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市場調査レポート
商品コード
1411256
電気自動車 (EV) の地域別予測 - 北米:米国・カナダの小型プラグインEVとEVSEの予測、州別・地域別・大都市圏別 (2023~2032年)EV Geographic Forecast - North America: US and Canadian Light Duty Plug-in EV and EVSE Forecasts by State, Province, and Major Metropolitan Area, 2023-2032 |
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電気自動車 (EV) の地域別予測 - 北米:米国・カナダの小型プラグインEVとEVSEの予測、州別・地域別・大都市圏別 (2023~2032年) |
出版日: 2024年01月19日
発行: Guidehouse Research
ページ情報: 英文 54 Pages; 67 Tables, Charts & Figures
納期: 即納可能
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北米におけるプラグインEV (PEV) の販売台数は、2022年と2023年に大幅に増加しました。2023年の最初の3四半期には、PEVの販売台数は2022年の合計を上回り、米国では2023年の第3四半期に初めてPEVの販売台数が30万台を超えました。PEVは現在、北米の新車市場で重要な位置を占めており、業界がより高いレベルの電動化に移行するにつれて、今後も成長を続ける構えです。
2022年インフレ抑制法 (IRA) では、2023年からクリーン自動車クレジット制度が改正され、特にこのクレジットの適用を受けるために必要なバッテリーの現地生産と新しい原材料サプライチェーンがオンライン化されれば、PEV販売はさらに強化されると思われます。将来的に自動車メーカーは新型車、特にバッテリーEV (BEV) を優先すると考えられています。高金利やバッテリー原材料コストの変動に対する懸念から、自動車メーカーは生産目標を見直しましたが、販売台数が伸び続けていることから、2023年にはいくつかのPEVモデルが値下げされました。
当レポートでは、北米の電気自動車 (EV) 分野における技術革新の動きやインセンティブ・政策、車両供給力を分析し、米国とカナダにおけるPEVの普及状況を全国・州別・地域別に予測しています。また、主な市場変動要因 - バッテリーパックや技術革新、燃料価格、各モデル供給状況、ゼロエミッション車 (ZEV) 義務化など- について考察しています。さらに、車種別 (乗用車と小型トラック)・パワートレイン別 (プラグインハイブリッドEV (PHEV)・BEV) の詳細動向も含まれます。併せて、EVSE (EV用充電装置) の展開動向や、技術別 (レベル1 (L1)、レベル2 (L2)、DC急速充電など)・利用事例別 (フリート、市場、集合住宅 (MUD)、戸建住宅 (SUD)、SUD共有、職場など) の詳細動向なども予測しています。
EV Geographic Forecast Drivers and Assumptions, North America
Geographic Forecast Area Labels and Definitions
Sample of Recent and Upcoming BEVs with a Base MSRP under $50,000
Top 10 States by LD PEV Sales, US: 2032
Top 10 States by Charge Points Installed, US: 2032
Top 10 Metropolitan Areas by LD PEV Sales, US: 2032
Top 10 Metropolitan Areas by Charge Points Installed, US: 2032
Top 5 Provinces by LD PEV Sales, Canada: 2032
Top 5 Provinces by Charge Points Installed, Canada: 2032
Top 10 Metropolitan Areas by LD PEV Sales, Canada: 2032
Top 10 Metropolitan Areas by Charge Points Installed, Canada: 2032
Pictorial Representation of the PEV Industry Value Chain
VAST Systems Dynamics Innovation Diffusion Approach
Example of LDV Charging Port Allocation
Sales of plug-in EVs (PEVs) in North America have seen significant increases in 2022 and 2023. In the first three quarters of 2023, PEV sales exceeded the 2022 total and in the US, the third quarter of 2023 saw more than 300,000 PEVs sold for the first time in a quarter. PEVs are now a significant piece of the North American new vehicle market and poised to continue growing as the industry transitions to greater levels of electrification.
The Inflation Reduction Act of 2022 revised the clean vehicle credit program starting in 2023, and will further strengthen PEV sales, especially as local battery production and new raw material supply chains, which are required to qualify for these credits, come online. Guidehouse Insights expects automakers to prioritize new models, and specifically battery EVs (BEVs). Despite automakers revising their production targets because of concerns about high interest rates and the volatility of battery raw material costs, several PEV models saw price cuts in 2023 as sales continued growing.
This Guidehouse Insights report analyzes EV technology innovations, incentives, policies, and vehicle availability to forecast PEV adoption in the US and Canada on national, state/province, and sub-state/province levels. The forecasts are driven by battery pack and technology innovations, fuel prices, model availability, and zero emissions vehicle (ZEV) mandates. They include passenger car and light truck breakouts in addition to powertrain breakouts by plug-in hybrid EVs (PHEVs) and BEVs. Forecasts for deployment of EV Supply Equipment (EVSE) is also included. EVSE deployments are segmented by technology-Level 1 (L1), Level 2 (L2), and DC fast chargers-and use cases, including fleet, market, multiuse dwellings (MUD), single-use dwelling (SUD), SUD-shared, and workplace.
. Executive Summary