表紙:オンラインイベントチケッティング市場の世界市場:2023~2030年
市場調査レポート
商品コード
1380438

オンラインイベントチケッティング市場の世界市場:2023~2030年

Global Online Event Ticketing Market 2023-2030

出版日: | 発行: Orion Market Research | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 2~3営業日

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オンラインイベントチケッティング市場の世界市場:2023~2030年
出版日: 2023年09月30日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

世界のオンラインイベントチケッティング市場は、予測期間中(2023~2030年)にCAGR 4.2%で成長すると予測されています。インターネットの普及が進み、映画、スポーツ、ライブイベントのチケットをオンラインで予約するためのモバイルアプリケーションの利用が増加していることが、成長に影響を与えると予測されているためです。例えば、国際通信連合(ITU)によると、2019年には世界人口の約57.0%がインターネットを利用しています。顧客は、手続きの容易さと柔軟性を認識し、長い行列に並ぶことを避けるため、インターネット取扱手数料の限界額を支払うことを望んでおり、これが市場をポジティブに形成しています。さらに、急速な都市化、スマート・デバイスとパーソナル・コンピューターの世界の利用の増加が、市場の成長を促進する主な要因となっています。

セグメント別展望

モバイルサブセグメントがオンラインイベントチケッティング世界市場で大きなシェアを占めると予測

プラットフォームの中でも、モバイルサブセグメントはオンラインイベントチケット市場でかなりのシェアを占めると予想されます。スマートフォンの普及は着実に市場開拓を進めており、市場規模、機種ともに拡大しています。米国、中国、インドのスマートフォンユーザー数が最も多いです。スマートフォン市場の拡大には、可処分所得の増加、通信インフラの拡大、予算に見合った端末の登場、製品発表数の増加など、さまざまな要因が寄与しています。モバイル端末を使った予約は、コンピューターを使ったオンライン予約よりも複雑なプロセスではないと考えられています。ユーザーエクスペリエンスを向上させるため、ソフトウェア開発者は常にアップグレードやユーザーフレンドリーなインターフェースを開発しています。紙の無駄を省くため、MチケットやEチケットを受け付ける劇場や興行会社が目立って増えています。これらのチケットのバーコードやQRコードは、係員がスキャンして正当性を確認します。また、顧客をモバイルプラットフォームに長く留めておくために、多くのサービスプロバイダーがロイヤリティ・プログラムを提供しています。

地域別の展望

世界のオンラインイベントチケッティング市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他の欧州地域)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の中東・アフリカ(中東およびアフリカ、中南米)を含む地域別にさらに細分化されています。なかでも北米は、可処分所得が増加し、技術に精通した人口が多く存在することから、世界市場で大きなシェアを占めると予想されています。さらに、ハリウッドは米国で最も人気のあるエンターテインメント産業の1つであり、チケットを簡単に入手する方法に対するニーズが高まっています。

アジア太平洋はオンラインイベントチケッティングの世界市場において著しいCAGRで成長すると予測される

アジア太平洋は、スマートデバイスとインターネットの利用が増加しているため、予測期間中に大きく成長すると予測されています。また、予測期間を通じて、堅調な経済成長と豊かさ、欧米志向のライフスタイルへのシフト、ブロードバンド普及率の上昇、新時代のシネコンの導入などの要因が、中国やインドなどの国々での市場拡大を促進すると予測されます。中国は世界で最もスクリーン数が多いです。中国映画管理局は、2021年に中国映画発展のための第14次「5カ年計画」を発表し、2025年までに国内の映画スクリーン数を10万に増やすことを計画しました。

アジア太平洋の顧客は、長蛇の列を回避するために、わずかなインターネット取扱手数料を支払う意欲を示しており、業界を積極的に動かしています。オンラインイベントチケッティング業者の数は定期的に増加しています。インドのアマゾンのモバイルアプリケーションでは、映画チケットのオプションも利用できます。政府の動きも市場の需要を後押しするはずです。タイの4.0政策は、経済を伝統産業からクリエイティブなデジタル開発へとシフトさせることを目的としています。重要なテーマはキャッシュレス社会です。BMSとPaytmの二社独占が進むことで、インド人の映画鑑賞、コメディライブ、IPL観戦に大きな影響を与えると思われます。

目次

第1章 レポート概要

  • 業界の現状分析と成長ポテンシャルの展望
  • 調査方法とツール
  • 市場内訳
    • セグメント別
    • 地域別

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリスト洞察と現在の市場動向
    • 主な調査結果
    • 推奨事項
    • 結論

第3章 競合情勢

  • 主要企業分析
  • Bigtree Entertainment Pvt. Ltd.
  • Atom Tickets LLC
  • Cinemark Holding Inc.
  • 主要戦略分析

第4章 市場セグメンテーション

  • オンラインイベントチケッティングの世界市場:プラットフォーム別
    • デスクトップ
    • モバイル
  • オンラインイベントチケッティングの世界市場:イベントタイプ別
    • スポーツ
    • 音楽・ライブショー
    • 映画

