表紙:クラウドキッチンの世界市場:2023-2030年
市場調査レポート
商品コード
1380399

クラウドキッチンの世界市場:2023-2030年

Global Cloud Kitchen Market 2023-2030

出版日: | 発行: Orion Market Research | ページ情報: 英文 185 Pages | 納期: 2~3営業日

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クラウドキッチンの世界市場:2023-2030年
出版日: 2023年09月27日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のクラウドキッチン市場は予測期間(2023-2030年)にCAGR 10.2%で成長すると予測されています。クラウドキッチンは、ゴーストキッチンやバーチャルキッチンとも呼ばれ、デリバリー専用の食事を準備するために設置されたプロ仕様の調理・調理施設です。ダイニングエリアや受け取りカウンターを備えたレストランのフロントエンドを伴わず、ウェブサイト、モバイルアプリケーション、またはフードデリバリーアプリとの提携を通じてのみ注文を受け付ける。そのため、各社はクラウドキッチン事業の拡大や参入に力を入れています。例えば、2022年11月、Helbizの一部であるHelbiz Kitchenは、米国の大手ゴーストキッチンネットワークであるKitchen Unitedとの提携により、米国にゴーストキッチンの提供を開始します。

セグメント別展望

世界のクラウドキッチン市場ではフランチャイズが大きなシェアを占めると予想される

クラウドキッチンの世界市場では、フランチャイズ市場が大きなシェアを占めると予想されています。このセグメントの成長は、世界化の進展や労働人口の増加が国際的な料理の需要に寄与しているなどのいくつかの要因によるものです。さらに、クラウドキッチン市場は、プレミアム価格を支払うことをいとわないハングリーなミレニアル世代からの高品質フードデリバリーサービスに対する需要の急増によっても急成長しています。そのため、各社は市場の拡大する需要を取り込もうと、さまざまな戦略を採っています。例えば、2023年2月、日本最大のフードテック企業であり、1400を超えるホストキッチンと日本の各地域の120を超えるブランドのネットワークを持つ最も有名な食品コングロマリットの一つであるTGALは、インド最大の国内・国際ブランドのF&BアグリゲーターであるVillage Food Courts(VFC)との独占提携を発表しました。この提携により、日本の有名ブランドがVFCの全国的なプラットフォームを通じてインドに進出し、インドの消費者に最高の日本料理を適切な価格で提供することになります。VFCは、これらのコンセプトをフードコートやハイブリッド・ゴースト・キッチン施設内で展開していく。

地域別展望

世界のクラウドキッチン市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されます。なかでも北米は、高級食品への支出増加、消費者の購買力向上、ファスト・フード需要の増加により、世界市場で突出したシェアを占めると予想されます。

クラウドキッチンの世界市場ではアジア太平洋地域が大幅なCAGRで成長する見込み

すべての地域の中で、アジア太平洋地域は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予測されています。地域の成長は、可処分所得と生活水準の増加とともに急速な都市化が地域の市場価値を押し上げていることに起因しています。新興経済諸国では、データパックの価格が手ごろなため、デジタル・アプリケーションの利用が増加しており、この地域の市場価値をさらに高めています。

また、同地域における投資活動の活発化と政府の取り組みも市場を牽引しています。例えば、2023年6月、デリー政府は首都におけるクラウドキッチン政策の導入を準備しています。この政策は、デジタルプラットフォームを通じてユーザーフレンドリーなシングルウィンドウシステムを導入することで、クラウドキッチンのライセンシング手続きを簡素化することを目的としています。このイニシアチブの目的は、独立系飲食店を支援し、このセクターで数多くの雇用機会を創出することであると、州首相府の公式リリースで述べられています。

目次

第1章 レポート概要

  • 業界の現状分析と成長ポテンシャルの展望
  • 調査方法とツール
  • 市場内訳
    • セグメント別
    • 地域別

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリストの洞察と現在の市場動向
    • 主な調査結果
    • 推奨事項
    • 結論

第3章 競合情勢

  • 主要企業分析
  • CloudKitchens, Inc.
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • REEF Technology
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Zomato Ltd
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • 主要戦略分析

第4章 市場セグメンテーション

  • クラウドキッチンの世界市場:特性別
    • フランチャイズ
    • スタンドアロン
  • クラウドキッチンの世界市場:タイプ別
    • 独立型
    • コミッサリー/シェアードキッチン
    • キッチンポッド

