|
市場調査レポート
商品コード
1458549
口座・キャッシュマネジメントにおけるイノベーション(2024年)Innovations in Accounts and Cash Management 2024 |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
口座・キャッシュマネジメントにおけるイノベーション(2024年) |
出版日: 2024年03月14日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 32 Pages
納期: 即納可能
![]() |
厳しい1年であったにもかかわらず、新富裕層やマス富裕層の資産は増加し、このセグメントへの関心が高まっています。特に、ASEANの市場は力強い成長を示しており、銀行は可処分所得の消費を厭わない、より多くの顧客層にアクセスできることになります。アングロ市場など、すでに発展している市場では、予算管理ツール、デジタル投資プラットフォームの強化、銀行支店サービスのコスト効率の高いソリューションの発見に大きな注目が集まっており、これらはすべて、世界経済の乱高下を通じて顧客の資産管理を支援することを目的としています。
当レポートでは、複数のリテールバンキングとウェルスマネジメント市場におけるイノベーションを、特に普通預金口座とキャッシュマネジメントに焦点を当て、まとめています。また、銀行支店、支出促進要因、金融教育、貯蓄、投資プラットフォーム、ロボアドバイザーに関する顧客行動の変化を調査しています。
This report provides a roundup of innovations within multiple retail banking and wealth management markets, with particular focus on savings accounts and cash management. The report explores the shifts in customer behavior regarding bank branches, spending drivers, financial education, savings, investment platforms, and robo-advisors.
Despite a challenging year, there was growth in assets among the emerging and mass affluent, fueling interest in the segments. Specifically, markets in the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN) are experiencing strong growth, meaning banks can access a much larger customer base that is willing to spend disposable income. In already developed markets, such as the Anglo markets, there is significant focus on budgeting tools, enhancing digital investment platforms, and finding cost-effective solutions to bank branch services, all of which are aimed to help customers manage their assets through global economic turbulence.