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市場調査レポート
商品コード
1327631
スポーツアクセサリー・用品の世界市場:2023~2030年Global Sports Accessories and Equipment Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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スポーツアクセサリー・用品の世界市場:2023~2030年 |
出版日: 2023年07月10日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のスポーツアクセサリー・用品市場は、予測期間中(2023~2030年)にCAGR 6.7%で成長すると予測されています。スポーツ用アクセサリーおよび用具は、スポーツをプレーするアスリートをサポートする保護具や道具として使用されます。スポーツは怪我を防ぐためにより多くの防具を必要とするようになり、その結果、スポーツ用のアクセサリーや用具は時代とともに成長してきました。品質と耐久性の向上、安全性の改善、パフォーマンスの向上、メンテナンスとケアが市場成長を促進する主な要因の一部です。例えば、2023年7月、レブロン・ジェームズ(LeBron James)版のPS5アクセサリーが発売されたが、これは、熱狂的なゲーマーである著名人を称え、彼らと協力してユニークなアクセサリーを製作するというPlayStation Playmakersの取り組みの一環として発売されたものです。
数多くのテニス関連企業が協力し、環境に配慮した形で環境問題を推進しています。世界中のトーナメントに出場するための移動は、二酸化炭素排出の一因となります。例えば、2023年6月には、男子プロテニスを統括するATP(Association of Tennis Professionals)との戦略的パートナーシップの一環として、ハイテク大手のインフォシスが新しいデジタル・カーボン・トラッカーを導入します。カーボン・トラッカーを使うことで、テニスはより環境に優しくなるはずです。
スポーツの種類別では、サッカーのサブセグメントが世界のスポーツアクセサリー・用品市場でかなりのシェアを占めると予想されます。このセグメントの成長は、サッカーの人気と、イングランド・プレミアリーグ、リーガ・エスパニョーラ、ブンデスリーガ、セリエA、UEFAチャンピオンズリーグなどの大規模なファン基盤が、サッカー関連の用具やアクセサリーの持続的な需要に貢献していることに起因しています。さらに、FIFAワールドカップのような国際的なイベントや、UEFA欧州選手権のような大陸選手権も、サッカー関連製品の市場をさらに押し上げています。現代のスポーツ界には、さまざまなパートナーシップが存在します。例えば、2023年6月、Fanaticsとともに、スペインのサッカーリーグ・システムの男子プロサッカー部門であるLaLigaは、包括的なオムニチャネル小売・生産協力の一環として、初の公式オンラインストアをオープンしました。
世界のスポーツアクセサリー・用品市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。中でもアジア太平洋地域は、工業化、都市化、中産階級の人口増加により、顧客需要の増加と企業機会の増加につながっているため、全世界の市場で突出したシェアを占めると予想されています。同地域の主要市場プレイヤーには、Cosco、Nivia、Freewill Pvt. Ltd.、Columbia Sportswearなどが含まれます。
北米のスポーツアクセサリー・用品市場は、オリンピック、クリケット・ワールドカップ、サッカー・ワールドカップなど、いくつかのスポーツイベントの人気上昇の結果として拡大しています。Sports &Fitness Industry AssociationとSports Marketing Surveys USの報告書によると、2022年6月、約2021年に約2億3260万人の米国人がスポーツやフィットネス活動に参加し、これは2016年以来過去最高となっています。北米では、人々が健康的なライフスタイルを送ることの利点や、スポーツやフィットネス活動に参加することの価値を認識するようになり、スポーツ用品への需要が高まっています。
オリンピック委員会が発表した2022年のデータによると、北京大会に出場する222人の米国オリンピック選手団には、冬季オリンピック史上最多となる107人の女性が含まれています。さらに、カナダ政府が発表したデータによると、2020年のオリンピック大会では、カナダの選手の半数以上(60%)が女性で、カナダのパラリンピックチームの55%が女性選手でした。スポーツへの女性の参加が増えることも、地域のスポーツ用品市場に好影響を与えると予想される要因です。
Title: Global Sports Accessories and Equipment Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product (Sports Equipment, Sports Apparel, Sports Footwear, and Others), by Sports Type (Football, Cricket, Hockey, Tennis, Basketball, Others), and by Distribution Channel (Online and Offline),Forecast Period (2023-2030).
