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市場調査レポート
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1435987

メープルウォーター:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Maple Water - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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メープルウォーター:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

メープルウォーター市場規模は2024年に4億6,000万米ドルと推定され、2029年までに17億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に30.75%のCAGRで成長します。

メープルウォーター- マーケット

COVID-19感染症のパンデミックは、農場労働、加工、輸送、物流のボトルネックと需要の重大な変化により、食品および飲料のサプライチェーンに前例のないストレスを与えました。免疫力を高めるさまざまな機能性飲料が人気です。メープルウォーターは免疫力を高めることでも知られているため、市場機会を利用するために大手メーカーによって定期的な健康的な水分補給のカテゴリーに組み込まれることが増えています。COVID-19危機は、中流階級の台頭やeコマースの利用など、すでに市場を形成していた動向を加速させる可能性があります。在宅消費者が代替小売店を模索する中、オンライン販売業者の関心が高まっています。

中期的には、消費者の高栄養飲料に対する需要の増加、低カロリー摂取でマルチフレーバーの非炭酸飲料の好み、天然およびオーガニック飲料の需要の増加が、メープルウォーターの需要を主に押し上げています。それはカエデの樹液で構成されています。カエデの樹液は、木の幹を上るときにろ過された地面からの水であり、途中で砂糖、カルシウム、カリウム、マグネシウム、マンガンが注入されます。さわやかさ、味、そして必須微量栄養素を提供します。消費の利便性、入手のしやすさ、グルテンフリーの特性が市場の成長に大きく貢献しています。さらに、メープルウォーターは天然由来であり、砂糖やカロリーは添加されていません。したがって、健康志向の消費者がこの製品を受け入れ、市場の需要を促進しています。

また、メーカーは売り上げを伸ばすために、ビタミン、ミネラル、アミノ酸、ハーブを加えてメープルウォーターを強化しています。さらに、消費者はフェアトレード慣行に従う生産者からより多くの製品を購入することを望んでおり、それによって持続可能性が高まり、メープルウォーターの環境への優しさが増します。ミレニアル世代の天然およびオーガニック製品への支出の増加に伴い、フレーバー付きおよびフレーバーなしのメープルウォーター市場は、予測期間中に大幅な成長を遂げると予想されます。

メープルウォーター市場動向

付加価値のある水分補給がメープルウォーター市場における消費者の好みを進化させている

風味豊かなメープルウォーター、強化メープルウォーター、またはスパークリングメープルウォーターに対する需要が急速に高まっているのは、消費者の嗜好の進化に伴い、付加価値のある水分補給に対する消費者の需要が高まっていることが原因と考えられます。米国、カナダ、インド、オーストラリア、英国などで肥満と糖尿病の人口が増加していることにより、最近では炭酸飲料からボトル入り飲料水に焦点が移ってきています。メープルウォーターは、500 mlあたり45カロリーの中間カロリー飲料と考えることができます。タンパク質とミネラルの改良ブレンドの製造に従事する飲料製造会社からの、新しく革新的なタイプの天然および有機機能水のイントロダクションは、市場の成長を促進する可能性があります。さらに、タンパク質、アミノ酸、ビタミン、ミネラルなどの必須成分をメープルウォーターに含めることは、主要な市場動向の1つになると予想されます。実際、食品と健康に関する国際食品情報評議会財団による調査では、消費者全体の47%が追加の栄養素を含む飲食品を好み、メープルウォーターを強化する機会を示していることが明らかになりました。自然な水分補給に重点を置いた天然飲料や代替水への嗜好の高まりが市場を牽引しています。一部の企業は、アスリート向けの電解質を含む水分補給オプションを活用しており、これが市場の成長をさらに促進する可能性があります。