第5章 地域別分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 世界のその他の中東・アフリカ

第6章 企業プロファイル

  • Anschutz Entertainment Group, Inc
  • Cinemark Holdings, Inc.
  • Cineplex Inc.
  • Eventbrite
  • Fandango Inc.
  • KyaZoonga, Inc.
  • LIVE NATION WORLDWIDE, INC.
  • SeatGeek
  • StubHub
  • Ticketek Pty Ltd
  • Ticketmaster Entertainment LLC
  • Ticketsauce
  • TickPick LLC
  • Viagogo Entertainment Inc.
  • Yapsody LLC.
図表

LIST OF TABLES

  • 1. GLOBAL ONLINE EVENT TICKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY PLATFORM, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 2. GLOBAL DESKTOP ONLINE EVENT TICKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION 2022-2030 ($ MILLION)
  • 3. GLOBAL MOBILE ONLINE EVENT TICKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 4. GLOBAL ONLINE EVENT TICKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY EVENT TYPE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 5. GLOBAL ONLINE EVENT TICKETING FOR SPORTS MARKET RESEARCH AND ANALYSIS, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 6. GLOBAL ONLINE EVENT TICKETING FOR MUSIC & LIVE SHOWS MARKET RESEARCH AND ANALYSIS, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 7. GLOBAL ONLINE EVENT TICKETING FOR MOVIES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 8. GLOBAL ONLINE EVENT TICKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 9. NORTH AMERICAN ONLINE EVENT TICKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 10. NORTH AMERICAN ONLINE EVENT TICKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY PLATFORM, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 11. NORTH AMERICAN ONLINE EVENT TICKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY EVENT TYPE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 12. EUROPEAN ONLINE EVENT TICKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 13. EUROPEAN ONLINE EVENT TICKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY PLATFORM, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 14. EUROPEAN ONLINE EVENT TICKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY EVENT TYPE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 15. ASIA-PACIFIC ONLINE EVENT TICKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 16. ASIA-PACIFIC ONLINE EVENT TICKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY PLATFORM, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 17. ASIA-PACIFIC ONLINE EVENT TICKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY EVENT TYPE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 18. REST OF THE WORLD ONLINE EVENT TICKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY PLATFORM, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 19. REST OF THE WORLD ONLINE EVENT TICKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY EVENT TYPE, 2022-2030 ($ MILLION)

LIST OF FIGURES

  • 1. GLOBAL ONLINE EVENT TICKETING MARKET SHARE BY PLATFORM, 2022 VS 2030 (%)
  • 2. GLOBAL DESKTOP ONLINE EVENT TICKETING MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 3. GLOBAL MOBILE ONLINE EVENT TICKETING MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 4. GLOBAL ONLINE EVENT TICKETING MARKET SHARE BY EVENT TYPE, 2022 VS 2030 ($ MILLION)
  • 5. GLOBAL ONLINE EVENT TICKETING FOR SPORTS MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 6. GLOBAL ONLINE EVENT TICKETING FOR MUSIC & LIVE SHOWS MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 7. GLOBAL ONLINE EVENT TICKETING FOR MOVIES MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 8. GLOBAL ONLINE EVENT TICKETING MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 9. US ONLINE EVENT TICKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 10. CANADA ONLINE EVENT TICKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 11. UK ONLINE EVENT TICKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 12. FRANCE ONLINE EVENT TICKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 13. GERMANY ONLINE EVENT TICKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 14. ITALY ONLINE EVENT TICKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 15. SPAIN ONLINE EVENT TICKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 16. REST OF EUROPE ONLINE EVENT TICKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 17. INDIA ONLINE EVENT TICKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 18. CHINA ONLINE EVENT TICKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 19. JAPAN ONLINE EVENT TICKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 20. SOUTH KOREA ONLINE EVENT TICKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 21. REST OF ASIA-PACIFIC ONLINE EVENT TICKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 22. REST OF THE WORLD ONLINE EVENT TICKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
目次
Product Code: OMR2027840

Title: Global Online Event Ticketing Market Size, Share & Trends Analysis Report by Platform (Desktop and Mobile), and by Event Type (Sports, Music and Live Shows, and Movies),Forecast Period (2023-2030).

The global online event ticketing market is anticipated to grow at a CAGR of 4.2% during the Forecast Period (2023-2030). due to increased proliferation of the internet and the growing use of mobile applications for booking movies, sports, and live event tickets online are expected to impact growth. For instance, according to International Telecommunication Union (ITU), in 2019, around 57.0% of the world population are using the internet. Customers, willingness to pay marginal Internet handling charges in due to perceived ease and flexibility of the procedure and avoid standing in long queues, which has positively shaped the market. Additionally, the rapid urbanization and the increasing utilization of smart devices and personal computers globally are the key factors driving the market's growth.

