市場調査レポート
商品コード
1270956
音楽出版の世界市場2023-2030Global Music Publishing Market 2023-2030 |
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音楽出版の世界市場2023-2030 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界の音楽出版市場は、2022年に57億米ドルと評価され、予測期間(2023-2030年)に6.7%のCAGRを記録し、2030年には90億米ドルに達すると予測されます。世界中で音楽産業が成長していることは、音楽出版市場の成長を支える重要な要因の1つです。特に若い世代の人々の音楽への関心と情熱の高まりは、世界的にコンサートやライブパフォーマンスの開催数を増加させ、市場の成長を直接後押ししています。さらに、大勢の観客を集めるEDM(エレクトロニック・ダンス・ミュージック)の需要が高まっていることも、この成長を後押ししています。マイアミのUltra Music FestivalやメキシコのBartenders, Promoters, and Musicians(BPM)FestivalなどのEDM音楽フェスティバルの成功は、世界的にライブ音楽の成長に拍車をかけています。このような要因から、市場で事業を展開する主要プレイヤーも、競争力を維持するために、特に協業や合併などの戦略を採用しています。例えば、2022年5月、デジタルコレクタブルマーケットプレイスのLimeWireは、ユニバーサルミュージックグループ(UMG)と初のメジャー音楽レーベルとの提携を結び、より多くの人々がデジタル音楽コレクタブルにアクセスできるよう協力していくと発表しています。
世界の音楽出版市場は、ロイヤリティに基づいてセグメント化されています。ロイヤリティに基づき、市場は演奏、シンクロナイゼーション、デジタル収入、フィジカル収入、その他に細分化されます。このうち、消費者の物理的音楽からデジタル音楽への移行に伴い、デジタル収入サブセグメントが予測期間中に大きな市場シェアを占めると予想されます。
予測期間中、世界の音楽出版市場において、デジタルレベニューサブセグメントが大きなシェアを占めると予想されます。音楽業界は、数年前からストリーミングによる回復を始めましたが、作曲家や出版界は、録音音楽の権利者が出版の3倍の報酬を得るというストリーミングの不均等な支払い構造や、音楽業界の不均衡な権力と支払い構造に反対してきました。音楽出版会社は、法律に基づいて楽曲の著作権を取得・登録し、録音、ラジオ、テレビ、映画、ライブ、印刷物、またはその他のメディアで楽曲の使用を公表・許可することを主な業務としています。
世界の音楽出版市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、その他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域別にさらに分類されています。本市場は、要求に応じて、特定の地域または国レベルで分析することができます。このうち、北米は、音楽のデジタル配信が広く受け入れられていることから、全世界の音楽出版市場でかなりのシェアを占めると予想されます。
音楽出版に関しては、北米が収益面で最も急速に成長している地域の一つです。北米の音楽出版社は、楽譜に勢いがあり、より多くの収益を追加しています。米国は、世界の音楽出版市場の中で最も高いシェアを占めています。この成長の原動力は、同国に多数の独立系および伝統的な音楽出版社があり、アーティストがその才能を発揮するための最大の機会を提供していることです。同地域では、いくつかのパートナーシップが成立しました。アトラス・ミュージック・グループは、メモリーレイン・ミュージック・グループと世界な管理・マーケティング契約を締結しました。ナッシュビルの音楽業界のベテラン、ジョディ・ウィリアムズは、ワーナー・チャペル・ミュージック・ナッシュビルとの共同出版ベンチャー、ジョディ・ウィリアムズ・ソングスを立ち上げました。また、米国における音楽フェスティバルの増加傾向は、公開演奏ライセンスからの収入にさらに影響を及ぼすと予想されます。現在、米国では約800の音楽フェスティバルが開催されています。
米国の市場競争は激しく、小規模から大規模な音楽出版社が存在しています。そのため、出版社は品質を落とさずに年間発売枚数を増やす必要に迫られています。また、同国では消費者の嗜好がフィジカル販売からデジタル販売に移行しつつあります。このような要因が、市場の成長を後押しするものと期待されています。
業界の現状分析と成長性の展望
The global music publishing market was valued at $5.7 billion in 2022, and is projected to reach $9.0 billion by 2030, registering a CAGR of 6.7% during the forecast period (2023-2030). The growing music industry across the globe is one of the key drivers supporting the growth of the music publishing market. The growing interest in music and passion for music among people, especially the younger generation has increased the number of concerts and live performances held globally, which is directly bolstering the market growth. This growth is further driven by the growing demand for EDM (electronic dance music), which draws large crowds. The success of EDM music festivals such as Ultra Music Festival in Miami and the Bartenders, Promoters, and Musicians (BPM) Festival in Mexico is spurring the growth of live music globally. Owing to such factor, the key players operating in the market are also adopting strategies such as collaborations and mergers, among others to stay competitive. For instance, in May 2022, LimeWire, a digital collectibles marketplace, announced that it had struck its first major music label partnership with Universal Music Group (UMG) and will collaborate on making digital music collectibles accessible to a wider audience.
The global music publishing market is segmented based on royalty. Based on the royalty, the market is sub-segmented into performance, synchronization, digital revenue, physical revenue, and others. Among these, the digital revenue sub-segment is expected to cater to a prominent market share over the forecast period, owing to the consumers' shift from physical to digital music.
The digital revenue sub-segment is anticipated to hold a prominent share of the global music publishing market over the forecast period. The music industry began its streaming-fueled recovery a few years ago, and the songwriting and publishing communities have been opposing the uneven payment structure of streaming, which sees recorded-music rights holders being paid three times what publishing is paid, and the imbalanced power and payment structures of the music industry. Music publisher companies are primarily involved in acquiring and registering copyrights for musical compositions under the law and publicizing and authorizing the use of these compositions in recordings, radio, television, motion pictures, live performances, print, or other media.
The global music publishing market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and Others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). The market can be analyzed for a particular region or country level as per the requirement. Among these, North America is expected to hold a considerable share of the music publishing market across the globe, owing to the wide acceptance of the digital distribution of music.
With regard to music publishing, North America is one of the fastest-growing regions in terms of revenue. North American music publishers are gaining momentum with sheet music, adding more revenue. The USA contributed the highest share of the global music publishing market. The growth is driven by numerous independent and traditional music publishing houses in the country, offering the maximum opportunity for artists to showcase their talent. The region witnessed several partnerships. The Atlas Music Group has made a global administration and marketing deal with Memory Lane Music Group. Nashville music industry veteran Jody Williams launched Jody Williams Songs, a joint publishing venture with Warner Chappell Music Nashville. In addition, the growing trend of music festivals in the United States is expected to further influence revenues from public performance licenses. Currently, there are about 800 music festivals in the United States.
The market in the United States is highly competitive, with both small and large music publishing houses present. This puts publishing houses under pressure to increase the number of albums they release yearly without sacrificing quality. The country is also shifting consumer preferences away from physical and digital sales. This factor is expected to help the market grow.
The major companies serving the global music publishing market include Sony Music Publishing LLC, Universal Music Publishing Group, Warner/Chappell Music Inc., Broadcast Music Inc., Concord Music Group Inc., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in March 2021, Sony Music Publishing acquired the song catalog of the incomparable Paul Simon, one of the most significant singer-songwriters. The acquisition includes Paul Simon's classic songs spanning more than six decades.
Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook