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市場調査レポート
商品コード
1780254
カリフォルニア州の排ガス基準は他州のフリートにも影響するかDo California's Emissions Standards Affect Fleets in Other States? |
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カリフォルニア州の排ガス基準は他州のフリートにも影響するか |
出版日: 2025年07月30日
発行: Guidehouse Research
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即納可能
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当レポートでは、カリフォルニア州の排ガス免除を取り消した最近の連邦政府の措置を受け、カリフォルニア州の自動車排ガス基準が17の州とワシントンDCの採用を通じて、どのように全国のフリート行動を形成し続けているかを調査しています。Clean Air Actの免除制度やCalifornia Air Resources Board(CARB)の役割など、カリフォルニア州に影響力をもたらす法的・規制的枠組みについて概説しています。当レポートでは、ゼロエミッション車(ZEV)の採用を加速させるカリフォルニア州のAdvanced Clean Cars and Trucksプログラムの効果を取り上げており、コロラド州は政策再現の成功例として重要な役割を果たしています。Diamond Alternative Energy v. EPAのような法的課題は、州レベルの権限と排ガス規制の将来をめぐる緊張の高まりを浮き彫りにしています。Guidehouse Researchは、規制当局が免除権限を維持するために戦略的に行動すること、各州が法的防御策を調整すること、そしてOEMがリスクを軽減し競争力を維持するためにCARBに沿った市場に製品計画を合わせることを推奨しています。
In response to recent federal actions rescinding California's emissions waivers, this report explores how California's vehicle emissions standards continue to shape national fleet behavior through adoption by 17 states and Washington, DC. It outlines the legal and regulatory framework that enables California's influence, including the Clean Air Act's waiver system and the role of the California Air Resources Board (CARB). The report highlights the effectiveness of California's Advanced Clean Cars and Trucks programs in accelerating zero-emission vehicle (ZEV) adoption, with Colorado serving as a key example of successful policy replication. Legal challenges, such as Diamond Alternative Energy v. EPA, underscore the growing tension over state-level authority and the future of emissions regulation. Guidehouse Research recommends that regulators act strategically to preserve waiver authority, that states coordinate legal defenses, and that OEMs align product planning with CARB-aligned markets to mitigate risk and maintain competitiveness.
This report covers the following: