, so that payment is contingent on patient outcomes, motivates medical professionals to seek interoperable solutions. Value-based care relies heavily on the measurement and enhancement of patient outcomes, which has been rendered possible by integrated data. For instance, in March 2018, DXC Technology launched a digital health platform designed to assist interoperability between healthcare providers. It Connect is a cloud-based platform that links healthcare IT systems, enabling providers to share information for improved patient care. It offers analytics, interoperability, and APIs for new applications and integrates data across networks.
The global population health management market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Asia-Pacific is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to rising medical expenses and the region's demand for efficient disease management techniques.
Among all regions, the North American region is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to the demand for the growing adoption of population health management is being implemented to improve the chronic management of HIV. According to the National institute of health (gov.) in November 2022, total of 738 cases were discovered in the two Local Health Authorities in Italy; this represents 0.14% of the overall population and is in line with the predicted prevalence. Among these cases, 31 individuals were diagnosed with both HIV and diabetes, resulting in a prevalence ratio of 4.2%. This is lower than the overall population prevalence of 8%. The adherence to diabetes standards of care was generally low in this population, except for the tests commonly conducted for standard HIV follow-up care.
The major companies serving the global population health management market include Epic Systems Corp., IBM Corp., Koninklijke Philips N.V., McKesson Corp., NextGen Healthcare, Inc., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in December 2022, Morris Heights Health Center (MHHC) partnered with population health management technology company Garage, and the health center utilized the company's platform to improve care for its 50,000 patients in the Bronx community.