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市場調査レポート
商品コード
1457027

幼児向け飲食品市場-2024年から2029年までの予測

Kids Food and Beverage Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 214 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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幼児向け飲食品市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 214 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2022年の幼児向け飲食品市場は1,190億3,000万米ドルと評価され、CAGR 5.7%で成長し、2029年には1,754億700万米ドルの市場規模に達します。

幼児向け飲食品には、乳製品、飲食品、果物・野菜、スナック菓子、栄養強化食品など、幼児に人気のさまざまな食品が含まれます。

市場動向:

市場で入手可能な多種多様な食品を簡単に紹介するオンライン流通チャネルの拡大に支えられた飲食品の容易な入手可能性は、幼児向け飲食品市場の主要なハイライトになると予想されます。それに加え、企業による強力な広告、マーケティングやブランディングへの高額投資が常に飲食品セグメントを後押ししており、この動向はさらに続くと予想されます。

肥満、高血圧、耐糖能障害など、ジャンクフードの多量摂取と関連性の高い幼児たちの健康懸念の高まりが、今後数年間の市場成長の妨げになると予想されます。しかし、このカテゴリーにおける栄養価の高い食品ブランドの出現は、今後数年間は利益をもたらし、推進力になると予想されます。

市場の促進要因:

  • オンライン流通チャネルの拡大が市場を促進すると予想されます。

幼児向け飲食品は約すべての地域と店舗で入手可能であるが、インターネットの深い浸透が市場の成長をさらに後押ししています。オンライン・ショッピングは、顧客に国内外の様々な品種から選択する手軽さを記載しています。特にパンデミック後はオンライン流通が大幅に増加し、インターネットを利用したスマートフォンの利用がますます増えていることから、幼児向け飲食品市場の立ち上がりはさらに加速すると予想されます。進歩に伴い、企業は現在、特定のカテゴリーを選択する面倒なプロセスを支援するために、飲食品に特化したウェブサイトやアプリケーションを開発しています。これには、Big Basket、Swiggy Instamartなどの有名サイトが含まれます。

  • 栄養食品の摂取量の増加。

脂肪分や糖分の多いエネルギー密度の高い食品の摂取に関連する健康への懸念が高まる中、栄養食品ブランドは今後数年間に大きな市場シェアを獲得すると予想されます。人々の健康意識の高まり、子どもたちに健康的な製品を与えるための政府の取り組みの増加、識字率の向上は、特に子どもの免疫と健康に関して、この市場を大きく後押しすると予想されます。例えば、Nestle S.A.は2020年にMiloとNesquick Go Vegetalを含む2つの新しい植物性飲料を発売しました。また、Eat Well Investment Groupは最近、傘下のAmara Organic Foodsをカナダに進出させることを決定しました。こうした動きと、このセグメントに特化した新企業の出現は、幼児向け飲食品市場の発展に明るい展望をもたらすと考えられます。

市場抑制要因:

  • 高まる健康懸念:

各社が製造する飲食品には、砂糖、塩分、飽和脂肪、カロリーが多く含まれています。その大量消費は、幼児の有害な副作用や疾病に直結しています。ファストフードを食べる幼児は、食べない幼児に比べ、脂肪、飽和脂肪、エネルギー、ナトリウム、炭酸飲料の摂取量が多く、牛乳、果物、野菜、ビタミンA・Cの摂取量が少ないです。これは、肥満、耐糖能異常、高血圧、脂質異常症、心臓病のリスクの高さに直結しています。小児期の肥満は、骨折、インスリン抵抗性、心理的影響のリスクの増加とともに、成人期の早死や身体障害と関連しています。世界保健機関(WHO)のデータによると、1975年以降、世界の肥満は3倍に増加し、2020年には5歳以下の子どもの約3,900万人が過体重または肥満になっています。子どもの健康は家庭における主要な優先事項のひとつであるため、特に親の承認が子ども向け飲食品市場の主要な決定要因のひとつである場合、こうした懸念や統計が今後数年間の市場成長の妨げになると予想されます。こうした懸念に起因する政府の動きが活発化していることも、市場の成長をさらに妨げると予想されます。例えば、韓国の食品医薬品安全省は最近、公衆衛生の悪化をチェックするため、食品衛生法を外国の業者からオンラインで購入した食品にまで拡大することを決定しました。

