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市場調査レポート
商品コード
1363965
オンラインスポーツ小売の世界市場:2023-2030年Global Online Sports Retailer Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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オンラインスポーツ小売の世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年09月22日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のオンラインスポーツ小売市場は、予測期間中にCAGR 9.8%という大幅な成長が見込まれています。同市場の成長は、インターネット普及率の急激な上昇や、eコマースプラットフォームの世界の普及といった要因に起因しています。例えば、Walmart Inc.は2億3,000万人の顧客を有し、24ヶ国で46種類の形態の下、10,500以上の店舗と多数のeコマース・ウェブサイトを訪問しており、eコマース事業の純売上高は730億米ドルに達しています。さらに、eコマース事業を加速させるための主要企業による事業提携・協力が、市場成長を推進しています。2022年、PUMA SEは、より持続可能な素材を加速的に使用するためのパートナーシップに110万米ドル以上を投資し、Walmart Inc.は、成長のための設備投資に130億米ドルを投資しました。
用途別セグメントの中では、女性向けサブセグメントが予測期間中に大きな成長を記録すると予測されています。同市場の成長を牽引しているのは、世界中で女性のスポーツやフィットネス活動への参加が増加していることです。チームスポーツ、個人競技、フィットネス活動など、さまざまなスポーツへの女性の参加は、近年大幅な成長を目の当たりにしています。東京オリンピック2020では、参加者の48%以上を女性が占め、11,420人の選手のうち5,457人が女性でしたが、1984年のロサンゼルス大会では23%、1964年の東京大会では13.0%強でした。
さらに、コーチ、テクニカルオフィシャル、チームリーダーなど、オリンピックの他の重要な役割における女性の割合を向上させることは、IOCにとって引き続き優先事項です。東京2020大会では、国内オリンピック委員会の代表団長の20.0%が女性であり、認定国際技術役員の38.0%が女性でした。
世界のオンラインスポーツ小売市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに区分されます。中でもアジア太平洋地域は、消費者の嗜好が健康やフィットネスにシフトし、スマートフォンやモバイルコマースの普及が進んでいることから、オンラインスポーツ小売市場が大きく成長すると予測されています。
予測期間中、北米がオンラインスポーツ小売市場で大きなシェアを占めていました。特に北米のような発展地域では、手頃な価格でインターネットにアクセスできる環境が整いつつあるため、スポーツ愛好家を含むオンラインショッピング利用者の数が大幅に増加しています。スポーツ関連商品のオンラインショッピングを利用する消費者が増えるにつれ、オンラインスポーツ小売業者の需要は急増し続けています。その結果、北米では2022年、ナイキの売上は25%増加しましたが、これはデジタル売上が30%増、既存店売上が17%増と大きく伸びたこと、そして新店舗が加わったことが要因です。
さらに、顧客体験を向上させるための投資、パートナーシップ、コラボレーションの高まりが市場の成長を促進しています。例えば、2021年8月、Nextech AR Solutions Corp.はKohls Corp.(米国の店舗チェーン)と提携しました。このパートナーシップを通じて、KohlsはEコマース向けのWebARを大幅に拡張し、Kohlsの顧客の拡張現実体験を強化する数千の新しい3Dモデルを作成しました。
Title: Global Online Sports Retailer Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Sports Equipment, Sports Apparel, Sports Footwear, and Other) and by Application (Men, Women, and Children)Forecast Period (2023-2030).
The global online sports retailer market is anticipated to grow at a significant CAGR of 9.8% during the forecast period. The growth of the market is attributed to the factors such as the rapid increase in internet penetration and the widespread adoption of e-commerce platforms across the globe. For instance, Walmart Inc., has 230 million customers who visit more than 10,500 stores and numerous eCommerce websites under 46 banners in 24 countries, and its eCommerce business's net sales was $73 Billion. In addition, the partnership and collaboration to accelerate the e-commerce business buy the key players propelling the market growth. In 2022, PUMA SE invested in partnerships to accelerate and better use more sustainable materials amounts to over $1.10 million, and Walmart Inc., invested $13 Billion in CapEx for growth.
The global online sports retailer market is segmented based on its type and application. Based on its type, the market is segmented into a sports equipment, sports apparel, sports footwear, and other. Further, based on the application, the market is segmented into men, women and children. Among the type segment, the sports equipment is anticipated to hold a prominent market share over the forecast period, owing to the increasing participation in sports and fitness activities, and growing health and wellness awareness.
Among the application segment, women sub-segment is anticipated to register significant growth for the forecast period. The growth of the market is led by the rising participation of women in sports and fitness activities across the globe. Women's engagement in various sports, including team sports, individual athletics, and fitness activities, has witnessed substantial growth in recent years. In Tokyo Olympic 2020, women accounted for more than 48% of the participants, there were 5,457 women out of 11,420 athletes, compared with 23% at the 1984 games in Los Angeles, and just over 13.0% at the 1964 games in Tokyo.
Additionally, improving the representation of women among other key functions at the Olympic Games, including coaches, technical officials and games team leadership, continues to be a priority for the IOC. In Tokyo 2020, 20.0% of National Olympic Committee Chef de Missions were women, 38.0% of Accredited International Technical Officials were women.
The global online sports retailer market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and Others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Others), and the Rest of the World (the Middle East &Africa, and Latin America).The market can be analyzed for a particular region or country level as per the requirement. Among these, the Asia-Pacific region is projected to experience considerable growth in the online sports retailer market, owing to the shift in consumer preferences towards health and fitness and increasing adoption of smartphones and mobile commerce.
Among all the region, the North America held a significant share of the online sports retailer market during the forecast period. The growing availability of affordable internet access, especially in developing regions such as North America, has led to a substantial rise in the number of online shoppers, including sports enthusiasts. As more consumers embrace online shopping for sports-related products, the demand for online sports retailers continues to surge. In resulted, in North America, in 2022, NIKE's revenue was increased 25%, driven by strong digital sales growth of 30%, comparable store sales growth of 17% and the addition of new stores.
Further, rising investment, partnership and collaboration to improve customer experience is propelling the growth of the market. For instance, in August 2021 Nextech AR Solutions Corp. came into the partnership Kohls Corp., (store chains in the US). Through this partnership, Kohls significantly scaled WebAR for Ecommerce, creating thousands of new 3D models that enhanced the augmented reality experience for Kohls' customers.
The major companies serving the global online sports retailer market include Nike, Inc., Walmart Inc., PUMA SE, Decathlon USA LLC, DICK'S Sporting Goods, Inc., Decathlon USA LLC, ADIDAS AG, Recreational Equipment, Inc., Alibaba Group Holding Ltd., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in June 2023, LaLiga Group International, S.L., came into partnership with Fanatics, Inc., with the ecommerce platform for Spanish soccer's top two tiers to launch the online shop.