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市場調査レポート
商品コード
1432914
PHM(Population Health Management):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)Population Health Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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PHM(Population Health Management):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 2~3営業日
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PHM(Population Health Management)の市場規模は、2024年に534億1,000万米ドルと推定され、2029年までに1,268億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に18.89%のCAGRで成長します。
世界のPHM(Population Health Management)市場は、高齢者人口の増加と慢性疾患の負担の増大、ヘルスケアシステムのデジタル化、ヘルスケア費の高騰による手頃な価格の治療選択肢のニーズの高まりによって牽引されています。さらに、長期間の監視と入院を必要とする慢性疾患に苦しむ人口の増加と、政府の有利な政策も市場の成長を支えるもう1つの要因です。
しかし、人口の健康管理における継続的な動向により、顧客はデータのセキュリティと信頼性、規制遵守の強化、および膨大な量のヘルスケアデータの処理に関連する課題に直面しています。また、サービス/製品の品質が低下する可能性も、市場の成長を抑制すると予想される数少ない要因の一つです。
クラウドベースのセグメントは、ライセンシングと立ち上げコストの低さ、メンテナンスとインフラストラクチャ要件のコストの低さ、アクセスの広さなどの利点が増加しているため、PHM市場で最大のシェアを占めています。さらに、クラウドベースのPHMシステムにより、生産性が向上し、迅速かつスムーズな導入が実現します。したがって、クラウドベースの配信モードは、予測期間中に最も急速な成長を遂げると予想されます。
北米は、予測期間中にPHM(Population Health Management)市場で主導的な地位を維持すると予想されます。有利な規制シナリオ、ヘルスケア機関へのコスト削減の圧力、ヘルスケアIT、ビッグデータ、クラウドコンピューティングの増加動向、確立されたヘルスケアインフラ、政府による継続的な改革、疾病患者負担の増加などの要因が、医療機関の医療費削減を推進し、地域におけるPHM(Population Health Management)市場の成長を促進してます。
たとえば、米国政府は病気の予防とヘルスケアITの導入を目的とした医療費負担適正化法(ACA)を施行しました。 ACAは、PHM(Population Health Management)市場の成長を促進し、PHM(Population Health Management)サービスプロバイダーが患者のデータを収集および維持する機会を創出します。
市場関係者は、買収と合併、カスタマイズされたソリューションの提供、未開発の商業市場での企業の拡大に継続的に焦点を当てています。他の市場関係者との買収やビジネスパートナーシップは、市場での存在感を強化するためにこれらの企業が実施する戦略的取り組みの一部です。さらに、企業は商品化戦略の一環として、機能が強化および改善された新製品やプラットフォームの開発に巨額の投資を行っています。
The Population Health Management Market size is estimated at USD 53.41 billion in 2024, and is expected to reach USD 126.86 billion by 2029, growing at a CAGR of 18.89% during the forecast period (2024-2029).
The global population health management market is being driven by the rising geriatric population and increasing burden of chronic diseases, digitalization of healthcare systems and the increasing need for affordable treatment options due to rising healthcare costs. Additionally, the increasing population suffering from chronic diseases, which requires a long period of surveillance and hospital stay, and favorable government policies that are also the other factors supporting the growth of market.
However, with the ongoing trends in population health management, customers face challenges associated with data security and reliability, increasing regulatory compliance, and handling huge amounts of healthcare data. Also the probability of reduced service/product quality is among the few factors expected to restrain the growth of the market.
The cloud-based segment holds the largest share in the population health management market, due to a rise in the number of benefits, such as low licensing and startup costs, low costs of maintenance and infrastructure requirements, and wider accessibility. In addition, a cloud-based population health management system provides enhanced productivity and fast and smooth implementation. Hence the cloud-based delivery mode is expected to witness the fastest growth during the forecast period.
North America is expected to hold a leading position in the population health management market during the forecast period. The factors, such as favorable regulatory scenario, pressure on healthcare institutions to reduce costs, and rising trends in healthcare IT, big data and cloud computing, well-established healthcare infrastructure, continuous reforms by governments, and the increasing diseased patient burden are driving the growth of the population health management market in the regions.
For instance, the US government implemented the Affordable Care Act (ACA) for the prevention of diseases and the adoption of healthcare IT. The ACA will boost the growth of the population health management market and create opportunities for population health management service providers to collect and maintain patients' data.
The market players are continuously focusing on acquisitions and mergers, provision of customized solutions, and expansion of companies in untapped commercial markets. Acquisitions and business partnerships with other market players are some of the strategic initiatives undertaken by these companies to strengthen their market presence. Moreover, companies are investing huge amounts on developing new products and platforms with enhanced and improved features, as a part of their commercialization strategies.