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市場調査レポート
商品コード
1355704
スマートスポーツ用品の世界市場規模調査&予測:製品タイプ別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別分析、2023~2030年Global Smart Sports Equipment Market Size study & Forecast, by Product Type, By End-User, By Distribution Channel and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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スマートスポーツ用品の世界市場規模調査&予測:製品タイプ別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2023年09月10日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のスマートスポーツ用品市場は、2022年に約27億3,000万米ドルと評価され、予測期間2023~2030年には8.1%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
スマートスポーツ用品は、センサーやその他の技術を使用してユーザーのパフォーマンスに関するデータを収集するスポーツ用品の一種です。このデータは、進捗状況の追跡、改善点の特定、ユーザーのパフォーマンス向上に役立つフィードバックの提供に利用できます。スマートスポーツ用品市場は、フィットネストラッキングアプリの需要増加やIoTセンサーの需要拡大などの要因により拡大しています。アスリートやフィットネス愛好家がパフォーマンスを向上させ、進捗状況を追跡する方法を模索する中で、スマートスポーツ用品の人気が高まっています。技術の発展が進むにつれ、今後さらに革新的で洗練されたスマートスポーツ用品が市場に登場することが予想されます。
Statistaによると、スマートウォッチはフィットネス・パラメーターのトラッキング、コミュニケーション、組織的タスクに使用されています。その出荷台数は、2021年から2024年の間にCAGR11%で増加し、2024年までに2億8,000万台以上が出荷されると予想されています。さらに、デジタルヘルス市場のフィットネス/活動トラッキングリストウェアカテゴリーの世界ユーザー数は、2023年から2027年の間に8,470万人拡大すると予想されます。スマートスポーツ用品市場を牽引するもう1つの重要な要因は、IoTセンサーの需要増加です。個々のアスリートは、IoTデバイスを使用してパフォーマンス、効率、上達を追跡することができます。このデータを長期にわたって収集することで、選手は自身の長所と短所をよりよく理解し、データ主導のフィードバックを利用して次のレベルに進むことができます。Statistaによると、IoTセンサー市場は2025年までに最大430億個まで増加します。また、IoT健康・スポーツユニット数は、2025年までに最大1億7,120万ユニットに達すると予想されています。また、可処分所得の増加とスポーツ用品全体における消費支出の増加は、予測期間にわたって市場に有利な成長見通しを生み出すと思われます。しかし、スマートスポーツ用品のコストが高いため、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長が阻害されます。
スマートスポーツ用品の世界市場調査において考慮した主要地域は以下の通りです:アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東&アフリカ。北米は2022年に市場を独占したが、これは決定したスポーツイベントでキャリアを追求するために人々の間で健康意識が高まっているためです。Statistaによると、北米のスポーツ市場は2023年末までに831億米ドルに達すると予想されています。また、アジア太平洋は、スポーツ技術イベントの人気上昇などの要因により、予測期間中に大きく成長することが期待されています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Smart Sports Equipment Market is valued at approximately USD 2.73 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8.1% over the forecast period 2023-2030. Smart sports equipment is a type of sports equipment that uses sensors and other technology to collect data about the user's performance. This data can then be used to track progress, identify areas for improvement, and provide feedback to help the user improve their performance. The Smart Sports Equipment market is expanding because of factors such as increasing demand for fitness tracking apps and growing demand for IoT sensors. Smart sports equipment is becoming increasingly popular as athletes and fitness enthusiasts look for ways to improve their performance and track their progress. As technology continues to develop, we can expect to see even more innovative and sophisticated smart sports equipment on the market in the future.
According to Statista, Smartwatches are used for tracking fitness parameters, communication, and organizational tasks. Their shipments are expected to increase at a compounded annual growth rate of 11% between the years 2021 to 2024 with over 280 million units expected to be shipped by 2024. Furthermore, the global number of users in the fitness/activity tracking wristwear category of the digital health market is expected to expand by 84.7 million between 2023 and 2027. Another important factor drives the Smart Sports Equipment Market is increasing demand for IoT sensors. Individual athletes can use IoT devices to track their performance, efficiency, and progression. By gathering this data over time, players can acquire a better understanding of their own strengths and shortcomings and use data-driven feedback to advance to the next level. As per Statista, the IoT sensors market will increase up to 43 billion by 2025. In addition, the number of IoT health and sports units was expected to reach up to 171.2 million units by 2025. Also, increasing disposable income and rising consumer spending across sports equipment would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, the high cost of Smart Sports Equipment stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Smart Sports Equipment Market study include: Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the increasing health awareness among people in order to pursue a career in their determined sporting event. According to Statista, the North American sports market is expected to reach up to USD 83.1 billion by the end of year 2023. Furthermore, Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as rising popularity of sports tech events in the region
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: