表紙:音楽出版の世界市場2023-2030
市場調査レポート
商品コード
1270956

音楽出版の世界市場2023-2030

Global Music Publishing Market 2023-2030

出版日: | 発行: Orion Market Research | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

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音楽出版の世界市場2023-2030
出版日: 2023年05月01日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界の音楽出版市場は、2022年に57億米ドルと評価され、予測期間(2023-2030年)に6.7%のCAGRを記録し、2030年には90億米ドルに達すると予測されます。世界中で音楽産業が成長していることは、音楽出版市場の成長を支える重要な要因の1つです。特に若い世代の人々の音楽への関心と情熱の高まりは、世界的にコンサートやライブパフォーマンスの開催数を増加させ、市場の成長を直接後押ししています。さらに、大勢の観客を集めるEDM(エレクトロニック・ダンス・ミュージック)の需要が高まっていることも、この成長を後押ししています。マイアミのUltra Music FestivalやメキシコのBartenders, Promoters, and Musicians(BPM)FestivalなどのEDM音楽フェスティバルの成功は、世界的にライブ音楽の成長に拍車をかけています。このような要因から、市場で事業を展開する主要プレイヤーも、競争力を維持するために、特に協業や合併などの戦略を採用しています。例えば、2022年5月、デジタルコレクタブルマーケットプレイスのLimeWireは、ユニバーサルミュージックグループ(UMG)と初のメジャー音楽レーベルとの提携を結び、より多くの人々がデジタル音楽コレクタブルにアクセスできるよう協力していくと発表しています。

セグメント別の展望

世界の音楽出版市場は、ロイヤリティに基づいてセグメント化されています。ロイヤリティに基づき、市場は演奏、シンクロナイゼーション、デジタル収入、フィジカル収入、その他に細分化されます。このうち、消費者の物理的音楽からデジタル音楽への移行に伴い、デジタル収入サブセグメントが予測期間中に大きな市場シェアを占めると予想されます。

音楽出版の世界市場において、デジタルレベニューサブセグメントが圧倒的なシェアを占めると予測される

予測期間中、世界の音楽出版市場において、デジタルレベニューサブセグメントが大きなシェアを占めると予想されます。音楽業界は、数年前からストリーミングによる回復を始めましたが、作曲家や出版界は、録音音楽の権利者が出版の3倍の報酬を得るというストリーミングの不均等な支払い構造や、音楽業界の不均衡な権力と支払い構造に反対してきました。音楽出版会社は、法律に基づいて楽曲の著作権を取得・登録し、録音、ラジオ、テレビ、映画、ライブ、印刷物、またはその他のメディアで楽曲の使用を公表・許可することを主な業務としています。

地域別の展望

世界の音楽出版市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、その他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域別にさらに分類されています。本市場は、要求に応じて、特定の地域または国レベルで分析することができます。このうち、北米は、音楽のデジタル配信が広く受け入れられていることから、全世界の音楽出版市場でかなりのシェアを占めると予想されます。

音楽出版の世界市場では、アジア太平洋地域が圧倒的なシェアを占めると予想される

音楽出版に関しては、北米が収益面で最も急速に成長している地域の一つです。北米の音楽出版社は、楽譜に勢いがあり、より多くの収益を追加しています。米国は、世界の音楽出版市場の中で最も高いシェアを占めています。この成長の原動力は、同国に多数の独立系および伝統的な音楽出版社があり、アーティストがその才能を発揮するための最大の機会を提供していることです。同地域では、いくつかのパートナーシップが成立しました。アトラス・ミュージック・グループは、メモリーレイン・ミュージック・グループと世界な管理・マーケティング契約を締結しました。ナッシュビルの音楽業界のベテラン、ジョディ・ウィリアムズは、ワーナー・チャペル・ミュージック・ナッシュビルとの共同出版ベンチャー、ジョディ・ウィリアムズ・ソングスを立ち上げました。また、米国における音楽フェスティバルの増加傾向は、公開演奏ライセンスからの収入にさらに影響を及ぼすと予想されます。現在、米国では約800の音楽フェスティバルが開催されています。

米国の市場競争は激しく、小規模から大規模な音楽出版社が存在しています。そのため、出版社は品質を落とさずに年間発売枚数を増やす必要に迫られています。また、同国では消費者の嗜好がフィジカル販売からデジタル販売に移行しつつあります。このような要因が、市場の成長を後押しするものと期待されています。

目次

第1章 レポート概要

業界の現状分析と成長性の展望

  • 調査方法とツール
  • 市場内訳
    • セグメント別
    • 地域別

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリストの見解と現在の市場動向
    • 主要な調査結果
    • 推奨事項
    • 結論

