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市場調査レポート
商品コード
1363941
ウェアラブル人工知能(AI)の世界市場:2023-2030年Global Wearable Artificial Intelligence (AI) Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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ウェアラブル人工知能(AI)の世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年09月20日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のウェアラブルAI市場は、予測期間中(2023-2030年)にCAGR 29.8%で成長すると予測されています。市場の成長を牽引するのは、フィットネスモニタリングに対する世界の意識の高まりです。世界中の人々は、フィットネスレベルを向上させようと努力する中で、歩数、移動距離、消費カロリー、ワークアウトモードなど、さまざまなフィットネス指標を追跡することに関心を持つようになっています。その結果、業界各社はSmart Vital UltraやGOQii Streamのような高度なデバイスの需要を満たすために新製品を投入しています。例えば、2022年8月、GOQii社は、若年層や若者が活動的で健康的なライフスタイルを追求することを奨励することを目的としたSmart Vital UltraとGOQii Streamデバイスを発売しました。スマート・バイタル・ウルトラは、高解像度の大画面が特徴の機器です。血中酸素飽和度(SpO2)、心拍数、睡眠パターン、歩数、距離、消費カロリー、活動時間をモニターできます。また、インドア、アウトドア、ウォータースポーツなど18種類の運動モードをサポートしています。
製品の中でも、スマートウォッチサブセグメントが世界のウェアラブルAI市場でかなりのシェアを占めると予想されています。このセグメントの成長は、スマートウォッチのアクセシビリティと利便性の向上に起因しています。Maxima Pro Turbo 2のようなスマートウォッチは現在、ブルートゥース通話などの機能を提供し、顧客がスマートフォンを取り出すことなく接続を維持することを容易にしています。このような接続性の向上は、消費者にとって大きな動機付けとなります。その結果、市場各社はAI搭載スマートウォッチの需要に応える新製品を投入しています。例えば、マキシマは2023年6月、AIを搭載したスマートウォッチ「Maxima Pro Turbo 2」を発売しました。メニューや機能をナビゲートするアクティブ回転式クラウン、1.96インチのUltra HDディスプレイ、超高級メタリックデザインを備えています。さらに、ワンタップ・ブルートゥース通話が可能で、ユーザーは電話をかけたり受けたりすることができます。
世界のウェアラブルAI市場はさらに、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別に区分されます。なかでもアジア太平洋地域は、商業・産業用途で新技術の受け入れが進んでいることから、世界全体で突出したシェアを占めると予想されます。
すべての地域の中で、北米地域は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予測されています。様々な地域におけるウェアラブル技術の成長は、これらのデバイスへの高度なセンサーの組み込みに起因することができます。センサー技術の革新は、ウェアラブルによって収集される健康データの精度を大幅に向上させました。これらのセンサーは現在、広範囲の生理学的パラメーターをモニターすることが可能で、病気の早期発見能力を高めています。その結果、各企業は疾病検出などの新たな戦略を採用しています。例えば、2023年5月、米国国防総省(DoD)は、症状が現れる6日前に病気を検出するように設計されたウェアラブル・デバイスを開発しました。国防イノベーションユニット(DIU)は企業セクターと共同でAIシステムを構築し、COVID-19パンデミックの際に病気の検出に極めて効果的でした。
Title: Global Wearable AI Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product (Smart Watch, Ear Wear, Eye Wear, and Others), by Component (Display Processor, Power Management, Connectivity IC Memory/Storage, and Sensors UI), by Operation (On-Device AI, and Cloud-Based AI), and by Application (Consumer Electronics, Enterprise & Industrial Healthcare, and Others)Forecast Period (2023-2030).
The global wearable AI market is anticipated to grow at a CAGR of 29.8% during the forecast period (2023-2030). The market's growth is driven by the increasing global awareness of fitness monitoring. People worldwide are becoming more interested in tracking various fitness metrics like steps taken, distance covered, calories burned, and workout modes as they strive to improve their fitness levels. Consequently, industry players are introducing new products to meet the demand for advanced devices like the Smart Vital Ultra and GOQii Stream. For instance, in August 2022, GOQii, launched the Smart Vital Ultra and GOQii Stream devices aimed at encouraging young adults and youth to pursue active and healthy lifestyles. Smart Vital Ultra is a device that features a large, high resolution screen. It is capable of monitoring blood oxygen saturation levels (SpO2), heart rate, sleep patterns, steps, distance, calories burnt, and active time. It additionally supports 18 different exercise modes, including indoor, outdoor, and water sports.
The global wearable AI market is segmented on the product, component, operation, and application. Based on the product, the market is sub-segmented into smart watch, ear wear, eye wear, and others. Based on the component, the market is sub-segmented into display processor, power management, connectivity IC memory/storage, and sensors UI. Based on the application, the market is sub-segmented into on-device, and cloud-based. Furthermore, on the basis of application, the market is sub-segmented into consumer electronics, enterprise & industrial healthcare, and others. Among the application, the consumer electronics sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market owing to the growing demand for consumer wearable electronic devices used for fitness tracking, sports, entertainment, and multimedia. Wearable technology used to keep track of regular activities and health goals. For instance, in February 2022, Noise launched a new smartwatch Noise Colorfit. The watch includes AI voice assistance, Bluetooth calling, a heart rate monitor, an oxygen level sensor, and other essential health monitoring functions.
Among the product, the smart watch sub-segment is expected to hold a considerable share of the global wearable AI market. The growth of this segment can be attributed to the increasing accessibility and convenience of smartwatches. Smartwatches like the Maxima Pro Turbo 2 now offer features such as Bluetooth calling, making it easier for customers to stay connected without having to take out their smartphones. This enhanced connectivity is a significant motivator for consumers. As a result, market players are introducing new products to meet the demand for AI-powered smartwatches. For instance, in June 2023, Maxima launched the AI-powered Maxima Pro Turbo 2 smartwatch. It has an active rotating crown for navigating through menus and functions, a 1.96-inch Ultra HD display, and an ultra-premium metallic design. Additionally, it has one-tap Bluetooth calling, that allows users to place and receive calls.
The global wearable AI market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Asia-Pacific is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the growing acceptance of new technologies in commercial and industrial applications.
Among all regions, the North America regions is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. The growth of wearable technology in various regions can be attributed to the incorporation of advanced sensors into these devices. Innovations in sensor technology have significantly improved the accuracy of health data collected by wearables. These sensors are now capable of monitoring a wide range of physiological parameters, enhancing the ability to detect diseases early. Consequently, market players are adopting new strategies, such as disease detection. For instance, in May 2023, the US Department of Defense (DoD) developed a wearable device designed to detect diseases six days prior symptoms appear. The Defense Innovation Unit (DIU) created an AI system in collaboration with the corporate sector that was extremely effective at detecting illnesses during the COVID-19 pandemic.
The major companies serving the wearable AI market include Amazon.com, Inc., Fitbit LLC, Garmin Ltd., Google, GOQii. and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in May 2022, IBM signed a Strategic Collaboration Agreement (SCA) with Amazon Web Services, Inc. (AWS), with desires to offer a wide range of its software catalog as Software-as-a-Service (SaaS) on AWS.