市場調査レポート
商品コード
1270957
オリーブオイルの世界市場2023-2030Global Olive Oil Market 2023-2030 |
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オリーブオイルの世界市場2023-2030 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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オリーブオイルの世界市場規模は、2022年に123億米ドルとなり、予測期間(2023-2030年)に5.3%のCAGRを記録して、2030年には177億米ドルに達すると予測されます。同市場が堅調な成長を遂げているのは、主に外食・小売チャネルにおけるオリーブ果実油の需要増に起因しています。また、エキゾチックな料理を試してみたいという関心の高まりが、世界のさまざまな地域でOlea europaeaフルーツオイルの人気上昇に主に貢献しています。オレアエウロペア果実油は、そのいくつかの健康上の利点により、地中海式ダイエットの不可欠な要素となっています。また、免疫力を高める食品を好む消費者の増加により、健康的でエネルギー効率の高いスナック菓子の需要が高まることが予想されます。健康と福祉に対する関心の高まりは、機能別に健康上の利点を持つアイテムの増加傾向を後押ししています。
より健康的な油の選択にシフトすることで、全体的な健康と幸福を維持する傾向が、主に市場の成長を後押ししています。近年、生活習慣に関連した健康状態の悪化に伴い、健康的な植物油を普段の食生活に取り入れようとする消費者の傾向が急増しています。現代の消費者のストレスの多い座りがちなライフスタイルは、肥満や心血管疾患の有病率の上昇を招いています。油脂の消費と高血圧や冠状動脈性心臓病との間に強い関連があることが知られるようになり、栄養豊富な油の需要が高まっています。
世界のオリーブオイル市場は、種類とエンドユーザーによって区分されます。タイプに基づき、市場は精製/ピュア、バージン、その他に区分されます。さらに、エンドユーザーに基づいて、市場は家庭用/小売、食品サービス/HoReCa、食品製造、その他に細分化されます。タイプ別では、バージンオイルサブセグメントが予測期間中に大きな市場シェアを占めると予想されます。
バージンオリーブオイルサブセグメントは、オリーブオイルの健康効果に関する意識の高まりから、消費者の間で人気が高まっており、好調な売上を記録すると予測されます。バージンオイルに含まれるオメガ3やオレイン酸は、肥満や心血管疾患などのライフスタイルに関連する疾患の予防に役立つ。栄養価の高いバージンオイルを効率的に加工するための加工技術や技術の進歩が、市場の成長をさらに後押ししています。
世界のオリーブオイル市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、その他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域に基づきさらに細分化されています。本市場は、ご要望に応じて、特定の地域または国レベルで分析することが可能です。このうち、アジア太平洋地域は、予測期間中に顕著な成長を遂げると予想されます。
すべての地域の中で、アジア太平洋地域はオリーブオイル産業にとって計り知れない可能性を秘めた急成長地域であり、世界平均と比較して最も速い成長率を示すと予想されます。市場の成長は、オリーブ果実油の健康効果に対する意識の高まりと、消費者が健康を促進するヘルスケア製品に費やすことができる裁量所得の増加に起因しています。また、外食や地中海料理を試す傾向が高まっていることも、市場の成長をさらに促進すると予想されます。この地域では機能性飲食品の人気が高まっており、オメガ3脂肪酸強化食品の需要増に寄与しています。
世界のオリーブオイル市場に参入している主要企業は、Borges Agricultural Cooperative、Italian Food Corp.(IFC)、Koster Keunen BV、California Olive Ranch、Filippo Berio PLC.などです。市場プレイヤーは、市場での競争力を維持するために、M&A、パートナーシップ、コラボレーション、資金調達、新製品の発売など、さまざまな戦略を採用することで、市場の成長にかなり貢献しています。例えば、2022年2月、Curation Foods, Inc.は、そのブランドO Olive Oil &Vinegarsの下、新鮮でしっかりとした風味を持つ季節のオイルであるOlio Nuovo Extra Virgin Olive Oilを一括して発売しました。
The global olive oil market size was valued at $12.3 billion in 2022, and is projected to reach $17.7 billion by 2030, registering a CAGR of 5.3% during the forecast period (2023-2030). The market is experiencing robust growth primarily due to increasing demand for olive fruit oil across the food service and retail channels. In addition, the growing interest in trying out exotic cuisines has mainly contributed to the increased popularity of Olea europaea fruit oil across various regions of the world. Olea europaea fruit oil is an integral part of a Mediterranean diet owing to its several health benefits. In addition, the growing consumer preference for immunity-boosting food products is likely to fuel demand for healthy and energy-efficient snack items. The growing concern over health and well-being has propelled the rising trend of items with function-specific health advantages.
The trend of maintaining overall health and wellness by shifting to healthier oil choices mainly drives the growth of the market. In recent years, consumer inclination toward including healthy vegetable oils in their regular diets has surged owing to the increasing occurrence of lifestyle-related health conditions. The modern-day stressful and sedentary lifestyle of consumers has resulted in an increased prevalence of obesity and cardiovascular conditions. The growing knowledge of the strong association between the consumption of fats & oils with hypertension and coronary heart diseases primarily fuels the demand for nutrient-rich oils.
The global olive oil market is segmented based on the type and end-user. Based on the type, the market is segmented into refined/ pure, virgin, and others. Further, on the basis of end-user, the market is sub-segmented into household/ retail, foodservice/ HoReCa, food manufacturing, and others. Among the type segment, the virgin oil sub-segment is expected to cater to a prominent market share over the forecast period.
The virgin olive oil sub-segment is expected to witness strong sales performance owing to its rising popularity among consumers attributed to the growing awareness regarding their health benefits. Omega-3 and oleic acid present in the virgin oil help to prevent lifestyle-related disorders such as obesity and cardiovascular diseases. Emerging processing techniques and technological advancements that enable manufacturers to efficiently process virgin oils that have the highest amount of nutrients further drive market growth.
The global Olive Oil market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and Others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Others), and the Rest of the World (the Middle East &Africa, and Latin America). The market can be analyzed for a particular region or country level as per the requirement. Among these, the Asia-Pacific regional market is expected to cater to prominent growth over the forecast period.
Among all regions, the Asia-Pacific is the fastest-growing region with immense potential for the olive fruit oil industry and is expected to showcase the fastest growth rate as compared to the global average. The growth of the market is attributed to the rising awareness of their health benefits and increasing discretionary incomes that enable consumers to spend on healthcare products that promote well-being. The rising trend of dining out and trying out Mediterranean cuisine is expected to further drive market growth. The growing popularity of functional food & beverages in the region is contributing to the rising demand for omega-3 fatty acid-fortified foods.
The major companies serving the global olive oil market include Borges Agricultural Cooperative, Italian Food Corp. (IFC), Koster Keunen BV, California Olive Ranch, Filippo Berio PLC., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in February 2022, Curation Foods, Inc., under its brand O Olive Oil & Vinegars, launched a batch of Olio Nuovo Extra Virgin Olive Oil, which is a seasonal oil that has a fresh and robust flavor.