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市場調査レポート
商品コード
1380457
小売向けCM(キャッシュマネジメント)の世界市場:2023-2030年Global Retail Cash Management Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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小売向けCM(キャッシュマネジメント)の世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年10月02日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の小売向けCM(キャッシュマネジメント)市場は、予測期間(2023-2030年)にCAGR 14.5%で成長すると予測されています。同市場の成長は、世界中のセキュリティに起因しています。消費者も企業も、現金の安全性に大きな関心を寄せています。安全なATMやインテリジェント金庫は、こうした不安を解消するのに役立ちます。それに伴い、市場各社は新しい銀行技術への需要に応える新製品を発表しています。例えば、2023年8月、キャッシュ・デポ社は、消費者金融サービス、ATM、現金管理のための新しいBANK IN A BOX技術を発表しました。この技術は、ATM、金融サービスキオスク、キャッシュリサイクラーを組み合わせた強力なデバイスであるスマートセーフを統合することで、銀行口座を持たない消費者や革新的な加盟店に適応可能なキャッシュソリューションを提供するために開発されました。
大企業向け。コンポーネントセグメントでは、サービスサブカテゴリーが市場シェアの大部分を占めると予想されます。これは、小売向けCM分野を強化すると予測される小売向けCMソリューションのアプリケーションには、大規模なものやキャッシュサイクルの自動化などが含まれるためです。
アプリケーションの中でも、キャッシュフロー予測サブセグメントが世界の小売向けCM市場でかなりのシェアを占めると予測されています。このセグメントの成長は、規制遵守に起因しています。顧客確認(KYC)やマネーロンダリング防止(AML)の法規制など、現金の取り扱いに関する法的要件を遵守することが大きな動機となっています。金融機関は、LMSやG-LMSのテクノロジーを活用することで、より効率的に取引を追跡し、報告することができます。それに伴い、市場のプレーヤーは流動性管理ソリューションの需要に応える新製品を発表しています。例えば、2022年2月、IDBI銀行は機関投資家向けの流動性管理ソリューションを発表しました。LMSとG-LMSは、リアルタイム、ウェブベース、数式主導の流動性管理ソリューションを提供します。
世界の小売向けCM市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)など、地域別にさらに細分化されています。なかでも欧州は、競争力を維持し、顧客のニーズに応えるために、最新のCMプラットフォームを導入していることから、世界全体で大きなシェアを占めると予想されます。英国の小売向けCM市場はデジタルバンキングサービスに移行しており、顧客はリアルタイムのCM体験を期待しています。例えば、2021年7月、サンタンデール銀行とインフォシス・フィナクルは、銀行のデジタル変革のための進行中のプログラムの一環として、新しい国際的なCMプラットフォームを発表しました。
すべての地域の中で、北米地域は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予想されています。この地域の成長は、現金からデジタルへの移行に起因しています。世界の動向は、現金からデジタルへの移行です。前述の製品は、現金の引き出しや預け入れを電子化することで、移行を支援します。小売CMの主要プレーヤーは、yosung America、Kyriba、Robinhoodなど北米で事業を展開しています。例えば、2022年7月、yosung Americaは、Hero(MX5400)、X10 Cash-In Sidecar(HK700)、MetaKiosk(MX9700)、Cajera CR-E(MS500EL)の4つの新製品を発表しました。同社は、X10キャッシュインサイドカー、シリーズXメタキオスク、カジェラCR-E、ヒーロー・キャッシュディスペンサー(再設計されたMX5400)を含む、一連のキャッシュインアウトソリューションを開発しました。これらのデバイスは、Hyosungの主要なキャッシュディスペンサーラインナップを低コスト、高報酬でアップグレードするもので、決済、暗号、ゲーム、店舗内現金の最適化、セキュリティ機能の向上を目的として設計されています。
Title: Global Retail Cash Management Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (Solution, and Service), by Application (Balance & Transaction Reporting, Cash Flow Forecasting, Corporate Liquidity Management, Payables & Receivables, and Others), and by Enterprise Size (Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs), and Large Enterprises),Forecast Period (2023-2030).
The global retail cash management market is anticipated to grow at a CAGR of 14.5% during the Forecast Period (2023-2030). The market's growth is attributed to security across to globe. Both consumers and businesses are very concerned regarding the security of their cash. Secure ATMs and intelligent safes can help assuage the anxieties. Accordingly market players are coming up with new products to cater the demand for new bank technology. For instance, in August 2023, Cash Depot Ltd. launched a new BANK IN A BOX technology for consumer financial services, ATMs, and cash management. The technology has been developed to offer adaptable cash solutions for innovative merchants with consumers that are underbanked and unbanked by integrating smart safe, a powerful device that combines an ATM, financial services kiosk, and cash recycler.
The global retail cash management market is segmented on the component, application, and enterprise size. Based on the component, the market is sub-segmented into solution, and service. Based on the application, the market is sub-segmented into balance & transaction reporting, cash flow forecasting, corporate liquidity management, payables & receivables, and others. Furthermore, on the basis of enterprise size, the market is sub-segmented into small and medium-sized enterprises (SMEs),
large enterprises. The service subcategory is expected to capture a significant portion of the market share within the component segment. This is attributed to the applications of retail cash management solutions that are projected to enhance the retail cash management sector includes large-scale and cash cycle automation.
Among the applications, the cash flow forecasting sub-segment is expected to hold a considerable share of the global Retail Cash Management market. The segmental growth is attributed to the regulatory compliance. A significant motivation is adhering to legal requirements for handling cash, such as know-your-customer (KYC) and anti-money laundering (AML) legislation. Institutions can track and report transactions more efficiently with the aid of LMS and G-LMS technologies. Accordingly market players are coming up with new products to cater the demand for liquidity management solution. For instance, in February 2022, IDBI Bank launched liquidity management solution for institutional clients. LMS and G-LMS provide real-time, web-based and formula driven liquidity management solution.
The global Retail Cash Management market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Europe is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the contemporary cash management platform to remain competitive and meet the needs of their customers. The UK retail cash management market is moving towards digital banking services, with customers expecting real-time cash management experiences. For instance, in July 2021, Santander UK and Infosys Finacle Launched new international Cash Management Platform as part of the ongoing program for the bank's digital transformation
Among all regions, the North America regions is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to cash to digital transition. A global trend is the transition of transactions from cash to digital. The aforementioned products enable cash withdrawals and deposits towards electronic format in order to aid with the transition. The major player of retail cash management are operating North America such as, yosung America, Kyriba, and Robinhood. For instance, in July 2022, yosung America Launched four new products such as the Hero (MX5400), X10 Cash-In Sidecar (HK700), MetaKiosk (MX9700) and Cajera CR-E (MS500EL)a set to facilitate cash-to-digital experiences and boost cash management. The company has developed a range of cash-in/out solutions, including X10 Cash-in-Sidecar, Series X MetaKiosk, Cajera CR-E, and Hero cash dispenser (redesigned MX5400). These devices offer a low cost, high reward upgrade for Hyosung's leading cash dispenser lineup, and are designed for payments, crypto, gaming, in-store cash optimization, and improved security features.
The major companies serving the retail cash management market include: Finastra, Glory Global Solutions (International) Ltd., HCL Technologies Ltd., Infosys Ltd., Intimus International GmbH and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in July 2023, Hitachi Payment Services acquired Writer Corporation's cash management business.