Segmental Outlook

The global online event ticketing market is segmented by the platform, and event type. Based on the platform, the market is sub-segmented into desktop and mobile. Further, based on event type, the market is sub-segmented into sports, music & live shows, and movies. Among the event type, the movies sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market owing to advanced bookings, preferred seat choices without standing in long queues at theaters.

The Mobile Sub-Segment is Anticipated to Hold a Considerable Share of the Global Online event ticketing Market

Among the platform, the mobile sub-segment is expected to hold a considerable share of the online event ticketing market. The smartphone adoption has been steadily developing and growing in terms of market value and models. US, China, and India have the highest number of smartphone users. The expansion of the smartphone market is attributed to various factors, including rising disposable income, expanding telecom infrastructure, the appearance of handsets that are budget-friendly, and an increasing number of product launches contribute to the smartphone market growth. Booking with a mobile device is thought to be a less complicated process than booking online via computers. In an effort to improve user experience, software developers are constantly creating upgrades and user-friendly interfaces. To reduce paper waste, a notably greater number of theatres and exhibitors have begun to accept m-tickets and e-tickets. The barcodes or QR codes on these tickets are scanned by attendants to verify their legitimacy. In order to keep customers on their mobile platforms longer, a lot of service providers also provide loyalty programmes.

Regional Outlook

The global online event ticketing market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, North America is anticipated to hold a prominent share of the market globally, owing to the greater presence of the tech-savvy population in the country with growing disposable incomes. Furthermore, Hollywood is one of the most popular entertainment industries in the US, there is a greater need for easy ways to get tickets.

The Asia-Pacific Region is Expected to Grow at a Significant CAGR in the Global Online event ticketing Market

Asia Pacific is predicted to increase significantly over the projection period due to rising use of smart devices and the internet. Additionally, throughout the course of the forecast period, factors including robust economic growth and affluence, a shift towards a lifestyle more oriented towards the West, increased broadband penetration, and the introduction of new age multiplexes are anticipated to propel market expansion in nations like China and India. China has the most numbers of screens around the globe. Outlining its 14th "Five-Year Plan" in 2021 for the development of Chinese films, the China Film Administration planned to increase the number of movie screens in the country to 100,000 by 2025.

Customers, in the Asia Pacific, have shown a willingness to pay little Internet handling fees to bypass long lines, positively moving the industry. The number of online events ticket sellers is regularly increasing. A movie ticket option is also available on Amazon's mobile application in India. Government actions should also help to boost market demand. Thailand's 4.0 policy aims to shift the economy away from traditional industries and toward creative, digital developments. A key theme is the cashless society. The developing duopoly between BMS and Paytm will significantly impact how Indians watch movies, stand-up comedy gigs, and IPL games.

Market Players Outlook

The major companies serving the global online event ticketing market include:s Bigtree Entertainment Pvt. Ltd., Atom Tickets LLC, Cinemark Holding Inc., KyaZoonga, Inc., and Ticketmaster Entertainment LLC, Fandango Inc., among others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in August 2022, Ticketmaster and TikTok partnered to introduce an app feature that lets users discover events through the popular short-form video app. With this new, TikTok users will be able to buy tickets for events directly through TikTok.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2022 and forecast to 2030.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global online event ticketing market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1. Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Findings
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
  • 3.2. Bigtree Entertainment Pvt. Ltd.
    • 3.2.1. Overview
    • 3.2.2. Financial Analysis
    • 3.2.3. SWOT Analysis
    • 3.2.4. Recent Developments
  • 3.3. Atom Tickets LLC
    • 3.3.1. Overview
    • 3.3.2. Financial Analysis
    • 3.3.3. SWOT Analysis
    • 3.3.4. Recent Developments
  • 3.4. Cinemark Holding Inc.
    • 3.4.1. Overview
    • 3.4.2. Financial Analysis
    • 3.4.3. SWOT Analysis
    • 3.4.4. Recent Developments
  • 3.5. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global Online Event Ticketing Market by Platform
    • 4.1.1. Desktop
    • 4.1.2. Mobile
  • 4.2. Global Online Event Ticketing Market by Event Type
    • 4.2.1. Sports
    • 4.2.2. Music & Live Shows
    • 4.2.3. Movies

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World

6. Company Profiles

  • 6.1. Anschutz Entertainment Group, Inc
  • 6.2. Cinemark Holdings, Inc.
  • 6.3. Cineplex Inc.
  • 6.4. Eventbrite
  • 6.5. Fandango Inc.
  • 6.6. KyaZoonga, Inc.
  • 6.7. LIVE NATION WORLDWIDE, INC.
  • 6.8. SeatGeek
  • 6.9. StubHub
  • 6.10. Ticketek Pty Ltd
  • 6.11. Ticketmaster Entertainment LLC
  • 6.12. Ticketsauce
  • 6.13. TickPick LLC
  • 6.14. Viagogo Entertainment Inc.
  • 6.15. Yapsody LLC.