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市場調査レポート
商品コード
1380465
自動車用ナビゲーションシステムの世界市場:2023-2030年Global Automotive Navigation System Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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自動車用ナビゲーションシステムの世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年10月02日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 198 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の自動車用ナビゲーションシステム市場は、予測期間(2023-2030年)にCAGR 7.4%で成長すると予測されています。市場の成長は、コネクテッドカーに対する需要が世界中で高まっていることに起因しています。重要な促進要因は、革新的なナビゲーションとエンターテインメントシステムを備えたコネクテッドカーに対する欲求の高まりです。消費者は、自動車のインフォテイメントとナビゲーションシステムのシームレスな統合を期待しています。STA8135GAは、トリプルバンド測位エンジン、マルチバンドPVT、デッドレコーニング機能という革新的な組み合わせにより、高度なカーナビゲーションシステムが必要とする正確な位置情報を提供する画期的な製品です。例えば、2022年1月、STマイクロエレクトロニクスは、最新のドライビングシステムが必要とする高品質の位置データを提供する、最初の車載衛星ナビゲーションチップであるとしているデバイスをリリースしました。STA8135GAは、通常のマルチバンドPVT(Position-Velocity-Time)とデッドレコーニングに加え、トリプルバンド測位エンジンをオンチップで組み合わせた初の車載用GNSS(Global Navigation Satellite System)レシーバーです。
ナビゲーションサービスのうち、フリート管理サービスは自動車用ナビゲーションシステムの世界市場でかなりのシェアを占めると予想されます。同分野の成長の背景には、Housecall Pro社のフリート管理ソリューションに4G LTE OBD-IIデバイスが実装され、ソフトウェア内でリアルタイムの車両追跡が可能になったことがあり、これが自動車ナビゲーションシステム市場の成長に寄与しています。2022年3月、MojioはHousecall Proと提携し、ホームサービス事業者向けの統合車両管理ソリューションを発表しました。4G LTE OBD-IIデバイスは、迅速にインストールされ、Housecall Proのソフトウェア内の実際の時間の車両位置のマップビューを生成し、新しい車両GPS追跡サービスの一部です。
世界の自動車用ナビゲーションシステム市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域に基づいてさらに細分化されます。このうち、アジア・欧州は、ナビゲーションが自動車の安全機能であることから、同地域の政府は、すべての車両にGPSシステムを接続することを義務付けることを提案しており、世界市場で突出したシェアを占めると予想されています。GPSシステムは、自動車部門のセキュリティと安全サービスのための主要な貢献者です。
すべての地域の中で、北米地域は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予想されています。地域成長の要因はInternational Trade Administration(.Gov)によると、2022年9月、2018年には合計11億8,340万5,694台の新車の小型トラックと乗用車が現地生産されました。2019年の国内総生産台数は1,217,611,896台に増加しました。2020年には国内総生産台数は1,124,986,208台に減少しました。全地域生産量は2021年に再び1,137,191,007に達しました。全地域生産量は2022年(推定)時点で部分的に判明しています。2018年の乗用車と小型トラックの新車輸入台数は37.6台で、2019年は35.5台、2020年は35.0台でした。2021年の乗用車・小型トラック全体の新車輸入台数はまだ正確には確定していないです。乗用車と小型トラックの新車輸出は、2018年53.1台、2019年59.5台、2020年47.6台、2021年55.7台です。さらに、米国はメキシコへの自動車部品の主要輸出国であり、年間940億米ドルの収益を上げています。大規模な乗用車市場と米国への近接性により、米国のOEMとアフターマーケット部品に対するメキシコの需要は堅調です。米国サプライヤーがメキシコ市場に効率的に参入するためには、現地代理店か地域流通が推奨されます。米国からの輸出品目はティア2サプライヤーが最も多いが、生産機械、設備、材料、組立済み部品などにもチャンスがあります。
Title: Global Automotive Navigation System Market Size, Share & Trends Analysis Report by Sales Channel Type (OEM, and Aftermarket), by Vehicle Type (Passenger Car, and Commercial Vehicle), by Technology (2D Maps, and 3D Maps), and by Navigation Services (Fleet Management Services, Real Time Traffic and Direction Information System, and Others),Forecast Period (2023-2030).
