市場調査レポート
商品コード
1311891
パーカーとスウェットシャツの世界市場2023-2030Global Hoodies and Sweatshirt Market 2023-2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
パーカーとスウェットシャツの世界市場2023-2030 |
出版日: 2023年06月30日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
|
パーカーとスウェットシャツの世界市場は、予測期間中にCAGR 5.5%で成長すると予測されています。市場の成長は、特別な祭りや行事のためのスウェットシャツの需要の増加などの要因に起因しています。したがって、このような需要の高まりに対応するために、主要な市場プレーヤーも市場の需要に応じて製品を見直すなど、新たな戦略を採用しています。例えば、2022年11月、The Gap Inc.はDapスウェットシャツスタイルの復活を計画しました。この柄はレッド、イエロー、フォレストグリーンの3色展開で、限定コレクションの主要な構成要素となっています。4番目の柄はマスタード色の千鳥格子柄です。
素材別では、コットンのサブセグメントがパーカーとスウェットシャツの世界市場で大きなシェアを占めると予測されています。この成長は、世界中でスウェットシャツのブランディングとカスタマイズ活動への需要が高まっていることに起因しています。ブランド認知度の向上、ブランド識別力の強化、適応性、費用対効果、パーソナライズされた多彩なタッチの提供など、パーカーやスウェットシャツのブランディングにはいくつかの利点があります。そのため、市場のプレーヤーは、需要の高まりに対応するために、カスタマイズされ、パーソナライズされた製品を作成することにも焦点を当てています。例えば、2023年4月、Czar Clothingは極端なカスタマイズパーカーを発売しました。これらのパーカーは、高品質の生地、環境に優しい素材、ユニークなプリントデザインでデザインされています。
すべての地域の中で、アジア太平洋地域は予測期間中にパーカーとスウェットシャツ市場で大きなシェアを占めると予想されています。この地域の市場成長は、eコマースとオンライン小売需要の増加が、地域全体でパーカーの関連性とアクセシビリティを強化していることに起因しています。State of Fashionによると、中国のライブストリームチャンネルのようなソーシャルコマースに参加することで、企業は他の国やプラットフォームに適用する際に有用な洞察を得ることができます。同ソースによると、中国ではライブストリームを実施した後、約1,400万ビューを集め、1300着のパーカーの売上を生み出しました。さらに同国では、アプリ内購買に対する消費者の長年の寛容さなど、およそ176の特異な市場特性が示されています。
さらに2022年7月、RTFKTとNikeはARジェネシスパーカーを発売しました。これは、Nike Sportswearが正式に買収したWeb3ファッションとアンティークの会社であるRTFKT Studiosとのコラボレーションによる初のパーカーです。このパーカーは、拡張現実(AR)技術により、クローンXのアバターや実在の人物が着用することができます。このパーカーは未来のために作られたもので、パーカーとデジタルアセット間のワイヤレス通信を可能にするNFCチップを搭載しています。
Title: Global Hoodies and Sweatshirts Market Size, Share & Trends Analysis Report by Material Type (Cotton, Wool, Leather, Fleece, and Others), and by Distribution Channel (Hypermarkets and Supermarkets, Convenience Stores, Specialist Retailers, Clothing retail stores, and Online retail), Forecast Period (2023-2030).
The global hoodies and sweatshirts market is anticipated to grow at a CAGR of 5.5% during the forecast period. The market growth is attributed to factors such as the increasing demand for sweatshirts for special festivals and occasions. Thus, to cater such rising demand the key market players are also adopting new strategies, such as reviewing their products as per the demand in the market and others. For instance, in November 2022, The Gap Inc. planned to revive its Dap sweatshirt style. The pattern is offered in 3 different colorways including red, yellow, and forest green, which are the major component of the limited-edition collection. The 4th pattern introduced involves houndstooth pattern in a mustard color.
The hoodies and sweatshirts market is segmented based on material type, and distribution channel. Based on material type, the market is sub-segmented into cotton, wool, leather, fleece, and others. Furthermore, based on distribution channels, the market is sub-segmented into hypermarkets and supermarkets, convenience stores, specialist retailers, clothing retail stores, and online retail. Among the material type, the fleece manufacturer sub-segment is expected to grow at a considerable CAGR over the forecast period. The segmental growth is attributed to the increasing demand for polyester shielding fabric, that retains body heat and shields wearers from the winter cold.
Among the material type, the cotton sub-segment is anticipated to hold a prominent market share of the global hoodies and sweatshirt market. The growth is attributed to the growing demand for branding and customization activities of sweatshirts across the globe. There are several benefits of branding hoodies and sweatshirts, which includes increased brand awareness, strengthen brand identification, adaptable, cost-effective, and offers personalized/ versatile touch. Thus, the market players are also focusing on creating customized and personalized products in order to cater to the rising demand. For instance, in April 2023, Czar Clothing launched extreme customized hoodies. These hoodies are designed with high quality fabrics, eco-friendly materials and unique print designs. high quality fabrics, eco-friendly materials and unique print designs.
The hoodies and sweatshirts market is analyzed based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and others), and the Rest of the World (the Middle East and Africa, and Latin America). Among these, North America is projected to experience a prominent growth over the forecast period, driven by the growing popularity of athletic endeavors which has increased the demand for clothes from nations such as the US and Canada. For instance, in June 2023, Gap and Dapper Dan have collaborated to create a new line of Dap hoodies and launched in US. The latest limited-edition release includes a reinvented logo and four plaid colors.
Among all the regions, the Asia-Pacific region is anticipated to hold a significant share of the hoodies and sweatshirt market during the forecast period. The regional market growth is attributed to the increased e-commerce and online retailing demand which has bolstered the associability and accessibility of hoodies across the region. According to the State of Fashion, engaging with social commerce formats, such as those on livestream channels in China, provides companies with insights that are useful when applied to other countries and platforms. As per the same source, China attracted around 14 million views which generated the sales of 1,300 hoodies, after holding a livestream. Additionally, the country witnesses approximately 176 Specific market traits such as long-standing consumer tolerance with in-application purchasing.
The major companies serving the global hoodies and sweatshirt market include: Gap Inc, Hanesbrands Inc., Levi Strauss & Co., Lululemon Athletica Inc, New Balance Athletics, Inc among others. These market players are considerably contributing to market growth by adopting various strategies such as mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches to stay competitive. For instance, in August 2022, The UNRL partnered with Vikings, which will include 6 brand-new sweatshirts as a part of the Hometown Collection Volume II.
Further, in July 2022, RTFKT and Nike launched AR Genesis Hoodie. It is the 1st hoodie produced in collaboration with RTFKT Studios, a Web3 fashion and antiques company that Nike Sportswear officially acquired. The hoodie allows Clone X avatars and real-life holders to wear owing to the augmented reality (AR) technology. The hoodie was created for the future and has an NFC chip that enables wireless communication between the hoodie and the digital asset.