市場調査レポート
商品コード
1139522

FERC Order 2222:実施計画は市場関係者にリスク、課題、成長機会をもたらす

FERC Order 2222: Implementation Plans Create Risks, Challenges, and Growth Opportunities for Market Players

出版日: | 発行: Guidehouse Insights | ページ情報: 英文 14 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.49円
FERC Order 2222:実施計画は市場関係者にリスク、課題、成長機会をもたらす
出版日: 2022年10月13日
発行: Guidehouse Insights
ページ情報: 英文 14 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

当レポートでは、Order 2222の実施方法に影響を与えうる未解決の問題を分析し、最終的にOrder 2222がDERを卸売電力市場に効果的に統合するかどうか、様々な市場セクターに与える影響を予測し、提案されているOrder 2222の実施によって示唆される、一部の利害関係者向けの独自のビジネスモデルや潜在的な成長機会についての情報を提供しています。

目次

第1章 序文

第2章 背景

第3章 推奨事項

第4章 Order 2222の完全実施による、DERでの新たな市場の開拓と利害関係者への新たな成長機会を創出する可能性

第5章 DERを卸売市場に統合するOrder 2222の能力を弱体化させる可能性がある、実施の課題

  • FERCがOrder 719のオプトアウト条項を撤回するかどうかに左右される可能性のあるOrder 2222の有効性
  • オプトアウト条項の採決が間近である可能性
  • オプトアウト権限の撤回は市場の調和を促進

第6章 将来展望:Order 2222の実施が主要な利害関係者に与える影響

  • DRリソースのアグリゲータ
  • 分散型電源のアグリゲータ
  • DER OEMとソフトウェアベンダー
  • DU
  • 伝送レベルの利害関係者
  • 再生可能エネルギープロジェクトの開発者
  • 地方自治体と大規模なEVフリートのその他の所有者
図表

List of Tables

N/A

List of Figures

  • Relative Support for DERAs by RTO/ISO and State
目次
Product Code: SI-FERC-2-22

This Guidehouse Insights report analyzes outstanding issues that could impact how Order 2222 is implemented-and ultimately, whether the order effectively integrates DER into wholesale power markets-forecasting the impact on various market sectors. The report also presents some unique business models and potential growth opportunities for some stakeholders suggested by the proposed implementation of Order 2222.

Table of Contents

1. Spark

2. Context

3. Recommendations

4. Fully Implemented, Order 2222 Could Open New Markets to DER and Create New Growth Opportunities for Stakeholders

5. Implementation Challenges Could Undermine Order 2222's Ability to Integrate DER into Wholesale Markets

5.1 Order 2222's Effectiveness May Hinge on Whether FERC Rescinds Order 719's Opt-out Provision

5.1.1 Order 2222-a Clarified Order 719's Opt-out Provision

5.1.2 Order 2222-b Rescinded Order 2222-a

5.2 The Vote on the Opt-out Provision Could be Close

5.3 Rescinding Opt-out Authority Encourages Harmonization of Markets

5.3.1 West Virginia and Vermont Demonstrate Success with Market Harmonization

5.3.2 West Virginia and Vermont Demonstrate the Value of Market Harmonization

6. Over-the-Horizon Outlook: How Order 2222 Implementation Impacts Key Stakeholders

6.1 Aggregators of DR Resources

6.1.1 Benefits of Order 2222 May Rest on the Fate of Opt-out Authority

6.2 Aggregators of Distributed Generation Resources

6.2.1 Utility Net Metering Programs May Inadvertently Limit Participation in Wholesale Energy Markets

6.3 DER OEMs and Software Vendors

6.3.1 Complexity of Implementation Means a Windfall, Particularly if FERC Rescinds Opt-out Authority

6.4 DUs

6.4.1 Greater Grid Balancing Resources and Market Harmonization Outweigh Added Burdens

6.5 Transmission-Level Stakeholders

6.5.1 Order 2222 Means More Load-Balancing Options and Faster Adoption of Innovations

6.6 Renewable Energy Project Developers

6.6.1 Order 2222 Implementation Suggests a Way to Bypass the Transmission Interconnection Queue

6.6.2 FERC's Efforts to Clear the Interconnection Backlog Is Likely to Take Years

6.6.3 Unique Business Model Aggregates Assets No Longer Eligible for Utility Net Metering Programs

6.7 Municipal Governments and Other Owners of Large EV Fleets

6.7.1 Order 2222 Paves the Way for Interconnected EVs-Like School Buses and Other Municipal Fleets-to Generate Revenue While Enhancing Grid Flexibility