第5章 地域別分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第6章 企業プロファイル

  • Bundl Technologies Pvt. Ltd.
  • CookUnity, Inc.
  • Delivery Hero SE
  • DoorDash, Inc.
  • foodStars Group LLC
  • Foody Hive Private Ltd
  • Ghost Kitchen Brands, Inc.
  • Grubtech Inc.
  • Hangry, Inc.
  • JustKitchen Group Ltd.(Xuan Cuisine Co., Ltd)
  • Kitchen United, Inc.
  • Kitopi FZE
  • Lightspeed Commerce Inc.
  • PAR Technology Corp
  • POSist Technologies LLC
  • Rebel Foods Pvt. Ltd.
  • Starbucks Corp
  • Taster Investments Pte Ltd
  • Toast, Inc.
  • WeCook Holding Group Co., Ltd.
図表

LIST OF TABLES

  • 1. GLOBAL CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY NATURE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 2. GLOBAL FRANCHISED CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION,2022-2030 ($ MILLION)
  • 3. GLOBAL STANDALONE CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 4. GLOBAL CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 5. GLOBAL CLOUD KITCHEN FOR INDEPENDENT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 6. GLOBAL CLOUD KITCHEN FOR COMMISSARY/SHARED MARKET RESEARCH AND ANALYSIS, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 7. GLOBAL CLOUD KITCHEN FOR KITCHEN PODS MARKET RESEARCH AND ANALYSIS, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 8. GLOBAL CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 9. NORTH AMERICAN CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 10. NORTH AMERICAN CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY NATURE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 11. NORTH AMERICAN CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 12. EUROPEAN CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 13. EUROPEAN CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY NATURE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 14. EUROPEAN CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 15. ASIA- PACIFIC CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 16. ASIA- PACIFIC CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY NATURE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 17. ASIA- PACIFIC CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 18. REST OF THE WORLD CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 19. REST OF THE WORLD CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY NATURE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 20. REST OF THE WORLD CLOUD KITCHEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2022-2030 ($ MILLION)

LIST OF FIGURES

  • 1. GLOBAL CLOUD KITCHEN MARKET SHARE BY NATURE, 2022 VS 2030 (%)
  • 2. GLOBAL CLOUD KITCHEN FRANCHISED MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 3. GLOBAL CLOUD KITCHEN STANDALONES MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 4. GLOBAL CLOUD KITCHEN MARKET SHARE BY TYPE, 2022 VS 2030 (%)
  • 5. GLOBAL CLOUD KITCHEN FOR INDEPENDENT MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 6. GLOBAL CLOUD KITCHEN FOR COMMISSARY/SHARED KITCHEN MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 7. GLOBAL CLOUD KITCHEN FOR KITCHEN PODS MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 8. GLOBAL CLOUD KITCHEN MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 9. US CLOUD KITCHEN MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 10. CANADA CLOUD KITCHEN MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 11. UK CLOUD KITCHEN MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 12. FRANCE CLOUD KITCHEN MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 13. GERMANY CLOUD KITCHEN MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 14. ITALY CLOUD KITCHEN MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 15. SPAIN CLOUD KITCHEN MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 16. REST OF EUROPE CLOUD KITCHEN MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 17. INDIA CLOUD KITCHEN MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 18. CHINA CLOUD KITCHEN MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 19. JAPAN CLOUD KITCHEN MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 20. SOUTH KOREA CLOUD KITCHEN MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 21. REST OF ASIA-PACIFIC CLOUD KITCHEN MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 22. REST OF THE WORLD CLOUD KITCHEN MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
目次
Product Code: OMR2027858

Title: Global Cloud kitchen Market Size, Share & Trends Analysis Report by Nature (Franchised and Standalone), and by Type (Independent Cloud Kitchen, Commissary/Shared Kitchen, and Kitchen Pods),Forecast Period (2023-2030).

The global Cloud kitchen market is anticipated to grow at a CAGR of 10.2% during the Forecast Period (2023-2030). A cloud kitchen, also known as a ghost kitchen or virtual kitchen, is a professional food preparation and cooking facility that is set up for the preparation of delivery-only meals. It does not involve a restaurant front-end with a dining area or pick-up counter, and it only accepts orders through websites, mobile applications, or partnering with food delivery apps. Hence the companies are focusing on expanding or entering the cloud kitchen business. For instance, in November 2022, Helbiz Kitchen, a part of Helbiz, is bringing its ghost kitchen offerings to the United States thanks to a partnership announced with Kitchen United, a leading ghost kitchen network in the US The partnership will initially bring Helbiz Kitchen to two cities allowing users to order from a diverse set of menus.

Segmental Outlook

The global Cloud kitchen market is segmented on nature, and type. Based on nature, the market is sub-segmented into franchised and standalone. And based on the type, the market is sub-segmented into Independent Cloud Kitchen, Commissary/Shared Kitchen and Kitchen Pods. Among the type, the academic and Independent sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market, this type of cloud kitchen have no offline presence or physical store that provides the advantage of overhead cost and operating expenses by removing the facade.