第3章 競合情勢

  • 主要企業分析
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • 主要戦略分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 音楽出版の世界市場:ロイヤリティ別
    • パフォーマンス
    • シンクロナイズ
    • デジタル収入
    • フィジカル収入
    • その他

第5章 地域別分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第6章 企業プロファイル

  • Abkco Music and Records Inc.
  • Atlas Music Publishing LLC
  • Bertelsmann SE and Co. KGaA
  • Big Yellow Dog Music
  • Black River Entertainment
  • BMG Rights Management
  • Broadcast Music Inc.
  • Concord Music Group Inc.
  • Downtown Music Holdings Group of Companies
  • Hipgnosis Songs Fund Ltd.
  • Kobalt Music Group Ltd.
  • Peermusic Inc.
  • Reach Global Inc.
  • Round Hill Music LP
  • Sony Group Corp.
  • SoundExchange Inc.
  • Super Cassettes Industries Ltd.
  • The Walt Disney Co.
  • Universal Music Group NV
  • Warner Music Group Corp
  • Wixen Music Publishing Inc.
図表

LIST OF TABLES

  • 1. GLOBAL MUSIC PUBLISHING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY ROYALTY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 2. GLOBAL PERFORMANCE IN MUSIC PUBLISHING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 3. GLOBAL SYNCHRONIZATION IN MUSIC PUBLISHING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 4. GLOBAL DIGITAL REVENUE IN MUSIC PUBLISHING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 5. GLOBAL PHYSICAL REVENUE IN MUSIC PUBLISHING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 6. GLOBAL OTHER ROYALTIES IN MUSIC PUBLISHING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 7. GLOBAL MUSIC PUBLISHING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 8. NORTH AMERICA MUSIC PUBLISHING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 9. NORTH AMERICA MUSIC PUBLISHING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY ROYALTY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 10. EUROPEAN MUSIC PUBLISHING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 11. EUROPEAN MUSIC PUBLISHING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY ROYALTY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 12. ASIA-PACIFIC MUSIC PUBLISHING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 13. ASIA-PACIFIC MUSIC PUBLISHING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY ROYALTY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 14. REST OF THE WORLD MUSIC PUBLISHING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 15. REST OF THE WORLD MUSIC PUBLISHING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY ROYALTY, 2022-2030 ($ MILLION)

LIST OF FIGURES

  • 1. GLOBAL MUSIC PUBLISHING MARKET SHARE ANALYSIS BY ROYALTY, 2022 VS 2030 (%)
  • 2. GLOBAL PERFORMANCE IN MUSIC PUBLISHING MARKET SHARE ANALYSIS BY REGION 2022 VS 2030 (%)
  • 3. GLOBAL SYNCHRONIZATION IN MUSIC PUBLISHING MARKET SHARE ANALYSIS BY REGION 2022 VS 2030 (%)
  • 4. GLOBAL DIGITAL REVENUE IN MUSIC PUBLISHING MARKET SHARE ANALYSIS BY REGION 2022 VS 2030 (%)
  • 5. GLOBAL PHYSICAL REVENUE IN MUSIC PUBLISHING MARKET SHARE ANALYSIS BY REGION 2022 VS 2030 (%)
  • 6. GLOBAL OTHER ROYALTIES IN MUSIC PUBLISHING MARKET SHARE ANALYSIS BY REGION 2022 VS 2030 (%)
  • 7. GLOBAL MUSIC PUBLISHING MARKET SHARE ANALYSIS BY REGION 2022 VS 2030 (%)
  • 8. US MUSIC PUBLISHING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 9. CANADA MUSIC PUBLISHING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 10. UK MUSIC PUBLISHING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 11. FRANCE MUSIC PUBLISHING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 12. GERMANY MUSIC PUBLISHING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 13. ITALY MUSIC PUBLISHING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 14. SPAIN MUSIC PUBLISHING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 15. REST OF EUROPE MUSIC PUBLISHING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 16. INDIA MUSIC PUBLISHING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 17. CHINA MUSIC PUBLISHING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 18. JAPAN MUSIC PUBLISHING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 19. SOUTH KOREA MUSIC PUBLISHING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 20. REST OF ASIA-PACIFIC MUSIC PUBLISHING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 21. REST OF THE WORLD MUSIC PUBLISHING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
目次
Product Code: OMR2027243

The global music publishing market was valued at $5.7 billion in 2022, and is projected to reach $9.0 billion by 2030, registering a CAGR of 6.7% during the forecast period (2023-2030). The growing music industry across the globe is one of the key drivers supporting the growth of the music publishing market. The growing interest in music and passion for music among people, especially the younger generation has increased the number of concerts and live performances held globally, which is directly bolstering the market growth. This growth is further driven by the growing demand for EDM (electronic dance music), which draws large crowds. The success of EDM music festivals such as Ultra Music Festival in Miami and the Bartenders, Promoters, and Musicians (BPM) Festival in Mexico is spurring the growth of live music globally. Owing to such factor, the key players operating in the market are also adopting strategies such as collaborations and mergers, among others to stay competitive. For instance, in May 2022, LimeWire, a digital collectibles marketplace, announced that it had struck its first major music label partnership with Universal Music Group (UMG) and will collaborate on making digital music collectibles accessible to a wider audience.