北米が卓越したシェアを保持

健康なカエデの木の入手可能性の増加と天然物に対する消費者の需要の高まりにより、北米のメープルウォーター市場の機会は拡大し続けています。これは、メープルウォーターの栄養価に対する意識の高まりと、この地域でのパッケージ入りフレーバー飲料の需要の増加によるものでもあります。さらに、カナダ東部と米国北東部にわたるサトウカエデの植林地の増加は、メープルウォーターの生産量の増加に貢献しています。北米での商品化には認証を受ける必要があります。 NAPSI認証は、メープルウォーターが新鮮で、半透明で、クリスタルクリアであり、その有益な特性を維持できることを意味します。さらに、特に米国での肥満率の上昇により、メープルシロップはメープルウォーターを使用して作られており、料理に砂糖の代わりに使用されています。メープルウォーターは、カクテル、スープ、シャーベット、アイスクリームなど、さまざまな食品にも使用されています。メープルウォーターの消費量と需要は、低カロリーで自然な甘味の水飲料への嗜好が高まるにつれて、今後増加する可能性があり、それによってメープルウォーター市場の成長が加速します。さらに、この地域における大手企業の存在も市場の成長に貢献しています。したがって、予測期間中、北米は引き続き主要な地域であり、カナダと米国でメープルウォーターが大量に消費されると予想されます。

メープルウォーター業界の概要

市場で最も活発に活動している企業には、Lower Valley Beverage Company、Drink Simple、Maple 3、Kiki Maple Water、MapleMama Beverages LLCなどがあります。これらの企業は広範な製品ポートフォリオを持ち、さまざまな小売流通で製品を提供しています。チャンネル。市場企業と当該市場におけるその地位を決定する主な要因は、高度な技術、高品質、改善された機能、および持続可能な製造慣行を組み込んだ継続的な製品の発売です。ニッチなメープルウォーター市場におけるこれらの製品発売の増加は、主にフレーバーウォーターや機能性ウォーターに見られます。さらに、ブランドは市場での地位を強化し、競争上の優位性を獲得するために、研究開発や広告、ブランディングに多額の投資を行っています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 風味のある
    • ノンフレーバー
  • 包装タイプ別
    • ボトル
    • カートン/テトラパック
    • その他の包装タイプ
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • オーストラリア
      • 日本
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 主要企業の市場での位置付け
  • 有力企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • Feronia Forests LLC(Vertical Water)
    • Smith &Salmon Inc.(Sap!Beverages)
    • Asarasi
    • Drink Simple
    • Loblaws Companies Limited(President's Choice)
    • Maple 3
    • Pure Maple Water Company Ltd
    • Kiki Maple Water
    • MapleMama Beverages LLC
    • Lower Valley Beverage Co(sapsucker)

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 COVID-19の市場への影響

目次
Product Code: 71901

The Maple Water Market size is estimated at USD 0.46 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.75 billion by 2029, growing at a CAGR of 30.75% during the forecast period (2024-2029).

Maple Water - Market

The COVID-19 pandemic placed unprecedented stress on food and beverage supply chains with bottlenecks in farm labor, processing, transport, and logistics and momentous shifts in demand. Various functional beverages are more popular for their immunity-boosting properties. Since maple water is also known for enhancing immunity, it is increasingly incorporated into the regular healthy hydration category by leading manufacturers to tap into the market opportunity posed. The COVID-19 crisis is likely to accelerate trends that were already shaping the market, such as the rise of the middle class and the use of e-commerce. Online distributors are recording an increased interest as home-bound consumers explore retail alternatives.

Over the medium term, increasing demand for high nutrient beverages among consumers, preferance of multi-flavored non-carbonated beverages with low-calorie intake, and increasing demand for natural and organic beverages has been majorly driving the demand for maple water. It consists of maple sap, which is water from the ground that is filtered as it travels up the tree trunk and gets infused with sugar, calcium, potassium, magnesium, and manganese along the way. It provides refreshment, taste, and essential micronutrients. Its convenience of consumption, easy availability, and gluten-free property contribute significantly to the market growth. Additionally, maple water is sourced naturally and has no added sugar or calories. Hence, health-conscious consumers are accepting the product, thereby propelling the market demand.