The Franchised Sub-Segment is Anticipated to Hold a Considerable Share of the Global Cloud kitchen Market

Among the Nature, the Franchised sub-segment is expected to hold a considerable share of the global Cloud kitchen market. This segmental growth is attributed to several factors such as, increasing globalization and growing number of working populations are contributing to the demand for international cuisines. Moreover, the cloud kitchen market is also growing rapidly due to the surge in demand for high-quality food delivery services from hungry millennials who are willing to pay premium prices. Hence the companies are adopting various strategies to capture the growing demand of the market. For instance, In February 2023, TGAL, the largest food tech company in Japan and one of the most recognized food conglomerates with a network of over 1400 host kitchens and over 120 brands from different regions of Japan announces an exclusive partnership with Village Food Courts (VFC), the largest F&B aggregator of National & International brands in India. This partnership will see renowned Japanese brands entering India on VFC's Nationwide platform and offer the best of Japanese cuisine to Indian consumers for the right price. VFC will be launching these concepts within its food courts as well as hybrid ghost kitchen facilities.

Regional Outlook

The global Cloud kitchen market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, North America is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to increasing expenditure on premium quality food products, growing purchasing power of consumers, and increasing demand for fast food.

The Asia Pacific Region is Expected to Grow at a Significant CAGR in the Global Cloud kitchen Market

Among all regions, the Asia-Pacific regions is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to rapid urbanization along with the increasing disposable income and standard of living is boosting the regional market value. The increasing usage of digital applications in the developing economies of the region owing to the affordable cost of data packs is further bolstering the regional market value.

Also, increasing investing activities and government initiatives in the region are also driving the market. For instance, in June 2023, The Delhi government is preparing to introduce a Cloud Kitchen Policy in the national capital. This policy aims to simplify licensing procedures for cloud kitchens by implementing a user-friendly single-window system through a digital platform. The objective of this initiative, as stated in an official release from the Chief Minister's Office, is to support independent food outlets and create numerous employment opportunities within the sector.

Market Players Outlook

The major companies serving the Cloud kitchen market include: Kitchen United, Rebel Foods, DoorDash Kitchen, Zuul Kitchen, Keatz, Kitopi, Ghost Kitchen Orlando, Dahmakan, Starbucks (Star Kitchen), Cloud Kitchen, and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, In February 2023, Cloud kitchen incubator Ghost Kitchens acquired celebrity chef Vicky Ratnani-owned gourmet cloud kitchen startup Speak Burgers for an undisclosed amount. The acquisition will enable Ghost Kitchens to foray into the premium segment with high spending power. As per the foodtech platform, the move is in line with its vision to create a basket of premium food delivery brands that operates on Swiggy and Zomato.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2022 and forecast to 2030.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global Cloud kitchen market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1. Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Findings
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
  • 3.2. CloudKitchens, Inc.
    • 3.2.1. Financial Analysis
    • 3.2.2. SWOT Analysis
    • 3.2.3. Recent Developments
  • 3.3. REEF Technology
    • 3.3.1. Overview
    • 3.3.2. Financial Analysis
    • 3.3.3. SWOT Analysis
    • 3.3.4. Recent Developments
  • 3.4. Zomato Ltd
    • 3.4.1. Overview
    • 3.4.2. Financial Analysis
    • 3.4.3. SWOT Analysis
    • 3.4.4. Recent Developments
  • 3.5. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global Cloud kitchen Market by Nature
    • 4.1.1. Franchised
    • 4.1.2. Standalone
  • 4.2. Global Cloud kitchen Market by Type
    • 4.2.1. Independent
    • 4.2.2. Commissary/Shared Kitchen
    • 4.2.3. Kitchen Pods

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World

6. Company Profiles

  • 6.1. Bundl Technologies Pvt. Ltd.
  • 6.2. CookUnity, Inc.
  • 6.3. Delivery Hero SE
  • 6.4. DoorDash, Inc.
  • 6.5. foodStars Group LLC
  • 6.6. Foody Hive Private Ltd
  • 6.7. Ghost Kitchen Brands, Inc.
  • 6.8. Grubtech Inc.
  • 6.9. Hangry, Inc.
  • 6.10. JustKitchen Group Ltd. (Xuan Cuisine Co., Ltd)
  • 6.11. Kitchen United, Inc.
  • 6.12. Kitopi FZE
  • 6.13. Lightspeed Commerce Inc.
  • 6.14. PAR Technology Corp
  • 6.15. POSist Technologies LLC
  • 6.16. Rebel Foods Pvt. Ltd.
  • 6.17. Starbucks Corp
  • 6.18. Taster Investments Pte Ltd
  • 6.19. Toast, Inc.
  • 6.20. WeCook Holding Group Co., Ltd.