Segmental Outlook:

The global music publishing market is segmented based on royalty. Based on the royalty, the market is sub-segmented into performance, synchronization, digital revenue, physical revenue, and others. Among these, the digital revenue sub-segment is expected to cater to a prominent market share over the forecast period, owing to the consumers' shift from physical to digital music.

The Digital Revenue Sub-Segment is Anticipated to Hold a Prominent Share of the Global Music Publishing Market

The digital revenue sub-segment is anticipated to hold a prominent share of the global music publishing market over the forecast period. The music industry began its streaming-fueled recovery a few years ago, and the songwriting and publishing communities have been opposing the uneven payment structure of streaming, which sees recorded-music rights holders being paid three times what publishing is paid, and the imbalanced power and payment structures of the music industry. Music publisher companies are primarily involved in acquiring and registering copyrights for musical compositions under the law and publicizing and authorizing the use of these compositions in recordings, radio, television, motion pictures, live performances, print, or other media.

Regional Outlooks:

The global music publishing market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and Others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). The market can be analyzed for a particular region or country level as per the requirement. Among these, North America is expected to hold a considerable share of the music publishing market across the globe, owing to the wide acceptance of the digital distribution of music.

The Asia-Pacific Region Is Expected To Hold Prominent Share in the Global Music Publishing Market

With regard to music publishing, North America is one of the fastest-growing regions in terms of revenue. North American music publishers are gaining momentum with sheet music, adding more revenue. The USA contributed the highest share of the global music publishing market. The growth is driven by numerous independent and traditional music publishing houses in the country, offering the maximum opportunity for artists to showcase their talent. The region witnessed several partnerships. The Atlas Music Group has made a global administration and marketing deal with Memory Lane Music Group. Nashville music industry veteran Jody Williams launched Jody Williams Songs, a joint publishing venture with Warner Chappell Music Nashville. In addition, the growing trend of music festivals in the United States is expected to further influence revenues from public performance licenses. Currently, there are about 800 music festivals in the United States.

The market in the United States is highly competitive, with both small and large music publishing houses present. This puts publishing houses under pressure to increase the number of albums they release yearly without sacrificing quality. The country is also shifting consumer preferences away from physical and digital sales. This factor is expected to help the market grow.

Market Players Outlook:

The major companies serving the global music publishing market include Sony Music Publishing LLC, Universal Music Publishing Group, Warner/Chappell Music Inc., Broadcast Music Inc., Concord Music Group Inc., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in March 2021, Sony Music Publishing acquired the song catalog of the incomparable Paul Simon, one of the most significant singer-songwriters. The acquisition includes Paul Simon's classic songs spanning more than six decades.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2022 and forecast to 2030.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global music publishing market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1. Report Summary

Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook

  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Findings
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
    • 3.1.1. Overview
    • 3.1.2. Financial Analysis
    • 3.1.3. SWOT Analysis
    • 3.1.4. Recent Developments
  • 3.2. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global Music Publishing Market by Royalty
    • 4.1.1. Performance
    • 4.1.2. Synchronization
    • 4.1.3. Digital Revenue
    • 4.1.4. Physical Revenue
    • 4.1.5. Others

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World

6. Company Profiles

  • 6.1. Abkco Music and Records Inc.
  • 6.2. Atlas Music Publishing LLC
  • 6.3. Bertelsmann SE and Co. KGaA
  • 6.4. Big Yellow Dog Music
  • 6.5. Black River Entertainment
  • 6.6. BMG Rights Management
  • 6.7. Broadcast Music Inc.
  • 6.8. Concord Music Group Inc.
  • 6.9. Downtown Music Holdings Group of Companies
  • 6.10. Hipgnosis Songs Fund Ltd.
  • 6.11. Kobalt Music Group Ltd.
  • 6.12. Peermusic Inc.
  • 6.13. Reach Global Inc.
  • 6.14. Round Hill Music LP
  • 6.15. Sony Group Corp.
  • 6.16. SoundExchange Inc.
  • 6.17. Super Cassettes Industries Ltd.
  • 6.18. The Walt Disney Co.
  • 6.19. Universal Music Group NV
  • 6.20. Warner Music Group Corp
  • 6.21. Wixen Music Publishing Inc.