デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1405028

オンラインイベントチケッティング市場規模、シェア、動向分析レポート:プラットフォーム別、イベントタイプ別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Online Event Ticketing Market Size, Share & Trends Analysis Report By Platform (Desktop, Mobile), By Event Type (Sports, Music, Movies), By Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, MEA), And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 2~10営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
オンラインイベントチケッティング市場規模、シェア、動向分析レポート:プラットフォーム別、イベントタイプ別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年11月24日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~10営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

オンラインイベントチケッティング市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のオンラインイベントチケッティング市場規模は、2023年から2030年にかけてCAGR 6.0%を記録し、2030年には894億4,000万米ドルに達する見込みです。

オンラインチケッティングに対する需要の高まりは、インターネットへのアクセシビリティの向上と、予約プロセスにおける全体的な手間のかからない体験に起因しています。

イベント・チケッティング・プロセスは、従来のイベント会場カウンターでのチケット予約から、自宅に居ながらにして事前にチケットを購入するというパラダイムシフトが起きています。ここ数年、スマートフォンやタブレット端末を使ったチケット予約は、その手続きの簡単さと柔軟性、そしてサービス・プロバイダーが開発したユーザーフレンドリーで魅力的なモバイル・インターフェースにより、絶大な人気を博しています。

大手チケットベンダーは、迅速で簡単なチケット取引を促進するため、モバイルアプリケーションの提供やウェブサイトの顧客フレンドリー化に注力しています。こうしたアプリケーションにより、顧客はイベントに関するあらゆる種類の情報、チケット価格、座席レイアウト、その他の関連情報にアクセスできます。

オンライン・チケット業界では競合が激化しているため、サービス・プロバイダーは持続可能性を確保するため、劇場、プロダクション、スポーツ当局、地元のイベント主催者と長期契約を結ぼうとしのぎを削っています。映画、スポーツ大会、音楽コンサート、スタンダップ・コメディ・ショーのプロモーションは、サービス・プロバイダーのウェブサイト上で行われ、収益のかなりの部分を占めています。

チケットのオンライン予約は、イベントの人気によって需要が変動するため、不確実性が高いです。映画の場合、映画がライフサイクルのどの段階に達したかが、オンライン予約の需要に極めて重要な役割を果たします。詳しく説明すると、映画の公開から2-3週間後、映画館はその時期には比較的混雑していないため、観客は追加料金を支払う代わりに窓口でチケットを購入することを好みます。

オンラインイベントチケッティング市場レポートハイライト

  • これは、スマートフォンの普及が進み、手頃な価格の3Gや4G LTEインターネットパックによる接続性が向上したためと考えられます。
  • アジア太平洋地域は、インターネットとスマートデバイスの普及が進んでいるため、予測期間中に大きな成長が見込まれます。
  • 可処分所得の増加により、娯楽やレジャーへの裁量的支出が増加しています。さらに、映画は娯楽分野の大部分を占めており、今後数年間で需要が急増する可能性があります。
  • 世界の映画公開の増加も、オンライン映画予約サービスを促進すると予想されます。
  • 世界中の会場所有者やコンサート主催者は、プレミアム飲食品、バックステージへのアクセス、優先席、VIPトイレを含むVIPパッケージを販売しており、これは市場の成長を増加させると予想されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 オンラインイベントチケット市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会分析
  • オンラインイベントチケット販売市場分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 オンラインイベントチケット市場:プラットフォームの推定・動向分析

  • オンラインイベントチケット販売市場:主要ポイント
  • オンラインイベントチケット販売市場:動向と市場シェア分析、2022年および2030年
  • デスクトップ
    • デスクトップ市場推計・予測、2017年~2030年
  • 携帯
    • 携帯市場推計・予測、2017年~2030年

第5章 オンラインイベントチケット市場:イベントタイプの推定・動向分析

  • オンラインイベントチケット販売市場:主要ポイント
  • オンラインイベントチケット販売市場:動向と市場シェア分析、2022年および2030年
  • スポーツ
    • スポーツ市場推計・予測、2017年~2030年
  • 音楽
    • 音楽市場推計・予測、2017年~2030年
  • 映画
    • 映画市場推計・予測、2017年~2030年