The global automotive navigation System market is anticipated to grow at a CAGR of 7.4% during the Forecast Period (2023-2030). The market's growth is attributed to growing demand for connected vehicles across the globe. A significant driver is the rising desire for connected cars with innovative navigation and entertainment systems. Consumers anticipate the seamless integration of infotainment and navigation systems in automobiles. The STA8135GA's innovative combination of a triple-band positioning engine, multi-band PVT, and dead-reckoning capabilities represents a considerable breakthrough in supplying the accurate location data required by advanced automobile navigation systems. For instance, in January 2022, STMicroelectronics, has released a device that states is the initial automotive satellite-navigation chip, delivering the high-quality position data required by modern driving systems. The STA8135GA is the first automotive-qualified GNSS (Global Navigation Satellite System) receiver to combine a triple-band positioning measurement engine on-chip, in addition to the usual multi-band Position-Velocity-Time (PVT) and dead-reckoning.
The global automotive navigation system market is segmented on the sales channel type, vehicle type, technology, and navigation services. Based on the sales channel type, the market is sub-segmented into OEM, and aftermarket. Based on the vehicle type, the market is sub-segmented into passenger car, and commercial vehicle. Based on the technology, the market is sub-segmented into 2D maps, and 3D maps. Further, on the basis of navigation services, the market is sub-segmented into fleet management services, real time traffic and direction information system, and others. The passenger car subcategory is expected to capture a significant portion of the market share within the vehicle type segment. This is attributed to the rapid expansion in the manufacture of passenger automobiles and other features such as real-time traffic updates that save travelers' time on congested routes.
Among the navigation services, the fleet management services sub-segment is expected to hold a considerable share of the global automotive navigation system market. The segmental growth is attributed to the implementation of a 4G LTE OBD-II device into Housecall Pro's Fleet Management Solution, allowing for real-time vehicle tracking within the software, is a development that has contributed to the growth of the Automotive Navigation System Market. This is owing to the demand for efficient fleet management solutions within home service businesses, that require optimized route planning and real-time tracking for operational efficiency and customer service. in March 2022, Mojio Partners with Housecall Pro to Launched Integrated Fleet Management Solution for Home Service Businesses. A 4G LTE OBD-II device that installs rapidly and produces a map view of actual time vehicle location inside of Housecall Pro's software is part of the new Vehicle GPS Tracking service.
The global automotive navigation system market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Asia Europe is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to navigation is a safety feature in cars, the region's governments are proposing to require that all vehicles be connected to GPS systems. GPS systems are the major contributor for security and safety services in the automotive sector.
Among all regions, the North America regions is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to the According to International Trade Administration (.Gov), in September 2022, a total of 1,183,405,694 new light trucks and passenger cars were produced locally in 2018. The total volume of domestic output rose to 1,217,611,896 in 2019. The total domestic output fell to 1,124,986,208 in 2020. The whole regional output reached again in 2021, reaching 1,137,191,007. The full local production is partially known as of 2022 (estimated). In 2018, the total number of new passenger cars and light trucks imported was 37.6, followed by 35.5 in 2019 and 35.0 in 2020. It remains to be determined exactly numerous new cars and light trucks are expected to be imported overall in 2021. New passenger vehicle and light truck exports totaled 53.1 in 2018, 59.5 in 2019, 47.6 in 2020, and 55.7 in 2021. Furthermore, the US is a major exporter of automotive parts to Mexico, with USD 94 billion in annual revenues generated. The large passenger vehicle market and proximity to the US makes Mexican demand for US OEMs and aftermarket parts robust. For US suppliers to enter the Mexican market efficiently, local representation or regional distribution is recommended. Tier 2 suppliers are the most exported items from the US, although opportunities are also available for production machinery, equipment, materials, pre-assembled components, and more
The major companies serving the automotive navigation system market include: DENSO Corp., Faurecia Clarion, Garmin Ltd., HARMAN International, JVCKENWOOD Group. and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in February 2022, Cox Automotive Launched vAuto ProfitTime GPS with the Industry's First Multichannel Inventory Sourcing System.to assist dealers in maximizing the sourcing of their inventory through unconventional channels.