北米は主要地域市場になると予想されています。

北米では、幼児向け飲食品産業がいくつかの要因によって急成長しています。健康やウェルネスの動向に対する保護者の関心の高まりは、幼児向けの健康的でバランスの取れたソリューションへのニーズに拍車をかけている主要要因の一つです。顧客は、幼児の健康全般をサポートするために、砂糖含有量を減らし、天然材料を使用し、その他の栄養特典を加えた製品を探しています。より健康的な製品を求める消費者の動向は明らかであり、これは幼少期からの健康的な生活を推進する社会的な動きを示しています。さらに、幼児向けのフレーバーやパッケージの代替品を備えた革新的な製品を開発することは、若年消費者の関心と嗜好を捉える上で極めて重要です。

主要発展:

  • 2023年12月、植物性飲料の業界リーダーであるLife Health Foods (India) Pvt. Ltd.は、乳製品の代わりに植物性ミルクのみを使用した新しいビーガン飲料、So Good Oat Caramelを発売しました。インド産のオーツ麦を使用し、幼児たちが大好きなキャラメルの風味が特徴です。
  • 2023年5月、オバマ夫人はPLEZi Nutritionの開業を宣言しました。PLEZi Nutritionは、真実、味、栄養を重視することで、アメリカの幼児向け飲食品製造・販売の水準を引き上げることを目的とする公開会社です。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 幼児向け飲食品市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • ベーカリー製品
  • 乳製品
  • 穀類と穀物
  • スナック
  • 果物と野菜
  • 飲料
  • その他

第6章 幼児向け飲食品市場:年齢層別

  • イントロダクション
  • 2~3歳
  • 4~8歳
  • 9~13歳
  • 14~18歳

第7章 幼児向け飲食品市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 幼児向け飲食品市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Nestle S.A.
  • Pepsico. Inc.
  • The Kellogg Company
  • General Mills Inc.
  • The Kraft Heinz Company
  • Britvic Plc
  • Lifeway Foods, Inc.
  • Britanni A Industries Limited
  • The Coca-Cola Company
  • Unilever Plc
  • The Hershey Company
目次
Product Code: KSI061611708

The kids' food and beverages market is evaluated at US$119.03 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 5.7% reaching the market size of US$175.407 billion by the year 2029.

Kids' food and beverages include a wide variety of food products like dairy products, beverages, fruits and vegetables, snacks, fortified foods, etc., that are popular among kids.

MARKET TRENDS:

The easy availability of food and beverages backed up by the growing online distribution channels that easily present the wide variety available in the market is expected to become the major key highlight for the kids' food and beverages market. Besides that, strong advertisements by the companies, and high investment in marketing, and branding have always boosted the food and beverage sector, and the trend is expected to continue further.

The growing health concerns like obesity, hypertension, impaired glucose tolerance, etc., in kids highly associated with the high intake of junk food, are expected to hamper the market's growth in the coming years. However, the emergence of nutritious food brands under the category is expected to benefit and propel in the coming years.

MARKET DRIVERS:

  • Growing Online Distribution Channels is anticipated to propel the market.

Although kids' food and beverages are readily available in almost every region and every store, the deep penetration of the internet has powered the growth of the market further. Online shopping provides ease to customers to select from a range of domestic and foreign varieties. Online distribution has increased significantly, especially after the pandemic, and with the ever-increasing use of smartphones powered by the internet, the kids' food and beverage market stands are expected to boost further. With the advancement, companies have now developed food and beverage-specific websites and applications to aid the tedious process of selecting a specific category. This includes famous sites like Big Basket, Swiggy Instamart, etc.

  • Growth in intake of nutritional foods.

With the rising health concerns associated with the intake of energy-dense foods high in fat and sugars, nutritional food brands are expected to gain a significant market share in the coming years. The growing health awareness among the people, the increasing government initiatives to feed healthy products to children, and the growing literacy rate are expected to provide a significant push to this market, especially when it comes to child immunity and health. For instance, Nestle S.A. launched two new plant-based beverages in 2020, including Milo and Nesquick Go Vegetal are made from 100% natural ingredients and have low sugar content. Besides, Eat Well Investment Group Inc. has recently decided to expand one of its companies Amara Organic Foods, to Canada. These developments and the emergence of new companies specially devoted to the sector hold a bright perspective time for developing the kids' food and beverage market.