Also, manufacturers are fortifying maple water with vitamins, minerals, amino acids, and herbs to boost its sales. Moreover, consumers are willing to buy more products from producers that follow fair trade practices, thereby enhancing sustainability and increasing the eco-friendliness of maple water. With the increasing spending of millennials on natural and organic products, the market for flavored and unflavored maple water is expected to witness strong growth during the forecast period.

Maple Water Market Trends

Value-added Hydration is Evolving Consumer Preferences in the Maple Water Market

The rapid demand for flavored, fortified, or sparkling maple water is attributed to the rising consumer demand for value-added hydration in line with evolving consumer preferences. The rise in obese and diabetic populations in the United States, Canada, India, Australia, and the United Kingdom, among other countries, has shifted the focus from carbonated soft drinks to bottled water in the recent past. Maple water can be considered a mid-calorie beverage, with 45 calories per 500 ml serving. The introduction of new and innovative types of natural and organic functional water from beverage manufacturing companies engaged in the production of modified blends of protein and minerals is likely to fuel the growth of the market. In addition, the inclusion of essential ingredients, such as protein, amino acids, vitamins, and minerals, in maple water is expected to become one of the key market trends. In fact, research by the International Food Information Council Foundation on Food and Health revealed that 47% of the total consumers preferred food and beverages with additional nutrients, representing an opportunity for the fortification of maple water. The growing preference for natural drinks or alternate water focusing on natural hydration is driving the market. Some players are also capitalizing on hydration options with electrolytes for athletes, which may further boost the market growth.

North America Holds Prominent Share

The opportunities in the North American maple water market continue to grow due to the increasing availability of healthy maple trees and growing consumer demand for natural products. This is also due to the increasing awareness of the nutritional value of maple water and the increasing demand for packaged flavored beverages in the region. Moreover, the rise in the plantation of sugar maple trees across eastern Canada and the Northeastern United States contributes to the production growth of maple water. Its commercialization in North America has to undergo certifications. NAPSI certification means the maple water is fresh, translucent, and crystal-clear and would maintain its beneficial properties. Moreover, maple syrup is made using maple water, which is replacing sugar in cooking, owing to the rise in the obesity rate, especially in the United States. Maple water is also used in various food items such as cocktails, soups, sorbets, and ice creams. Maple water consumption and demand are likely to rise in the coming future, with a growing preference for low-calorie, naturally sweetened water drinks, thereby accelerating the growth of the maple water market. Furthermore, the presence of major players in the region is also contributing to its market growth. Thus, in the forecast period, North America is expected to remain a leading region, with large consumption of maple water in Canada and the United States.

Maple Water Industry Overview

Some of the most active companies operating in the market are Lower Valley Beverage Company, Drink Simple, Maple 3, Kiki Maple Water, and MapleMama Beverages LLC, as these companies have extensive portfolios of the product, and their products are offered in various retail distribution channels. The prime factors determining the market players and their position in the concerned market are the continuous product launches incorporating advanced technology, high quality, improved functionalities, and sustainable manufacturing practices. These increased product launches in the niche maple water market are chiefly seen in flavored and functional water. Furthermore, brands are heavily investing in research and development and advertising or branding to strengthen their positions in the market and gain a competitive advantage.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Flavored
    • 5.1.2 Unflavored
  • 5.2 By Packaging Type
    • 5.2.1 Bottles
    • 5.2.2 Cartons/Tetra Pak
    • 5.2.3 Other Packaging Types
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Online Retail Stores
    • 5.3.5 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Australia
      • 5.4.3.4 Japan
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Market Positioning of Key Players
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Feronia Forests LLC (Vertical Water)
    • 6.4.2 Smith & Salmon Inc. (Sap! Beverages)
    • 6.4.3 Asarasi
    • 6.4.4 Drink Simple
    • 6.4.5 Loblaws Companies Limited (President's Choice)
    • 6.4.6 Maple 3
    • 6.4.7 Pure Maple Water Company Ltd
    • 6.4.8 Kiki Maple Water
    • 6.4.9 MapleMama Beverages LLC
    • 6.4.10 Lower Valley Beverage Co(sapsucker)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET