市場調査レポート
商品コード
1458549

口座・キャッシュマネジメントにおけるイノベーション(2024年)

Innovations in Accounts and Cash Management 2024

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 32 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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口座・キャッシュマネジメントにおけるイノベーション(2024年)
出版日: 2024年03月14日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 32 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

厳しい1年であったにもかかわらず、新富裕層やマス富裕層の資産は増加し、このセグメントへの関心が高まっています。特に、ASEANの市場は力強い成長を示しており、銀行は可処分所得の消費を厭わない、より多くの顧客層にアクセスできることになります。アングロ市場など、すでに発展している市場では、予算管理ツール、デジタル投資プラットフォームの強化、銀行支店サービスのコスト効率の高いソリューションの発見に大きな注目が集まっており、これらはすべて、世界経済の乱高下を通じて顧客の資産管理を支援することを目的としています。

調査範囲

  • 銀行は、ゲーミフィケーション、eコマースとの提携、リワードプログラムなど、複数のイノベーションを通じて顧客の消費を促しています。UOBはLazadaと提携し、顧客に値下げやキャッシュバック特典付きのショッピング体験を提供しています。
  • デジタルプラットフォームは、特にアジア太平洋や中東・アフリカで人気が高まっています。これらの地域では新富裕層が増加しているため、こうした安価なデジタルオプションはこうした層にとって非常に魅力的になっています。
  • Appleが2023年に新しい普通預金口座を発表するなど、主要ハイテク企業が金融部門に進出しています。

当レポートでは、複数のリテールバンキングとウェルスマネジメント市場におけるイノベーションを、特に普通預金口座とキャッシュマネジメントに焦点を当て、まとめています。また、銀行支店、支出促進要因、金融教育、貯蓄、投資プラットフォーム、ロボアドバイザーに関する顧客行動の変化を調査しています。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 日常の銀行業務
  • 支出
  • 貯蓄と小売資産アドバイス
  • デジタル投資プラットフォーム
  • ロボアドバイス

付録

目次
Product Code: GDFS0483IA

This report provides a roundup of innovations within multiple retail banking and wealth management markets, with particular focus on savings accounts and cash management. The report explores the shifts in customer behavior regarding bank branches, spending drivers, financial education, savings, investment platforms, and robo-advisors.

Despite a challenging year, there was growth in assets among the emerging and mass affluent, fueling interest in the segments. Specifically, markets in the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN) are experiencing strong growth, meaning banks can access a much larger customer base that is willing to spend disposable income. In already developed markets, such as the Anglo markets, there is significant focus on budgeting tools, enhancing digital investment platforms, and finding cost-effective solutions to bank branch services, all of which are aimed to help customers manage their assets through global economic turbulence.

Scope

  • Banks are encouraging customers to spend through multiple innovations including gamification, ecommerce partnerships, and reward programs. UOB's partnership with Lazada is giving customers access to shopping experiences with reduced prices and cashback rewards.
  • Digital platforms are becoming increasingly popular, especially in Asia-Pacific and the Middle East & Africa. With an increase in the emerging affluent segment in these regions, these less expensive digital options are becoming exceedingly attractive to this demographic.
  • Big Tech is moving into the financial space, with Apple launching its new Savings accounts in 2023.

Reasons to Buy

  • Track competitors' innovations.
  • Identify factors affecting consumer spending and wealth management.
  • Discover the drivers of savings and investment platform usage.

Table of Contents

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Everyday Banking
  • Spending
  • Saving and Retail Wealth Advisory
  • Digital Investment Platforms
  • Robo-advice

Appendix