市場調査レポート
商品コード
1563784

水素内燃エンジンおよび中型・大型トラック市場

Hydrogen Internal Combustion Engines and the Medium and Heavy Duty Truck Market: Examining Global Truck Sales and Revenue Forecasts for Hydrogen-Powered Long-Haul, Distribution, Harsh Duty, and Vocational Vehicles with Regional Forecasts, 2025-2034

出版日: | 発行: Guidehouse Insights | ページ情報: 英文 43 Pages; 43 Tables, Charts & Figures | 納期: 即納可能 即納可能とは

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水素内燃エンジンおよび中型・大型トラック市場
出版日: 2024年09月30日
発行: Guidehouse Insights
ページ情報: 英文 43 Pages; 43 Tables, Charts & Figures
納期: 即納可能 即納可能とは
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  • 目次
概要

世界の水素内燃エンジンドライブラインを搭載した大型トラックの市場規模は、2034年までに41,081台に達すると予測しています。10年間の予測期間中にCAGRが44.5%になると予測されるこのセグメントには、オーバーザロード(OTR)、流通・集配(流通/C&D)、過酷義務、職業分野が含まれます。

中型・大型(MHD)トラック業界の脱炭素化の推進は、従来のディーゼル内燃エンジン(D-ICE)に代わる数多くのドライブラインオプションの開発につながっています。市場の関心もOEMの研究開発予算もバッテリー電気自動車(BEV)に最大の焦点が当てられてきましたが、提唱者は脱炭素化の手段として水素も推進してきました。排出削減経路としての水素は、主に燃料電池車(FCV)を前提としてきたが、MHD用の内燃機関車への水素利用への関心の高まりは、商用車バリューチェーンのすべての利害関係者、荷主、規制当局、投資家に影響を与える可能性があります。

当レポートでは、2025年から2034年の予測期間における世界の水素内燃エンジンおよび中型・大型トラック市場を調査しています。市場全体の予測、台数と収益によるセグメント別予測、車両サイズ(中型・大型)および業務(長距離、配送、過酷な業務、職業)別にセグメント化した販売台数予測を掲載しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場の問題

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 価格

第3章 産業バリューチェーン

  • 競合情勢
    • 合併および買収活動
    • ビジネスモデルの進化

第4章 市場予測

  • 範囲
  • 調査手法
  • 制限事項
  • 主な前提
  • 予測

第5章 結論・提言

第6章 頭字語と略語一覧

第7章 目次

第8章 図表

第9章 調査範囲、情報源と調査手法、注釈

目次
Product Code: MF-HYT-24

The drive to decarbonize the medium and heavy duty (MHD) truck industry has led to the development of numerous driveline options to replace conventional diesel internal combustion engines (D-ICE). While the greatest focus in both market interest and OEM R&D budgets has been on battery electric vehicles (BEVs), advocates have also promoted hydrogen as a means of decarbonization. While hydrogen as an emissions reduction pathway has been mainly predicated on fuel cell vehicles (FCVs), the increasing interest in using hydrogen to power adapted ICE engines for MHDs could have an effect on all stakeholders in the commercial vehicle value chain, shippers, regulators, and investors.

This report looks at the global market for hydrogen-ICE (H2-ICE) MHD trucks during the forecast period 2025-2034. It provides forecasts for the overall market, segmented by units and revenue, and unit sales forecasts segmented by vehicle size (medium duty and heavy duty) and task (long-haul, distribution, harsh duty, and vocational).

Guidehouse Insights projects that the global market for heavy duty trucks powered by H2-ICE drivelines will reach 41,081 units by 2034. This segment, which is expected to experience a 44.5% compound annual growth rate (CAGR) over the ten-year forecast period, includes the over-the-road (OTR), distribution and collection and delivery (distribution/C&D), harsh duty, and vocational segments.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market Issues

  • 2.1 Introduction
  • 2.2 Drivers
    • 2.2.1 Regional Regulation
      • 2.2.1.1 North America
      • 2.2.1.2 Europe
      • 2.2.1.3 Asia Pacific
      • 2.2.1.4 Latin America and Mercosur
    • 2.2.2 Local Regulation
    • 2.2.3 Incentivizes
    • 2.2.4 Aftermarket Revenue
    • 2.2.5 Sustainability and Environmental, Social, and Governance Considerations
    • 2.2.6 Regulatory and Residual Value Future Proofing
    • 2.2.7 Technical Familiarity
    • 2.2.8 Vehicle Weight and Range
  • 2.3 Barriers
    • 2.3.1 Infrastructure
    • 2.3.2 Vehicle Packaging
    • 2.3.3 Cost and Total Cost of Ownership Considerations
    • 2.3.4 Driver Acceptance
    • 2.3.5 Repair and Maintenance Provision and Access
    • 2.3.6 Funding Access and Residual Value Concerns
  • 2.4 Pricing

3. Industry Value Chain

  • 3.1 Competitive Landscape
    • 3.1.1 Merger & Acquisition Activities
    • 3.1.2 Business Model Evolution

4. Market Forecasts

  • 4.1 Scope
  • 4.2 Methodology
  • 4.3 Limitations
  • 4.4 Key Assumptions
  • 4.5 Forecasts
    • 4.5.1 Heavy Duty H2-ICE
    • 4.5.2 Medium Duty H2-ICE
    • 4.5.3 OTR MHD H2-ICE Trucks
    • 4.5.4 Distribution/C&D MHD H2-ICE Truck Sales
    • 4.5.5 Harsh Duty MHD H2-ICE Trucks
    • 4.5.6 Vocational MHD H2-ICE

5. Conclusions and Recommendations

  • 5.1 Three Big Takeaways
  • 5.2 Recommendations
    • 5.2.1 Regulators
    • 5.2.2 OEMs
    • 5.2.3 Fleets
  • 5.3 Conclusion

6. Acronym and Abbreviation List

7. Table of Contents

8. Table of Charts and Figures

9. Scope of Study, Sources and Methodology, Notes