The global sports accessories and equipment market is anticipated to grow at a CAGR of 6.7% during the forecast period (2023-2030). Sports accessories and equipment is used as protective gear or a tool to support athletes while playing the sport. Sports have started requiring more protective gear to prevent injuries, consequently accessories and equipment for sports have grown over time. Enhanced quality and durability, improved safety, performance enhancement, and maintenance and care are some of the key factors driving the market growth. For Instance, in July 2023, LeBron James Ltd. edition PS5 accessories launched exclusive items were initially introduced as part of the PlayStation playmakers' initiative to honor famous people who are enthusiastic gamers and work with them to produce unique accessories.
Numerous tennis-related companies work together to promote environmental issues in an environmentally responsible manner. Traveling to compete in tournaments around the globe contributes to carbon emissions. For Instance, in June 2023, A new digital Carbon Tracker is being introduced by tech giant Infosys as part of its strategic partnership with the ATP (Association of Tennis Professionals), the organization in charge of regulating men's professional tennis. Tennis is supposed to be more eco-friendly using the carbon tracker.
The global sports accessories and equipment market is segmented by product, sport types, and distribution channel. Based on the product, the market is sub-segmented into sports equipment, sports apparel, sports footwear, and others. On the basis of sports types, the market is sub-segmented into football, cricket, hockey, tennis, basketball, and others. Furthermore, on the basis of distribution channels, the market is sub-segmented on the basis of online and offline. Among the product type, the sports equipment sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market owing to the rise in the development of innovative and technologically advanced products, increase participation in sports activities, and the growing demand for performance-enhancing gear.
Among the sports types, the football sub-segment is expected to hold a considerable share of the global sports accessories and equipment market. The segmental growth is attributed to football's popularity, and large fan bases, such as the English Premier League, La Liga, Bundesliga, Serie A, and UEFA Champions League that contribute to the sustained demand for football-related equipment and accessories. Additionally, international events such as the FIFA World Cup and continental championships such as UEFA European Championships to further boost the market for football-related products. There are various kinds of partnerships in modern sports. For Instance, in June 2023, With Fanatics, LaLiga, the men's professional football division of the Spanish football league system, opened its first official online store as part of a comprehensive omnichannel retail and production cooperation.
The global sports accessories and equipment market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, the Asia-Pacific region is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the increased industrialization, urbanization, and a rising middle class population are leading to increased customer demand and company opportunities. The key market players in the region include Cosco, Nivia, Freewill Pvt. Ltd., Columbia Sportswear, and others.
The market for sports accessories and equipment in North America is expanding as a result of the rising popularity of several sporting events including the Olympic Games, Cricket World Cup, and Soccer World Cup. According to the Sports & Fitness Industry Association and Sports Marketing Surveys US's report, in June 2022, around 232.6 million Americans participated in sports and fitness activities in 2021, which is a record high since 2016. The demand for sporting products is rising in North America as people become more aware of the advantages of living a healthy lifestyle and the value of participating in sports and fitness activities.
According to 2022 data released by the Olympic committee, the U.S. Olympic team of 222 athletes for the Beijing Games includes 107 women, the most for any nation in the history of the Winter Olympics. Further, data released by the Government of Canada, stated that in the 2020 Olympics games, over half of Canada's athletes were women (60%) and 55% of Canada's Paralympic team were women athletes. The increase in the participation of women in sports is another factor expected to have a positive impact on the regional sporting goods market.
The major companies serving the sports accessories and equipment market include: Adidas AG, Amer Sports, Puma SE, Yonex Co., Ltd, Mizuno Corp. NIKE, Reebok, and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in December 2022, The Scottish Football Association and Isuzu UK have begun collaborating together. The firm, which already has ties to England, expands its influence as the driving force behind domestic football with this partnership.