第6章 オンラインイベントチケット市場:地域推定・動向分析

  • 地域別の見通し
  • 地域別のオンラインイベントチケット販売市場:主要ポイント
  • 北米
    • 市場推計・予測、2017年~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦(UAE)

第7章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 市場参入企業の分類
    • AOL Inc. (Yahoo)
    • Bigtree
    • Carnival Cinemas
    • Cinemark Holdings, Inc.
    • Cineplex Inc.
    • KyaZoonga, Inc
    • PVR LTD
    • EasyMovies
    • VOX Cinemas
    • TickPick LLC
    • Tickets Please
    • Ticketmaster
    • StubHub
図表

List of Tables

  • Table 1 List of abbreviation
  • Table 2 North America online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 North America online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 North America online event ticketing market, by region, 2017 to 2030 (USD Million)
  • Table 5 U.S. online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 U.S. online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 Canada online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 8 Canada online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 9 Europe online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 10 Europe online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 11 Europe online event ticketing market, by region, 2017 to 2030 (USD Million)
  • Table 12 Germany online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 13 Germany online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 14 UK online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 15 UK online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 16 France online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 17 France online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 18 Asia Pacific online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 19 Asia Pacific online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 20 Asia Pacific online event ticketing market, by region, 2017 to 2030 (USD Million)
  • Table 21 China online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 22 China online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 23 Japan online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 24 Japan online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 25 India online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 26 India online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 27 Australia online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 28 Australia online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 29 South Korea online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 30 South Korea online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 31 Latin America online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 32 Latin America online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 33 Latin America online event ticketing market, by region, 2017 to 2030 (USD Million)
  • Table 34 Brazil online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 35 Brazil online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 36 Mexico online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 37 Mexico online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 38 Middle East and Africa (MEA) online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 39 Middle East and Africa (MEA) online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 40 Middle East and Africa (MEA) online event ticketing market, by region, 2017 to 2030 (USD Million)
  • Table 41 South Africa online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 42 South Africa online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 43 Saudi Arabia online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 44 Saudi Arabia online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 45 United Arab Emirates (UAE) online event ticketing market, by platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 46 United Arab Emirates (UAE) online event ticketing market, by event type, 2017 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Market research process
  • Fig. 2 Data triangulation techniques
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Market research approaches
  • Fig. 5 Value-chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 6 QFD modeling for market share assessment
  • Fig. 7 Market formulation & validation
  • Fig. 8 Online event ticketing: Market outlook
  • Fig. 9 Online event ticketing: Competitive insights
  • Fig. 10 Parent market outlook
  • Fig. 11 Related/ancillary market outlook
  • Fig. 12 Penetration and growth prospect mapping
  • Fig. 13 Industry value chain analysis
  • Fig. 14 Online event ticketing market driver impact
  • Fig. 15 Online event ticketing market restraint impact
  • Fig. 16 Online event ticketing market strategic initiatives analysis
  • Fig. 17 Online event ticketing market: Platform movement analysis
  • Fig. 18 Online event ticketing market: Platform outlook and key takeaways
  • Fig. 19 Desktop market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 20 Mobile market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 21 Online event ticketing market: Event type movement analysis
  • Fig. 22 Online event ticketing market: Event type outlook and key takeaways
  • Fig. 23 Sports market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 24 Music market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 25 Movies market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 26 Global online event ticketing market: Regional movement analysis
  • Fig. 27 Global online event ticketing market: Regional outlook and key takeaways
  • Fig. 28 North America market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 29 U.S. market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 30 Canada market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 31 Europe market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 32 UK market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 33 Germany market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 34 France market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 35 Asia Pacific market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 36 Japan market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 37 China market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 38 India market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 39 Australia market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 40 South Korea market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 41 Latin America market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 42 Brazil market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 43 Mexico market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 44 Middle East and Africa market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 45 Saudi Arabia market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 46 South Africa market estimates and forecasts, 2017 - 2030
  • Fig. 47 United Arab Emirates (UAE) market estimates and forecasts, 2017 - 2030
目次
Product Code: GVR-2-68038-173-3

Online Event Ticketing Market Growth & Trends:

The global online event ticketing market size is expected to reach USD 89.44 billion by 2030, registering a CAGR of 6.0% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Growing demand for online ticketing can be attributed to increased Internet accessibility and overall hassle-free experience in booking processes.

