表紙:FERC Order 2222:RTOのコンプライアンス計画が明らかにする分散型エネルギー統合の地域格差
市場調査レポート
商品コード
1130019

FERC Order 2222:RTOのコンプライアンス計画が明らかにする分散型エネルギー統合の地域格差

FERC Order 2222: RTO Compliance Plans Reveal Regional Disparities in Distributed Energy Integration

出版日: | 発行: Guidehouse Insights | ページ情報: 英文 23 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.49円
FERC Order 2222:RTOのコンプライアンス計画が明らかにする分散型エネルギー統合の地域格差
出版日: 2022年09月29日
発行: Guidehouse Insights
ページ情報: 英文 23 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

当レポートでは、現在までのすべてのRTO/ISO Order 2222のコンプライアンス申請とFERCの対応などの情報を提供しています。

目次

第1章 Order 2222実施に関する大きな地域格差を示すコンプライアンス計画

第2章 背景

第3章 推奨事項

第4章 完全に実施されたOrder 2222が米国の電力市場に革命をもたらし、ほぼすべての利害関係者に利益をもたらす可能性

  • 分散型エネルギー資源統合の範囲と速度における地域格差の拡大を明らかにするコンプライアンス申請
    • カリフォルニア州の独立系統運用者
    • ニューヨーク州の独立系統運用者
    • ペンシルバニア州 - ジャージー州 - メリーランド州の相互接続
    • ニューイングランド州の独立系統運用者
    • 大陸中部の独立系統運用者
    • 南西部の電力プール
    • テキサス州の電気信頼性評議会
  • Order 2222実施に関する未解決の疑問を提起するコンプライアンスファイリング
    • 州規制当局がOrder 719に基づきDR集約の卸売市場への参加を禁止する権限を持つ可能性
  • 単一の伝送ノードに限定されている場合、分散型エネルギー資源アグリゲーションは効果的に運用可能か
  • 州の規制当局、DU、およびRTO/ISOは、分散型エネルギー資源の小売市場と卸売市場を調和させるために十分に協力が可能か
  • RTO/ISOは、標準的なDERアグリゲーション参加モデルを採用するか
  • 小規模電力企業のオプトイン条項は、地方の電力協同組合や公共電力企業の参加を事実上阻止しているか

第5章 ネットメータリングプログラム、およびFERC独自の言語が、誤ってOrder 2222の有効性を阻害する可能性

図表

List of Tables

  • Order 2222-RTO/ISO Compliance Plans At-a-Glance
目次
Product Code: SI-FERC-22

This Guidehouse Insights strategy insight summarizes every RTO/ISO Order 2222 compliance filing and FERC's responses, to date. It analyzes outstanding issues that could impact how Order 2222 is implemented and whether the order effectively integrates distributed energy resources into wholesale power markets; it also assesses the risk and consequences of particular outcomes. Evaluating differences in implementation schemes across the RTOs/ISOs forecasts how Order 2222 implementation could impact various market players in the near and long term.

Table of Contents

1. Compliance Plans Show Wide Regional Disparity on Order 2222 Implementation

2. Context

3. Recommendations

4. Fully Im plemented, Order 2222 Has the Potential to Revolutionize US Power Markets and Benefit Nearly Every Stakeholder

4.1 Compliance Filings Reveal Widening Regional Gaps in Scope and Speed of Distributed Energy Resource Integration

4.1.1 California Independent System Operator

4.1.1.1 CAISO Uses Sub-LAPs to Permit Multi-nodal Aggregations

4.1.1.2 CAISO Limits DUs Ability to Block DER and DR Participation

4.1.1.3 FERC Responds to CAISO

4.1.2 New York Independent System Operator

4.1.2.1 NYISO Limits Aggregation to Single, Authorized Nodes

4.1.2.2 NYISO Tweaks Existing Participation Models, But Imposes Restrictions on DERA

4.1.2.3 NYISO Proposes Bizarre Small Utility Opt-in Provision

4.1.2.4 FERC Ordered NYISO to Resubmit, Omitting DERA Restrictions and Amending Small Utility Opt-In

4.1.3 Pennsylvania-Jersey-Maryland Interconnection

4.1.3.1 FERC Functionally Accepted PJM's Plan, Including Restrictions on Multi-nodal Aggregations

4.1.4 New England Independent System Operator

4.1.4.1 Employing DRR Aggregation Zones to Facilitate (Some) Multi-Nodal Aggregations

4.1.4.2 ISO-NE Proposed Restricting Broader Participation Until New England Deploys Advanced Metering Infrastructure

4.1.4.3 ISO-NE Deviates from FERC's Language for Small Utility Opt-in Provision

4.1.4.4 FERC Requests Additional Information from ISO-NE

4.1.5 The Midcontinent Independent System Operator

4.1.5.1 Restricting Aggregations to Single Pricing Nodes

4.1.5.2 Coordinating with State Regulators and DUs

4.1.5.3 Proposing October 1, 2029, as the Effective Implementation Date

4.1.6 Southwest Power Pool

4.1.6.1 SPP Adopts Resource Types in Lieu of Participation Models

4.1.6.2 SPP Imposes (by Implication) a 10 MW Maximum Capacity Cap

4.1.6.3 SPP Proposed December 31, 9998 as its Effective Implementation Date

4.1.7 Electric Reliability Council of Texas

4.2 Compliance Filings Raise Unresolved Questions About Order 2222 Implementation

4.2.1 Do State Regulators Have Authority Under Order 719 to Bar DR Aggregations from Participating in Wholesale Markets?

4.2.1.1 Order 2222-a Clarified Order 719

4.2.1.2 Order 2222-b Rescinded Order 2222-a

4.3 Can Distributed Energy Resource Aggregations Operate Effectively if Confined to a Single Transmission Node?

4.4 Can State Regulators, DUs, and RTOs/ISOs Cooperate Sufficiently to Harmonize Retail and Wholesale Markets for Distributed Energy Resources?

4.5 Will RTOs/ISOs Adopt a Standard DER Aggregation Participation Model?

4.6 Does the Small Utility Opt-in Provision Effectively Block Participation by Rural Electric Cooperatives and Public Power Providers?

5. Net Metering Programs-and FERC's Own Language-May Inadvertently Stunt Order 2222's Effectiveness