MARKET RESTRAINTS:

  • Growing Health Concerns:

Food and beverages manufactured by the companies contain high proportions of sugar, salt, saturated fat, and calories. Its high consumption is directly linked to harmful side effects and diseases in kids. Kids who consume fast foods have a higher intake of fat, saturated fat, energy, sodium, and carbonated soft drinks, and a lower intake of milk, fruits, vegetables, and vitamins A and C than those who do not eat fast food. This is directly linked to the high prevalence of obesity, impaired glucose tolerance, hypertension, dyslipidemia, and a high risk of heart disease. Childhood obesity is associated with premature death and disability in adulthood, along with the increased risk of fractures, insulin resistance, and psychological effects. According to World Health Organization data, worldwide obesity has tripled since 1975, and in 2020 around 39 million children under the age of 5 were overweight or obese. Since child health is one of the major priorities in families, these concerns and statistics are expected to hamper the market's growth in the coming years, especially when parental approval is one of the major deciding factors in the kids' food and beverage market. The growing government actions due to these concerns are expected to hamper the market growth further. For instance, The South Korean Ministry of Food and Drug Safety has recently decided to expand its Food Sanitation Act to the food products purchased online from foreign contractors to check deteriorating public health.

North America is anticipated to be the major regional market.

In North America, the kids' food and beverage industry is growing rapidly due to several factors. Parents' growing interest in health and wellness trends is one of the main factors fueling this need for healthy, well-balanced solutions for kids. Customers are searching for products with reduced sugar content, natural ingredients, and additional nutritional benefits to support the overall wellness of their children. There is a clear market trend in consumer preferences for healthier products, which points to a broader societal movement to promote healthy living from an early age. Additionally, developing innovative products with kid-friendly flavors and packaging alternatives is crucial to capturing the interest and taste preferences of younger consumers.

Key Developments:

  • In December 2023, the industry leader in plant-based beverages, Life Health Foods (India) Pvt. Ltd., introduced So Good Oat Caramel, a new vegan beverage that is made entirely of plant-based milk instead of dairy. The brand's promise is fulfilled by the new, delectable So Good Oat Caramel beverage, which is made locally in India using oats and has a distinct caramel flavor that kids adore.
  • In May 2023, Mrs. Obama declared the opening of PLEZi Nutrition, a Public Benefit Company to raise the bar for American food and beverage manufacturing and marketing for children by emphasizing truth, taste, and nutrition.

Segmentation:

By Product Type

  • Bakery Products
  • Dairy Products
  • Cereals and Grains
  • Snacks
  • Fruits and vegetables
  • Beverages
  • Others

By Age Group

  • 2-3 years
  • 4-8 years
  • 9-13 years
  • 14-18 years

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • U.K.
  • Germany
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • South Africa
  • Israel
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • Australia
  • Taiwan
  • South Korea
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. KIDS FOOD AND BEVERAGE MARKET, BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Bakery Products
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Diary Products
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Cereals and Grains
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Snacks
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.6. Fruits and Vegetables
    • 5.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.6.2. Growth Prospects
    • 5.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.7. Beverages
    • 5.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.7.2. Growth Prospects
    • 5.7.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.8. Others
    • 5.8.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.8.2. Growth Prospects
    • 5.8.3. Geographic Lucrativeness

6. KIDS FOOD AND BEVERAGE MARKET, BY AGE GROUP

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. 2-3 Years
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. 4-8 Years
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. 9-13 Years
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. 14-18 Years
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. KIDS FOOD AND BEVERAGE MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Offline
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness

8. KIDS FOOD AND BEVERAGE MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product Type
    • 8.2.2. By Age Group
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Product Type
    • 8.3.2. By Age Group
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Product Type
    • 8.4.2. By Age Group
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. UK
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Others
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Product Type
    • 8.5.2. By Age Group
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. UAE
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. South Africa
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Saudi Arabia
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.5. Others
        • 8.5.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Product Type
    • 8.6.2. By Age Group
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. Australia
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. South Korea
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Others
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Nestle S.A.
  • 10.2. Pepsico. Inc.
  • 10.3. The Kellogg Company
  • 10.4. General Mills Inc.
  • 10.5. The Kraft Heinz Company
  • 10.6. Britvic Plc
  • 10.7. Lifeway Foods, Inc.
  • 10.8. Britanni A Industries Limited
  • 10.9. The Coca-Cola Company
  • 10.10. Unilever Plc
  • 10.11. The Hershey Company