Event ticketing processes have witnessed a paradigm shift from traditional booking of tickets at event venue counters to purchasing tickets in advance from the comfort of one's home. Over the years, booking of tickets through smartphones and tablets has gained immense popularity on account of the perceived ease and flexibility of the procedure and user-friendly, attractive mobile interfaces developed by service providers.

Major ticketing vendors are focusing on providing mobile applications and making websites customer-friendly to facilitate quick and easy ticketing transactions. Such applications enable customers to access all types of information about the event, ticket pricing, seating layouts, and other relevant information.

On account of intensifying competition in the online ticketing industry, service providers are vying to secure long-term contracts with theatres, production houses, sports authorities, and local event organizers in order to ensure sustainability. Promotion of movies, sports tournaments, music concerts, and stand-up comedy shows on the websites of service providers forms a sizeable portion of their revenue.

Uncertainties associated with online booking of tickets are high as demand fluctuates based on the popularity of the event. In case of movies, the stage of lifecycle a movie has reached plays a pivotal role in demand for online booking. To elaborate, 2-3 weeks after a film's release, patrons prefer purchasing tickets at the counter instead of paying additional surcharge fees since movie halls are comparatively less crowded during that time.

Online Event Ticketing Market Report Highlights:

  • Mobile applications are expected to surpass the traditional Internet platform for online movie booking services by 2022, which can be attributed to increased penetration of smartphones and improved connectivity through affordable 3G and 4G LTE Internet packs
  • Asia Pacific is expected to witness significant growth over the forecast period due to increasing penetration of Internet and smart devices
  • Increased disposable income is resulting in a rise in discretionary spending on entertainment and leisure. Moreover, movies account for a major part of the entertainment sector, which may catapult demand over the coming years
  • Increasing movie releases worldwide is also expected to drive online movie booking services
  • Venue owners and concert organizers across the globe are selling VIP packages, including premium food and beverages, backstage access, preferred seats, and VIP restrooms, which is expected to increase market growth.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
    • 1.1.1. Platform
    • 1.1.2. Event type
    • 1.1.3. Regional scope
    • 1.1.4. Estimates and forecast timeline
  • 1.2. Research Methodology
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased database
    • 1.3.2. GVR's internal database
    • 1.3.3. Secondary sources
    • 1.3.4. Primary research
    • 1.3.5. Details of primary research
  • 1.4. Information or Data Analysis
  • 1.5. Market Formulation & Validation
  • 1.6. Model Details
  • 1.7. List of Secondary Sources
  • 1.8. List of Primary Sources
  • 1.9. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Platform outlook
    • 2.2.2. Event type outlook
    • 2.2.3. Regional outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Online Event Ticketing Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market driver analysis
    • 3.3.2. Market restraint analysis
    • 3.3.3. Market opportunity analysis
  • 3.4. Online Event Ticketing Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Industry analysis - Porter's
      • 3.4.1.1. Supplier power
      • 3.4.1.2. Buyer power
      • 3.4.1.3. Substitution threat
      • 3.4.1.4. Threat of new entrant
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Technological landscape
      • 3.4.2.3. Economic landscape

Chapter 4. Online Event Ticketing Market: Platform Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Online Event Ticketing Market: Key Takeaways
  • 4.2. Online Event Ticketing Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
  • 4.3. Desktop
    • 4.3.1. Desktop market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
  • 4.4. Mobile
    • 4.4.1. Mobile market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)

Chapter 5. Online Event Ticketing Market: Event Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Online Event Ticketing Market: Key Takeaways
  • 5.2. Online Event Ticketing Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
  • 5.3. Sports
    • 5.3.1. Sports market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
  • 5.4. Music
    • 5.4.1. Music market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
  • 5.5. Movies
    • 5.5.1. Movies market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)

