市場調査レポート
商品コード
1176964

自動運転支援システム市場:小型車におけるレベル1、レベル2ハンズオン、レベル2ハンズフリー、レベル3技術、世界市場の予測(2022年~2031年)

Automated Drive Assistance Systems: Level 1, Level 2 Hands-on, Level 2 Hands-Free, and Level 3 Technologies across Light Duty Vehicles, Global Market Forecasts, 2022-2031

出版日: | 発行: Guidehouse Insights | ページ情報: 英文 33 Pages; 33 Tables, Charts & Figures | 納期: 即納可能 即納可能とは

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自動運転支援システム市場:小型車におけるレベル1、レベル2ハンズオン、レベル2ハンズフリー、レベル3技術、世界市場の予測(2022年~2031年)
出版日: 2022年12月20日
発行: Guidehouse Insights
ページ情報: 英文 33 Pages; 33 Tables, Charts & Figures
納期: 即納可能 即納可能とは
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  • 目次
概要

ADAS(先進運転支援システム)の市場構造は、SAEインターナショナルが開発した分類システムに基づいています。運転支援や自動運転機能を持たない「レベル0」から、あらゆる状況下で人間の関与が不要な自動運転を意味する「レベル5」までがあります。現在、ADAS機器メーカーや自動車メーカーが最も精力的に開発を進めているのは、レベル1、2、3(L1~L3)で、それぞれ運転支援機能の搭載、部分自動運転、条件付き自動運転が反映されています。

当レポートでは、世界の自動運転支援システム市場について調査し、市場の概要と問題、市場の予測、および業界に参入する主要企業の概要などをまとめています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場の問題

  • イントロダクション
  • 分類レベル
  • 安全の重要性
  • 投資回収
  • 成長抑制要因

第3章 業界の主要参入企業

  • イントロダクション
  • Aptiv
  • Bosch
  • Continental
  • DENSO
  • Hyundai Motor America
  • Hyundai Mobis
  • Mobileye
  • NVIDIA
  • Qualcomm
  • ZF Friedrichshafen

第4章 市場予測

  • 世界の自動運転市場
    • 自動運転への移行
    • ドライバーサポートの強化
    • パーフェクトドライバーサポート

第5章 結論・提言

  • イントロダクション
  • ハードウェア中心からソフトウェア中心へ
  • 新しいビジネスモデル
  • ドライブ・クルーズ・ライドの進行
  • 市場のタイミング

第6章 頭字語と略語のリスト

第7章 目次

第8章 図表

第9章 調査範囲

第10章 ソース、調査手法、および注記

図表

List of Tables

  • Annual LDV Unit Sales by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L3 LDV Sales by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L2 Hands-Free LDV Sales by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L2 Hands-on LDV Sales by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L1 LDV Sales by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L0 LDV Sales by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L3 LDV Market Share by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L2 Hands-Free LDV Market Share by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L2 Hands-on LDV Market Share by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L1 LDV Market Share by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L0 LDV Market Share by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual L1 Auto Front Camera Adoption by Unit Volume by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual L1 Blind Spot Monitoring Adoption by Unit Volume by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual L1 Adaptive Cruise Control Adoption by Unit Volume by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual L1 Total Technology Adoption Rates: 2022-2031

List of Figures

  • Annual AD L3 LDV Sales by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual LDV Unit Sales by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L2 Hands-free LDV Sales by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L2 Hands-on LDV Sales by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L1 LDV Sales by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual L1 Auto Front Camera Adoption by Unit Volume by Region,World Markets: 2022-2031
  • Annual L1 Blind Spot Monitoring Adoption by Unit Volume by Region,World Markets: 2022-2031
  • Annual L1 Adaptive Cruise Control Adoption by Unit Volume by Region,World Markets: 2022-2031

SAE J3016 Levels of Driving Automation

  • Annual AD L3 LDV Market Share by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L2 Hands-Free LDV Market Share by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L2 Hands-on LDV Market Share by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L1 LDV Market Share by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L0 LDV Market Share by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual L1 Auto Front Camera Adoption by Unit Volume by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual L1 Blind Spot Monitoring Adoption by Unit Volume by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual L1 Adaptive Cruise Control Adoption by Unit Volume by Region, World Markets: 2022-2031
  • Annual AD L0 LDV Sales by Region, World Markets: 2022-2031
目次
Product Code: MF-ADAS-22

The structure of the advanced driver assistance system (ADAS) market is based on a classification system developed by SAE International. It ranges from Level 0, meaning no driver support or automated driving features, to Level 5, meaning automated driving in all conditions that requires no human involvement. ADAS equipment suppliers and vehicle manufacturers are currently advancing their development most vigorously in Levels 1, 2, and 3 (L1-L3), which reflect the inclusion of driver support functions, partial automation, and conditional automation, respectively.

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1 Market Overview
  • 1.2 Scope
  • 1.3 Market Forecasts

2. Market Issues

  • 2.1 Introduction
  • 2.2 Classification Levels
  • 2.3 Importance of Safety
  • 2.4 Recovery on Investment
  • 2.5 Barriers to Growth

3. Key Industry Players

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Aptiv
  • 3.3 Bosch
  • 3.4 Continental
  • 3.5 DENSO
  • 3.6 Hyundai Motor America
  • 3.7 Hyundai Mobis
  • 3.8 Mobileye
  • 3.9 NVIDIA
  • 3.10 Qualcomm
  • 3.11 ZF Friedrichshafen

4. Market Forecasts

  • 4.1 Global Automated Driving Market
    • 4.1.1 Transitioning to Automated Driving
      • 4.1.1.1 North America
      • 4.1.1.2 Europe
      • 4.1.1.3 China
    • 4.1.2 Ramping Up Driver Support
    • 4.1.3 Perfecting Driver Support

5. Conclusions and Recommendations

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Shift from Hardware to Software Focus
  • 5.3 A New Business Model
  • 5.4 The Drive-Cruise-Ride Progression
  • 5.5 Market Timing

6. Acronym and Abbreviation List

7. Table of Contents

8. Table of Charts and Figures

9. Scope of Study

10. Sources, Methodology and Notes