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市場調査レポート
商品コード
1176964
自動運転支援システム市場:小型車におけるレベル1、レベル2ハンズオン、レベル2ハンズフリー、レベル3技術、世界市場の予測(2022年~2031年)Automated Drive Assistance Systems: Level 1, Level 2 Hands-on, Level 2 Hands-Free, and Level 3 Technologies across Light Duty Vehicles, Global Market Forecasts, 2022-2031 |
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自動運転支援システム市場:小型車におけるレベル1、レベル2ハンズオン、レベル2ハンズフリー、レベル3技術、世界市場の予測(2022年~2031年) |
出版日: 2022年12月20日
発行: Guidehouse Insights
ページ情報: 英文 33 Pages; 33 Tables, Charts & Figures
納期: 即納可能
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ADAS(先進運転支援システム)の市場構造は、SAEインターナショナルが開発した分類システムに基づいています。運転支援や自動運転機能を持たない「レベル0」から、あらゆる状況下で人間の関与が不要な自動運転を意味する「レベル5」までがあります。現在、ADAS機器メーカーや自動車メーカーが最も精力的に開発を進めているのは、レベル1、2、3(L1~L3)で、それぞれ運転支援機能の搭載、部分自動運転、条件付き自動運転が反映されています。
当レポートでは、世界の自動運転支援システム市場について調査し、市場の概要と問題、市場の予測、および業界に参入する主要企業の概要などをまとめています。
SAE J3016 Levels of Driving Automation
The structure of the advanced driver assistance system (ADAS) market is based on a classification system developed by SAE International. It ranges from Level 0, meaning no driver support or automated driving features, to Level 5, meaning automated driving in all conditions that requires no human involvement. ADAS equipment suppliers and vehicle manufacturers are currently advancing their development most vigorously in Levels 1, 2, and 3 (L1-L3), which reflect the inclusion of driver support functions, partial automation, and conditional automation, respectively.