市場調査レポート
商品コード
1351016
医療用キオスクの世界市場:2023-2030年Global Medical Kiosk Market 2023-2030 |
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医療用キオスクの世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年09月05日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の医療用キオスク市場は、予測期間中(2023-2030年)に14.5%の大幅なCAGRで成長すると予測されています。ヘルスケア分野におけるIoTやAIなどのキオスク技術の進歩の高まりが、世界の医療用キオスク市場の主要な促進要因となっています。セルフサービスキオスクは、医療機関に設置された健康ATMを設置することで、病院内で重要な役割を果たしています。セルフチェックインのため、患者の情報を得るために紙を利用したり、フォームに記入したり、書類の山を移動したりする必要がなくなり、コスト削減をサポートします。さらに、看護師が患者のケアにより多くの時間を費やし、事務作業に費やす時間を減らすことができます。このように、ヘルス・キオスクの適応は市場の成長をサポートします。
例えば、HealthEC, LLCのレポート2021によると、Alliance for Integrated Care of New York(AICNY)の入院患者支出は、今年の最初の3四半期を通して6.0%減少しました。テレ・トリアージ・キオスクの設置により、知的発達障害のある成人のグループホームにおけるER受診が11.0%、入院が7.0%減少しました。遠隔診療キオスクを利用した患者のうち、救急外来を受診する必要がある患者は80%減少します。このように、医療用キオスクの有用性の高まりが、世界の医療用キオスク市場を牽引しています。
患者数が多く、ワークフローを合理化して待ち時間を短縮する必要性が高まっていることが、この市場セグメントの高いシェアに大きく貢献しています。さらに、デジタルヘルス技術への病院投資の増加が、このセグメントの拡大に拍車をかけています。
医療用キオスクの世界市場は、北米(米国とカナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)など、地域別にさらに細分化されています。北米は世界の医療用キオスク市場でかなりのシェアを占めています。
アジア太平洋は、世界の医療用キオスク市場で最も速いCAGRを示すと予想されます。この地域全体で医療用キオスク設置への投資が増加していることが、この地域の市場成長を促進する重要な要因となっています。例えば、2022年4月、Lords Mark Industriesの世界ヘルスケア部門であるLordsMedは、「Lords Sehat」のブランド名で健康ATMを発売し、医療技術分野に進出するために300万米ドルを投資しました。LordsMed社は、鉄道省のPSUであるBraithwaite &Co社およびHindustan Antibiotics Ltd(HAL)社と協力し、インド全土の一次医療センター(PHC)に健康キオスクを設置します。この取り決めは近い将来、鉄道病院にも拡大される可能性があり、これは世界の医療用キオスク市場の成長に貢献すると思われます。
さらに、Doctyは2022年3月、インド国内に「Gali Gali Me Digital Clinic」と呼ばれるデジタル・ヘルスケア・キオスクを100台設置する予定です。このプログラムは、患者がタイムリーな診察、処方箋、電子カルテ(EMR)、薬局・検査サービスを28以上の専門分野にわたって割引価格で受けられるようにするものです。このような市場開拓が市場成長に寄与しています。さらに、中国、インド、韓国などの新興国における医療ツーリズムの成長は、地域の医療キオスク市場の成長のための巨大な範囲を作成しました。
Title: Global Medical kiosk Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Check-In Kiosks, Payment Kiosks, Way Finding Kiosks, Telemedicine Kiosks, Self-Service/ Informative Kiosks, and Other Kiosks), and by End-Users (Hospitals, Clinics, Pharma Stores, and Other End-Users),Forecast Period (2023-2030).
The global medical kiosk market is anticipated to grow at a significant CAGR of 14.5% during the forecast period (2023-2030). The growing advancement in kiosk technology such as IoT and AI in the healthcare sector is a key driver of the global medical kiosk market. Self- service kiosk plays a crucial role in the hospital by installing health ATM installed in the institution that support in cutting costs by no longer utilizing paper, forms filling, and mountains of paperwork shifting to get patient's information because of self-check-ins. Additionally, it enables nurses to spend more time on patient care and less time on office work. Thus, adaption of health kiosk will support market growth.
For instance, according to HealthEC, LLC report 2021, the Alliance for Integrated Care of New York's (AICNY) inpatient spending declined by 6.0% throughout the year's first three quarters. The installation of tele-triage kiosks reduced ER visits by 11.0% and hospital admissions by 7.0% in group homes for adults with intellectual and developmental disabilities. 80% fewer patients who use telemedicine kiosks will need to go to the emergency room. Thus, the growing utility of medical kiosk is driving the global medical kiosk market.
The global medical kiosk market is segmented based on type and by end-user. Based on type, the market is segmented into analytics check-in kiosks, payment kiosks, way finding kiosks, telemedicine kiosks, self-service/ informative kiosks, other kiosks. In 2022, the self-service kiosk held major market share based on type. The increasing need for online and instant services as a result of the proliferation of touch screen technology across health sector has driven the growth of the market segment. Based on end-user, the market is segmented into hospitals, clinics, pharma stores, and other end-users.
High patient volumes, along with the growing need to streamline workflow and reduce wait times, has made significant contribution to the high share of this market segment. Furthermore, rising hospital investment in digital health technologies is fueling segment expansion.
The global medical kiosk market is further segmented based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa and Latin America). North America held considerable share in the global medical kiosk market.
Asia-Pacific is anticipated to exhibit fastest CAGR in the global medical kiosk market. The growing investment in installation of medical kiosk across the region is a key factor driving the regional market growth. For instance, in April 2022, LordsMed, the global healthcare division of Lords Mark Industries has invested $3.0 million to foray into the medtech space with the launch of health ATMs under the brand name 'Lords Sehat'. LordsMed has collaborated with Ministry of Railways' PSU Braithwaite & Co and Hindustan Antibiotics Ltd (HAL) to install the health kiosks in primary healthcare centers (PHCs) across India. The arrangement can also be expanded to railway hospitals in the near future; which will contribute to the growth of the global medical kiosk market.
Further, in March 2022, Docty planned to set up 100 digital healthcare kiosks in India, called 'Gali Gali Me Digital Clinic'. This program is meant to help patients get timely consultation, prescription, electronic medical records (EMR), and pharmacy and lab services at discounted price across more than 28 specialties. Such developments are contributing to the market growth. Moreover, the growing medical tourism in emerging economies such as China, India, and South Korea has created huge scope for the growth of the regional medical kiosk market.
The key players that are contributing significantly to the growth of the global medical kiosk market include: Fabcon, Inc., Meridian Kiosks, VeriFone, Inc., XIPHIAS Software Technologies, and RedyRef Interactive Kiosks among others. These companies are making continuous investments in R&D to make progress in producing technologically advanced medical kiosks. Mergers and acquisitions, new product launches, geographical expansion, partnerships, and collaborations are some of the key strategies adopted by the market players. For instance, in January 2022, Babylon Health acquired health kiosk company Higi Health, the digital health unicorn's latest effort to support a "fundamental transformation" in healthcare delivery. The acquisition follows Babylon's long-term strategy in propelling digital preventative care-a shift in the healthcare system