Chapter 6. Online Event Ticketing Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Regional Outlook
  • 6.2. Online Event Ticketing Market by Region: Key Takeaway
  • 6.3. North America
    • 6.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
    • 6.3.2. U.S.
      • 6.3.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
    • 6.3.3. Canada
      • 6.3.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
  • 6.4. Europe
    • 6.4.1. UK
      • 6.4.1.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
    • 6.4.2. Germany
      • 6.4.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
    • 6.4.3. France
      • 6.4.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
  • 6.5. Asia Pacific
    • 6.5.1. Japan
      • 6.5.1.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
    • 6.5.2. China
      • 6.5.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
    • 6.5.3. India
      • 6.5.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
    • 6.5.4. Australia
      • 6.5.4.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
    • 6.5.5. South Korea
      • 6.5.5.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
  • 6.6. Latin America
    • 6.6.1. Brazil
      • 6.6.1.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
    • 6.6.2. Mexico
      • 6.6.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
  • 6.7. MEA
    • 6.7.1. Saudi Arabia
      • 6.7.1.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
    • 6.7.2. South Africa
      • 6.7.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
    • 6.7.3. United Arab Emirates (UAE)
      • 6.7.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 7.2. Market Participant Categorization
    • 7.2.1. AOL Inc. (Yahoo)
      • 7.2.1.1. Company overview
      • 7.2.1.2. Financial performance
      • 7.2.1.3. Product benchmarking
      • 7.2.1.4. Strategic initiatives
    • 7.2.2. Bigtree
      • 7.2.2.1. Company overview
      • 7.2.2.2. Financial performance
      • 7.2.2.3. Product benchmarking
      • 7.2.2.4. Strategic initiatives
    • 7.2.3. Carnival Cinemas
      • 7.2.3.1. Company overview
      • 7.2.3.2. Financial performance
      • 7.2.3.3. Product benchmarking
      • 7.2.3.4. Strategic initiatives
    • 7.2.4. Cinemark Holdings, Inc.
      • 7.2.4.1. Company overview
      • 7.2.4.2. Financial performance
      • 7.2.4.3. Product benchmarking
      • 7.2.4.4. Strategic initiatives
    • 7.2.5. Cineplex Inc.
      • 7.2.5.1. Company overview
      • 7.2.5.2. Financial performance
      • 7.2.5.3. Product benchmarking
      • 7.2.5.4. Strategic initiatives
    • 7.2.6. KyaZoonga, Inc
      • 7.2.6.1. Company overview
      • 7.2.6.2. Financial performance
      • 7.2.6.3. Product benchmarking
      • 7.2.6.4. Strategic initiatives
    • 7.2.7. PVR LTD
      • 7.2.7.1. Company overview
      • 7.2.7.2. Financial performance
      • 7.2.7.3. Product benchmarking
      • 7.2.7.4. Strategic initiatives
    • 7.2.8. EasyMovies
      • 7.2.8.1. Company overview
      • 7.2.8.2. Financial performance
      • 7.2.8.3. Product benchmarking
      • 7.2.8.4. Strategic initiatives
    • 7.2.9. VOX Cinemas
      • 7.2.9.1. Company overview
      • 7.2.9.2. Financial performance
      • 7.2.9.3. Product benchmarking
      • 7.2.9.4. Strategic initiatives
    • 7.2.10. TickPick LLC
      • 7.2.10.1. Company overview
      • 7.2.10.2. Financial performance
      • 7.2.10.3. Product benchmarking
      • 7.2.10.4. Strategic initiatives
    • 7.2.11. Tickets Please
      • 7.2.11.1. Company overview
      • 7.2.11.2. Financial performance
      • 7.2.11.3. Product benchmarking
      • 7.2.11.4. Strategic initiatives
    • 7.2.12. Ticketmaster
      • 7.2.12.1. Company overview
      • 7.2.12.2. Financial performance
      • 7.2.12.3. Product benchmarking
      • 7.2.12.4. Strategic initiatives
    • 7.2.13. StubHub
      • 7.2.13.1. Company overview
      • 7.2.13.2. Financial performance
      • 7.2.13.3. Product benchmarking
      • 7.2.13.4. Strategic initiatives