市場調査レポート
商品コード
1270952
子供向け飲食品の世界市場2023-2030Global Kids Food and Beverages Market 2023-2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
子供向け飲食品の世界市場2023-2030 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
世界の子供向け飲食品市場規模は、2022年に1,346億米ドルとなり、予測期間(2023-2030年)にCAGR6.0%を記録し、2030年には2,139億米ドルに達すると予測されます。子供向け飲食品の世界市場の成長を促進する主な要因は、世界の世帯収入の増加です。同様に、特定の年齢層をターゲットにした魅力的なコマーシャルや、デジタルメディアによる異文化への影響も、市場拡大に寄与しています。広告が子供向け製品の成功にどれほど寄与しているかを考えると、多くのプレイヤーが広告を主要なマーケティング手法としています。その結果、世界中の政府が、欺瞞的なマーケティング目標に基づき、子供向け食品の広告や宣伝を制限する法律を制定しています。現在、高所得国でも低所得国でも、5歳未満の子どもの体重超過の割合が増加しており、憂慮すべき事態となっています。これは、将来的に市場を制限すると予想されます。
世界の子供向け飲食品市場は、製品タイプ、年齢層、流通チャネルに基づいてセグメント化されています。製品タイプに基づき、市場はベーカリー製品、果物・野菜、乳製品、飲料、シリアル・穀物、スナック、その他に分類されます。年齢層別では、市場は2~3歳、4~8歳、9~13歳、14~18歳に区分されます。さらに、カテゴリー別に見ると、市場はオーガニック、従来型、その他に細分化されます。流通チャネルでは、市場はオンラインとオフラインに区分されます。流通チャネル別では、インターネットを搭載したスマートフォンの普及に伴い、オンラインが大きなシェアを占めると予想されます。
子供向け飲食品は、ほぼすべての地域や店舗で入手可能ですが、インターネットの普及が市場の成長をさらに後押ししています。オンラインショッピングを利用すれば、国内外の様々な種類の中から簡単に選ぶことができるようになります。特にパンデミック以降、オンライン流通が大幅に増加し、インターネットを利用したスマートフォンの利用がますます増えていることから、子供向け飲食品市場の立ち上がりはさらに加速すると予想されます。進歩に伴い、企業は現在、特定のカテゴリを選択する面倒なプロセスを支援するために、飲食品に特化したウェブサイトやアプリケーションを開発しています。これには、Big Basket、Swiggy Instamartなどの有名サイトが含まれます。
世界の子供向け飲食品市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、その他の地域(中東・アフリカ、中南米)を含む地域によってさらに細分化されています。本市場は、ご要望に応じて、特定の地域または国レベルで分析することができます。このうち、アジア太平洋地域は、予測期間中に顕著な成長を遂げると予想されています。この成長は、中国やインドなどの国々で人口が急速に増加していることに起因しています。しかし、北米地域は、子供向け飲食品市場においてかなりの成長を遂げると予測されています。
アジア太平洋地域は、世界の子供向け飲食品市場を独占しています。この地域は、予測期間中もその地位を維持すると予想されます。これは、健康的な食生活に対する消費者の意識の高まり、政府機関や民間団体による子どもの栄養に対する支出の増加、消費者の消費力の増加などが要因として挙げられます。アジア太平洋は、中国やインドなどの新興国における急速な都市化に伴う消費者の可処分所得水準の上昇に加え、健康的な食品に対する消費者の嗜好の変化により、今後8年間で大きな成長を遂げると予想されています。さらに、出生率の上昇によりベビーフードの需要が増加しており、子供の健康に対する親の関心と、砂糖入り飲料からミルクベースの飲料への嗜好の変化により、地域の成長をさらに促進するものと思われます。
世界の子供向け飲食品市場に参入している主要企業は、Lifeway Foods Inc.、McKee Foods Corporation、Nestle S.A.、PepsiCo Inc、The Kraft Heinz Company、その他です。市場競争力を維持するために、M&A、パートナーシップ、コラボレーション、資金調達、新製品の発売など、さまざまな戦略を採用することで、市場プレイヤーは市場の成長に大きく貢献しています。
The global kids food and beverages market size was valued at $134.6 billion in 2022, and is projected to reach $213.9 billion by 2030, registering a CAGR of 6.0% during the forecast period (2023-2030). The primary factor propelling the growth of the global market for kids' food and beverages is the rise in family income globally. Likewise, engaging commercials that target specific age groups and cross-cultural impact through digital media have helped in market expansion. Given how much advertising contributes to the success of kids' products, many players have made it their primary marketing approach. As a result, governments all over the world are passing laws that restrict children's food advertising and promotion based on deceptive marketing goals. At present, both high- and low-income countries are witnessing an increase in the percentage of children under the age of five who are overweight, which is alarming. This is expected to limit the market in the future.
The global kids food and beverages market is segmented based on the product type, age group, and distribution channel. Based on the product type, the market is segmented into bakery products, fruits and vegetables, dairy products, beverages, cereals and grains, snacks, and others. Based on age group, the market is segmented into 2 to 3 years, 4 to 8 years, 9 to 13 years, and 14 to 18 years. Further, on the basis of category, the market is sub-segmented into organic, conventional, and others. On the basis of distribution channel, the market is segmented into online and offline. Among the distribution channel segment, the online sub-segment is expected to hold a prominent share of the market owing to the increasing use of smartphones powered by the internet.
Although kids' food and beverages are readily available in almost every region and every store, the deep penetration of the internet has powered the growth of the market further. Online shopping provides an ease to the customers to select from a range of domestic and foreign varieties. Online distribution has increased significantly, especially after the pandemic, and with the ever-increasing use of smartphones powered by the internet, the kids' food and beverage market stands are expected to boost further. With the advancement, companies have now developed food and beverage-specific websites and applications to aid the tedious process of selecting a specific category. This includes famous sites such as Big Basket, Swiggy Instamart, and others.
The global kids food and beverages market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and Others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). The market can be analyzed for particular region or country level as per the requirement. Among these, the Asia-Pacific regional market is expected to cater prominent growth over the forecast period. The growth is supported due to the rapidly rising population in countries such as China and India. However, the North American region is projected to experience considerable growth in the kids food and beverages market.
The Asia-Pacific region dominated the global kids food and beverages market. The region is expected to maintain its position over the forecast period. This can be attributed to increasing awareness among consumers regarding a healthy diet, rising expenditure on child nutrition by government and private organizations, as well as an increase in spending power of consumers. Asia Pacific is anticipated to witness significant growth over the next eight years owing to changing consumer preferences towards healthier foods along with growing disposable income levels of consumers coupled with rapid urbanization in emerging countries such as China and India. Furthermore, an increase in birth rates has resulted into increased demand for baby food products which will drive regional growth further on account of shifting preference from sugary drinks towards milk-based beverages among children coupled with parents concerns regarding their child's health.
The major companies serving the global kids food and beverages market include Lifeway Foods Inc., McKee Foods Corporation, Nestle S.A., PepsiCo Inc, The Kraft Heinz Company, and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market.